روايات

رواية ملاكي الفصل الأول 1 بقلم نونتي محمد

رواية ملاكي الفصل الأول 1 بقلم نونتي محمد

رواية ملاكي الجزء الأول

رواية ملاكي البارت الأول

رواية ملاكي الحلقة الأولى

ملاك/رعد أنت اخدني فين كدا؟!
رعد بحب/هتعرفي لما نوصل ياقلبي
ملاك/طب قولي حاجه طيب عن المكان أصل حاسه اني ماشيه معاك زى الهبله
رعد بضحك/ما أنتي فعلاً هبله
ملاك بحزن مصتنع/ماشي ماشي بقي أنا هبله
رعد بحب/أحلي هبله
ملاك/ايوا ياسيدي ثبتني
*وبعد وقت وصلوا إلي المكان، رعد حط حاجه علي عيون ملاك ثم مسك إيديها ونزلها من العربية بكل حب، وملاك طول

 

 

ماهي مشيه بتسأله أحنا فين؟! بس هو مش بيرد عليها، وبعد دقايق من المشي وصلوا إلي مكان هادي و جميل جداً،رعد شال الحاجه اللي كانت علي عيون ملاك،ثم مسكها من إيدها ومشي بيها كام خطوة ناحية البحر لحد ما وصلوا لمكان فيه شموع علي الرمل علي شكل قلب كبير جداً وفي نص القلب ترابيزة وكان بها شمع وورد احمر وبيتزا*
ملاك بدهشة /دا بجد ولا أنا بحلم
رعد باسها من إيدها /تؤ مفيش أحلام
ملاك بفرحه /يعني هناكل بيتزا
رعد بصدمه/هو دا ال لفت نظرك
ملاك/يلا بقي أنا جعانه
رعد بضحك/همك علي بطنك
ملاك بحزن مصتنع/مش هرد عليك
رعد بضحك/خلاص يانونو متزعلش
*رعد شال ملاك ومشي بيها ناحية القلب وواقف بيها في نص القلب و نزلها ووقفها، ثم قعد علي رجله وطلع خاتم الماس جميل جداً من جيب البنطلون*
رعد بحب/تقبلي تتجوزيني
*ملاك سكته وبتعيط، رعد اول ما لاحظ أنها بتبكي وقف بسرعه وضمها بقوة وحب وخوف*
رعد بلهفه/في إي مالك أنتي كويسه
ملاك بدموع و إبتسامة/دي دموع الفرحة
رعد حاوط وشها بين إيديه وبيمسح دموعها/الله يخربيت عقلك ياشيخه وقعتي قلبي عليكي يبنت المجنونه
ملاك بفرحه/أنا بجد مش عارفه أقولك إي ولا إي بس أنا بحبك بحبك اوي
رعد بحب/وأنا بعشقك وبموت فيكي
*رعد ضمها بكل قوته كأنه عايز يقولها بطريقة تانيه عن مدي حبوا لها وقد إي هو بيعشقها ونفسه ياخدها بعيد عن عيون الناس كلها،رعد بعد ملاك عنه بهدوء ولبسها الخاتم الالماس وبعدها راحوا أتعشوا مع بعض بجو كله حب*
*رعد وملاك خلصوا أكل وركبوا العربية ورعد قام بتوصيل ملاك إلي منزلها*
ملاك بحب وهي تفتح باب العربية/تصبح على خير
رعد باسها من إيدها /وانتي من أهل الخير يا حبيبي

 

 

*ملاك نزلت من العربية ثم دخلت الڤيلا ورعد واقف بالعربية ينظر لها لحد ما دخلت ليطمئن قلبه عليها،ثم أتجه نحو ڤيلته ووصل وركن العربية ودخل داخل الڤيلا واتجه لغرفته وقام بوضع مفاتيحه وهاتفه علي الطاوله ثم أتجه إلي المرحاض ويقوم بعمل روتينه المسائي وبعد انتهائه يتجه إلي خزانة ملابسه ويأخذ منها شورت وتيشرت بنص كم ويرتديها واسترخى علي التخت( السرير ) وفجأة………؟؟*
*•♡♡♡♡♡♡♡♡•*
*عند ملاك*
*ملاك بعد ما دخلت داخل الڤيلا أتفاجأت بحد ضربها بالقلم علي وشها فوقعت في الارض*
عصام بغضب/كنتي فين يا زبالة كل دا؟
جليلة بخبث/إي السؤال ده ياعصام أكيد سابت المطعم يتحرق وراحت تتصرمح في الشوارع مع الشباب،مش شايف شكلها كانت مبسوطه ازاي وهي داخله *(ثم وقعت عنيها علي الخاتم ال في يد ملاك وضحكت بخبث)* حتي شوف إيديها فيها الدليل علي كلامي
عصام بغضب شديد/من مين الخاتم دا
ملاك بتعيط/…………
عصام بصوت عالي جداً/انطقيييي
ملاك بتعيط أكتر/…………
عصام شدها من شعرها واتكلم بصوت عالي مليء بغضب/انطقييي مين دااااا
ملاك بشهقات متتاليه/ر..رر..رعد
*•♡♡♡♡♡♡♡♡•*

 

 

*عند رعد*
*رعد كان مغمض عيونه وفجأة حس بحد بيحرك ايدو علي شعره وفتح عيونه ثم ابتسم بحب*
رعد بفرحه/أنتي هنا من امتي
……/مبقليش كتير واصله
رعد/كنت رني عليا عشان اجي أخدك
……./محبتش أعطلك
رعد/تعطليني إي بس أحنا بنا الكلام دا ياماما المهم ياحبيبتي حمدالله علي السلامه
والدة رعد(فيروز)بإبتسامة/الله يسلمك ياحبيبي
رعد /إزاي حال خالتى وبنت خالتى لارا
فيروز/بخير ياحبيبي الحمدلله خالتك ممكن تيجي تقعد معانا كام يوم كده عشان جوز خالتك رايح أمريكا
رعد بإبتسامة/الڤيلا ڤيلتهم ياحبيبتي
فيروز بحب/حبيب قلبي هسيبك بقي عشان تنام تصبح على خير يا قلبي
رعد/وانتي من اهل الخير ياماما
*فيروز قبل ما تخرج من الغرفه نظرة لأبنها نظره طويله تعبر له عن مدي فرحتها علي فرحته الذي واضحة علي ملامح وجهه وكم تتمني أن تدوم هذه الفرحة للأبد ثم خرجت من الغرفه وأغلقت الباب وراها بهدوء.*
*•♡♡♡♡♡♡♡♡•*

 

 

*عند ملاك*
*عصام أول ما سمع أسم رعد مسك الحزام بتاعه وفضل يضرب فيها لحد ما اغمى عليها من شدة الضرب وفجأة…………!!*
♡•• ياترا هيحصل إي مع ملاك من عصام و زوجته جليلة؟؟
♡•• ياترا حب رعد وملاك هيدوم ولا لا؟؟

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ملاكي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى