روايات

رواية منقذتي البريئه الفصل الرابع 4 بقلم ندى مصطفى

رواية منقذتي البريئه الفصل الرابع 4 بقلم ندى مصطفى

رواية منقذتي البريئه البارت الرابع

رواية منقذتي البريئه الجزء الرابع

رواية منقذتي البريئه
رواية منقذتي البريئه

رواية منقذتي البريئه الحلقة الرابعة

 * فى البارت السابق *
هزت ملك رصها لفوء وتحت بمعنا ( ماشى ) فقال بتعب = انا هشيل ايدى ومش هدخافى ولا تصوتى صححح
هزت ملك رصها ب أه فشال ذالك الشخص يده وترمه ارضآ من تعبه وارهاك فى جسده فلفت له ملك ولقتو شبه غايب عن الوعى ولا يوضح اى ملامح له من الدم الذى ناشف على وجهو ومغرق وجهو بأكمله فلقتو ملك واضع يديه على بطنو بوجع شديد فقتربت منه بحرز وكشفت عن بطنه ببطء لتشهق بصدمه عندما تلق………..؟
…………………………………………..
*بدايت البارت الرابع *
شهقد ملك بصدمه عندما لأت بطنه مجروحه بعمق ومزالت تنزف وهوا يتألم بشده فقالت بفزع = ايه ده انتا لازم تروح المصتوصف حالآ أجده ممكن تموت
الشخص بتعب شديد وهوا يقاوم الاغماء مره ثانيه = لأه لو سمحتى انا معرفش ايه وصلنى للحاله دي بس حسس اني في خطر فدوينى بالله عليكي كح كح
وفضل يكح دم لحد مغمن عليه مره اخره فبدون تردت سبته ملك ونزلت بسرعه ففتح ذلك الشخص عيونه بتعب ليلقاها تنزل فعتقت انها رح تبلغ عنه فغمض عيونه بشده وحاول الوقوف اكثر من مره بتعب شديد حده تفاجأ بها تطلع للمره الثانيه وهيا

 

تحمل بعض الاشياء فى يديها فعندما لقته يحاول الوقوف جرت عليه بصدمه وهيا تقول = خبر ايه عاد بتجهدش حالك علشان جرحك عميق جوى
الشخص وهوا يأخذ أنفاسه بلعفيه = ليه مبلغتيش عنى
ملك وهيا بتسعدو ينام براحه اكتر على قطعت سفنك = انا مش وحده وحشه لستجوا بصحتى على شخص جريح استرخى وخد الدواء ده هيريحه
سمع كلمها ذلك الشخص بسدسلام لطعتيه ملك دواء به نسبت منوم ليروح فى نوم عميق ولاكن قبل ميغمض عيونه قال بصوت يكات يطلع = توعدينى انك هتفضلى جنبى لحد مستعيد صحتى من تاني
ملك ببتسامه بشوشه لطمنه = اوعدك مدخفش
فبدأت ملك تداوى الجرح العميق الذي في بطنه وبعد لفته بقطعت قماشه بيضاء وبعد داوت جروحه واهمهم كان يوجد جرح صعب فى نصف رأصه فبعد مداوت جروحه بعنايه شديد
نزلت تانى وطلعت بطبق ماء دافئ وقطعت قماشه وبدأت تمسح الدم الناشف الذى على جسده وملامح وجهو لحد مظر بوضوح اممها ذلك الشخص بزو ملامح رجوليه ببشره قمحيه وجسد رياضى و شعر اسود كثيف و لحيه خفيفه مرسومه بطريقه انيقه لوسمته فبعد منتهت ملك تركته وخرجت بره العشه لتنظر إليها بقلق لأحد يراه مثل جوز امها او دنيا فنزلت قطعت الشرشف ووضعت قطعت ابلكاش كبيره امام الباب ليخفى فتحت العشه بلكامل لتدنهت براحه وذهبت لتنهى باقى اعملها قبل ما جوز امها ييجى ويعاقبها على تأخرها
……………………………………..

 

اما على اول طريق البلد مكان الحدثه
قال غيث بتفكير = ازاى عامر اخدفا اجده وهوا فين عاد وايه اساسآ جابه البلد من غير ما حد يعرف من العيله لااا اكيد فيه حاجه غلط
اسد بخوف = مش مهم دلوج يا غيث نعرف ليه عامر جه فجأه اجده المهم هوا فين دلوجتى وايه حلتو تلوجتى وزين ولا جراره حاجه يا ربييييى سعدنا وجف جنبنا
غيث بمحاولت طتمينه عكس خوفه = اهدا يا اسد اكيد عامر زين
اسد بتمنى = ياااارب يا غيث يارب
جه صالح وقال بتوتر = ايه حصل لجيتو عامر
اسد بتعب =لع لسه يا صالح
اتنهد صالح براحه فقال غيث برفع حاجب = انتا ايه عرفك اننا اهنه
صالح برتباك = نوال جلتلى لاجى وسعدكم وكانت منهاره جوى جوى
ابتسم غيث بسخريه وقال = امم طب روح انتا خليك فى رييح الحريم فلقصر ولو حصل حاجه خبرنى علطول
صالح بعضرات = ايوا بس
غيث بصرامه = مابسش يله اسمع الكلام عاد
صالح وهوا بيكز على سنانه = حاضر يا خووووى
وسابه صالح بغيظ و غل مابين بدء غيث و اسد يضورو على عامر تانى بخوف شديد ليكون حصل له مكروه
…………………………………….

 

نرجع لملك بعد منتهت من اعملها عملت لذلك الشخص اكل خفيف صحى و طلعت له بخوف لجوز امها ييجى فجأه فلقتو فى سابع نومه بسبب تعبه الشديد فبدئت تصحيه بهدوء = انت يااااا لوو سمحت اصحا عاد لتاكل حاچه اجده وتاخد دواك … لو سمحت اصحا بجا
الشخص بتعب شديد = مش ادر افتح عيونى من التعب
ملك بتفكير و كسوف = طب جوم ونا هوكلك
وبلفعل بدئت ملك بأطعام ذلك الشخص بتوتر وبعد منتهت من اطعامه وهوا مابين اليقظه ونوم فعطتله الدواء وصدمت عندما لقت حررته مرتفعه ففضلت تعمل له جمداد ماء بارد لحد ما حررته نزلت فبعد مضمنت عليه تركته ونزلت لتتفاجأ بدنيا اممها فبصدلها ملك برتباك لتقول دنيا بستغراب = فى ايه عاد مال وشك اصفر اجده
ملك برتباك = ولااا حاچه بس انخضيت بس هيكون فيه ايه عاد انتى جعتى صوح يله ناكل يله يله
دنيا بتعجب من طريقت اختها = حااااااضر براحه يا بنتى
…………………………………………..
اما فى قصر عزيز المنشاوى واخص فى اصتبل الخيل قالت هنيه بغضب = كيف ده ازاااى ملوش وجود انتا لحجت تجلب البلد عليه يا واد انتا
صالح بملل = والله يمه جلبت البلد عليه بس ابن المنشاوى فص ملح وداب

 

نوال بعصبيه = صالح اتصرف خلى رچالك يضوره همه عليه
ونتا خليك فى ريح غيث واسد يمكن تعرف حاچه منيهم
صالح بغيظ = كيف ده وزى غيث جلى خليك انتا فى ريح الحريم فى القصر يمكن يحصل حاچه اجده ولا اجده
هنيه بضيق = اتصرف بجا يله مشى من جدامى وتجيلى بخبر زين فاااهم
صالح بزهئ = حاضر يمه وانشاء الله اجلكم بخبر موت سى عامر
هنيه بشر = يارب يا ولدى
مشا صالح فجد هند بستغراب و قالت = فيه ايه عاد يمه ليه وجفين اهنه وسيبين العمه فوج تعبانه جوى
نوال بخبث = خليكى انتي في رحها يا نحنوحه علشان ام حبيب الجلب
بصدلها هند بغيظ فقالت هنيه بملل = خلاص يا بنات يله نطلع ليهم وبطلى مرزيه فى اختك يا نوال بجا
نوال وهيا تمشى بخبث قالت = هه حاضر يمه بكره نشوف اخرتها ايه عاد ههه
مشت نوال وهنيه معدا هند الذى كانت تقف بحزن على حلها الذى اصبح مصدر سخريه فى فم الحوليها فمن طفولتها وهيا تعشق اسد وهوا متجاهلها بكل قسوه ولاكن مو بيدها تمحى حبه من قلبه فأصبح حبه يجرى فى دمائها ونبض لقلبها فبدونه تموت 💔
……………………………………….

 

*مر اسبوعين على جميع ابطلنا بحزن عارم فى قصر عزيز المنشاوى وتعب حسنيه على اختفاء ولدها البكرى وكذالك عزيز واختفاء عار كان يزيد القلق فى قلوب هنيه ونوال وصالح اما ملك كانت بجانب ذلك الشخص تدويه برغم تعجبها عندما يدحدث وكئنو لم يعرف حاله ولا اى شئ نهائين اما دنيا فكانت خيفه كتير على اختفاء غيث لأول مره فمنز اخر مره لم عادت تراه مره اخره *
………………………………………….
اما فى بدايت يوم جديد فى مكتب دكتوره سهر دكتورة البلد كانت معها ملك وحكت لها حالت المريض بدقه فقالت الدكتوره سهر بعمليه = بصى يابنتى من ألى حكتهولى دلوجتى يبجا المريض ده عنده حالد فقدان ذاكره مأقض
ملك بصدمه = فقدان ذاكره……؟

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية منقذتي البريئه)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى