روايات

رواية منقذي الفصل الثامن عشر 18 بقلم نانسي محمد

رواية منقذي الفصل الثامن عشر 18 بقلم نانسي محمد

رواية منقذي الجزء الثامن عشر

رواية منقذي البارت الثامن عشر

رواية منقذي الحلقة الثامنة عشر

كانت تجري فى المستشفى بهستيريا تبحث بعينها فى كل مكان تسأل هذا وهذا عن صديق عمرها واخيها إلى أن لمحته اخيرا
نور ببكاء :سليم انت كويس فيك حاجة حاسس ب ايه
سليم ب الم:انا كويس يا حبيبتى متخافيش
زين:كدة تخضنا عليك يا سليم نور كان هيحصلها حاجة
سليم :حادثة صغيرة مش محتاجة القلق دة كله انا كويس والله حتى اسالى الدكتور
الدكتور:هو عنده كسر فى دراعه وشوية كدمات مافيش اي قلق
زين :سمعتى أهو كويس مش مستهله العياط دة كله
نور:لو مخوفتش على اخويا وابويا وصاحب عمرى اخاف على مين
زين بغيرة :لا والله هو كل دول اومال انا لزمتى ايه بقا
سليم بضحك :ايه يا ابو نسب انت هتغير عليها منى ولا ايه
زين وهو يحيط كتفها :ايوة طبعا مش مذكر انت
الدكتور بأبتسامه :واضح انك بتحبها اوى ربنا يحميكم لبعض
ليقطع حديثهم صوت طرقات لتدخل بعدها فتاه فى غاية الجمال ذو شعر قصير ب اللون البنى وعيون خضراء :سألت عنك فى مكتبك قالولى ان معاك حالة ف حبيت اطب عليك
الدكتور بضحك:تعالى يا لمضة تعالى
نور بإبتسامة :مين القمر دى
الفتاه :انا كارما عبدالرحمن 19 سنه كليه طب أسنان
نور:مشاءالله عليكى انتى اصلا قمر اوى
لتمديد نور يدها لتصافحها :انا أسمى نور مديرة تنفيذ فى شركة A&Z ودة زين جوزى ودة سليم اخويا
كارما بمرح:يبقا من النهاردة احنا صحاب
عبدالرحمن:كارما بلاش تضايقيها
نور بأبتسامه:لا طبعا تضايق مين دة انا حبتها اوى ومن النهاردة احنا صحاب اتفقنا
كارما بفرحة طفولية : اتفقنا
سليم بتوتر:واحنا كمان ممكن نبقا صحاب بس لو هيضايقك انتى ودكتور عبدالرحمن
ليقاطعه عبدالرحمن:اضايق ايه يابنى انت باين عليك من الشباب المحترمة واختك مشاءالله عليها عشرية وتدخل القلب على طول اول لما شوفتكم اعتبرتكم زى اولادى بالظبط
سليم:دة طبعا شرف ليا يادكتور حضرتك زى والدى الله يرحمه بالظبط
كارما بتاثر:هو باباك متوفى
سليم بحزن :من أربع سنين
عبدالرحمن:الله يرحمه انتم من النهاردة اولادى
زين:طب انا ماليش فى الجو دة اي حاجة
عبدالرحمن:دة برضو كلام انت بقا ابنى البكرى
سليم:ها قولتى ايه
كارما :موافقة
ليهمس زين لنور :شكل سليم وقع
نور بنفس الهمس :اخدة بالى واخيرا وقع
زين بمشاكسة:زى ما انتى وقعتى بالظبط
نور بحب :وكانت اجمل وقعة وقعتها فى حياتى
زين :هتعملى فيا ايه تانى يابنت عبدالله
نور بمرح:كل خير ياروحى
كارما:على كدة انتى واستاذ زين متجوزين من امتى يا مدام نور
نور بسرعة:لا انا مش مدام
كارما:نعم
نور:قصدى ان لسة مكتوب كتبنا امبارح
زين بوقاحة:بس بفكر تبقى مدام عادى
نور:زين اتلم
سليم :طب راعه ان فى سنجل بائس معاكم
كارما بضحك:مش لوحدك انا كمان بائسة
سليم بضحك:نضم على بعضنا وملناش دعوة بالناس الحبيبة دول
عبدالرحمن:استاذن انا بقا اشوف باقى الحالات
كارما:هاتى رقمك بقا عشان نكمل كلامنا
سليم بتذمر :على فكرة انا السنجل مش هيا
نور بخبث:ايوة يعنى والمطلوب
سليم:خليكى انتى مع جوزك حبي فيه وسبينا احنا سناجل مع بعض
كارما بمرح:خلاص يا شباب بلاش تتخانقه عشانى هديكم انتم الاتنين رقمى وامرى لله
زين بضحك:شايفين التواضع
نور :شايفة ياخويا خدى يا بنتى الرقم 011*********
كارما :طب يلا ياجماعة انا ماشية
سليم بتذمر طفولى :على فكرة انا مأخدش الرقم
نور :هدهولك ياواقع
سليم بتوتر:واقع ايه انتى كمان
زين بخبث :على فكرة باين اوى انك واقع
سليم :اوى اوى يعنى
نور :اوى اوى
سليم :طب يلا روحونى
زين:ايه يا بيضة انت مكسوف
سليم بعصبيه مصطنعة :ايه بيضة دى يازين شايفني البت الهبله إلى جنبك دى
نور بشهقة :انا هبلة يا سليم
سليم بأستفرزا :اي نعم
نور :سبونى عليه انا هعرفه غلطه بس
سليم بمرح:امسكها كويس يازين وحيات عيالك
زين بحسرة:هما فين عيالى دول يا حسرة
نور :اسكت ياعم انت كمان خلينى اشوف العبيط دة
زين بصدمه:فى بنت محترمة تقول لجوزها اسكت
سليم:باااااس روحونى
نور :سنده يازين لما اشوف اخرتها معاه
سليم :هنقول لماما ايه دلوقتى
نور بحيرة :مش عارفة
زين:سبولى انا الموضوع دة هعرف افهمها براحة
سليم ونور:ربنا يستر
فى منزل نور
حور :بس انا عايزة ادخل كليه اعلام
على :وتروحي تدربى مع رجالة لا طبعا
حور بعصبية: يعنى ايه انت هتتحكم فيا من اولها كدة
على بحدة:حور انا قولت إلى عندى ومش معنى انى بقولك على حاجة يبقا اسمها تحكم فى حاجة اسمها غيرة عايزانى أقف اتفرج على حبيبتى والرجالة بتدربها
حور :لا كدة كتير هو ايه حكاية رجالة رجالة انت شايفني بحب فيهم بتغير ماشى ياسيدى غير بس خلى فى ثقة انى هوقف كل واحد عند حده لان انا رايحة ابني مستقبلى مش عشان اهزر
على بنفاذ صبر:انتى عايزة ايه ياحور من الاخر
حور:عايزاك تسبنى ادرس حاجة بحبها وتثق فيا شوية
على :انا بثق فيكى اكتر من نفسى بس مش بثق فى الرجالة إلى حواليكى انتى لسة خام متعرفيش حاجة فى الدنيا
حور:يبقا المفروض تكون جنبى تفهمني كل حاجة مش تمنعنى منها
على بحنان:حاضر ياحوري إلى انتى عايزاه بس شدى حيلك الامتحانات على الأبواب وانا إلى هذاكرلك بنفسى
حور بمرح:على باشا الكبير هيذاكرلى بنفسه والله تواضع منك يا فنان
على بغرور مصطنع:عشان تعرفى بس انى بحب فعل الخير
حور:لا والله
على :اه والله
ليقطع كلامهم صوت منه :يالهوووى مالك ياسيلم حصلك ايه
نور:مافيش حاجة ياماما حادثة بسيطة
منه بخوف:بسيطة ايه انتى مش شايفة عامل ازاى
زين:متخافيش يا طنط انا اطمنت عليه مافيهوش حاجة
سليم:خلونى اقعد بقا وكمله كلام براحتكم
منه بحب:تعالى يا حبيبي
حور بخضة:ايه دة يا سليم فيك ايه
نور:ياجماعة والله بسيطة كسر فى دراعه وكدمات بسيطة
حور:يالهوى طب ايه إلى عمل فيك كدة
سليم:كنت خارج انا وواحد صحبى ب العربية وعملنا حادثة
منه:طب وهو حصله ايه
سليم:رجليه وأيده مكسروين وشوية كدمات
زين:الحمدلله انها جت على اد كدة المرة الجاية تخلي بالك شوية انت مشوفتش نور كانت عاملة ازاى الناس افتكرت انى خطفها واتلمه حوالين العربية احلفلهم مليون حلفان انها مراتى محدش مصدق لولا انى فوقتها من صدمتها وسألتها قدمهم كنت هبقا فى القسم
نور بمرح:أعيش وأعمل عمايلي فيك
زين بخبث وصوت واطى :انا كمان نفسى اعمل عمايلي تعالى اوضتك اوريكى
نور بكسوف:زين اتلم انت بقيت سافل اوى
زين:تعالى بس تعالى بعد اذنك يا طنط
منه بضحك وفرحة :معاك اذنك يا حبيبي اتفضل
نور بنبرة بكاء مصطنع:حتى انتى يا مامتى اتخليتى عنى اوعا يا قليل الادب انت كمان ماصدقت
زين:طويلي لسانك كمان كله بحسابه
ليدخل الغرفة ويغلق الباب ويحيط بها بين الباب وبينه :قولتى ايه بقا برة
نور بتوتر:انا مقولتش حاجة خالص
زين برفع حاجب :والله كمان هنكدب انا مصمم انك كنتى بتقولى حاجة برة امممم اه افتكرت قليل الادب وسافل
نور بتحرك رأسها وصوبعها بمعنى لا :لا خالص انا بقول مؤدب ومحترم وGood Boy و
ليقطع كلامها بقبلة طويلة ليفصلها بعد فترة بصوت لاهث:كفاية كلام بقا خلينا فى المهم اتكلمنا كتير نركز بقا فى الأهم
نور بطفولة:انا عايزة ماما
زين بعدم فهم :ايه
نور:ماما عايزاها
زين:ليه طيب
نور:هقولها انك قليل الادب وتلغى الجوازة دى
زين وهو يقرب بخبث:بتقولى ايه
نور بصوت عالى :ياماماااااااا
ليضع يده على فمها بسرعة :بس الله يخربيتك ليفتكرونى بعملك حاجة
نور:ممممم
زين :ايه
نور:مممممممممم
زين بعدم فهم:بتقولى ايه مش فاهم
لتضر”به فى كتفه ليبتعد عنها:يا غبي هتمو”تنى مش عارفة اتنفس
زين:نور انتى لسانك طويل طول عمرك بس طول اكتر من ساعة ما عرفتك
نور:طب يلا يا استاذ عشان نروح الشركة
زين بقرف :يلا ياختى انتى فصيلة جاتك الهم
نور بستفزاز: شكرا يا زوق
بعد فترة فى سيارة زين: كلام مع أي حد لا مفهوم
نور بنفاذ صبر:يا حبيبي انت قولت الكلمة دى ٤٠٠ مرة حفظت
زين:هفضل اقولها لحد ما تسمعى الكلام
نور:يازين انا فى شغل طبيعى اتعامل مع كله
زين:لا انا نبهت ان مافيش راجل يتكلم معاكى اي حاجة عايزاها يبلغ السكرتيرة بتعتك غير كدة ممنوع
نور بتذمر:حاضر
زين بأبتسامه:يلا قدامى
نور بمرح:على فكرة يا زوجى العزيز انا كدة هشتكيك لمامتك
زين:كدة هتبيعى قرة عينك
نور بضحك:اومال انا اصيلة اوى اوى يلا اتفضل ياكبير
ليذهب امامها وهو يضحك على شقاوتها ليتفاجاء بها تحضنه من ضهرها ليتفت إليها بأبتسامه لتتلاشة وهو يراها تنظر ايه بتعب لتقول له بصوت ضعيف :بحبك
ليشعر بسائل لزج على يده رفع يده مليئه بدما”ئها ليقول بصوت مهزوز:نور
نور وهى تغلق عيناها:هفضل احبك حتى بعد موتى
لينزل بها على الأرض بعدم تصديق وبكاء:نور ردى عليا ليضمها اليه فى احضانة ردى عليا متقفليش عينك افتحيها خليكى معاياا والنبى ماتسبينى يانووووور

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية منقذي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى