روايات

رواية مهرة العز الفصل الحادي عشر 11 بقلم مريم

رواية مهرة العز الفصل الحادي عشر 11 بقلم مريم

رواية مهرة العز الجزء الحادس عشر

رواية مهرة العز البارت الحادي عشر

رواية مهرة العز الحلقة الحادية عشر

#مهرة_العز
عز:مش تاخدي بالك….
هديه لسه هتتكلم بصت على دراعه وقالت بصدمه
هديه بصدمه:😳😳
عز:مالك متنحه ليه
هديه بخوف:م…ما…مالو دراعك
عز :مفيش عادي
هديه:هو اي اللي عادي….انت مش شايف دراعك بينزف،،
ازاي…اي اللي حصل
عز بتنهيدة:كنت في مهمه ياهديه وده الطبيعي مش اول مرة يعني…
هديه:حاضر تعالى يلا عشان اعقملك الجرح،،،،
عز:هو انا اخلص من أسر تطلعيلي انتي…
هديه :مهو لو سبته كده…..ممكن دراعك يحصله حاجه بعد الشر….ف تعالى بقى وبلاش دلع
عز رفع حاجبه وقال:دلع….انا بتدلع
هديه:امممم….يلا بقى….وشدته من دراعه وراحت الصالون…
هديه بتساؤل:اومال علبه الاسعافات فين…
عز بلامبالاه:امشي اخر الطرقه هتلاقيها على الترابيزة اللي على ايدك اليمين….هديه راحت وجابتها….وقعدت قصاد عز وبدأت تعقمله الجرح،،،،
هديه بحرج:احم احم….ممكن تقلع،، التيشيرت عشان اعرف اعقملك الجرح….
عز:مش هعرف….
هديه:ازاي يعني مش هتعرف
عز:هرفع دراعي لفوق ازاي ….مش هعرف لوحدي..ممكن تساعديني….
هديه:حاضر…….وقربت منه ومسكت التيشيرت وبدأت ترفعه براحه لحد ما خلصت وبتبص لعز لقته باصص عليها…وشها بقى طماطم 😂ورجعت لورا…وقالت انا هخلصلك دراعك وبعدين هجيبلك حاجه تأكلها…عشان مينفعش تنام من غير ما تاكل بالذات ودراعك كده…
عز اتنهد وقال تمام….عشان عارف انو لو قال لا….هتفتح حوارات ملهاش لازمه وهو عايز ينام…هديه خلصت وعقمت الجرح،،،،كويس…وقالتله:خليك هنا لحد ما اجيب الاكل واجي…..عز فضل قاعد يستناها ولاحظ انها اتاخرت….فقرر يروح لها المطبخ عشان يشوفها
اتاخرت ليه…وراح واتفاجأ لما…..
عز بصدمه:…….
🦋♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎🦋
رؤوف قاعد سرحان قطع تفكيره صوت الفون
رؤوف خد الفون :الو…
رفيف بتوتر:احم احم…..ازيك يا عمي….اخبارك اي دلوقتي….
رؤوف:الحمدلله على كل شيء
رفيف:عمو كنت عايزة اقولك على حاجه
رؤوف بانتباه:ها….عرفتي حاجه عن مهرة
رفيف بتوتر:ا…ااا….
رؤوف بقله صبر:انتي لسه ه تأتأي اخلصي في اي
رفيف خدت نفس وقالت:عمو مهرة عملت حادثه
رؤوف من الصدمه مردش خالص
رفيف بخوف:عمو….عمو….انت كويس
رؤوف:هي كويسه
رفيف:للأسف ياعمي احنا منعرفش هي فين
رؤوف بعصبيه:ازاي يعني….اومال عرفتي ازاي
رفيف اتنهدت وحكتله على كل حاجه حصلت
رؤوف بحزن:يعني اي….يعني انا بنتي خلاص…ماتت…
رفيف بحزن:بعد الشر اي اللي انت بتقوله ده ياعمو لا طبعا اكيد مهرة بخير وهترجع انشاء الله….
رؤوف:طب واي العمل
رفيف:مفيش غير أن احنا نروح نعطي الفيديو ده للبوليس وهو اكيد هيتصرف وهيعرف مين ده اللي اخدها…وهيعرفوا مهرة فين….
رؤوف بحزن:يارب يابنتي ياررررب
وقال الفون بتاعه وبقى عنده امل انه يلاقي مهرة تاني وكان مبتسم…
عبير جت قعدت جمبه وقالتله مالك مبسوط كده لي
رؤوف بابتسامه:اخيرا قرينا نوصل لمهرة بنتي وهنعرف هي فين قريب
عبير بغيظ:اممممم….وهي حصلها اي بقى ولا انت عرفت اي
رؤوف بحزن:مهرة لما خرجت من هنا طلعت على الطريق العمومي وعربيه خبطتها…
عبير بشهقه:هاااااا يالهوي يعني مهرة ماتت
رؤوف بصلها بصه خلاها تتكتم خالص 😂
بعد شويه°°°°°
رؤوف:اومال شمس فين
عبير:كلمتني من شويه وقالت إنها في السنتر
رؤوف:لحد دلوقتي…..الوقت اتأخر
عبير:ما انت عارف انها في تالته ثانوي ولازم تبقى في الدروس عشان تجيب مجموع حلوو….
رؤوف اتنهد تنهيدة وقام عشان يصلي العشا…
🦋♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎🦋
لؤي كان واقف في السنتر وطبعا كالعادة واقف بيشقط،،،
وبعدها جت واحده ووقفت معاه….
مايا بدلع:ازيك يا لؤي
لؤي بابتسامه:زي الفل لما شوفتك ياجميل
مايا ضحكت وقالت:ما بلاش….
لؤي استغرب:بلاش اي
مايا:بلاش تقولي كلام حلو عشان بدوووووخ
لؤي بضحكه:لا ياشيخه….خلاص مش هقول كلام حلو تاني اصل لو دوختي مش هلحقك😂😂😂
مايا بصتله بغيظ وقالت:اي رأيك نخرج شويه…بدل خنقه الدروس اللي احنا فيها دي…
لؤي:ده على اساس مجتهدة اويي😂😂…..يلا يلا…بس مش معايا العربيه….
مايا:ولا يهمك…..معايا عربيه ماما…يلااا..
ونزلوا ولسه رايحين يركبوا سمعوا صوت عالي…
لؤي لف وقال انا سمعت الصوت ده قبل كده…وبيبص على مصدر الصوت لقاها شمس ….
شمس كانت واقفه متضايقه وقاعده تقول للشاب اللي واقف قدامها….
شمس بغضب:هو انا هفضل اغني….ابعد عني بقى
الشاب:مش هبعد…الا اما اقص لسانك ده
شمس بغضب:بقى كده ماشي وقامت عطياه بالقلم على وشه وراحه تمشي…الشاب مسك ايديها وقال انتي بتضربيني
شمس بتريقه:لا بضرب امك…
لسه هيمد ايده عليها قام مسكها لؤي وقاله تؤتؤ كده عيب لما تمد ايدك على واحدة….
الشاب:ابعد انت يا لؤي ملكش فيه..بدل ما…قاطعه لؤي
لؤي:بدل ما اي….هه كمل…بدل اي
الشاب:بدل ما اقطعلك ايدك الحلوة دي
لؤي اتعصب منه وفضل يضرب فيه لحد ما الناس بعدوه عنه والشاب قام وقال…هعلمك تمدي ايدك عليا ازاي ويانا يا انتي يا شمس….وبص ل لؤي ومشي وسابهم…..
مايا بخوف:لؤي انت كويس…..انت بتتحشر ليه مكنتش تتدخل
لؤي مسح الدم اللي على بقه وبص على شمس لقاها واقفه خايفه وبتترعش ومش بتتكلم…ساب مايا وقرب على شمس….
لؤي بهدوء:اي اللي حصل
شمس بخوف:م…مم…مالكش فيه..ولسه هتمشي لؤي شدها لعنده وقال…انا لما اكلمك تردي عليا متديش ضهرك ليا وتمشي انتي فااهمه
شمس بدموع:و.. ووانت مالك انت…
لؤي:يعني ده بدل كلمه شكرا…..هو لسانك هيفضل طويل كده….تصدقي اني غلطان المفروض كنت اسيبه يقص لسانك زي ما بيقول…
شمس بعياط:انا انا اسفه…بس….بس كنت خايفه
لؤي اتنهد وقال:متخافيش….مش هيقرب متك تاني…ده جبان انا عارفه….بس اي اللي بينك وبينوا
شمس بعصبيه:انا مفيش حاجه بيني وبين المتخلف ده
انا اصلا مش فاضيه للارتباط والقرف ده….انا باجي هنا عشان اجيب مجموع طب مش عشان يبقى بين وبين اي حد حاجه…
لؤي أعجب بتفكيرها وان لسه في حد عايز يوصل ويذاكر عشان يوصل….بس اتكلم بحدة خفيفه
لؤي:انا محدش بيعلي صوته عليا فااهمه
شمس:ليه انشاء الله تبقى مين عشان محدش يعلي صوته…..آآآآآآه صح نسيت انت لؤي المنشاوي الغني اللي مش بيكلم حد من بتوع الحارات….اسفه نسيت
لؤي:على فكرة انا لسه مش حاسبتك على اللي عملتيه معايا…مش عشان ساعدتك يبقى نسيت اللي عملتيه
شمس:وانا مقولتلكش تساعدني وداو تتدخل…انت اللي اتدخلت لوحدك…وبعدين تعالى قولي يلا انت هتعمل اي
يلااا….
مايا اتدخلت:تصدقي بجد انك واحده جربوعه وبتاعت حارات….انا مش عارفه انتي جيتي السنتر ده ازاي…يعع.
شمس بغيظ:بقى انا جربوعه…..طييييب شوفي بقى الجربوعه بتاعت الحارات هتعمل فيكي ولسه هتقرب عليها لؤي وقف قدامها وقال يلا امشي من هنا…مش عايز اشوف وشك هنا تاني انتي فاهمه
شمس وهي ماشيه:ملكش دعوة اجي مجيش حاجه متخصكش….وسابتهم ومشت ولؤي اتضايق اوي من معاملتها لان طبعا مفيش بنت اتكلمت معاه كده..
🦋♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎🦋
عز بصدمه:انتي….انتي….
هديه باستغراب:انا…انا…وكملت بضحك في اي..انا اي
عز ولسه على نفس الصدمه:لا مفيش….
هديه قربت وحطت قدامه شوربه لسان العصفور وقالتله :مفيش ازاي….لا ده انت شكلك جعان يلا كل
عز بص للشوربه وبعديه بص لهديه وقالها:انتي اللي عملتيها
هديه بابتسامه:ايوة انا……ريحتها حلوة صح
عز ابتسم وقال:ايوة….ريحتها حلوة
هديه لاحظت انو فيه حاجه…
هديه بتردد:بص يعني لو مش عايز تتكلم وتقول مالك عادي بس لو عايز تقول انا سامعاك….شكل الشوربه دي ليها حكايه معاك….
عز اتنهد وبصلها وقال:معاكي حق….لما شميت ريحتها افتكرت مراتي الله يرحمها كانت على طول بتعملي الشوربه دي لما تلاقيني راجع متصاب،،،او فيا حاجه..
ريحتها زي اللي كانت سلمي الله يرحمها بتعملها بالظبط
هديه ابتسمت وقالت:طيب دوقها…انت بتتكلم على ريحتها بس …..لسه طعمها
عز داقها وابتسم وقالها تسلم ايدك طعمها حلو اوييي
هديه:اول مرة تقول حاجه عدله
عز رفع حاحبه:نعم
هديه:زي ما بقولك….من ساعه ما شوفتك وانت بتعاملني وحش ….دي اول كلمه تقولها حلوة ليا
عز:طب تصدقي اني غلطان ….عشان قاعد معاكي
هديه:خلاص ياعم مكنتش كلمه…
عز:عم…..انا حاسس اني بتهان وانا قاعد معاكي
هديه:خلاص متقعدش حد قالك اقعد(لسانها طويل 😂)
عز:مش بقولك غلطان وكمان غلطان اني عبرتك وقولت اجيبلك شوكولاته زي ما انتي عايزة عشان تسامحيني
بس الظاهر هعطيها لمنى عشان خسارة فيكي وقام وخرج من المطبخ…وهديه جريت وراه ومسكته من دراعه وقالت:خلاص ياعم انا بهزر……انت صدقت ده انت البركه واحنا ملناش غيرك..صدقني….
عز:ااااه….دراعي.. حاسبي
هديه خافت وقالت:انا…..انا اسفه مكنتش اقصد والله
عز ضحك عليها وقالها:ماشي اخر مرة…فااهمه
هديه مسكت الشوكولاته وبتبص عليها وقالت حاضر وفتحتها وبقت تاكل منها وتستمتع وتقول:امممم
وعز غصب عنه فضل يضحك عليها وهديه بصتله بغيظ وقالت ممكن افهم بقى اي اللي بيضحك
عز بضحك:اللي يشوفك وانتي بتاكلي كده يقول عمرك ما اكلتي شوكولاته 😂😂
هديه بصتله بغيظ وقالت:انا مش هرد عليك عشان لو رديت عليك مش هتجيبلي شوكولاته تاني……وسابته وخرجت على الحديقه…وهو فضل يضحك وبعدين خرج وراها….
كانت نجوى واقفه على السلم هي ومنى وشافوا كل حاجه…
منى:ماما اخدتي بالك…..اول مرة عز يضحك كده…ده مكنش بيضحك خالص من بعد موت سلمى.
نجوى هزت راسها وقالت:اه اخدت بالي…عز اخوكي شكله هيقع تاني من بعد سلمي
منى:هيقع….هو وقع خلاص….
نجوى:بس انا فرحت لان هديه باين عليها كويسه وبنت ناس….وانا هبقى مبسوطه لو حبوا بعض هما الاتنين
منى بفرحه:انا هتبسط اكتر منك
نجوى بصتلها بقله حيله وطلعت عشان تنام…وقالتلها سيبيهم لوحدهم متروحيش ليهم…فااهمه
منى:حاضر….بس قولي بس لؤي ميجيش ويرخم عليهم
ونجوى طلعت ومني فضلت واقفه شويه وبعدين طلعت هي كمان اوضتها….
هديه كانت قاعده بتاكل بغيظ وعز جه وضحك وقالها:مالك مبوزة ليه…كل ده عشان قولتلك عمرك ما اكلتي شوكولاته
هديه بصتله بغيظ وقالت:ايوة….في مانع بقى
عز بابتسامه:وموانع…
هديه بصت ليه بصدمه:انت قولت موانع….مش انت قولتلي مش اقولها تاني….قولتها ليه
عز رفع حواجبه وقال:مزاجي بقى
هديه فضلت تبرطم وتشتمه في سرها….
عز رفع حاجبه وقال:بتبرطمي بتقولي اي
هديه بصتله بغيظ وبعدين ابتسمت بخبث وقالت:مفيييش
عز اتنهد:ماشي….أما اقوم انا بقى..
هديه قامت بسرعه وقفت قدامه وقالتله عز ممكن مش تتعصب بس انا جايلي فضول اعرف مراتك ماتت ازاي
المرة دي عز غير كل مرة…زي ما يكون مستني حد يساله عشان هو فعلا كان عايز يتكلم ويطلع اللي جواه
عز بص ليها بصه حزن ووجع واتنهد تنهيدة حااارة وبعدها قال….
عز:لما كنت لسه في آخر سنه في الكليه كانت هي لسه في سنه تانيه هندسه شوفتها بالصدفه واعجبت بيها وشويه شويه اتعلقت بيها واكتشفت اني بحبها….روحت اتقدمت ليها طبعا بعد ما اتخرجت وأهلها وافقوا…بس اجلوا الجواز شويه لحد ماتتخرج….ووافقت وصبرت..
لحد ما اتخرجت هي كمان وبقت احسن مهندسه في الدنيا وانا طبعا في الوقت ده اشتغلت واجتهدت وبقيت ملازم تاني…لحد ما اتجوزنا وجبنا سليم كان احسن هديه ربنا عطاها ليا من بعد سلمى وفي يوم جت لي مهمه صعبه اويي ووافقت عليها لأنها كانت هتنقلني ناقله تانيه وهترقى وهبقى رائد بس هي موافقتش وقالتلي بلاش ياعز وانا مسمعتش منها وكمل بدموع وقال ياريتني سمعت كلامها ياريتني….هديه دمعت وقالتله خلاص ياعز اهدى هو كل شيء مكتوب مش هنقدر نغيره يعني انا لو كنت اعرف اني هعمل حادثه وهفقد الذاكرة اكيد مكنتش خرجت من البيت
ده لو كان عندي بيت ونزلت دموعها وعز قالها متعيطيش كل حاجه هتتحل انشاء الله وهترجعلك الذاكرة….بس استمري على العلاج بس وكله هيبقى خير
هديه مسحت دموعها وقالتله كمل……اي الل حصل…
عز بدموع……….
فلاش باك….
(سلمى بدموع:والنبي ياعز….بلاش انا حاسه ان هيحصل حاجه وحشه…
عز قرب منها ومسك راسها وباسها من جبينها وقالها اهدي ياعمري مش مستاهله كل ده وكمان دي مش اول مهمه اطلعها….وكمان المهمه دي هي اللي هترقيني…
سلمى:ايوة انا عارفه انها مش اول مهمه….بس دول ناس خطر وممكن يأذوك او يأذونا…..طب بلاش انا مش خايف على سليم….سليم ابننا….
عز:متخافيش ياعمري انا واخد احتياطي من كل حاجه محدش هيقدر يقرب ليكي او يقرب لسليم…
سلمي:ماشي ياعز…..بس لو حصلنا حاجه هتبقى انت السبب….وسابته ومشت
عز اتنهد وخرج من البيت…وراح مكان الشغل عشان يشوف هو هيعمل اي….
أسر بابتسامه:صباح الف يابرنس….
عز وهو داخل مكتبه:صباح الورد….
اسر:تعالى تعالى….انت رايح فين….روح على مكتب اللوا
عشان هيقولك هتعمل اي في المهمه الجديدة دي
عز اومأ براسه وراح على مكتب اللوا
عز باحترام😂:احم احم…..صباح الخير يافندم
اللوا:صباح النور……..اتفضل ياعز
عز:حضرتك قولتلي العصابه،،،دي مكانها فين
اللوا:هما حاليا في****وطبعا انت مش هتروح لوحدك
عز استغرب:مش لوحدي اومال مين معايا
اللوا:مصطفى هيكون معاك….
عز بعصبيه مكتومه:ايوة يافندم بس انت عارف اني اقدر اقوم بالمهمة دي لوحدي….ليه تجيب مصطفى معايا….
اللوا:ايوة عارف…..بس خايف عليك
عز:متخافش يافندم انا هقدر….قاطعه اللوا
اللوا:انا قولت كلمه….يلا اتفضل على مكتبك وهبعتلك مصطفى كمان شويه عشان متتاخروش
عز:هو عارف احنا هنعمل اي
اللوا:ايوة انا قولتله على كل حاجه…
عز :تمام يافندم
وخرج من عنده وهو بيطق شرار…….
وبعد شويه عز ومصطفى راحوا المكان اللي اللوا قال إنهم فيه….وعز قال لمصطفى خليك انت هنا ولو حصل حاجه تتصل بالقوات….
مصطفى بخبث:حاضر…..اتفضل ياعز….
وبالفعل عز دخل وملقاش حد…استغرب جدا وخرج برا وقال لمصطفى مفيش حد…
مصطفى بخبث:بجد…….ازاااااااي…..انت متأكد….
عز وهو بيبص حواليه:ايوة…………..يلا على المقر
ووصلوا المقر وحكوا كل حاجه ل اللوا واللوا استغرب جدا…..بس عز مكنش مرتاح لمصطفى خالص…وكان شاكك فيه….وقرر يقوم هو بالمهمة لوحده….عز خرج من المقر ومشى بالعربيه وقرر يراقب مصطفى….
وبالفعل بعد اسبوع اكتشف ان مصطفى متورط مع العصابه،،، دي…وحكى لسلمى….
سلمى بخوف:مابلاش ياعز انا خايفه اويي…وخصوصا ان دول تجار اعضا***انا خايفه..
عز بأس راسها وقربها منه وقال طول منا موجود مش عايزك تخافي فاهمه
هزت سلمى راسها وعز ابتسم واخدها في حضنه وناموا
تاني يوم عز قام بدري…وكان مقرر انو هيقبض عليهم النهاردة وبص على سلمى وباس راسها ولبس هدومه ومشى قبل ما تصحى عشان متعيطش…
وبالفعل عز قدر يعرف مكانهم وراح على هناك لوحده ومن حظهم الوحش انهم كانوا بيعملوا عمليه لواحدة وعز دخل براحه خالص وكان عايز يقبض على رئيس العصابه،،،،،بس قابله واحد ولسه هيهجم على عز …..عز طلع مسدسه،،،،،،وضربه،،، بيه وقبل ما عز كان يدخل كان رن على أسر وقاله يبعتله قوات على المكان ده…
وبالفعل دخل عز وقبض على رئيس العصابه،،،،وطبعا متلبسين…..والقوات جت وخدت الجثه***وقبضوا عليهم…..
بس اللي عز ميعرفوش ان كان ليهم راس اكبر…والراجل اللي قبض عليه ده….مجرد دراع مش هو الراس الكبيرة
وطبعا الراجل ده ساعه ما عرف كلف مصطفى انو يخطف سلمى وسليم ويقتلهم**….طبعا مصطفى كان متردد في الأول….بس ما في اليد حيله….وبالفعل بعد ما عز اترقى بيومين وبقى رائد…..راح عند بيت عز وكان عارف ان عز مش في البيت….واستنى سلمى لما نزلت وخدرها…..واخدها على مكان مهجور….في الوقت ده عز كان راجع البيت…ورجع ملقهاش فضل يرن كان مقفول…وبعدها افتكر انو عاطيها سلسله فيها جهاز تتبع
فتح الموبايل واستغرب من المكان وقال ايه اللي هيوديها هناك كده ….المهم خد عربيته وراح على المكان
واقتحمه ولقى مصطفى رابطها هي وسليم عز اتجنن وقت ساعتها وقاله….
عز بعصبيه:ابعد عنهم يامصطفى….انت كده بتلعب في عداد موتك …
مصطفى بضحك عالي:منا كده كده ميت….سواء من الريس او منكم ف مش فارقه
عز باستغراب:الريس……بس احنا قبضنا عليه
مصطفى بضحك:بس ده مش الريس ده الدراع اليمين بتاع الريس…..يامغفل…وفضل يضحك وسلمى كانت بتعيط جامد وخايفه
عز:طب مراتي وابني مش ليهم ذنب…عايز تقتلني اقتلني انا…
مصطفى بغل:منا بعد ما هموتهم….هموتك…
عز بخوف عليهم:اعقل يا مصطفى….طب..طب انت ليه بتعمل كده…
مصطفى:عشان بكرهك….انت كل حاجه…اشمعنى انت هاا اشمعنى…..وانا ولا ليييييه….ماتجاووووووب….مش عارف تجاوب صح….بس انا هخليك تجاوب وفجأة هز راسه واتنين اجم من ورا عز ومسكوه جامد وهو مش عارف يفلت خالص منهم….وفجأة مصطفى قتل**سلمى حب عمره قدام عنيه..وعز من الصدمه دموعه نزلت وهي بتموت قدامه ومش قادر ينقذها حتى….وقبل ما عز يرمش كان سليم كمان مات…وشويه والبوليس دخل…وتك القبض عليهم ومصطفى طلع المسدس**وضرب،،،نفسه….وبكده سلمى وسليم يكونوا ماتوا وعز دخل في صدمه بعدها لمده لا تقل عن سنه…
وبعدها قرر يرجع الشغل تاني عشان يجيب حقهم من العصابه،،،،اللي لسه معرفش يقبض على الراس الكبيرة بتاعتهم)
باك…..
هديه بدموع:طب لما انت عرفت من زمان ان مصطفى ليه يد في الموضوع ده….ليه مقولتش عليه
عز بدموع:عشان مكنش معايا دليل كنت بدور على دليل
هديه:طب والبوليس وصل ازاي
عز:كان اسر بيرن عليا….وانا مردتش….ف فتح جهاز التتبع وعرف اني في مكان مهجور شك في حاجه وجاب القوات معاه وانقذني قبل ما اموت….بس ياريته ما جه ولا انقذني…
هديه بدموع:متقولش كده…..احمد ربنا انو جه…عشان تعرف تجيب حقهم…
عز:لو كنت سمعت كلامها وشيلت ايدي من القضيه دي..كان زمانها معايا دلوقتي هي وسليم
هديه:الموضوع ده بقاله قد اي
عز:من حوالي سنتين….قعدت سنه في البيت….والسنه دي رجعت عشان اعرف اجيب حقهم
هديه:وعرفت مين رئيس العصابه
عز:لا…..بس قربت اويييي
هديه بخوف:طب ما تشيل ايدك من القضيه دي مش خايف.
عز:مبقتش اخاف على نفسي من بعد اللي حصل
هديه:طب ومامتك….وباباك..ومنى ولؤي…مش خايف عليهم هيحصلهم ايه بعد ما انت تسيبهم…
عز بصلها وسكت شويه وقال:ليهم رب….
هديه اتنهدت وقالت:فعلا……انشاء الله هتعرف مين ده وهتقبض عليه وترجع حق سلمى وسليم…ربنا مش بيضيع حق حد وخليك فاكره دايما…انو جمبك ويفضل جمبك…بس عايزك بس تقول يارب….عشان نفسه يسمعها منك من زمان
عز ابتسم ليها وقالها….
عز:طب مش نقوم بقى…..انا كنت جاي ناوي انام…جيت قعدت معاكي ساعتين
هديه بضحك:ايوة معاك حق….انا فضلت اتكلم ونسيت العلاج😂😂
عز:نسيتي اي
هديه طلعت تجري وقالتله:عادي هاخده اهووو…
عز ابتسم على طريقتها وطلع ينام…..

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية مهرة العز)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى