روايات

رواية من اجل الحب الفصل السادس 6 بقلم سحر حسين

رواية من اجل الحب الفصل السادس 6 بقلم سحر حسين

رواية من اجل الحب البارت السادس

رواية من اجل الحب الجزء السادس

رواية من اجل الحب
رواية من اجل الحب

رواية من اجل الحب الحلقة السادسة

مها كنت خايفه جدا من رد باباها علي مازن وكانت كل ما تروح تتكلم مع باباها علي مازن كان يقولها سبيني دلوقتي وكأنه بيهرب منها بسبب الموضوع ده .
لحد ام جه يوم .
ياسر : مها تعالي عايز اتكلم معاكي شويه .
مها : ايوه يا بابا نعم .
ياسر : انا عارف انك بتحبي مازن بس يا بنتي انتو مش لبعض .
مها : طيب ليه يا بابا كده بسبب مي صح .
ياسر : يا بنتي افهمي مازن دلوقتي مجروح من اختك لسه قوليلي تضمني منين أن هو بيحبك فعلا .
مها : بس انا بحبه يا بابا فعلا .
ياسر : عارف بس انا خايف عليكي تتكسري منه لو هو مش بيحبك انتي هتتعزبي والله يا بنتي الحب من طرف واحد ده اكبر عزاب والله .
مها بصت في الأرض وسكتت هو فعلا ده اللي مخوفني يا بابا بس مقدرش اتكلم واقولك أني حاسه بكده .
مها : خلاص يا بابا انا هعمل اللي انت عايزه .
ياسر : انسي حبك ليه يا بنتي .
مها : بعد ازنك يابابا أن انسي حبي ليه ده اصعب من اي حاجه حضرتك متخيلها .
ياسر : معلش يا بنتي هتتعبي دلوقتي بس هتشكريني بعدين .
مها : ماشي يا بابا بعد ازنك .
سبت بابا ودخلت غرفتي وانا منهاره من العياط معقوله الحب صعب اووي كده اني احب حد واعيش معاه ليه بيحصل معاه كده انا عارفه أن بابا خايف عليا من الوجع القلب بس اني احب حد ومكنش معاه ده اكتر وجع وكسرت قلب .
ياسر يتصل ب مازن .
ياسر : الو يا مازن .
مازن : ايوه يا عمي ازي حضرتك .
ياسر : معلش يا بني كنت عايزه اتكلم معاك شويه فاضي .
مازن : اه طبعا اتفضل يا عمي .
ياسر : طيب يا بني عايزك تسمعني كويس بالنسبة للموضوع بتاعك انت و مها .
مازن : طيب ليه يا عمي ممكن اعرف .
ياسر : ملكوش نصيب مع بعض يا ابني .
مازن : طيب ممكن اعرف ليه لو سمحت من حقي اعرف .
ياسر : معلش يا ابني ازاي اجوزك بنتي مها وانت كنت عايز تتجوز مي اختها .
مازن : يا عمي معلش لو حضرتك قكرت في الموضوع ده يبقا انا اللي اتظلمت بس انا بحمد ربنا اني اتظلمت كده عشان عرفت أن مها هي حب حياتي .
ياسر : انت عايز تنتقم من مها عشان اللي عملته مي معاك .
مازن : والله العظيم ابدا انا عايز ابدا حياتي من اول وجديد بس مع حد يحبني وبحبه بجد وانا والله العظيم بحب مها وعايز اكمل حياتي معاها .
ياسر : اسمع يا ابني مها دي اطيب واحده انت ممكن تشوفها في حياتك وانا مستحيل اخلي حد يضحك عليها أو يستغلها .
مازن : وانا عمري ما هستغلها والله العظيم انا بحبها بجد اعمل اي عشان حضرتك تصدقني طيب .
ياسر : انا مش مرتاح للموضوع ده .
مازن : طيب طلب مني اي حاجه وانا تحت امرك والله .
ياسر : سبني فتره انا مشغول في الشركه اليومين دول ومش فاضي للكلام ده دلوقتي .
مازن : حاضر يا عمي براحتك بس عايز حضرتك تعرف أن انا والله العظيم بحب مها بجد وعمري ما هسبها .
ياسر : سبها على الله يا بني مع السلامه يا بني .
مازن : مع ألف سلامه يا عمي .
مازن قفل مع ياسر واتصل بمها .
مازن : الو يا مها .
مها : ايوه يا مازن .
مازن : اي اللي عمي قاله ده .
مها : والله مش عارفه يا مازن انا والله اتكلمت معه بس برضو مفيش فايده .
مازن : طيب اسمعي يا مها انا بحبك بجد والله بحبك وعندي استعداد اعمل المستحيل عشانك ومستحيل اني اتخلا عنك المره دي .
مها : هنعمل اي طيب .
مازن : انتي متعمليش اي حاجه غير انك تفضلي تحبيني وبس وانا هعمل كل حاجه عشان نكون مع بعض .
مها : وانا بحبك وهفضل احبك حتي لو مكنتش ليك يا مازن وعمري ما هيكون في حد تاني في حياتي غيرك .
مازن : انا كده ممكن احارب الدنيا كلها وانا هشوف حل مع عمي ده أن شاءالله .
مها : أن شاءالله .

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية من اجل الحب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى