روايات

رواية من ستكون المجهولة الفصل الثاني 2 بقلم دهب مبروك

رواية من ستكون المجهولة الفصل الثاني 2 بقلم دهب مبروك

رواية من ستكون المجهولة الجزء الثاني

رواية من ستكون المجهولة البارت الثاني

رواية من ستكون المجهولة
رواية من ستكون المجهولة

رواية من ستكون المجهولة الحلقة الثانية

_بصيت بصدمه ودموعي خانتني ونزلت إيه السبب مش عارف، مسكت الفون اللي علي الأرض،بس كان الرقم قفل رنيت كتير والفون اتقفل خالص، نزلت جريت فالشارع وسبت كل حاجه مش عارف ليه، سبتهم بس في حاجه غلط!
_جريت أحدد آخر مكان كانت موجوده فيه عن طريق التليفون،وحددت المكان،جريت علي المكان وكان البحر،فضلت أدور كتر فالناس وهي مش موجوده بس فونها اتفقل هنا،وقفت بيئس وانا ببص فالمايه وبفتكر آخر مره شوفتها فيها والمسدج بيتكرر فوداني والبوست بتاع الفيس والواتس،حطيت إيدي علي وداني جامد واتنهدت بحزن،هي ليه ملهاش آثر،بصيت للمايه جامد ونطقت “هي نطت هنا فالمايه ”
_بس مين رن يمكن هي طلبت من حد،يمكن كل شئ جايز!
_رجعت البيت تاني بس عند خالي،كانت حاله حزن ماليه المبيت والعيله اتجمعت و الكل عرف دخلت وبصتله بضعف وقولتلهم “دهب انتحرت رمت نفسها فالمايه،دلوقتي إحنا لازم ن…”
_قاطعني خالي وهو بيقول…
_إكرام الميت دفنوه وانا عايزه بنتي أدفنها،وبلاش حد يعرف هي ماتت إزاي لو سمحت يعني ”
_بصيت لخالي وهي وجت جملتها فبالي وهي بتقول”انا محدش بيحبني حتي اهلي “،بس خالي هيموت عليها ده تايه،موجود بجسمه وبس،هو من غير روح!
_ملك انتِ كويسه!
_قاعده ملك بتعيط وبس كلمه” هنتحر “بترن فودنها الكلمه اللي خدتها هزار بقت جد،وخلاص دهب مبقتش موجوده فعلاً!
“انا آسفه والله إني عملت كده بس ملقتش حل غير ده،أول ما تلاقوا اتصال من رقم مجهول أعرفوا إني وقتها هكون رميت نفسي فمايه،هنتحر” دهب”.. “

 

 

 

_كانت مرات خالي بتقرأ كده وهي بتعيط بالدموع!
_عدا ٣ أيام الاحوال أتحسنت تماماً الحزن مسيطر عليهم،بس الأوضاع علي ما يرام!
_فتحت الشات بتاعي وانا ودهب وقرات المسدج تاني،بس قلبي واجعني أوووي،هو انا السبب يعني ولا إيه!،بقيت محمل نفسي ذنبها بس الحب مش بإيدينا،نهت حياتها بطريقه غلط جداً! يلا ربنا يرحمها!
“كُنت أود أن ألفت انتباهك ولو بخبر موتي”
_مسدج جالي من رقم مجهول فتنحت كده للمسدج وانا مستغرب إيه ده.
_هي شكلها كانت بتحبك جداً انا عارفه الحكايه كلها عارفه من الاول،اللي هي وصلتلوه ده بسبب حبها ليك مش انتَ اللي هتحس بيه،بنت زيها هي اللي هتحس بيه زي أنا كده،ربنا يرحمها يارب.
_أنتِ مين.
_تفتكر هي لو كانت عايشه كنت حبتها او كان ممكن تديه لنفسك فرصه أنك تحبها.
_مش عارف بجد،بس موتها كان غلط،تفكرها وتطرفه وقرار انتحارها غلط جداً
_المنتحر بيكون ادمر نفسياً وجسدياً كلياًّ علفكره،مش بيوصل لمرحله إنوا بيفكر فانتحار غير بعد معاناه كبيره،انا مش معني إني بقولك كده اني معها أنا ضدها جداً بس المنتحر ده بيكون معزور جداً!
_هو إيه ده هو إزاي معرفش هي مين وبتكلم معاها بطريقه حلوه.
_ هو أنتِ مين بجد!
_عملت سين ومردتش ،وانا رجعت للشات من الاول وقراتوه وجمله ديه علقت معايا جامد
“تفتكر هي لو كانت عايشه كنت حبتها او كان ممكن تديه لنفسك فرصه أنك تحبها”
_بترن الاجابه فبالي بي الحب مش بإيدينا وإحنا مش سلاطين علي قلبونا!
_تعرف إحنا لو كان بإيدينا نختار نحب مين،كنا ارتحنا ومتوجعناش صح!

 

 

 

_فعلاً كلام مظبوط.
_انتَ سألتني أنا مين و الإجابه هتكون فالوقت المناسب!
_أنتِ غريبه جداً علفكره!
_هو لو دهب طلعت عايشه هتعمل إيه!
_هفرح جداً بصراحه لانها عملت حاجه غلط يوما فكرت فالأنتحار،ياريت الزمن يرجع ورا ٣ أيام وكنت هصلح الغلط ده!
_إيه رأيك لو انا دهب رد فعلك إيه؟
_سكت وسرحت وانا مش لاقي إجابه لسؤالها فعلاً!،قاطعني تفكيري مسدج هيشقلب كل حاجه.
_الوقت المناسب للإجابه علي سؤالك جيه “أنا دهب”
_دهب إزاي هي مش ماتت،إنتحرت؟!

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية من ستكون المجهولة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى