روايات

رواية ملاك الغيث الفصل الرابع عشر 14 بقلم شروق أحمد

رواية ملاك الغيث الفصل الرابع عشر 14 بقلم شروق أحمد

رواية ملاك الغيث الجزء الرابع عشر

رواية ملاك الغيث البارت الرابع عشر

رواية ملاك الغيث الحلقة الرابعة عشر

وفجأه الجهاز صفر ووو
غيث صحي مخضوض.. ملاااااك لااا
الدكتور دخل عل صوته وبزعيق.. خرجوه برا عيزين ننقذها
غيث خرج بره لوحده وفضل عمال يزعق ف اللي رايح واللي جاي وبيقول ف سره(يارب خليهالي يارب)
ف العمليات جو
ملاك كانت بتحارب المو*ت
الدكاتره كانت بتحاول تعملها اي حاجه عشان تفوق
هي ف عالم تاني
ملاك.. اي اللي جابكو هنا ياماما انتي وبابا.
الام.. وحشتيني ياملاك اوي
ملاك بعياط.. ماما خديني معاكي
الام بحنيه.. طب وغيث اللي خايف عليكي
ملاك بغضب.. بيعمل كدا عشان ينتق*م

 

 

الام.. بيحبك ياضنايه طب اخوكي طب عايزه تسيبي اخوكي يابنتي دا اخوكي بقا حنين معاكي
ملاك.. بابا قول كلمه
الاب.. نا من كلام امك بردو بقولك ارجعي الحياه يبنتي
ملاك.. انا مش حبه ارجع خدوني معاكم
الاب والام.. مش هنقدر يابنتي انتي لسه بنت صغيره عيشي حياتك صح ياملاك ومشيو وسابوها وهي فضلت تجري عليهم لحد مختفو وهي معرفتش تروح ليهم وفضلت تعيط
عند عالمنا
يوسف بغضب داخل بهج*ميه… تعرف لو اختي حصلها حاجه مش هحرمك ياغيث الكلب
غيث بحزن.. تخرج واللي عيزين تعملو اعملو
يوسف.. يخي نت اي ها بنادم ولا شيطا*ن
غيث.. انا بنادم يايوسف وبحب اختك كمان بس هي مش عايزانى ونا هطلقها لما تخرج
وسابو وماشي يسهر
يوسف فضل يدعي لاختو كتير
عند ملاك..
ملاك بدأت ترجع حياتها طبيعيه
الدكاتره اتصدمو من الحاله وخرجو من الاوضه
يوسف.. حصل اي يادكتور طمني
الدكتور بفرحه.. اختك رجعت للحياه لأول مره
يوسف بفرح.. طب وهتخرج امتى من الاوضه دي
الدكتور.. بعد ٢٤ ساعه نشوفها وندخلها اوضه عاديه ربنا يحفاظهلكم
وساب يوسف ومشي
يوسف فرح ان اختو رجعت للحياه تاني ووعد نفسه ان ياخذ اخته ويمشي من البلد دي
يوسف رن عل غيث.. تعالا عايزك.
مستناش رد غيث وقفل
غيث جاه المستشفى

 

 

غيث. اي حصل اي
يوسف.. انت تتطلق ملاك دلوقتي
غيث بغضب.. نت بتقول اي انت طبيعي
يوسف ببرود.. اختي كانت هتموت بسببك
غيث بغضب اكتر.. ونا مش هسيبها
يوسف.. هتسبها ياغيث ولا هرفع قضيه عليك
غيث.. ارفع قضيات الدنيا بس متخدوش روحي
يوسف بنفاذ صبر.. يبني هي كر، هتك خلاص انت السبب ف تعبها
غيث.. انا هصلحها بنفسي
عدا شهر
عند مريم
الام.. بردو مفكرتيش دا انا سبتك شهر
مريم.. اللي تشوفي ياماما
الام.. يعني أوافق
مريم.. اللي تشوفي انا مش موافقه بس لو شايفه مناسب وافقي
الام.. لا انتي لازم تبقى موافقه
مريم.. انا مش موافقه عشان حلمي
الام.. حلم اي اللي بتقولي عليه دا هاا
مريم.. امي لو سمحت لو ليا نصيب في هنتجوز غير كدا مش هقول حاجه تاني بعد اذنك
الام بغضب من بنتها.. طب اقول اي للناس
مريم.. قولي اللي عايزا
ودخلت اوضتها
الام.. اه منك يامريم
عند ملاك بقت كويسه وبقت احسن من الاول بكتير كانت عماله اتجهز ف شنطه السفر
يوسف ببتسمه.. اي خلصتي
ملاك بضحك.. اديني نص دقيقه واخلص
يوسف بضحك.. يربي عليكي ياملاك ليكي تلات ساعات تقولي اديني نص دقيقه وياريت تكوني خلصتي
ملاك.. دقيقه صغنتوته قد كداهو
يوسف بضحك عل اخته.. طب يلا خلصي
ملاك.. حاضر يحبيبي.
وخرج من اوضتها وقعد ف الصالون بيلعب عل تلفونه
الجرس رن
ملاك.. استنى انا اللي هفتح

 

 

يوسف.. طيب
وفتحت لقت غيث اتغير خالص كان بدقن وشعره منعكش ومكنش مهتم بنفسه وكان لابس قميص زيتي كاروهات وجاكت جيلت وبنطلون اسود.. ينفع ادخل
ملاك مصدومه من شكلو اللي مطفي.. اكيد اتفضل
يوسف من جوا.. مين ياملاك
ملاك بسرح.. دا غيث يايوسف
يوسف كان خارج بغضب.. جاي لي (مكملش الكلمه) لما شاف غيث بالشكل دا
يوسف.. نعم ياغيث
غيث.. انا جاي وجايب الماذون معايا مش عايز اختك تسبني اهو جيت ومعايا الماذون بس بعد مااخرج من هنا همشي من البلد دي عشان مش عايز اعيش عل ذكرايتها
ملاك كانت مصدومه من كلامه
يوسف.. احنا اصلا مسافرين ومتقلقش مش هتشوفنا تاني
دخل الماذون وتم الطلاق
غيث بضحكه مكسوره… بتمنالك حياه سعيده ياملاك وخرج من بيتهم
ملاك قعدت مصدومه لدقايق ازاي غيث حب عمرها يعمل كدا دا كانت بتحبو عل قد مكان وحش بس حبته
ملاك. بضياع.. يلا يايوسف نمشي من هنا
يوسف بزعل عل اخته. يلا يانن عين اخوكي
وفعلا مشيو من البلد وراحو يقعدو ف اسكندريه
وصلو بيتهم اللي ف اسكندريه ملاك بارتياح.. يااا اخيرا وصلنا.
يوسف.. يلا ندخل يالمضه
ملاك بهزار.. متزقش طاااب.
يوسف.. يابنتي هو نا جيت جمبك
ملاك.. ايوه
يوسف.. دا انتي مفتريه
ودخلو البيت وهي دخلت اوضتها وحطت لبسها ف الدولاب

 

 

وخرج.. يوسف انا جوعانه
يوسف.. عملت حسابي يلا تعالي ناكل
ملاك.. جايب اي
يوسف.. فراخ مشويه يلاا
ملاك.. طيب هغسل ايدي وجايه
ودخلت تغسل ايدها وخرجت من الحمام
وكلت مع يوسف وبعدين دخلت تنام ف اوضتها بس دموعها خنتها
فضلت حزينه لشويه بس عاشت حياتها مع اخوها
عدا تلات شهور عل الموضوع
ملاك كانت قعده عل تلفونها بصدفه عرفت ان خطب من الأخبار
ملاك انهارت من العياط بس باينت قدام اخوها انها قويه
يوسف وهو داخل الشقه بيغني.. لقيتك ارخص من عتاب قولت اخسرك اههههه يابت ياملاك
ملاك كانت ضايعه ومش سامعه صوت يوسف اصلا عشان سرحانه
يوسف دخل لقيها قعده وسكته عل سريرها
يوسف. مالك
ملاك بحزن.. مفيش هقوم اعملك الفطار انا عشان جعانه
يوسف مرضيش يضغط عليها.. طب يلا (وبعدين كمل بغلسه) عشان انا جعان وجبت اكل جاهز عشان انتي متعرفيش تعملي اكل

 

 

ملاك بزعل طفولي .. مش انا معرفش اعمل اكل غور من هنا
يوسف بمرح.. احم يلا يابنت جهزي الاكل
ملاك.. حاضر
ودخلت حطت الاكل ف إطباق وطلعت بيها
الجرس رن
ملاك.. افتح يايوسف الباب
يوسف.. طيب متقومي انتي
ملاك بضحك.. حاضر
ملاك فتحت واتصدمت لما لقيت حد متوقعتش تشوفه وبعدين قالت وهي بتمثل الاستغراب .. هو انتي مين
البنت بخبث.. انا خطيبت غيث

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ملاك الغيث)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى