روايات

رواية ملاك الصقر الفصل الخامس 5 بقلم شهد أحمد

رواية ملاك الصقر الفصل الخامس 5 بقلم شهد أحمد

رواية ملاك الصقر الجزء الخامس

رواية ملاك الصقر البارت الخامس

رواية ملاك الصقر الحلقة الخامسة

وليال. بعد ما كانت قاعده بتعيط 🥺 مسحت دموعها وقالت تنزل شويه في الجنينه تشم شويه هواء وهيا رايحه سمعت أم صقر وهيا بتقول بعصبيه ل اسد في التليفون يعني احنا عملنا تمثيليه قدام ليال لما لقينها قربت من الاوضه وممكن تسمعنا وقولنا أن صقر مش بيخلف علشان يتخانقوا ويسيبوا بعض ويطلقوا وصقر يعيش لوحده وهو رايح يتجوز وحده معرفش جايبها منين ويقول مراتي لا وكمان حامل انت مش بتراقبه ي غبي ازاي معرفتش أنه اتجوز ازززاي ،،،، احنا لازم نخلص من مرات صقر التانيه ومن البيبي انت فاهم وجود مراته والبيبي ده هيخسرنا كتيرررر انت فاهم في اسرع وقت تنفذ وتعرف مين دي وعائلتها فين وكل حاجه عنها تعرفها ولما نعرف هنفذ في اسرع وقت يلا روووووح.
ليال . بصدمه 😳 وحده حقيرررره خلتني اخسر جوزي بسببها وانا مش فاهمه هيا ليه مش عايزه صقر يخلف لا مني ولا من حد تاني وكمان عايزه تخلص من ملاك ومن البيبي ي ترا اعمل اي اروح واقول ل صقر بس ي ترا هيصدقني 🥺 ولا اروح اقول ل ملاك تخلي بالها من نفسها ومن البيبي واحظرها طيب انا لي بتعامل معاها كده وعايزه اروح اقولها دي اخدت جوزي مني وكمان حامل وجوزي هيطلقني بسببها وفكرت وقالت بسببها لا دي بسبب أمه وأخوه الحقير هيا مش اذتني ولو صقر اتجوزها ف ده بسببي انا علشان يثبت أنه بيخلف أنه حقي مش معاها انا حقي مع أمه وأخوه وهخليهم يدفعوا الثمن غالي
وجريت بسرعه قبل ما أم صقر تشوفها وطلعت علي فوق راحت عند ملاك ولما راحت شافت صقر قريب من ملاك ودمعه نزلت من عيونها وجريت علي اوضتها.
ملاك. مش تفتح ي اخ انت راعي انك معاك بنت في الاوضه وحاسب علي تصرفاتك
صقر. مكنش قصدي وانا مدايق ابعدي عني دلوقتي انا مش طايق نفسي
ملاك. لما شافته كده قالت في اي صقر مالك ولي مدايق كده.
صقر. بصوت عالي ملااك ابعد عني دلوقتي انا علي اخري.
ملاك. تمام وطلعت من الاوضه وشافتها ليال راحت عندها وشدتها بسرعه قبل ما حد يشوفهم
ملاك. اعاا اي في اي براحه
ليال. انا اسفه بس لازم اقولك علي حاجه مهمه
ملاك. حاجه اي دي.
ليال. انا سمعت أم صقر وهيا بتقول انها عايزه تخلص منك ومن البيبي
ملاك. انتي بجد خايفه علي ضرتك وابنها مش معقول
ليال. انا عارفه انها غريبه بس حقي مش معاكي انا حقي مع أم صقر وأخوه لانهم هما السبب ولو معملوش كده كان زماني انا اللي حامل في ابن صقر وكويسين مع بعض بدون مشاكل
ملاك. انا مش قادره اصدق اللي بسمعوه معقول وحده تخاف علي ضرتها وبعدين ملاك قالت تعالي في حضن ضرتك ي اختي تعالي وحضنتها وبعدين ملاك قالت أنا خطر على بالي فكره
ليال. قولي ملاك. واجههي ام صقر واسد باللي هما عملوا فيكي وأنهم لي عملوا معاكي كده وخليهم يتعصبوا لحد ما يقولوا هما بيعملوا كده لي وبصي عايزاكي تعصبي اسد اكتر لأن الرجاله بطبعها حامي وعصبي وأقل كلمه في حقه هتبصي تلاقيه قال اللي عنده وهو متعصب بدون ما يحس وعقبال ما انتي تواجههي وكده انا هجيب صقر ويسمع ونخلص بقا من الموضوع ده وكل واحد ياخد حقه
هاااا اي رئيك هتقدري تعملي كده ولا اي
ليال. اه لازم اخد حقي قبل ما جوزي يطلقني وامشي من هنا.
ملاك. خودي انتي بس حقك وبعدين نشوف حكايه طلاقك دي اتفقنا. ليال. اتفقنا.
ليال. راحت عند ام صقر ولقت اسد معاها فتحت الباب عليهم بقوه ودخلت وقالت اهلا اهلا باللي دمروا حياتي
ام صقر. انتي عايزه اي ي بت انتي اطلعي بره شغلنا مش معاكي وليكي حسابك انتي ازاي تقولي قدام صقر أنه احنا قولنا كده
ليال. اومال شغلك مع مين ي حقيره ي زبال،ه انا وحده غبيه علشان صدقتك وحده زيك وانت خليك ماشي وراك امك لحد ما تجيب اجلك وحبل المشنقه يتلف حولين رقبتك وانتي ي حقيره انتي فاكره لما صقر يعرف هيسيبك في حالك
ام صقر. مسكتها وقالت مين دي الحقيره ي زباله اسدددد شوف شغلك معاها
اسد. فضل يقرب من ليال وهيا تبعد وأمه كانت واقفه تتفرج عليه وهو عايز يتقرب من مرات اخوه
ليال. ابعد عني ي حقيرررر صقرر صقررر تعال الحقني ي صقر
اسد. اكتمي بقولك اكتمي مش عايز اسمع اسمه كفايه مستحميلينه السنين دي كلها انا بكرهه
ليال. بس ده اخوك ليه بتعمل معاه كده هااا لييي ليه مش عايزه يخلف ويجيب ولاد ليه عملتوا كده وانتوا هتستفادوا اي لما صقر مش يجيب ولاد لي دمرتوا حياتي مع صقر بسببكم انا ادمرت وراح اتجوز وحده تانيه لليييي عملتوا كده
اسدد . اخرسي هو اصلا مش اخوي امي ربتوا بعد ما أمه ما،تت وسابته وهو عنده سنتين وأبوه اتجوز امي علشان تربيه وبعد ما هو مات،ت كتب أن صقر لما يخلف هو المالك الوحيد لكل الأملاك دي وانا وامي ملناش اي حاجه علشان كده صقر مش لازم أنه يخلف ولا يجيب ولاد فهمتي مش لازم يجيب ولاد انا هقتلك وهرميكي في اي داهيه واقول انك هربتي مع حبيبك وكده صقر هيفكر انك مرضتيش تخلفي منه علشان حبيبك ،،،، بالنسبة ل مراته تانيه هتحصلك هيا كمان هيا وابنها كل ما يفكر أنه يخلف ويلاقي ابنه ما،،تتت .
صقر. كان واقف بره وسامع كل حاجه كان عايز يدخل ب اي طريقه من ساعه ما اسد كان عايز يقرر،ب من ليال بس ملاك مسكت فيه وشدته وقالت اهدا مش هيعمل حاجه وقبل ما يعمل احنا هندخل وهنلحقها ودخل وقال برافو عليكم بقا انتي ي امي تعملي كده اه صح ما انتي مش امي زي ما هو قال ولا اي انا عايز اعرف هو ابنك قال الحقيقة وانك مش امي الحقيقة هااا ردي
ام صقر. ايوه انا مش امك ي صقر انا ام اسد وبس واخدت اي بعد ما ربيتك وكبرتك هااا ابوك راح كتب كل حاجه ب اسمك انت وانا ولا حاجه علشان كده مش لازم انك تخلف علشان اقدر اخد من الأملاك وراحت عند ملاك علشان تضر،،،،بها في بطنها علشان تنزل البيبي بس ليال وقفت قدام ملاك واخدت الضربه ليال اعاا
صقر. بخوف هو ملاك ليال ليال
اسد. لسه هيروح عند ملاك ويقتلها لي صقر مسكه وفضل يضرب فيه وملاك كانت مع ليال وعماله تفوق فيها
ملاك. ليال ليال قومي وانا مش هخلي صقر يطلقك قومي وهتجيبي ولاد وهتعيشوا مبسوطين مع بعض قومي ي لياااال.
ليال. لا رد.
ملاك. لياااااال لالالالالا قومي اهي اهي تعال ي صقر خليها تقوم لياال
صقر. بحزن عليها اهدي ي ملاك.
ورجاله صقر اتصلوا على الشرطه وجات اخدت اسد وام اسد وتم القبض عليهم بتهمه الق،،،،تل ،،،،،،، صقر شال ليال وراح بيها عند الدكتور بس للاسف كان وصل متأخر وليال ما،،،،تتتت وكانت ضحيه ام اسد وكل ده علشان الأملاك.
ملاك. حزنت اووي علي ليال وصقر كان زعلان اووي ومدايق أن حياته اللي عاشها كانت كذبه أمه اللي مفكرها أمه مطلعتش أمه الحقيقة وطلعت مرات أبوه وعملت تمثيليه علشان تفرق بينه وبين مراته واتهمته أنه مش بيخلف علشان يحصل كل ده وعلشان تقدر تاخد أملاك اتمني لو كانت قالت الحقيقة وكان عطاها أملاك ولا كان حصل كل ده ضيعت حياتها وحياه ابنها ومخدوش حاجه وليال كانت الضحيه وكان زعلان اووي ودموعه علي خده
دخلت ملاك وقالت أنا لازم ارجع ل حياتي تاني ي صقر وشد حيلك خليك قوي وابدا من جديد وكل الكذب اللي كان في حياتك راااح وعرفت انك بتخلف تقدر انك تتجوز وتخلف وتعيش حياتك عادي وكانت ماشيه بس وقفها صقر.
صقر. ملاك استني متمشيش وتسبيني انا مليش حد غيرك
ملاك. بس انا عايزه ارجع ل حياتي ولو فضلت هنا هفضل بصفتي اي ؟
صقر. ملاك تتجوزيني المره دي انا مش بهزر انا بتكلم جد انا حبيتك ي ملاك
ملاك. حبتني امته وازاي ولي ؟ ولا علشان فقدت مراتك وعايزني بديل ليها بس لو بديل انا مش موافقه ي صقر اه مش موافقه.
صقر. لا مش بديل ي ملاك انا كده كده كنت هطلقها علشان اسباب كتير ومن ضمنها أنها لو انعدمت الثقه بينعدم معاها كل حاجه وليال كانت فتره في حياتي وخلصت ي ملاك تقبلي تكوني شريكه حياتي انا بحبك
ملاك. وحبيت فيا اي بقا أن شاء الله
صقر. حبيت شجاعتك اللي في عز خوفك مني اظهرتيها انتي بنت قويه وميتخفش عليكي انتي مش استسلمتي لل الواقع واللي كنت هعمله فيكي بالعكس ده انتي فضلتي بكل الطرق تنقذي نفسك مني وقدرتي انك تنجحي في كده حبيت طريقه كلامك وأسلوبك وقربك لما قربت منك وهو كان فيه حد موجود ولما قولت انك مراتي وام ابني كنت حاسس فعلا انك مراتي وكنت حاببب كده بحبك علشان حاجات كتير واهمهم ي ستي عنيكي اللي سحرتني
المهم تقبلي تتجوزيني
ملاك. انا مش عرفه اقولك اي مكنتش متوقعه كده انا كنت هخلص التمثيليه دي وهصالحك انت ومراتك وبلاش طلاق وكنتوا تبقوا مبسوطين مع بعض وتجبلك الولد اللي انت عايزه وانا ارجع حياتي من اول وجديد.
صقر. مش يمكن ليال كان نصبها كده علشان تبقي انتي مراتي بجد وتكوني ام ولادي كمان وكمان فكره رجوعي انا وليال كانت مستحيله زي ما قولتلك يعني سوا كانت عاشت أو لا كنا هنسيب بعض هااا موافقه ولا اي.
ملاك. سبني افكر صقر. بس مش كتير هاااا
ملاك. اممم يعني شهرين ثلاثه كده.
صقر. نعم ي اختي ده المؤذن مستني بررره
ملاك. اي ده انت اختني علي خوانه لا لا انا مش موافقه
صقر. تعالي معايا ي اختي قال مش موافقه قال اخدها وطلع لل المؤذون وتم كتب الكتاب وملاك بقت مرات الصقر.
ملاك. مش عارفه وافقت ازاي اني اتجوزه بس كنت حابه كده مكدبش عليكم انا حبيت صقر وحبيت قربه مني وكل ما يقول اني مراته واني ام ابنه كنت بحس بفرحه في قلبي غريبه مكنتش اعرف سببها اي وكنت كل ما افكر اني ارجع صقر ل ليال وأرجع ل حياتي تاني كنت بدايق مكنتش حابه كده كنت بتمني أنه أفضل مع صقر وان التمثيليه دي مش تخلص واهو حصل وبقيت انا مرات الصقر.
صقر. واخيرررا بقيتي مراتي بحبك
ملاك. محسسني انك حاربت سنين علشان اكون معاك
صقر. شششش بحبك
تمتت

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ملاك الصقر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى