روايات

رواية معركة عشق الفصل الرابع 4 بقلم دنيا رشاد

موقع كتابك في سطور

رواية معركة عشق الفصل الرابع 4 بقلم دنيا رشاد

رواية معركة عشق البارت الرابع

رواية معركة عشق الجزء الرابع

معركة عشق
معركة عشق

رواية معركة عشق الحلقة الرابعة

بعد مرور ساعتين إستلقي تيم علي ظهره وجذب شهد العاريه تماما لأحضانه ودفن رأسه في عنقها يلثمه ببط وإبتسامة سعاده تذين ثغره وتمتم
“مبروك ي شهدتي ”
إحمرت وجنتي شهد اكثر حمره علي حمرتهم ولم تجيب فهي مازالت تلهث من فرط المشاعر التي مرت بها بين يداه ودفنت راسها في صدره
فزع تمتم وشدد من إحتضانه لها وقال بتوتر
_مالك ي حبيبتي في حاجه وجعاكي؟!
ردت شهد بهمس دون ان ترفع رأسها
_انا كويسه
تنهد تيم بإرتياح ورفع رأسها له يتامل ملامحها الرائعه وقال
_تعبتيني اوي ي شهد لحد ما وصلتلك مش مصدق انك بقيتي ليا
اجابت شهد وهي مغمضه عينيها
_بس حققت اللي عاوزه واتجوزنا ف السر
أردف تيم متأسفا
_كان نفسي يبقي قدام كل الناس والناس كلها تعرف إنك ملكي بس اوعدك انه قريب ي حبيبتي قريب اوي
ثم مال علي شفتيها يأكلهم في تلهف
قالت شهد من بين ثورة قبلاته المجنونه
_تيم ! انا بحبك!!
وبالطبع لم يصمد تيم بعدها امام شفتاها ليغرق معها ولها في بحور عشقهم مرا اخري وليس أخيره …!!
******
وفي منزل جميله ؛؛

كانت تبكي بشده معها بلال الذي اصر علي ايصالهم والعم حسن
قالت جميله من بين شهقاتها
_هتوحشني اوي ي عم حسن لسه هيسافروا شهر عسل وانا كمان هسافر عشان عمليتي وي عالم هيكون ف نصيب رؤي تاني ولا لا
العم حسن :متقوليش كده باذن الله ترجعيلها بالف سلامه وانتي مبعتهاش دانتي جوزتيها
قالت جميله بأسف وعدم راحه
_مضايقه عشان جوازهم ف السر
هنا تدخل بلال قائلا
_شهد في عيون تيم ؛حضرتك مهما تتوقعي هيكون قليل علي عشقه انا ابن عمه واخوه وادري بحالته السنتين دول وأكدلك ان تيم بيتنفس شهد وباذن الله هترجعي بألف سلامه الدكتور اللي هيعملك العمليه من اشطر الدكاتره في لندن وتيم مخلصلك كل الورق
تنهدت جميله بقليل من الإرتياح وقالت
_ربنا يريح بالك ي ابني ذي مرحيتني عقبال متفرح بعروستك ي حبيبي
أغمض بلال عيناه متخيلا حوريته “غاده” امامه كم يتمناها ويشتاقها ويتلهف لجعلها زوجته وملكه تنتمي له وحده ولكن أسفا ليس كل مايتمناه المرء يدركه
تنحنح بلال وقال من بين تخيلاته
_امين ي امي يارب هستئذنك امشي انا ..
وبالفعل غادر بلال متجها لشقته فهو لم يبيت في الفيلا الا في وجود صديقه تيم….!!!
*******
في صباح اليوم التالي

جلست شهد علي الفراش تنظر إلي زوجها النائم براحه وعمق لفت جسدها العاري بالشرشف جيدا تريد الذهاب للحمام ولكن ليس معها ملابس
وبعد مرور دقايق من التفكير وهي تنظر للا شئ شارده شعرت به بجانبها يقول
_بتفكري ف اي ؟!
فزعت شهد بشهقه وقالت
_اتخضيت علي فكرا ؛احم بصراحه مش معايا هدوم يعني وكنت عاوزه اخد شاور وكده
تيم بخبث ومكر وهو يحتضن خصرها ويدفن راسه في عنقها
_علي فكرا مش محتاجين اللبس في اي حاجه
احمر وجها غضبا وخجلا وزمجرت فيه قائله
_تيم احترم نفسك !!
قهقه تيم علي فعلتها كم يعشق غضبها وتحويل عيونها للون الاحمر
فقال من بين ضحكاته
_متقفشيش خلاص ومد يده بجانبه علي الاريكه وقال
_اتفضلي ي ستي البسي القميص دا
نظرت شهد له ببلاهه فهو قميص عاري بطريقه فظه فقالت بوجه محمر
_دا عريان اوي!!
اوما تيم متفهما
_عندك حق من غيره افضل
خطفته شهد من يداه وقالت بغضب
_خلاص هلبسه!!
ضحك تيم بشده علي تصرفاتها ثم قال
_مش هتهربي مني برضو هتلاقي فطار ف التلاجه جهزيه عشان مسافرين
قالت شهد من الحمام وهي توارب الباب قليلا مظهره رأسها
_بجد فين؟!
إقترب تيم وقال
_هنقضي شهر العسل ي روحي وفي ثواني كان يدفعها ويدخل يشاركها الحمام بمكر رجل عاشق …!!!
*******
في الشركة ؛؛؛

كان صلاح في مكتبه دلف له إحدي رجاله يدعي “عزت”
وقال
_صلاح باشا في اخبار جديده !!
رفع عزت راسه من علي الاوراق وقال بجديه
_خير !!!
اكمل عزت بجدية وعمل
_فعلا ي فندم ذي حضرتك متوقعت ومن نتيجة المراقبه في علاقة بين الأستاذ تيم وانسه شهد ووجودها في الشركة مش صدفه و..وكمان ف حاجه تاني
قبض صلاح علي يده بغيظ من تصرفات ابنه الطائشه وقال بغضب
_واي تاني كمل ؟!!
ابتلع الرجل ريقه بغضب
_إتجوزوا امبارح في اليخت سافروا الغردقه يقضوا شهر العسل
هنا وصل صلاح لأعلي درجات غضبه وزمجر فيه بغضب
_الخطة تبدوء تشتغلوا عليها عشان هتتنفذ اول ميرجعوا من العسل بتاعهم…!!
وبالفعل نفذ عزت أوامر سيده وخرج من المكتب
ابتسم صلاح بخبث وقال
_هخليك تتمتع بيها ي تيم شهر العسل وبعدها هنهي جوازكوا بجرة قلم…!!!!
*******
في المساء؛؛؛

إرتدت غادة فستان إسود يصل طوله إلي الركبة وبأكمام من الشيفون الرقيق مظهره جمال ذراعها ذو البشره البيضاء وذلك وفقا لوعد بلال لها بخروجه شديدة الإثاره قبل سفرها
وبالفعل كان ينتظرها بلال بحلتة السوداء الجذابة بقلم دنيا رشاد وقميص ابيض وصفف شعره بطريقة زادته وسامه ..
صفرت غاده بإعجاب
_إيش إيش ي ابيه لا دانت هتتخطف مني
قهقه بلال بشده وقال
_بكاشه ي بت دانا اللي هخبيكي ؛بقولك اي فكك من جو ابيه دا بيحسسني اني عجوز ومكتع وخلينا كأننا بوي وجيرل فريند ثم شاور لها بذراعه لتأبطه بذراعها ..
وإنطلقا
………….
بعد نصف ساعه !!

وصلا إلي مطعم غاية في الروعة …
وبعد تناول وجبة العشاء عرض بلال علي غادة الرقص ووافقت غاده
سرح بلال في جمال عينيها وشرد في محبوبته القابعه بين يداه حتي وإن كان تراه مجرد اخ !!
قال بلال دون إراده منه
_هتوحشيتي اوي ي غاده اووي
إزادات الحمره علي وجنتي غاده وقالت بخجل
_عادي ي اب.. ي بلال انا هاجي ف الأجازات بس انت مش متصور مدي أهمية دراستي في لندن بالنسبالي ..
رفع بلال راسها له ينظر لوجهه الذي يعد أجمل وجوه الارض له وقال
_ لو مكنتش عارف أهمية الموضوع ليكي عمري مكنت سمحتلك تسافري انتي مهما تتوقعي مش هتعرفي انتي اي عندي وبالنسبالي ..
إبتسمت غاده بخجل وللغريب مالت براسها ووضعتها علي صدره
شعر بلال بفراغات تدغدغ معدته أثر فعلتها وشدد من إحتضانها لتسطر هذه الليله في ذاكرته أجمل ليالي العمر…!!!
******
أما تيم وشهد فكانوا يقضون أجمل ايام حياتهم قولا وفعلا ..
تنااست شهد امر زواجهم السري وكانت تتعامل معه كزوج وزوجه أمام الجميع وأخفي تيم امر سفر والدتها جميله لتلقي العلاج في الخارج حتي لا يخيفيها وتستطيع الإستمتاع بسفرتها وفقا لرغبة جميلة أيضا بقلم دنيا رشاد وتحجج بعدم إتصالها أنها تترك لهم الحريه ولا تود إزعجاهم ..
ومرت الايام بينهم علي هذا النحو من بين الخروج نهارا والتنزه في جميع الأماكن في أنحاء الغردقه كافة ..
وإشتعلت ليالهم ببحور عشقهم التي خلقت من أجلهم فقط..
حتي إقترب ميعاد العوده لأرض الواقع ولو كانوا يدرون بالمصيده المدبره لهم لم كانوا عادوا ابدااااا……!!!
********
وهناك كان صلاح يخطط ويخطط حيث دلف له عزت في الشركة ليلا
ووجه له بعض الصور وقال
_كله تمام ي فندم لقينا بنت شبه الانسه جداا من حيث الطول وتكوين الجسم حتي شعرها تقريبا
إبتسم صلاح بخبث وقال
_الماسك جاهز!!!!
أوما عزت وقال
_طبعا وميفرقش حاجه عن الوش الحقيقي ي ريس كله ماشي معانا حلاوه ..!!
أوما صلاح براسه بثقه وقال
_ابدوء التنفيذ عشان لو رجعوا في اي وقت نبقي جاهزين ……!!!!

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية معركة عشق)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى