روايات

رواية مهرة العز الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم مريم

رواية مهرة العز الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم مريم

رواية مهرة العز الجزء الرابع والعشرون

رواية مهرة العز البارت الرابع والعشرون

رواية مهرة العز الحلقة الرابعة والعشرون

ياسر باستغراب:مش دي مهرة اللي مختفيه؟؟؟
اي اللي جابها هنا عند عز؟؟؟
مشى ياسر بإتجاه مهرة….عشان يعرف هي بتعمل اي هنا
وقرب منها ولسه هيتكلم شده عز من دراعه وراح حضنه
عز بصوت عالي:ياسر حبيبي عامل ايه واحشني
ياسر:الحمدلله….عز مش دي……
عز قاطعه بصوت مهموس وقاله:ايوة هي…….اسكت خالص وانا هفهمك كل حاجه بعدين…
ياسر بعدم فهم:تفهمني اي…..ايه ده…..لتكون خاطفها
عز وهو بيجز على سنانه:اخرسسس…….وتعالى معايا يلا عشان افهمك كل حاجه….ياسر مشى معاه وهو مش فاهم اي حاجه……..
عند منى°•°•°•
كانت واقفه مع رفيف وبتقولها …..
منى بغيرة:انا هاين عليا دلوقتي اروح امسكها من شعرها وامسح بيه الأرض كلها…..
رفيف بضحك:اهدي يامنى……خليكي تقيله زي ما هديه قالتلك…..
منى:انتي مش شايفه واقفه هناك مع العقربه سلوى قاعدين كأنهم قاعدين في كباريه ازاي…
رفيف:متاخديش في بالك…….دي باين عليها عقربه زي سلوى…….بس هما يعرفوا بعض منين؟؟
منى:اصل منه كانت بتخرج دايما مع ياسر لما كان عز بيعزمهم هو وسلمى مراته…وسلمى كانت بتعزم سلوى
بردوا عشان كده يعرفوا بعض…
رفيف باستغراب:هو عز كانت متجوز؟؟
منى:ايوة
رفيف:اومال مراته فين؟؟
منى:الله يرحمها
رفيف:وهديه عارفه؟؟
منى:امممم………..
رفيف:طب واي علاقه سلوى بمرات عز الله يرحمها
منى:بصي ده موضوع يطول شرحه هبقى احكيلك عليه بعدين…..خلينا دلوقتي في العقارب السامه دي
رفيف ضحكت عليها……
عند عز وياسر واسر….
عز كان حكى كل حاجه لياسر
ياسر:طب وانت اي اللي يخليك تخاف عليها ومش عايز
يحصلها حاجه؟؟
أسر بضحك:اصله وقع😂😂
أسر وياسر فضلوا يضحكوا وعز جز على سنانه وقال ل أسر ماشي انا هوريك يا بتاع رفيف…
أسر بصدمه:رفيف …..انت بتهزر…..انا مستحيل احب البت الشرحوحه دي
ياسر بضحك:ومين رفيف دي كمان
عز بضحك:دي صاحبه مهرة
اسر:ده انت اتجننت
عز:لما انا اتجننت ليه روحت تجيبها….ما هي كانت تعرف تيجي لوحدها….مش هتوه يعني..
أسر بتوتر:لا مهو يعني عشان هما عارفين انها بنت خالي مينفعش كل واحد يجي لوحدة عشان كده بس
عز وياسر بضحك في نفس الوقت:هنصدقك
اسر:هكذب يعني..
عز:ابداااااا………
اسر:اصلا انا بحب واحدة صغننه كده وعسلايه وهي بتحبني اكيد مش هسيبها وابص لرفيف
ياسر بضحك:دي مين دي…..
قاطعتهم منى وهي بتقول بطفوله يلا عشان هنطفي الشمع….ياسر كان بيبصلها ب إعجاب وهي تجنبته وبعدين مسكت ايد عز ومشت..
بعد شويه كله اتجمع وغنوا ومنى طفت الشمع وكلو بقى يقولها كل سنه وانتي طيبه…..
سلوى بابتسامه مصتنعه:happy birthday Mona
منى بابتسامه مصتنعه:you are lovely
احمد:كل سنه وانتي احلى واجمل بنوته في العالم
منى راحت حضنته باباها وقالتله وانت طيب يا أحلى وأجمل بابي في العالم….قاطعتهم نجوى وهي بتقول طب مفيش حضن لمامي ولاكلو بابي….
كلوا ضحك ومنى راحت حضنتها وقالتلها ربنا يخليكي ليا ياست الكل💋💋
هديه اتدخلت وقالت:طب ماليش حضن انا كمان
ولا اي..
منى ضحكت وقالت لا ازاي ده انتي هتاخدي اكبر حضن
وراحت حضنتها وهديه عطيتها الهديه بتاعتها….وعز ضم حواجبه وقال ياسلام ….اكبر حضن ليه يعني؟؟
منى:عشانها احلى اخت في الدنيا
سلوى بصتلهم بحقد….وعز ضحك وقال:طيب…بما انها احلى اخت في الدنيا…ف ارجع الهديه دي بقى
منى سابت هديه وجرت على عز وقالتله:لا طبعا ده انا بهزر ….ده انت احلى اخ في الدنيا
هديه بضحك:اه يا بكاشه……وكلوا ضحك عليهم
وبعدين المعازيم كلوا بقى يعيد على منى …..
نجوى بتوتر:اومال لؤي مجاش ليه….
منى بكذب:اه….مهو رن عليا الصبح وقالي كل سنه وانتي طيبه وقالي هيقعدوا يوم كمان وممكن يجي بكرة…….
احمد:ده ليه يعني
منى بكذب:عجبه جو اسكندريه
عز بشك:امممم……..لما اشوف الموضوع ده….لاني مش مطمن….
منى بتوتر:هكذب يعني
عز:لا مش بقول انك بتكذبي…..بس الحوار ده مش داخل دماغي……
قاطعتهم سلوى وهي بتقول يلا نرقص…
منى بحماس عشان خطتها ايوة يلا……
منى قربت من أسر وقالتله:ممكن نرقص
أسر بضحك:تفضلي سمو الأميرة….ده انتي نجمه الليله
نجوى ضحكت وقالت:والله انتوا الاتنين عسل…
هديه:امممم ولايقين على بعض
ياسر حس بضيق لما شافهم قريبين من بعض وهو ماسكها من وسط*ها،،،وبيرقصوا….وافتكر كلام أسر لما قال بحب واحده صغننه وهي بتحبني….ف فكر انهم بيحبوا بعض….ومنه جت وقالتله يلا نرقص…هو عشان يغيظها وهو مش عارف يغيظها ليه بس وافق….ومنى كانت بتولع……..
أسر بضحك:متبقيش مدلوقه اوي كده
منى بتوتر:ها….ازاي
اسر:عارف انك بتحبي ياسر….بس اتقلي شويه
منى:منا بتقل اهو
أسر بضحك:لا باين
منى بخوف:اوعك تقول حاجه لعز
اسر:عيب عليكي يابنتي
رفيف كانت واقفه من بعيد وشايفاهم بيضحكوا وفكرت انهم بيحبوا بعض…عشان كمان بيرقصوا مع بعض….جت هديه من وراها وقالتلها بذمتك هيحبوا بعض ازاي وهي هتموت على ياسر
رفيف بغباء:اه تصدقي…..بس انتي عرفتي ازاي اني بفكر في كده….
هديه:مش عارفه…..حسيت..
رفيف بحزن:بس ممكن يكون بيحبها….شايفاه بيضحك ازاي
هديه:أسر اللي مربي منى…..عشان كده واخدين على بعض…
رفيف بابتسامه:بجد
هديه بابتسامه:شكلك واقعه على الآخر
رفيف بخجل:لا طبعا…
هديه واقفه لقت عز راح يرقص مع سلوى….دمها اتحرق وزعلت اوي وقالت في نفسها هو بيرقص معاها ليه
وانا الغبيه اللي مفكرة انو هيجي يطلب يرقص معايا
رفيف حست بيها….وقالتلها:طب ما تروحي انتي كمان
هديه:اروح اعمل اي
رفيف:فيه في الحفله ١٠٠ واحدة يتمنى يرقص معاكي
روحي ارقصي مع اي حد
هديه : يعني اروح لأي حد واقوله تعالى نرقص
رفيف:لا….اصبري شويه……وبالفعل ٥ دقايق وواحد جه لهديه وقالها ممكن نرقص….
هديه بصت لرفيف بتردد ورفيف هزت راسها ب اه وهديه وافقت…..
الشخص مسك ايد هديه وراح في الساحه وكانوا قريبين من عز وسلوى وقام مسكها من وسط*ها،،،،وقربها منه وبقوا يرقصوا مع بعض…وعز شافهم وبقى بيغلي من جواه…..وزاد غضبه لما الشخص ده بقى يمشي ايديه على جسم مهرة…بفستانها المغري
عز من غضبه بقى يقبض ايديه على سلوى…
سلوى بوجع:ااااه….في اي ياعز
عز سابها وراح عند هديه وشدها من ايد الشخص
الشخص:في. اي ياعز
عز بغضب مكتوم:ببدل في مانع…..روح لسلوى هناك
الشخص بيبص على جسم هديه وقال:بس انا عايز هديه
عز بعصبيه بانت عليه قال:سمعني كده تاني
الشخص بخوف مشى من قدام عز وراح لسلوى وسلوى اتغاظت وكملت رقص…..
عز مسك هديه من وسط*ها جامد وهي بتتوجع وبقى يبصلها بجمود……
هديه بوجع:عززز….ايدك بتوجعني
عز بنظرة مخيفه:ممكن افهم ايه اللي انتي عملتيه ده
ازاي ترقصي مع واحد متعرفيش عنه اي حاجه
او حتى تعرفيه ازاي ترقصي اصلا مع حد غريب
هديه بجمود:طب ما انت غريب عني….بترقص معايا ليه
عز بيتقل اكتر ب ايديه:مش عايز اسمع صوتك فاهمه
هديه بوجع:طب انت كنت بترقص مع سلوى ليه
عز بجمود:شيء ميخصكيش….
هديه بدموع:طب سيبني…
عز حس انو زودها معاها فقرب منها وهمس في ودانها وقالها انا اسف ….عارف ان انا اليومين دول بقيت متغير معاكي….بس صدقيني غصب عني وهتيجي في يوم وتعرفي انا بعمل كده ليه …وخليكي عارفه انو مهما حصل عايزك تعرفي اني بحبك…وهفضل احبك….بس شويه وقت بس…..
هديه ودقات قلبها عاليه:طب ابعد شويه
عز ابتسم وقالها:تؤ….مش هبعد عن حاجه تخصني…خليكي عارفه انك تخصيني…بتاعتي انا وبس
وكل حاجه فيكي…عيونك رموشك شفاي*فك،،،،جسمك،،،…كل حاجه…فاهمه
هديه وشها بقى طماطم وقالتله بصوت مهزوز:طب ابعد
عز باس*ها من خدها بو*سه سريعه وبعدين راحوا عشان يقعدوا……
رفيف بهمس:كنتوا زي الأمير والاميرة بجد…
هديه بكسوف:بجد
نجوى من وراهم:ايوة بجد…..كنتوا زي العسل
هديه بابتسامه:ميرسي يا نوجه….
منى جت قعدت معاهم وهي محروقه من ياسر وقالت لهديه:شايفه برقصوا ازاي
هديه:اهدي بقى…كل شيء ب أوانه
منى بتهز في رجليها:اهو..هديت
رفيف ضحكت عليها……
وشويه وعز راح وقف في الساحه وقال…
عز:انا كنت عايز اقولكم خبر حلو….في المناسبه السعيدة دي….
كلوا انتبه ليه….
عز:بما اننا في جو سعيد ووقت مليئ بالفرح بمناسبه عيد ميلاد منى اختي…ف انا حبيت اقولكوا…
اني نويت اتجوز….من أجمل واحدة في الكون شافتها عيوني…وبص على هديه اللي كانت هطير من السعادة
ومكسوفه جدااا….ونجوى كانت فرحاااانه….انو خلاص هيطلب ايد هديه…..
بس فاجأهم عز لما قال…
عز:انا حابب اكمل حياتي…مع الانسه سلوى…
سلوى تقبلي تتجوزيني….
سلوى بفرحه:طبعا….وراحت حضنته وكلوا سقف
والعيله كانت مصدومه وأسر كان مش مستوعب…
وهديه بصدمه…….

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية مهرة العز)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى