روايات

رواية ملكت الحمزه الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم سندس أحمد

رواية ملكت الحمزه الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم سندس أحمد

رواية ملكت الحمزه الجزء الحادي والعشرون

رواية ملكت الحمزه البارت الحادي والعشرون

رواية ملكت الحمزه الحلقة الحادية والعشرون

ملك بصداع وتعب….. اهه نا فين
حوريه بهدوء…. نتي فالمستشفى بحبيبتي
ملك حاولت تقوم مقدرتش
حوريه جريت عليهاا وسندتها وقعدتها عالسرير
حوريه بخوف… نتي كويسه اطلب الدكتوره
ملك بهدوء…. لا نا تمم حياه فين
حوريه وهيا بتعدلها السرير… هيا بره بتكلم الدكتوره
ملك بدموع… هو نتي حوريه
حوريه باستغراب… اه نا
ملك بوجع…. كان ليكي بنت وتاهت منك وهيا عندها12سنه
حوريه بتوتر وخوف شديد… نتي نتي عرفتي منين
ملك بوجع شديد… نا هيا البنت ديي
حوريه بعدم تصديق… نتي بتقولي ايي
ملك بدموع…. زي مسمعتي…
حوريه بصدمه كبيره….ي يعني ايي
ملك بدموع…. ليه مسالتيش علياا ليه
حوريه بوجع…. نتي بتتكلمي بجد
ملك هزت راسها بدموع…
حوريه حضنتهاا بشده وكانت هتعصرها فحضنها
حوريه بوجع ودموع… نتي عارفه احنا حصلنا ايي عارفه عارفه نا كنت بدعي ليل نهار يجمعني بيكي ازاي قلبي كان متقطع مليون حته دورت عليكي وعملت محضر فالقسم بس مكنش فيه حد فضهري
ملك بقت تعيط فحضنها بوجع والم
وفضلو كد. هما الاتنين
حوريه بسرعه…. ملك نتي كان معاكي ورق لما توهتي مني كان في ورق ف شنتطك افتكري.
ملك باستغراب…. ايوا الورق ده م معايااا
حوريه بصدمه…. امال مع مين
ملك باستغراب اكبر… مع جوزي
حوريه براحه… طمنطيني
ملك بدموع…. كان نفسي الاقي اهلي اوي يماما كان نفسي
حوريه بقت تمسح دموعهاا بحنيه وقالت…. هعوضك يقلب امك وحياتك هعوضك
ملك بوجع… تعرفي نا كنت محتجاكي اوي تكوني جمبي
سبع سنين ونا نعرفش عنمو حاجه خالص
حوريه بدموع…. عارفه يحببتي عارفه
ملك دفنت وشها فحضنها وقالت بضياع. ودموع… م ليا حد حته حمزه سابني يماما حمزه بعد كل ده سابني وبعد عني
حوريه بعدتها عن حضنها وقالت باستغراب…. نتي اتجوزتي ازاي وعرفتيه فين احكيلي وسابك ازاي م فاهمه
ملك بدموع…. حصل بينا مشكله راح مشاني من بيت اهلو كنت قاعده ف فيلا كانو اهلو فيهاا بس لما حصل الخناقه رجعني الشقه اللي ف اكتوبر والشقه دي كنت قاعده فيها ونا صغيره هو اللي رباني يماما كان ابوياا واخويااا وكان صاحبي
حوريه بدموع… كملي كملي يقلبي
ملك بوجع… نا لما توهت منك فضلت ماشيه فالشوارع وشوفت عربيتو ساعتها روحت استخبيت فيها وهو م واخد بالو ولما روح بق نزلت منها وهو اتفاجا ف حكتلو انو نا تايهه راح خدني وجابلي لبس وقدملي ف مدرسه وكان معايااا نانا بتعملي الاكل وكان بيجي كل يومين يشوفني ويطمن عليااا ولما كبرت حبيتو واتعلقت بيه اوي وهو كمان حبني اتجوزناا من تمن شهور
حوريه مسحت دموعها وقالت…. كتر خيرو والله نا م عارفه هشكرو ازاي
ملك بوجع… م لما يكون موجود
حوريه اسه هترد حياه دخلت
حياه قربت من ملك وقالت ببتسامه…. عامله ايي يجميل
ملك بهدوء… الحمدلله
حياه بفرحه…. مبروك يملوكه الف الف مبروك الدكتوره قالتلي انك حامل
ملك بصدمه… ايي
حوريه بصتلها وقالت بفرحه…. نتي بتتكلمي بجد يحياه
حياه بتسيقف… اه والله حامل وفالشهر الرابع كمان
حوريه بدموع…. الف الف مبروك يعيوني
ملك بدموع… م مصدقه بجد
حوريه حضنتها وباست راسهاا وقالت بحنيه… هعوضك عن فراقك عني كل السنين ديي
حياه باستغراب منهم… هو نتي تعرفيها يماما
حوريه بتنهيده… ايواا
حوريه حكت كل حاجه ل حياه
حياه بدموع وصدمه… نتو بتهزرو شكلوكو
حوريه بهدوء… هو ده كلام في هزار
حياه بدموع…. ياااه سبع سنين بعيده عننا يملك.
وجريت عليها حضنتهاا وفضلت تعيط فحضنهاا
حوريه شدت حياه من دراعها وقالت بغيظ… اهدي شويه عليهاا دي حامل يختي م حملك
حياه شدت دراعهاا وراحت مسكت ف ملك وقالت بغيظ اكبر… بطلي نفسنه بق يحوريه ديي اختي
حوريه بشهقه… ديي بنتي قبل متكون اختك يحلوه
حياه وقفت وحطيت ايدها فوسطها وقالت بغيظ…. تصدقي يحوريه بق نا قعدالك ويا نا ي نتي بق
حوريه بردح… فوقي يبت حوريه فوقي كد يختي
ملك بضحك… الله شكلكو يضحك اوي حاسه اني بتفرج على مسرحيه…
حياه بغيظ… نتي بتضحكي على ايي
حوريه قربت من ملك وحضنتها وقالت باستفزاز… على خيبتك يختي هيكون على اييي
حياه بعصبيه… حوريه نا خارجه قبل مطق من جنابي
وسابتهم وخرجت…
ملك بضحك… هو نتو كد علطول
حوريه بضحك… اه احنا م ام وبنت لا احنا ناقر ونقير فبعض وم بنطيق بعض شوفتي ديي
ملك ضحكت اوي.
حوريه ببسسامه… طيب قومي بق ع اساعدك تلبسي ع نخرج
ملك هزت راسهاا وحوريه راحت جابت لبسهاا ولبستهاا
بعد وقت
كانت حوريه وحياه وملك واقفين فالشارع مستيني اوبر…
حياه بغيظ… الراجل ده هيجي امته لما نبقا فحمه من الشمس ولا ايي م فاهمه
ملك بضحك…. دنتي عصبيه اوي يحياه ده حازم الله يعينوو معاكي
حياه بصت على الجنب لاقت حازم نازل من العربيه وباصص فالفون
حياه ببتسامه… جبتي سيرتو اهو نط ثواني
سابتهم ومشت
حوريه باستغراب…. الله البت دي راحت فين
ملك بضحك… حازم هناك راحت تشوفو
حوريه هزت راسها
حياه بخجل…. حازم
حازم رفع وشو من عالفون وبصلها باستغراب وحده وقال… نتي ايي اللي جابك هنا وازاي تخرجي منغير
متقوليلي
حياه بهدوء… كنت مع واحده صحبتي هنا كانت تعبانه
حازم قرب عليها وقال بصرامه…. اجرعي بيتك دلوقتي حالا ع نا م ضامن نفسي
حياه بخوف… في ايي يحازم
حازم بعصبيه… والله يعني تخرجي منغير م اعرف وتقولي في ايي يحازم
حياه بخوف… خلاص هروح اهدي
حازم بحده… متخلنيش اعمل حاجه نا ونتي نندم عليها وغوري عالبيت
حياه هزت راسها بخوف وسابتو ومشت
الاوبر وصل ركبو ومشيو
.♡____________________♡.
…. بس نتا كد استفدت ايي يباشااا نتا كد فيدتهم هما
مرسي وهو بيشرب السجاره…. هتشوف دلوقتي وبعدين فتح مخك معايااا يعادل شويه
عادل بعدم فهم… طب نتا عملت كد ليه م فاهم هتستفاد ايي
مرسي بخبث… عايزك تكلم عم البت ديي وتجبهولي هنا ع هيبقاا في شاركه بيني وبينو وساعتهاا هتفهم
عادل بهدوء… حاضر بس قولي بس نتا استفدت ايي
مرسي بتلاعب…. حمزه سابها لوحده وهو على اعتقاد انها فالشقه وانها مبتخرجش واكيد م هيجي ولا يشوفهاا نا عارف بقلك ايي
عادل باستغراب…. ونتا عرفت منين
مرسي بمكر…. عينينا اللي فالفيلااا بتاعتهم
عادل بصدمه… دنتا جاحد يمرسي
مرسي بضحكه…. امال نتا فاكر ايي ياض
عادل بخبث… طيب مين عيونكو ديي بق
مرسي ببرود… م لازم تعرف بس سمعنا انو اتخانقو خناقه جامده وكل كلامهم متسجل والواضح من كلامها انو حمزه كرهه ملك وم كايق يشوفها بس نا بعتها لاهلها ع تحصل مشاكل اكبر بينهم ونا متاكد انو هيحصل
عادل باستغراب شديد… ايي. اللي ياكدلك
مرسي ببرود…. لانو نا قولت ل ملك انو حمزه عارف اهلك دول وهو اللي بيبعت فلوس ليهم كل شهر بحجه شكل وده من ميراث ملك واللي ابوها كاتبو باسمها بسكده
عادل بتسقيف…. مخك ده دهب يمرسي
مرسي بشر…. نتا لسه مشوفتش حاجه نا هدمرو تدريجياا
____________________________
حور وهيا بتتلفت حواليهاا وبتدور عليه بعيونها
ايهاب بحب… نا هنا بدوري فين بس
حور اتعدلت واتخضت
حور بخضه…. بسم الله م تعمل صوت يجدع خضتني
ايهاب بضحك… دنتي خوافه اوي
حور بغرور… لا علفكره ناا شجاعه اوي بس نتا اللي خدتني على خوانه
ايهاب بضحك… طيب تعالي نقعد
حور مشيت وراه وراحو قعدو. على ترابيزه
ايهاب بهدوء… تحبي اطلبلك ايي
حور بكسوف… لا م ليه لزوم
ايهاب باصرار… لا ازاي نا هطلبلكعن اذنك
وسابها واح للجرسون
حور بقت تفرك ف ايدها بتوتر
ايهاب رجع وقعد فوشها وقال بهدوء… هو ممكن تاخديلي معاد مع اهلك
حور بخجل شديد ووشها احمر…. ليه
ايهاب بحب… ع هتقدملك
حور بقت تكح جامد
ايهاب بخضه… مالك نتي كويسه
حور بكسوف… اه اه كويسه
ايهاب بهدوء… طيب قولتي ايي
حور بخجل.. طيب نتا لسه معرفتنيش.
ايهاب بتوهان… ثوثو مين قال نا عرفتك وعرفتك اوي
حور بكسوف… طيب خلاص هاخدلك معاه معاد نا لازم امشي دلوقتي ع اتاخرت
ايهاب بسرعه… طيب م هتشربي حاجه
حور سابتو وجريت بسرعه
ايهاب بضحك…. يلهوي عالقمر
….. حور طلعت بره عالطريق وحطيت ايدها على قلبها ولاقتو بيدق جامد اوي
حور بكسوف…. مالك كد الواد ده بيعمل فياا ايي بس وركبت تاكسي ومشت
________________________
يامن كان قاعد فالجنينه بيدخن سجاير وبيشرب قهوي
بص ناحيه البوابه لاقه مريم داخله
قام ومشي عليها
يامن ببرود… ايي اللي جابك
مريم بهدوء… جيت اطمن على محمد واشوف خالتو واشوفك
يامن مسكها من دراعهاا وشدها وقال بعصبيه وانفعال… لا يروحمك نتي تتلمي كد وتلمي دنيتك وحالك ع مقلش ادبي عليكي امين
مريم بخوف… في ايي ي يامن عملت ايي لكل ده
يامن بعصبيه…. كل ده وعملتي ايي هو نا م قولت ميت مره مفيش لبس بناطيل تاني
مريم بخوف شديد…ك كنت مستعجله ي يامن
يامن نفض دراعها وزقها’وسابها ولسه هيمشي جريت عليه ومسكت ايدو وقالت بدموع… متسبنيش وتمشي زعلان خلاص هحاول والله عشانك
يامن زق ايدها بعنف’وقال ببرود… م عشاني ع نفسك وربنا سلام
وسابها ومشي…
مريم يدموع… هو ليه كل منتصالح نرجع تاني لنقطه الصفر ياربي نا تعبت بجد
مسحت دموعها لما شافت جميله جايه عليها
جميله بهدوء…. عامله ايي يمرييم
مريم ببتسامه… الحمدلله يخالتو نا بخير نتي اللي عامله ايي ومحمد ايي اخباركو
جميله بحب… محمد زي الفل يقلب خالتك ونا بخير طمنيني على امك
مريم بهدوء… كويسه
جميله باستغراب… مالك يبت الواد يامن عملك حاجه.
مريم اترمت فحضنها وقالت بدموع…. نا تعبت يخالتو بجد تعب
جميله بخوف… مالك يحببتي مالك
مريم بدموع… اتخانق فياا دلوقتي وسابني ومشي ع لابسه بنطلون وابنك صعب اوي وصعب يتصالح بسهوله ونا بجد تعبت
جميله مسحت دموعها وقالت بحنيه…. اششش متعيطيش نا هخليها ييجي يبوس ايدك دلوقتي نا هكلم حمزاوي اخليه يفاتح ابوكي فحواركو
مريم بفرحه… بجد يخالتو
جميله بحب… بجد يعيون خالتو
مريم حضنتها بقوه وقالت بحب…ربنا يخليكي لياا يخالتو
جميله باست راسهااا
مريم بتذكر…. اه صح محمد فوق عايزه اشوفو واطمن عليه
جميله بهدوء… لا هو خرج مع حمزه راحو المستشفى
مريم بتفهم… طيب خلاص نا همشي وهبقاا اجي وقت تاني اشوفو
جميله بهدوء…. ماشي يحببتي خلي بالك من نفسك
مريم بحب…. حاضر يخالتو باي…
سابتها ومشيت
جميله ربعت ايدعا وقالت بحب…. ربنا يخليكو لبعض يحابيبي….
____________________________
حمزه بحده…. محمد ركز وصحصح
محمد بملل… طب اخد بريك طيب حس بياا يخي
حمزه بغيظظظ….. لا كمل يلاااا
محمد بزهق…. طب بجد هموت م قادر هطلع اشم هوا وهرجع تاني
حمزه بهدوء…. خمس دقايق
محمد بعتلو بوسه فالهوى وقال…. تسلم يخويااا
حمزه ببتسامه…. مكنتش متخيل خالص انو حالك يتعدل كد يمحمد
وكمل بوجع…. وحشتيني اوي يملك
وطلع فونو وفتح صورتها وبق يبص فيها بعشق بق يعمل زوم عالصوره ويدقق فملامح وشهاا بكل حب باس صورتها وحطها على قلبو.وقال بعشق كبير…. بحبك يحتتتي…
___________________________
هاجر بسرعه…. يوسن ايهاب لو جه وسال عليااا قولو اني فالدرس هااا
يونس وهو بياكل… طيب متاخريش يحببتي
هاجر بحب… حاضر سلام
وسابتو وخرجت
وهيا ماشيه فالسكه شافت علي واقف على اخر الشارع ومعاه ينت
هاجر بصتلو بدموع وقالت…. وقال ايي بيجري وراياااا ع يتجوزني
جريت بسرعه وبقت ماشيه بتعيط جامد
وصلت الدرس وهيا تايهه
خلصت وخرجت دخلت الحمام وقفلت على نفسها كويس
وطلعت الموس من الشنطه وبقت تعور ف ايدها
دم كتير نزل من ايدهاا بقت تغرز الموس جامد ف ايدها
الدم بق ينقط عالارض وهيااا بتقطع ايدهااا وسرحانه وبتعيط
هاجر بوجع ودموع….. نا ليه بحبك كد ليه فيك ايي ذياده عن باقي الشباب اه قلبي واجعني اوي
بصت على ايدهاا لاقتها كلها دم حرفيااا
راحت عند الحوض غسلت ايدها ونشفتهاا وطلعت منديل حطيتو عليهاا ونزلت كن التشرت وخرجت
بقت ماشيه تايهه ودموعهاا بتنزل وبتزيد…
بصت لاقت علي وقف قدامهاا بعربيتو
هاجر طنشتو ومشيت علي نزل من العربيه بسرعه ولحقها
علي بسرعه… في ايي بتتهربي ليه
هاجر وهياا باصه بعيد عنو…. دكتور علي لو سمحت تبعد عن ريقي احسنلك
علي باستغراب… هاجر مالك حصل ايي
هاجر كانت لسه هتمشي مسكها من ايدها
هاجر بصويت ووجع…. اه ايدي.
علي شاف رياكشن وشهاا راح مسك دراعهاا ورفع الكم بتاع التشرت وحاش المنديل واتصدم….
ايديهاا شبه مفتوحه وبتنقط دم
علي بصدمه…. ايدا
هاجر نزلت كم التشرت وقالت ببرود…. ميخصكش واتفضل امشي من قدامي شوف نتا رايح فين.
علي بعصبيه…. هاجر متجننيش عليكي انطقي ايداا.
هاجر بزعيق… ده ده انتحار ده دراعي المشوه بسببكو.
ابعد عني بق وسبني فحالي
علي شدها ليه وبقت فحضنو وقال بدموع…. نتي م بتاذي نفسك ينوجتي نتي بتاذيني نا
هاجر بصت لعيونو وحست بصدق مشاعرو اوي
هاجر بسخريه… ونتا تتاذي ليه كنت قعطت ايدك نتا ونا م عارفه
علي شدها اكتر وضغط. على دراعهاا من فوق وقال بعصبيه…. نتي ليه بتعملي كد يهاجر ليه
هاجر مكنتش مركزه معاه خالص كنت بتستنشق رسحه برفانو وشياكتوو وحلاتو بالطقم الاسود وكانت بتبصلو بتوهان
علي بعصبيه… ردي
هاجر بتعب… علي لو سمحت ابعد عن طريقي
علي ببرود…. ولو مبعدتش هتعملي ايي
هاجر ببرود شديد…. هقتلك نفسي ناا م باقيه على حد نفسي اولهم م باقيه عليهاا وبتمنى اني اموت وارتاح
علي بوجع…. وتسبيني ينوجاا عايزه تسبيني هاا بعد محبيتك واتعلقت فيكي
كان باصص لعيونهاا البني فاتح وبسبب الشمس بقت شبه الاصفر وروموشهاا التقيله اوي وسوداا وبشرتهاا اللي تجنن
هاجر بدموع… حبتني يخي قول كلام غير ده
علي بوجع…. نا بجد حبيتك
هاجر بسخريه… لا ي علي بيه نتا محبتنيش نا بس صعبت عليك واحده عندها السكر ولوحدها وبتقطع ايدها
اكيد صعبت عليك انما حب ديي تيجي ازاي منا بقالي خمس سنين بحبك ونتا عامل اعمى والكل عارف اني بحبك الارض خلاص قربت تقولك اني بحبك
وكنت دايما تطنشني
علي بعصبيه…. نتي مصعبتيش عليااا نا بس اديت لنفسي فرصه ولاقيت اني حبيتك
هاجر ببرود…. بس خلاصالوقت فات ي دكتور علي شوف حياتك وروح اخطب اللي كنت بتقولي عليها ونا كمان هشوف حياتي وابن الحلال
علي بغيره وعصبيه…. محدش هياخدك غيري يبنت منصور محدش غيري ويلا اركبي.
مستنهاش ترد شدها وركبها العربيه غصب عنها وساق
هاجر بعصبيه…. نتا مين قالك اني عايزاكي توصلني
علي ببرود…. شش اخرسي مسمعش صوتك
هاجر بجنان…. نزلني
علي ببرود…. لا
هاجر باستفزاز…. عادي هنط نا عبيطه اوي وم باقيه على حد قولتلك
علي مسك دراعها وشدها ليه وهو بيسوق
هاجر بوجع…. اه دراعي ي علي
علي ساب دراعها بسرعه ووقف العربيه
علي بخوف…. نتي كويسه….
طلع علبه اسعافات من العربيه ومسك ايدهاا وبق يعقملهاا ويلفلها ايدها
علي بوجع…. ليه تعملي كد ليه
هاجر بدموع…. مين اللي كنت واقف معاها ف اخر الشارع بتاعنا
علي بصلها وقال باستغراب…. مين ديي
هاجر سحبت ايدها وقالت بعصبيه…. اعمل نفسك م فاهم بق
علي بتفكير…. اه ديي بنت كانت بتسال على مستر ف منطقكو ونا كنت بوصفلها المكان
هاجر برفع حاجب…. وهياا سابت الناس كلهاا وقالتلك نتا
علي بحب…. نتي بتغيري ينوجتي
هاجر شدت علي من قميصو وقربتو منها وقالت بحده…. مين ديي يعلي
علي بصلها بصدمه…
ولمس على ايدها وقال بتلاعب…. بقلك بت كانت بتسال على درس بس بقلك ايي ينوجاا موزه موزه يعني
هاجر مسكت بوق علي بايدهاا وطبقتو وقالت بعصبيه…. موزه نتا ازاي تبصلها ازاي انطق
علي كان فحاله صدمه منها ومن حالتهاا اللي اتغيرت ميه وتمانين درجه….
علي بغيظظ…. طيب هرد ازاي عليكي ونتي ماسكه بوقي كد
هاجر فاقت على نفسها وقالت ببرود…. اصلاا ميهمنيش اشبعو ببعض
علي بحب…. بس نتي احلا منها بكتير ينوجتي
هياا معندهاش عيون زي عيونك اللي بعشقهم ولا عندها شفايف زي بتاعتك كد
هاجر اتكسفت اوي منو ومعرفتش ترد
علي بضحك…. ردي
هاجر بهدوء…. افتح الباب عايزه اروح
علي بهدوء…. لما اعرف الللي ف ايدك ده سببو ايي
هاجر بضيق… بسببك خلصنا بق ابعد
علي برفع حاجب… بسببي نا ليه
هاجر بضيق… ع شوفتك مع واحده
علي فهم بس محبش يتكلم ويزعجهااا وووو

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ملكت الحمزه)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!