روايات

رواية منقذتي البريئه الفصل الثالث 3 بقلم ندى مصطفى

رواية منقذتي البريئه الفصل الثالث 3 بقلم ندى مصطفى

رواية منقذتي البريئه البارت الثالث

رواية منقذتي البريئه الجزء الثالث

رواية منقذتي البريئه
رواية منقذتي البريئه

رواية منقذتي البريئه الحلقة الثالثة

* فى البارد السابق *
خرجت دنيا وهيا لبسه ازدال وحمله تشت ميا وملح وفوضه على كتفها وتنظر إلى الارض وهيا تكبت غضبهامنه ومن نظراته لها اما وليد كان ينظر لها بشه‍*وا وهوا يتفحص جسدها بنظراته الكزره فحضت دنيا التشت علارض ونزلت على ركبها وبدئت تغسل فى رجليه زى كل يوم بدون اى كلمة وهيا بصه للارض فقال وليد وهوا يوضع يده على كتفها بلمسات مقززه = مالك يابت متجولى كلمه عاد ولا القطه كلت لسانك
زاحت دنيا يده بغضب وقالت = لع ولاكن
اطع كلمها وليد بحده………….؟
…………………………………………..
* بدايت البارد التالت *
وليد بحده = ملكنش لخصى عاد بدل مضربك يله
دنيا بخوف = طب انا عملت ايه عاد
وليد بغيظ = مش بتسمعى الكلام إلبجوله
دنيا = ونا مسمعتش كلامك فى ايه

 

وليد بهدوء ومكر = انتي عارفه مرادى زين ومش رضيه تسمعيه معئنى هخليكى ست الضار اهنه وصحبت النهى ولأمر فى كل حاچه هاا ايه رأيك بجا
امت دنيا وقفت وقالت بحده = عيب جوى اجده يا جوز امى وفي مئام ولدى وجلتلك ميت مره لع ونسه بجا القرف ده
قام وليد بغضب وقال وهوا يضربها بقسوه = قرف يا بنت إل***** وبتعلى حسك عليه كمان طب خدي
دنيا بصريخ = ملك ألحجينى يا ملك أااااااااه
خرجت ملك من المطبخ بفزع وهيا تقول = ايه فيه ايه ، ايده
جرت ملك على شقيقتها لتحميها من ضرب جوز امها زى كل مره فحضنتها بحمايه وهوا يجلدهم بكل قسوه بدون رحمه لهى الفتاتين المساكين وبعد وقت من جلدهم بكل قسوه وغيظ من عندهم معو جلس على الاريكه بتعب وقال بغضب لهى الفتاتين الايتام الام ولاب = يله مشى منك ليها وحده تحضرلى الوكل وتنيا تحضرلى الحمام جوموووو يله
ملك و دنيا بدموع ووجع من ألم جسدهم وبنكسار قالو = حاضر يا جوز امنا

 

وقامو هم الاتنين بلعفيه وجسدهم يألمهم بشده ولكنهم اتعودو على ضربه لهم وذهبو ينفذه ما امر به بطاعه وبعد فتره اتغدا وليد وأخذ حمامه ونزل تاني بعد ما سبهم بأبشع الشتايم لعدم رضاهم على تنفيذ رغبته منهم ولاكن مش هيسدسلم على المحاوله فأخذت ملك دنيا في حضنها بحمايه وقالت بدموع ووجع على حلهم = معلش يا جلبى هتعدى والله هيعدى القرف ده وبكره الدنيا تضحكلنا ونفتكر الايام دي ونضحك عليها كمان
دنيا ببسمة امل من وصد دمعها وبطريقه طفوليه قالت = بجد عاد يا ملك
ملك ببتسامت تفائل لشقيقتها = اه يا جلب ملك ( ومسحت دمعها و دموع دنيا وقالت ببتسامه بشوشه ) يله بجا يا ست الحسن والجمال روحي غيري خلجاتك وخدى كتبك وروحي على درسك عاد انا عوزه دنيا بركات تكون محميه ترفع رصنا لفوج فوج ماااشى
دنيا ببتسامت وفرحه لشئ معين قالت = ماااشى يا جلبى انا
وسبتها دنيا ودخلت تغير ملابسها إلى درس محتشم جميل بلون الزيتي وحجاب بلون القفى ولا تضع اى مسحيق تجميل فهيا تمتاز بجملها الطبيعى مثل الاطفال وردتد حقيبتها السوداء على شكل كرس ومسكت كتبها وخرجت لتلقا ملك تجلس أرضآ وتمرش الغسيل بعنايه فى التشتيه فذهبت لها دنيا وعتضها بوسه على خدها وقالت بحب = انا مشيا يا جمرر عوزه حاجه اجبهالك

 

ملك ببتسامت = لع يا جلبى يله سكت السلامه وخدى بالك من نفسك ماشى
دنيا وهيا ترحل بمرح = ماشي يا مزتى
ورحلت دنيا فبتسمت ملك على تلك الطفله ورجعت لمشر الغسيل بعنايه اضق
……………………………………….
اما دنيا فنزلت وهيا سعيده جدا لرئيتها حب عمرها وصديق طفولتها وكانت مشيا بين الأراضى بشرود وهيا حضنه كتبها ليظهر لها شكل بريئ لتشهق بخضه عندما تلقى من يسحبها من يدها ويأخذها خلف أحد الاشجار فى مكان خالي من الناس فقالت دنيا بخضه وغيظ من فعلته كل مره =وه وجعت جلبى يا غيث
غيث بحب = سلامت جلبك يا عيون غيث اتوحشتك جوى جوى
دنيا بحب متبادل = ونتا كمان جوى جوى جوى
غيث بهيام = يابوووووى على الشهد إللى بينقط من خشمك متجيبى أطه
شهئد دنيا بخجل شديد فتوهك وجهها بلون الاحمر فقالت = وه بجا لم نفسك عاد يا غيث وبلاش الكلام ده ورحمت ابوك
غيث بضحك = حاضر بس جليلى الجميل كان رايح فين اجده
دنيا ببتسامه = عندى شويت دروس اجده مهمين جوى ولزمن ارحهم يله هم

 

اطع كلمها غيث بغضب مكتوم عندما لمح كدمه زرقه على رقبتها من تحت الحجاب الذى ظهرت عندما نزل حجبها بسبب الهواء فقال = ايه الكدمه أللى على رجبتك دى عاد
دارت دنيا الكدمه بيدها برتباك وقالت = ايه ولااا فيه كدمه ولا حاچه دييييي
زاح غيث يدها عن رقبتها وزاح الحجاب لتظهر الكدمه امام عيونه بوضوح فقال بغضب وهوا يعرف من هوا سبب الكدمه ده = واضح ان مفيش حاچه واصل جوليلى ومتكدبيش عليه عاد جوز امك لسه بيضربكم
دنيا بدموع نزلت غصب وبهروب قالت = ايوه اناااا لازم امشي سلام
جد تمشى مسك غيث درعها بغضب وقال = استنى اهنه مش بكلمك
دنيا بوجع من مسكته لدرعها جامد وهوا يألمها وبدموع قالت = غيث دراعى بيوجعنى 😭
فاء غيث لحاله ورجع لصوابه وخف يده على يديها وضمها بوجع على وجع حب عمره ولذى يجررها من ازا جوز امها وهوا مكتوف الايد فقال بعشق = اوعدك يا دنيتى ان جريب جداً هخلصك انتي وخيتك من شر الراجل ده بس اخلص بس اخر سنه فى الجامعه وشتغل وعتمت على حالى وكون اد المسؤوليه سعدها اجى اطلب ايدك بكل شجاعه لأنى سعدها هكون الراجل اليستهلك بحج يا جلبى
دنيا بحب = وعد يا غيث 🥹😍
غيث بعشق ❤ =وعد يا عيون وجلب غيث

 

