روايات

رواية ملاك الحياة الفصل السادس 6 بقلم داليا منصور

رواية ملاك الحياة الفصل السادس 6 بقلم داليا منصور

رواية ملاك الحياة الجزء السادس

رواية ملاك الحياة البارت السادس

رواية ملاك الحياة الحلقة السادسة

بعد ما ادهم مشي ملاك قعدت تدور على مخرج ،او مكان ملقيتش قعدت علي الكنبه .
ملاك بملل :
-اي الملل ده ،هو خاطفني يحرق ،دمي من القاعدة ماشي يا ادهم إما وريتك يابن ام ادهم مابقاش انا ملاك ،وبصت بصة شريره،عدي اليوم على ملاك بذهق بعد ميأست من المحاولة ملقتش مخرج .
وصل ادهم ودخل لقاها قاعدة حاطة ايديها على ،خدها ومتنرفزة وبتكلم نفسها ،ادهم بيضحك على شكلها بس قال بجمود
– قاعده لي كده.
ملاك بعصب*يه :
-هو انت سيبتلي حاجة اسلي نفسي بيها ،اديني قاعدة اهو حتي دي كمان هتحاسبني عليها .
ادهم :
-ملاك لمي لسانك .
ملاك بعص*بيه :
-طلقني بقي انا تعبت مش انتقمت ،خلاص بقي سيبني في حالي .
ادهم :
طلاق مش هطلق ،وبطلي طولت لسان شويه ،وكمان هعلمك ازاي تحترميني وانا بكلمك .
ملاك بعص*بيه :
انت معدكش دم اهلي وحشوني ،وزمانهم قالبين
الدنيا عليا.
ادهم باستفزاز وغرور في نفس الوقت :
-حتي ولو محدش يقدر ياخدك من هنا إلا بإذني انا .
ملاك بعص*بيه :
-مغرور مستفز انا بكرهك .
ادهم باستفزاز :
-يعني انا الي ميت في دباديبك غوري شوفي وراكي اي …
ومشي من قدامها وملاك كانت متنرفزه جداا…
———————————-
في بيت اهل ملاك
رن تليفون احمد ….
احمد :
-الوا
الظابط :
-الوا استاذ مدحت معايا.
احمد:
اه انا ابنوا في حاجة .
الظابط :
-كنت مبلغ على اختفاء ملاك مدحت صح .
احمد بقلق :
-ايوة في جديد طمني.
الظابط
– احنا عرفنا مكانها هي دلوقتي في المكان،لو حابب تروح معنا واحنا رايحين نجيبها .
احمد :
-احمد اكيد هاجي ثواني هكون عندكم قفل مع الظابط وراح قال لابوة لبسوا ونزلوا بسرعه ،وصل الظابط هو واحمد وابوة قدام قصر ادهم .
(تتوقعوا اي الي حصل علشان انا محدش يتوقعني )
———————————
-استاذ ادهم …..
ادهم :
-نعم في اي .
*(اسماعيل دة البوديجارد الي واقف بيحرص الڤيلا )
اسماعيل :
-في ناس بره وعاوزين حضرتك ومعاهم ،الشرطه ادخلهم .
ادهم بتفكير :
-دخلهم وانا جاي وراك نزل ادهم وشاف اهل ملاك واقفين .
الظابط :
-استاذ ادهم جالنا خبر بخطف حضرتك لملاك بنت استاذ مدحت .
ادهم بتكبر وهو بيقعد على الكرسي وبيحط رجل على رجل وبيقول ببرود .
-ومحدش قالك ان مفيش حد بيخطف مراتوا.
مدحت واحمد بصدمة ؟؟
احمد :
انت بتقول ياجدع انت وانت مين اصلا ،وفين اختي احنا عاوزنها .
ادهم حاضر هجبهالك وندة عليها..
ملاااااك….
ملاك كانت فالاوضة سمعتوا بينادي اتغاظت عمال ينادي اما لو تتخرس هيكون يوم المُنا ،واحد نكدي ومتكبر.
ملاك نزلت لقت اهلها ومعاهم الظابط ،ملاك جريت على حضن ابوها وهي بتكي وبتقول ببكاء
-بابا ده ،خطفني وبتشاور على ادهم ،انسان معندهوش ضمير واتجوزني غصب انقظني منوا .
مدحت بصدمة :
– اي اتجوزك .
احمد بغل :
-طلق اختي وانت ازاي تعمل كدة .
ادهم :
-طلاق مش مطلق والي عندك اعملوا ويلا من غير مطرود من بيتي.
احمد بغل :
-وهو بيتهجم علي ادهم الظابط ،مسكوا وهو بيقول ليه استاذ احمد مينفعش لازم تمسك ،اعصابك شوية ودي مراتوا لازم نتكلم والورق سليم لازم نتكلم بهدوء.
احمد:
– هو خلي فيها عقل بقولك طلق اختي .
دهم
– بقولك مش هطلق وندة على الحراس يطلعوهم ،
ملاك بصراخ :بابا لاااا متسبنيش ابوس ايدك.
ابوها بحزن :
-مش هييبك ياحببتي هاخدك غصب عنوا، مشي الظابط هو واحمد وابوا ملاك ،وصلوا البيت احمد دخل بحزن وقعد على الكنبة وهو مخنوق ومدايق ،ابو ه قاعد بحزن .
الام شافتهم
-اي عملتوا اي ولقتواها .
الاب :
-حكالها كل حاجة وهو بيبكي على بنتوا الوحيده بنتة الغالية
الام بخزن:
-منوا لله.
——————————
في بيت نورهان
نورهان بحزن :
-ماما ملاك وحشتني قوي وهي بتبكي.
ام نورهان :
-متزعليش هيلاقوها بإذن الله ادعيلها .
نورهان :
طب انا هروح اشوف عاملين اي ياماما .
الام :
-روحي بس خلي بالك علي نفسك يابنتي وطمنيني عليهم .
نورهان :
-حاضر ،وقامت نورهان، لبست وخرجت وراحت
لاهل ملاك.
—————————————-
في بيت اهل ملاك..
الام :
-سمعت جرس الباب قامت تفتح، لقتها نورهان.
– اهلا ياحببتي اتفضلي دخلت نورهان وقعدت واطمنت عليم
نورها :
هو مفيش اخبار عن ملاك خالص ياخالتي.
الام بحزن :
-فية وحكتلها كل حاجة.
نورهان للدرجة دي طلع حقير منوا لله ،واطمنت عليهم وخرجت من البيت وروحت بيتها وهي زعلانه على صحبتها والي حصلها.
—————–
عند ادهم
ادهم بعص*بيه :
-بقي بتقوليلهم كل حاجة بس انا هعيشك في جح*يم ،
ومسك الحزام ،ونزل فوقيها ضرب ومسكها من شعرها وجرجررها لغاية اوضة مقفولة انا هعرغك ياو*****ازاي
تقوليلهم اني خاطفك،بيشدها من شعرها لغاية ،اوضة معينة فتحها ورمي فيها ملاااااا وهي بتصرخ
ملاك وهي بتصرخ حست بحاجة بتاكل في رجليها وحاجة ماشية على جسمها فضلت تعيط جامد وتصوت وتنادي.
ادهم ابوس ايدك خرجني بابا ماما ساعدوني…
********

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ملاك الحياة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى