رواية معشوقه الأسد الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم ريحان الأمل
رواية معشوقه الأسد الجزء الثاني والعشرون
رواية معشوقه الأسد البارت الثاني والعشرون
رواية معشوقه الأسد الحلقة الثانية والعشرون
استيقظ بطلنا وهوا منزعج من صوت هاتفه لانه مرهق طوال الليل بالعمل وارسل اخاه وصديقه ليتابعو العمل بدلا منه لينال قسطا من الراحه
اسد وهوا يجيب بانزعاج…. انا قايل اكتر من كذا مره لما مردش من اول مره محدش يرن عليا تاني ولا الكلام مش بيتسمع من اول مره
اجابته وهي ترتعش
ندي بخوف…. اسفه ي اسد بيه بس دلوقتي ليس وصلني مسج من علي صفحه حضرتك ان الوفد الامريكي جاي النهارده لشركه حضرتك
اسد بزفر…. طيب جهزي الاجتماع وانا شويه وهاجي
ندي… الاجتماع بتاع حضرتك ي اسد بيه الساعه 12
اسد وهوا يوكد كلامه…. تمم زاي ما قولتلك جهزي الاجتماع
لم ينظر كعادته اجابه من احد وقام باغلاق الهاتف في وجهها
قام اسد من علي سريره متجها الي المرحاض واتجهه الي غرفه عشق بحكم انها ما زالت نائمه هيوقظها
اسد وهوا يدخل الغرفه ولم يجد أحداً فيها ثم انصدم عندما وجد صوت عشق في الحمام وهي تصوت
اسد بخوف وتوتر…. في اي عندك ي عشق افتحي الباب
عشق من الداخل…. الحنفيه اتكسرت والميه غرقتني افتح ازاااي
اسد باطمانان…. يعني علشان اتغرقتي تقومي تصوتي كده افتحي ي عشق وانا اتصرف
عشق وهي تفتح الباب وهنا لم يتستطيع اسد ان يمسك نفسه من كثره الضحك علي شكلها فكانت ترتدي برموده وترفع شعرها بصوره كعكه ويتوسطها حاملا له وشعرها وتيشرت البرموده مبتلا بالماء مما يثير شكلها الضحك والهيبه من جمالها
عشق وهي متنحه في شكله وكم هوا جميل وهوا يضحك
اسد بابتسامه مكر…. اي عجبتك اووي كده
عشق وهي تفيق مما فيه…. انت بتضحك علي اي مش شايفه حاجه تضحك يعني في ان الحنفيه تتكسر وتغرقني وانت تضحك
اسد بضحك…. اي اللي انتي لابسها دي وربنا حاسس اني متجوز طفله ي نااس
عشق بغيظ… انا مش طفله ده انا ست الستات ي بابا
اسد بابتسامة مكر…. هوا حد يقدر يقول غير كده
ثم جذبها اسد اليه لتقع في حضنه وقام بازاله ما يمسك شعرها لينسدل شعرها الحريري الطويل علي ظهرها ليدهشه اكثر
عشق بتوتر… اسد ابعد انا عايزه اتشطف
اسد وهوا يجذبها له اكثر… قولتلك قبل كده ي عشق لما اكون قريب منك متقوليليش ابعد
عشق بابتسامة حب… حاضر بس سبني اتشطف طيب واغير هدومي هاخد برد كده
اسد بضحك…. طيب هتتشطفي هنا ازاي والحنفيه مكسوره روحي اتشطفي في اوضتي لما ارن علي السباك يجي يصلح الحمام بتاعك
اومات له عشق بابتسامه وذهب متجهه الي غرفه اسد
بعد وقت ليس بقصير
عشق وعي في الحمام…. ي نهر اسود علي غبائي نسيت اجيب هدومي من علي السرير هعمل اي دلوقتي
لتفكر قليلا ثم وجدتها
عشق بتفكير…. اسد اكيد دلوقتي في اوضتي مستني السباك هطلع انا البس اي حاجه من هدومه وابقي اغير واجبله هدومه تاني
خرجت عشق من الحمام وهي تلف الفوطه علي جسدها
في نفس الوقت كان اسد يخرج من غرفه عشق متجهه نحو غرفته
دخل اسد غرفته فانصدم من مشهد عشق التي تقف امامه وسبحان من صور كل هذا الجمال امامه فهذه الفتاه ستصيبه بمرض عشقه لها
اسد وهوا يقرب من شيئا فشئ
عشق وهي خائفه ومتوتره… انا مكنتش هطلع كده والله انا كنت نسيت هدومي علي السرير وطلعت من الحمام علشان البس اي حاجه من هدومك والله هي دي الحقيقه ي اسد
اسد وهوا يريد ان يضحك علي سسجتها في قولها الحقيقه
اسد وهوا يقترب منها حتي حاوطها وهي التصقت بالحائط
عشق بخوف… اسد بالله عليك انا عايزه هدومي روح هتهالي من علي سريري
اسد بتساؤل…. انتي ناويه تعملي اي فيا اكتر من كدا
عشق باستغراب…. انا مش فهمه قصدك اي ولا عملت اي
ثم لم تنظر تسمع منه رد
عشق بخوف… اسد انا هاخد برد كده روح هاتلي هدومي والا والله هتجن واطلع كده
اسد وقد غضب من كلامها جذبها له وحملها ووضعها علي فراشه واقترب منها وقبلها قبله عنيفه ولاول مره تبادله عشق في قبلته لها لانها تعشقه ومن اول ما راته
وبعد فتره ابتعد عنها اسد وهوا يعلم انها تطلب بالهواء
اسد بغضب…. سبحان الله كل مره بتغظيني فيها بتكوني انتي بتحكمي علي نفسك بغضبي من غير ما تعرفي
عشق بتوتر…. طيب روح طيب هتلي هدومي ي اسد علشان هروح الشركه معاك
اسد باستغراب… مين قالك انك هتروحي الشركه تاني
عشق بدموع…. يعني اي مش هتاخدني معاك تاني
اسد بضحك علي شكلها…. ي ستي بهزر معاكي
عشق بتوتر… طيب قوم يلا
اسد بابتسامة مكر…. بلاش تغظيني تاني علشان دلوقتي مافيش بيني وبينك غير فوطه لو لمستها بس هتبقي ملكي قدام ربنا وانتي اصلا كده كده ملكي
عشق بصدمه من وقاحته الصريحه…. طيب قوم ي اسد هنتاخر كده
قام اسد وراح جبلها هدومها من غرفتها وذهب اليها وجدها في الحمام
اسد بضحك علي خوفها علي نفسها منه…. طيب ي عشق افتحي ادخل اساعدك في اللبس
عشق من الداخل بصدمه… قليل الادب صحيح
اسد بضحك… سمعتك علفكره افتحي خدي الهدوم
عشق بخوف… قول والله هتدهاني
اسد بضحك… والله هدهالك ولو عايز اخشلك يعني هخش عادي
عشق بضحك علي حديثه فتحت الباب واخذت منه الملابس واغلقت في لحظه وقامت بارتداء ملابسها وخرجت لم تجده فذهبت الي غرفتها لتكمل ملابسها
اما في غرفه اسد قام بتغير ملابسه لكي يكون مناسب للاجتماع مع الوفد الامريكي ثم انتهي من لبسه ووجد احدهم يدق الباب
اسد بامر بالدخول…. ادخل
عشق بابتسامه…. ي رايك كده خلصت
اسد وهوا معجب جدا بجمالها وشياكتها ولكن لاحظ شيئا ما اغضبه
اقترب اسد منها خطوات مرعبه
عشق بخوف…. انا بقولك رايك مش كلني ي اسد في اي
اسد ومازال يقترب منها حتي التصقت بالباب
اسد بصوت مرعب…. الزفت اللي علي بوقك ده يتمسح دلوقتي واياك اشوفه تاني خارج اوضتك ساااامعه
عشق بخوف وهي تهز راسها بمعني نعم
قام اسد باخراج منديل لها وقامت بازاحته من غلي فمها بهدوء
اسد وهوا ينظر لها… وحيات غلاوتك عندي ي عشق لو شفتك طالعه بيه تاني لكون ماسحه انا بطريقتي لخليكي تحرمي تحطيه تاني
عشق بضجر من تحكمه…. طيب مش يلا نروح الشركه ولا اي
اسد وهوا يخرج ولا يعطي لها اي اهتمام مما ازعجها
خرجت عشق خلفه حتي خرجا خارج القصر وذهبا معا الي الشركه
في الشركه
في مكتب فهد
يستمر فهد في متابعه عمله بكل حريه شخصيه حتي وجد باب مكتبه يطرق
فهد بامر… ادخل
وعد بجديه… لو سمحت امضي علي الورقه دي وابعتها لسكرتيره اسد
فهد وهوا يستغرب تجاهلها وتعاملها معه جذبها من يديها الممدوده مما جعلها تسقط عليه
وعد بغضب… انت مجنون اي اللي عملته ده
فهد بمكر…. انتي اللي وقعتي وانا باخد الورقه
وعد بنفس الغضب…. لو سمحت احترم حدودك معايا بدل ما اقول لاسد علي تصرفاتك دي
فهد بضحك علي حديثها… ده بجد
ثم تغير ملامح وجهه للغضب وقام بمسك فكها ضاغطا عليه بقوه
فهد بغضب… بصي ي وعد لو تسوء لكي نفسك الدنيئه انك ممكن تكوني لحد غيري انا قولتلك قبل كده ممكن اقتلك فيها واقتله قبلك فبلاش تحاولي تتجهليني لاني ممكن اخطفك من الكون ده كله سااامعه
وعد بالم وخوف… انت مين اصلا ي حيوان علشان تتكلم معايا كده وقامت بضربه بيديها علي صدره وهوا كالصلب لا يتاثر
قام اسد بمسك يديها قائلا بصوت كفحيح الافعي
فهد بغضب هامسا لها امام اذنيها…. بصي ي وعد هعمل نفسي مسمعتش حاجه من شتيمتك اما بالنسبه اني مين علشان اقولك كده فانا اقدر اقولك اني بختك الاسود في الدنيا
ثم نظر فهد امامه علي مصدر رنين هاتفه ليبتسم بخبث ومكر
فهد بابتسامه مكر…. يلا بقي ي شاطره علي مكتبك علشان معاايا مكالمه مهمه ومش حابب ازعاج
نظرت له وعد نظره غضب ثم نظرت الي الرقم المتسجل علي فونه والذي يقوم بالرن عليه للتو وكان متسجل باسم كل حياتي مما اثار نيران الغضب والغيره علي وجهها
فهد ببرود…. قومي يلا امشي وخدي الباب في ايدك عايز ارد علي الفون ضروري
وعد بنفس البرود… مترد حد ماسكك
وقامت من مكنها واتجهت الي الاريكه الموجهه لوجهه وجلست
فهد وابتسم بمكر لانه يعلم انها تعشقه وربما اكتر من عشقه لها ايضا فهوا يعلم انها في قمه غضبها وتريد معرفه من المتصل باي ثمن
فهد ببرود…. انتي قاعده ليه افهم
وعد ببرود مماثل…. عايزه ختم الورقه
قام فهد بختم الورقه ومد يده لها فاخذتها وعد وقامت بالخروج من المكتب فسمعت صوت رنين هاتفه فعادت مره اخري وسمعته يجيب
فهد… اهلا اهلا بنور عيوني اللي نفسي اشوفها
ومن هنا لم تستطيع وعد مسك نفسها وقامت بالذهاب الي مكتبها وانطلقت في البكاء المرير
في مكتب مراد المنشاوي
مراد وهوا يتابع عمله لكي يستعد لمقابله الوفد الامريكي مع اخاه اسد قطع تركيزه رنين هاتفه ليبتسم بحب للهاتف
مراد بابتسامه…. ايوه ي رهف عامله ايه
رهف بخجل… الحمدلله بخير وانت عامل اي في الشغل
مراد بحب…. الحمدلله كنت تعبان بس لما سمعت صوتك بقيت كويس
رهف بخجل… شكرا كنت عايزه اقولك حاجه
مراد بتركيز…. قولي ي رهف سمعك اهو
رهف بتوتر وخجل… طيب بقولك مش هينفع في الفون لما تجي ابقي اتكلم معاك
مراد بخوف عليها… طيب انتي فيكي حاجه وجعاكي طيب
رهف بسرعه…. لاااا انا كويسه والله متشغلش بالك عليا ولما تجي هقولك باذن الله
مراد بابتسامه… باذن الله
رهف بحب…. سلام
اغلق مراد مع رهف المكالمه ويبتسم بحب علي تصرفتها التي عكس شخصيتها تماما ليكمل تركيزه في عمله
بعد وقت ليس بقصير
في مكتب اسد يجتمع كلا من اسد والوفد الامريكي وفهد ومراد وندي وبعد الوظفين العاملين يتناقشون في امور شركات المشاويه بكل الفروع
في مكتب عشق
عشق بزهق…. يعني انا مش عارفه اعمل اي طيب حتي هوا جاش قالي زاي كل مره اعمل اي ولا معملش اي
ثم صمتت قليلا لتجيب علي نفسها
عشق بفكره…. ايوه لقتها هوا مجاش اروحله انا
وقامت عشق للخارج ذهبه الي مكتب اسد ولم تعلم ان هناك اجتماع مهم ولم يطلب منها الحضور
(خدي بس ي حجه عشق وحدي الله يومك هيبقي اسود لو روحتي )
قامت عشق بفتح الباب
عشق بابتسامه…. انت مجتش ليه
ولم تكمل حديثها حتي وجهه الجميع نظره عليها فمنهم المعجب ومنهم الحاقد من جمالها ومنهم من سينفجر منها غيظا وغيره علي نظره الشباب في الاجتماع لها بانبهار
اسد وهوا في قمه غضبه…. طيب ي جماعه هتفضلو بصين كتير كده يعني مش هنكمل شغل ولا اي
الوفد الامريكي وهوا ينظر لعشق بانبهار فهوا في عمر اسد ووسيم
الوفد الامريكي باللغه العربيه مكسر…. مستر اسد انت ليس معين موظفين جداد لعندك في الشركه
لم يجيبه اسد ولكن نظر لعشق نظره غضب قاتله
عشق بخوف واسف…. انا اسفه بجد مكنتش اعرف ان في ميتنج هنا
وقامت بالخروج مسرعه واغلقت الباب خلفها
مراد وهوا يميل علي فهد الجالس بجواره
مراد بضحك…. يوم عشق اسود النهارده
فهد بضحك…. والله كانت طيبه
مراد بضحك… والله اسد اللي مشوفتش تحوله لاشوفه الوحش الكاسل النهارده
فهد بابتسامه…. ربك يسترها علي عشق
الوفد الامريكي وهوا يدعي مينا
مينا بابتسامه لاسد… فالنتابع حديثنا اسد بيه
وقامو بتكمله امور الاجتماع حتي انتهو
مينا بابتسامه…. مستر اسد ممكن اتكلم مع حضرتك في شئ صغير علي انفراد
ليؤمي له اسد راسه ويذهب الي مكتبه التالي لمكتب الاجتماع
ي تري بقي مينا ده عايز اي من اسد
اسد رد فعله اي من طلب مينا
اي عقاب عشق من اسد
ي تري فهد بيكلم مين علي وعد