دنيا وهيا بتمسح دمعها مثل الاطفال بضهر يدها وهيا تقول = طب يله همشى بجا سلام 👋
غيث بزعل على رحلها = بسرعه دى ملحجتش اشبع منك يا جلبى ❤
دنيا ببتسامه جميله = تدعوض المره الجيه بجا يله سلام 🙂
مشت دنيا وكان غيث يتبعها بعيون عاشق وحزن على حلها وتألم لانه يشعر بألمها زين بسبب جوز امها لها هيا وشقيقتها فعاهد نفسه ان بأقرب وقت يوضح حد لذالك الظالم ففاق غيث على صوت رنين هاتفه ليلقا اسد ابن عمه هوا الذى يتصل عليه فرد بمرح =اسود لحجت اتوحشتك
اسد بخوف = ألحجنى يا غيث عامر اتجلب بيه العربيه ودم مغرج المكان وهوا ملوش اثر وبوى جالب الدنيا ونا ضايع مش عارفه اعمل حاچه واصل من خوفى على عامر
غيث بدهشه = طيب طيب اهدا انتا ونا حالآ وهكون عندك انتا فين تلوك
اسد بضياع = انا على اول طريق البلد مترح ما انجلبت العربيه
اسد وهوا يجرى على سيرته بهلع = طيب اجل من ثانيه هكون عندك
اسد جلس علأرض بتعب وقال لغيث = ماشى بس بسرعه بالله عليك يا غيث
غيث وهوا يسوق بسرعه = حاضر والله حالآ وكون عندك بس اهدا انتا
………………………………………..

 

* اما نرجع تانى لقصر المنشاوى *
وبلتحديت فى غرفت نوم حسنيه كان يتجمع حوا حسيه كل حريم القصر فقالت عليا تؤمت عامر بنهيار = يعنى ايه خوى فين خوى فين
هند بخوف ودى بنت هنيه الصغيره ولكنها عكس عيلتها مثلها مثل غيث لا يشبهون امهم واختهم الكبيره واخيهم فقالت = اهدى بجا يا ليه بلاش تعملى اجده فى حالك اكيت عامر محصلوش حاجه واصل
نوال بتمثيل الخوف ببراعه = ازاى يا هند ازاااى خلاص جوزى راح وترملت بدرى وراح حب عمرى بووو ضناايه اللسه مشفش الدنيا لسه أااااااااه ياجلبى
هنيه بمكر = خلاص يا بنتى بلاش تعملى اجده فى نفسك علشان الفى بطنك عاد
حسنيه بوجع وتعب = حرام عليكى يا بنتى كفياكى بجا كفايه النار الفى جلبنا أااااااااه ياجلبى انتا فين يا ولدى وبن عمرى 😭😭😭😭😭😭😭😭
………………………………………….
اما نرجع لملك بعد مخلصت الغسيل ولبست ازدلها وطلعت إلى الصتح لتنشر وبدئت فى نشير الغسيل بهمه بس فجأه بدئت تسمع إلى صوت تألم شخص بصوت مكتوم تجهلت الامر لانها تعلم ان حولها فارغ ولا يوجد حد معها فلبيت ولكن الامر زات وصوت التنازع وتألم زات بستمرار بلا توقف وصوت التألم يصل لأذنها بشكل متواصل فحست بخوف شديد وقدميها لا عادو يحملوها خوفن وفضلت تمشى ورا مصدر الصوت لحد موصلت لأمام العشه الذى كان يبعد عنها بمسافه ليس بقليله وكانت

 

تمشى على اطراف اصابعها ورفعت الشرشف بيد مرتعشه ببطء لتنصدم عندما طرا هذا الشخص الذى يجلس ارضآ ويتألم بشده فصدر منها صوت شهقه قويه جعلد ذالك الشخص يفتح عيونه بزهول وكانت ملك تهم بصراخ ولاكن تحامل ذالك الشخصعلى نفسه وقام بلعفيه مسكها وكتم فمها بيد وليد الاخر شدتها لداخل العشه وهوا يلتقت انفاسه بسرعه بسبب مهجمتها له مابين يديه فقال بهمس فى ودنها وهيا سنده ضهرها على صدره الموصاب وتخبت بيديها فى معتده وهوا يتألم بشده = مدخافيش انا مش هئزيكى انا مجروح وتعبان اوى ومش هنا فى شر والله
هزت ملك رصها لفوء وتحت بمعنا ( ماشى ) فقال بتعب = انا هشيل ايدى ومش هتخافى ولا تصوتى صححح
هزت ملك رصها ب أه فشال ذالك الشخص فشال الشخص ايده وترمه ارضآ من تعبه وارهاك فى جسده فلفدله ملك ولقتو شبه غايب عن الوعى ولا يوضح اى ملامح من الدم الناشف الذى مغرق وجهو بأكمله لقتو ملك واضع يديع على بطنو بوجع شديد فقتربت منه بحرز وكشفت عن بطنه ببطء لتشهق عندما تلقا……………………………؟

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية منقذتي البريئه)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى