روايات

رواية نادين الفصل الثالث 3 بقلم نور الحياة

رواية نادين الفصل الثالث 3 بقلم نور الحياة

رواية نادين البارت الثالث

رواية نادين الجزء الثالث

رواية نادين
رواية نادين

رواية نادين الحلقة الثالثة

طلع فتح باب الاوضه لقها واقفه وضهرها للباب
يزيد بسخريه: اي واقفه كده ليه ماتكنيش مكسوفه وكده يعني
نادين واقفه مكانها ماتحركتش ولا لفت ليه
يزيد اتغظ انها لسه مابصتش ليه
يزيد بغرور: اسمعي انا اتجوزتك بس عشان جدي عوز كده لكن ماتفرحيش اوي مش يزيد الي يجوز بالطريقه دي وياريت بلاش تعيشي دور الزوجه معايا لاني مش عوز اقرب منك وياريت كل واحد فينا يبقا ليه حياته والتاني مالهوش علاقه بيها وكان هيخرج من الاوضه بس وقف لما سمع صوتها
نادين بسخريه: اولٱ انا برضو مجبوره عليك وان جيت للحق انا كمان مش عوزه اكمل في الموضوع السخيف ده اه وكمان الي احنا فيه ده فتره وتعدي لاني اتفقت علي الطلاق بعدها واه صح كويس اوي فكره كل واحد لينا ليه حيااته وماحدش ليه دعوه بالتاني وان جيت للحق انا كمان مش عوزاك تقرب مني
يزيد اتصدم من رد فعلها كان فاكرها ماهتصدق تبقا مراته يزيد الي الف بنت تتمني تكلمه وحس انها بتردله كل الكلام الي قاله من شويه
يزيد كان مركز اوي مع كل حركه ليها ومع خركه شفايفها
يزيد في نفسه: يخربيتك يايزيد اي الجمال ده كله كان لازم تتسحب من لسانك وتقول الكلام الي قولته ده ياغبي
نادين خلصت كلامها ولفت راحت قعدت علي السرير
نادين ببرود: انا هنام هنا شوف انت هتنام فين
يزيد بغيظ: هنا برضو هنام فين يعني
نادين ببرود: تمام وانا جدعنه مني هسيبلك الاوضه بص تفتح الاوضه التانيه جوه دي ويبقا كل واحد في اوضه بس قدمهم احنا في اوضه واحده
يزيد اتفاجأ بيها وبتفكرها وانه فعلٱ مش فارق معاها شكله خالص لانه شكله حلو اووي
يزيد: ازاي اي مهندس هيجي هنا يبقا جدك هيحس بحاجه
نادين ببرود: يبقا قوله اننا حابين نكبر الجناح بتاعنا شويه عشان نعيش فيه واكيد هوا ماهيصدق
يزيد بسخريه: طلعتي مش سهله خالص
نادين ببرود: بنت عمك بقا يعني نفس الطبع
يزيد اتنهد وراح قعد علي الكنبه
________________♡
عادل بيكلم في الفون
عادل بضيق: مش عارف
: لا ياعادل خلص وارجع بسرعه
عادل: يادلال بقولك الدنيا مقلوبه هنا
دلال: واحنا ياعادل معقول هتسبنا كل ده
عادل: لا اطمن بس علي ابني وارجع
دلال: طيب وابنك الي هنا مش عوز تطمن عليه
عادل بنفاذ صبر: دلاال ادهم ابني ذي يزيد بظبط بلاش كلامك ده
دلال بحنيه: طبعٱ ياحبيبي الاتنين اخوات انا قولت حاجه بس انا كنت عوزه يزيد يتعرف علي ادهم
عادل: هيتعرفو علي بعض بس كل شيء في وقته حلو
______________♡
ام يارا: شاطره بس تقولي يزيد ده خاتم في صباعي وهيجوزني يعني راح اتجوز ياموكوسه
يارا بشر: والله ماهسيبه يفرح بيها وبعدين يزيد ده ليا انا وملكي انا وبس ومش هسمح لاي واحده تاخده مني
ام يارا: يبقا تخلصي البت لو عجبته مش هيسبها
يارا بغرور: ماتخفيش هيرجعاي تاني وبعدين يزيد بيحبني
_______________♡
مايا بضيق: انا مش عارفه احنا هنا ليه المفروض نكون مع نادين
حنان بغموض: لا اول لقاء ليها بعد السنين دي كلها كان لازم تكون لوحدها
مايا: امال رجعنا مصر ليه مش عشان نقعد معاها
حنان: خلاص ياما نروح بكره يلا ادخلي نامي
مايا بضيق: طيب اعملي حسابك اول ما اقوم من النوم هنروح ليها علطول
حنان بقله صبر: ماشي ماشي ياما يلا روحي نامي بقا
______________♡
سمر بحقد: قعدي تقوليلي يزيد مش هيكون غير ليكي اهو اتجوز بنت عمه
سعاد بغل: صدقني مش هسبهم يتهنو علي الجوازه دي
سمر: عوزه افهم رجعنا هنا ليه
سعاد: يابت افهمي وجودنا هنا عامل ازعاج ليهم وهوا ده المطلوب
ساره بخبث: شكل ناويه تقعدي هنا فتره كبيره
سعاد بغل: لحد ماتكوني انتي ست البيت هنا
سمر بطمع: ايوا لازم اكون انا ست البيت ده كله
سعاد: اسمعي انتي تدلعي عاي يزيد وتقربي منه طول الوقت وتهتمي بيه لازم توقعيه في حبك
سمر كانت بتسمع ليها بإهتمام
___________________♡
تاني يوم الجد قاعد علي السفره عشان الفطار
عادل نزل: صباح الخير يابوي
الجد بحب: صباح الخير
عماد: صباح الخير
عادل والجد: صباح الخير
قعدو يتكلمو شويه وسعاد وبنتها نزلو
سعاد بمكر: صباح الخير
عادل وعماد ماردوش
الجد بضيق: صباح الخير وقتل بصوت عالي فهيمه بت يافهيمه
فهيمه بسرعه: نعم يابا الحج
الجد: اطلعي يابت قولي ليزيد يجيب مراته ويجي الفطار جاهز
عادل: ماتخليها تطلعلهم الفطار فوق ويقعدو براحتهم
الجد: لا خليهم يفطرو معانا وبعدين عشان عروستنا تاخد علي الجو بسرعه دي بقت ست الناس
فهيمه: امرك يابا الحج وطلعت
وسعاد وبنتها قعدين بياكلو في نفسهم
بعد وقت نزل يزيد هوا ونادين وعلي وشهم إبتسامه حلوه
سعاد وسمر اتصدمو من جمال نادين
يزيد بهدوء: صباح الخير ياجدي وباس ايد جده
نادين بمشاكسه: صباح الورد ياحجوج لسه ذي ما انت حلو وصغنن
الجد بضحك: يابت يابكاشه كل ده وصغير
نادين بضحك: عارف لو مش جدي كنت اتجوزتك ياعسل انت
عماد بضحك: اله اله اله احنا خلاص راحت علينا بقا
نادين باست ايد جدها وراحت جنب ابوها وعمها
نادين بحب: مين قال كده ده انتو ابطال وغمرت ليهم الكل ضحك عليها وعلي خفت دمها راحت باست ابوها وعمها من خدهم وراحت قعدت جنب يزيد
الجد ضحك علي هذه المشاغبه
عادل بحب: اي رايك في مصر يانادين
نادين لسه هترد
سمر بغيره: وه هوا في احسن من مصر ياعمي مصر ام الدنيا ولا اي
نادين ببرود: صح عندك حق عشان كده عجبتني اوي ومش ممكن اسيبه
سمر: انا بتكلم عن مصر
نادين بنفس البرود: ما انا بكلم عن مصر وغمزت
الجد ابتسم حس ان نادين مايتخفش عليها
يزيد قاعد كاتم ضحكته بالعافيه
عماد لسه هيكلم
مايا بفرحه: ناديييين انا جيت
نادين قامت بسرعه وراحت سلمت علي مايا وحنان
الجد بتراحب: اهلٱ اهلٱ اتفضلو
حنان بإبتسامة: صباح الخير
سعاد بحقد: حنان رجعتي مصر امتا
حنان ببرود: رجعت عشان بنتي
نادين بثقه: نورتي بيت بنتك تعالو نفطر
والكل قعد يفطر وسعاد وسمر هيولعو من جمال نادين ومايا
________________♡
ياسين: اوبا انت اي الي جابك النهارده مش امبارح كان فرحك
يزيد. ببرود: عادي وفيها اي اوعا تصدق ان الجوزه دي حقيقة
ياسين بضيق: بص ياصحبي انت حر انا نصحتك كتير
يزيد: في اي هوا انا عيل صغير
ياسين: ما المشكله انك مش عيل صغير
يزرد بضحك: طيب يلا خلينا نشوف الي ورانا
________________♡
في القصر قاعدين نادين ومايا وحنان وسعاد وسمر قدام التلفزيون
سعاد بشماته: اله قوليلي هوا في عريس برضو يسيب عروسته تاني يوم جواز
حنان كانت هترد لكن نادين اتكلمت
نادين ببرود: عشان احنا مش متخلفين ذي ناس احنا حياتنا كلها بتكون عسل في عسل
سعاد اتغاظت اوي منها
سعاد بحده: احنا متخلفين اي انتي ماحدش عرف يربيكي نادين كانت هتكلم لكن حنان اتكلمت
حنان بغضب: لا عرفت اربيها وعشان ربتها كويس مدتش ايديها عليكي
سمر بخبث: هي كمان هتمد ايديها علي الي اكبر منها
نادين بغضب: انا بمد ايدي علي الناس الي عوزه تربيه
سمر بعصبيه: قصدك اي امي مش متربيه
مايا بغضب اعمي: سمر صوتك وانتي ادره بامك متربيه ولا لا
سعاد اتعصبت اوي وخدت بنتها وطلعو فوق
حنان بغضب: انا ربتكم علي كده تغلطو في الي اكبر منكم
نادين بعصبيه: انتي ربتنا احسن تربيه علمتنا نكون محترمين مع الناس المحترمه
مايا ببرود: اما الناس الي ذي دي هنعرف ناخد حقنا منهم
نادين ومايا طلعو كل ده كان بيحصل قدام الجد
الجد نزل: البنات عندهم حق ياحنان
حنان: سعاد تقول اي ربتهم ازاي
الجد: البنات لو ماكانوش كده سعاد كانت هتاكلهم والي حصل زمان هيحصل تاني
حنان بقلق: انا خايفه يابا الحج علي البنات
الجد بحنيه: البنات دول مايتخافش عليهم لس برضو ماتخفيش انا واخد بالي كويس جدا
_______________♡
: فين الي قولتي عليه
ام يارا: الموكوس راح اتجوز واحده غير يارا
: كده كل الي عوزينه راح في الارض
ام يارا: اطمن لسه في امل
_______________♡
الكل قاعد علي السفره وقت العشا والكل قاعد ساكت يزيد مستغرب سكوت الكل وخصوصٱ نادين
ذياد: السلام عليكم
نادين بفرحه قامت جريت علي ذياد وحضنته
نادين بدموع: وحشتني اوي
ذياد بحنان اخوي: وانتي كمان
يزيد كان واقف هيطق من الغيره والجد لاحظ ده
عماد: نادين خلاص كفايه خليه يقعد ياكل عشان يطلع يرتاح اكيد تعبان من السفر
ذياد بتعب: لا انا كلت في الطياره خليني اطلع ارتاح شويه
نادين بسرعه: تعالا اطلعك
يزيد: مايا بعد ازنك طلعي انتي ذياد نادين تعالي عوزك وقبل ماتتكلم سحبها من ايديها
_________________♡
سمر بخبث: شوفتي الي حصل تحت
سعاد بحقد: اكيد يزيد مش هيسكت
سمر بكره: وعمي عماد مش هيسكت ليزيد عشان بنته
سعاد بمكر : نجي احنا بقا نسخن الدنيا علي بعض
____________♡
يزيد بغضب: ممكن اعرف اي الي حصل تحت ده
نادين بإستغراب: اي تلي حصل
يزيد بغضب: ناادين بلاش الطريقه دي ازاي تحضني راجل تاني
نادين بعصبيه: بقولك اي انا مش هسمحلك تكلمني بالطريقه دي انت فاهم وذياد ده ابن خالتي واخويا احنا متربين مع بعض انت فاهم
يزيد بغضب مسكها من ايديها: اخوكي مين ده ابن خالتك واياكي اياكي يا نادين اشوفك بعد كده قريبه منه انتي فاهمه لا وكمان كنتي عوزه تطلعي معاه
نادين بصوت مهزوز: نزل ايدك
يزيد بغضب:……….

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية نادين)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى