روايات

رواية منقذتي البريئه الفصل الثاني 2 بقلم ندى مصطفى

رواية منقذتي البريئه الفصل الثاني 2 بقلم ندى مصطفى

رواية منقذتي البريئه البارت الثاني

رواية منقذتي البريئه الجزء الثاني

رواية منقذتي البريئه
رواية منقذتي البريئه

رواية منقذتي البريئه الحلقة الثانية

كانت من تسمع الحوار بصدمه فذهبت سريعن إلى غرفت بنتها ودخلت وقالت بولوله من خفها = يمرى يمرى يمرى يا وجعتك المربربه يا هنيه يا مرك يا هنيه مامتش يعنى راجع وهجلب الدنيا علييينه يا وجعتك المهببه يا هنيييه
خرجت بنتها نوال من الحمام وقالت بتعجب = مالك يمه بتولولى ليه عاد اكده
هنيه برعب =عامر شكله مامتش يا نوالوراااااااچع
نوال بدهشى = يمرى كيف ده انا شفتو وهوا غرجان فى دمه قصات عينى ايه حصل
هنيه بقلق = بيجولو ان مفيش حد فلعربيه يعنى لسه عايش لسه عاايش
نوال بتعجب = لو كان لسه عايش فهوا فين يمه اكيد مات ده كان دمه سايح
هنيه بتوتر = يارب يا بنتى يارب اتصليلى عاد بغيث
نوال بصدمه = وه وه هوا غيث يعرف عاد يمه
هنيه بدهشى = ايه لع وصحق تجوليله حاچه واصل ده ممكن يأتع خبرنه لو عرف
نوال = ضب عوزانى ليه اكلمو عاد
هنيه بمكر = لعرف منيه ايه حصل ولجوه ولا لع علشان لو لع هخلى صالح ورجاله يجلبو عليه البلد لحد ميلجولى عامر جبل اسد ويجتلوه لو لسه عايش
نوال بقلق = ولو عامر جاصد يختفى ليوجعنا ايه هيحصل
هنيه بتوتر = معرفش معرفش عاااااااد يابنتى
نوال بتوجس = يعنى كان لزمتها ايه كل ده يمه مكان كل حاجه مشيه صوح وجعت عامر فى حبى لكوش على فلوسه وحوصل وتجوزنا بس ابننن طلع اذكا منى ومنك وحزر منينه لحد مليوم المشجوم ده جه ونكشفنا جدامه
هنيه بغيظ = كلو من ورا الزفت صالح لولا مرجبت عامر له ساعد مجلنا مصر علشان نسلم شحنت المخدرات مكنش عرف حاچه وبعد العمله فينا سبجناه وضربنه عربيته بس ابن الابلسه بسبع ارواح بس هيروح منى فييين ابن المنشاوى
نوال وضعت يدها على بطنها المنتفخه وقالت = عامر لو لساه عايش يمه وجه كل حاچه عملناها هيعرفها بضرجتو وسعدها جولى علينه يارحمن يارحيم فضورى على اى ولد فسريع جبل ميعرفه انى مبخلفش وده كله خطه منينه
هنيه برتباك = وضى حسك ده عاد حد يسمعك انتى متخفيش وصيد حد يلجلنا طفل ملوش اهل بس وقت بس( وكملت بخبث ) روحى انتى وشويه ونزللهم وعملى نفسك خيفه وجلجانه على اختفاء عامر مع كام دمعه ماااشى
نوال ببتسامت خبث = ماااشى يمه
…………………….
اما نرجع لملك دخل جوز امهم وليد للبيت وهوا بينادى على ملك بصوت عالى = ملك انتى يا بت يا ملك يا مجسوفت الرجبه
جد ملك برتباك وهيا تعدل من هيئت حجاب ازدلها وتقول = نعم نعم يا جوز امى
وليد بسخريه = كنتى فين عاد بناتى عليكى من زمان ولااا فيه حاچه تانيه شغلاكى عاااااد
ملك بحده = انت بتجول ايه يا جوز امى انا الشغلنى اختى وبس ولا اكتر ولا اجل اظن وااضح
وليد بغيظ من تلك الفتاه العنيده = ضب مشى مشى وخلى سى زفته تجبلى تشت الميا ولملح وتيجى تغسلى رچلى يله
ملك بطاعه = حاضر يا جوز امى
وليد بغضب = يله مشى عاااد
مشت ملك بنكسار إلى المطبخ وبعد شويه خرجت دنيا وهيا لبسه ازدال و حمله تشت ميا وملح و فوضه على كتفها وتنظر إلى الارض وهيا تكبت غضبهامنه ومن نظراته لها اما وليد كان ينظر لها بشه‍*وا وهوا يتفحس جسدها بنظراته الكزره فحضت دنيا التشت علارض ونزلت على ركبها وبدئت تغسل فى رجليه زى كل يوم بدون اى كلمه وهيا بصه للارض فقال وليد وهوا يوضع يده على كتفها بلمسات مقززه = مالك يا بت متجولى كلمه عاد ولا القطه كلت لسانك
زافت دنيا يده بغضب وقالت = لع ولاكن
اطعها كلمها وليد بحده………….؟

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية منقذتي البريئه)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى