روايات

رواية معجزه الحب الفصل الثاني 2 بقلم بسملة حسن

رواية معجزه الحب الفصل الثاني 2 بقلم بسملة حسن

رواية معجزه الحب الجزء الثاني

رواية معجزه الحب البارت الثاني

رواية معجزه الحب الحلقة الثانية

كل سنه وإحنا مسلمين ، كل سنه وإحنا نبينا محمد))♡
صلو على من بكى شوقاً إلينا❤
…………………….
.حياه: عزيا وحده يا عمه
الراجل بشر: تعالي معايا يا قلب عمو وانا هديلك كل دول
حياه ببراءة: مسي اروح اقول لي ماما واجي
حياه لسه هتمشي الراجل حط حاجه علي بوقها اغم عليها
نادين من الصدمه الي شافتها راحت صوتت
كان في راجل وراها راح كتم بوقها بي المنديل اغم عليها
الراجل الاولاني: هنعمل اي في المصيبه دي المعلم عايز بنت صغيره
الراجل التاني: ياعم مش مهم المعلم يبيع البت الصغيره و دي ناخد كفايتنا منها
بقلم بسمله حسن
بمساعدة منه سيد
كان بيتكلم بي شهو”ه
و بعد كده نبيع أعضا”ئها
الراجل الاول بص لي نادين بي شهو”ه اكبر:
تصدق عندك حق دي و تكه
وخدوهم و خرجو من المول من ورا
في نفس الوقت ساره بتبص ملقتش حياه جنبها
ساره بخوف: حياه انتي فين حيااااااه
كيان كان بيتكلم في الفون
كيان: ايوه هو ده الي حصل
الشخص:_________
كيان: متخافش كله تحت السيطره
كيان سمع صوت صوات جري علي مكان الصوت لقا ساره عماله تصوت و تعيط
كيان دخل قسم الاطفال ملقاش نادين
كيان بصدمه: نادين
…………………….!
في مكان تاني
الرجاله دخلو نادين و حياه في الاوضه
المعلم بغضب: اي الي انتم جايبينه دول يا اغبيه انا قولت هاتو بنت صغيره علشان نبعها مش واحده كبيره
الراجل التاني: يا معلم شافتنا واحنا بنخطف البت علشان كده جبناها معانا
المعلم: علشان مشغل معايا شويت حر”يم
الراجل الاول: اسمعنا بس يا معلم احنا ممكن ناخد كفايتنا منها و بعد كده نبيع أعضا”ئها
المعلم فكر و بعد كده دخل عليهم الاوضه
بص لي نادين و هي نايمه من فوق لي تحت بي شهو”ه
الراجل التاني جه من ورا:
جامده صح
بقلم بسمله حسن
بمساعدة منه سيد
المعلم بشهو”ه : جامده اي دي صاروخ
بس انا هبدا الاول مبحبش اخد حاجه حد لمسها غيري
…………………
في المول محمد بعصبيه: فين مدير الز”فت ده
المدير بخوف: ايوه يا فندم
لسه محمد هيتكلم كان كيان مسك المدير من رقبته
كيان بغضب: اقسم بالله لو اختي نادين حصلها حاجه هطر”بق المول ده علي دماغك
محمد بعد كيان عن المدير بل عافيه
محمد: هاتلي الكاميرات بتاعت انهارده
المدير بخوف: حاضر يا باشا
ساره بعياط: هتلي بنتي يا محمد انا عايزه بنتي
محمد: اهدي يا ساره هرجع حياه
ساره بانفعال: اهدا ازاي وبنتي مخطوفه وله علشان هي مش بنتك بتقولي اهدي
محمد اتصدم من كلامها و اكتر حاجه و جعته انها بتقول علي حياة مش بنته
محمد: تمام يا ساره اوعدك انو حياة بنتك هترجع النهارده
ساره باسف:محمد انا
لسه هتتكلم محمد قاطعها في الكلام
محمد: خلاص يا ساره ما
بقلم بسمله حسن
بمساعدة منه سيد
فيش داعي لي الكلام
و سابها و راح يشوف كاميرات المراقبه
ساره اول لمه محمد سابها و مشي كانت منهاره من العياط
كيان ببرود عكس الخوف الي جواه علي نادين:
اهدي هي هتكون كويسه
كيان سابها و جي يمشي لقا حاجه وقعت علي الارض
بيبص لقا ساره اغم عليها
…………………….!..
عند نادين سمعت كل حاجه مبين الخا”طفين علشان كانت صحيت و لمه المعلم جه عملت نفسها نايمه
حياه صحيت لقت نفسها في اوضه لي وحدها
حياه بعياط: مااااااامااااااا
نادين قربت منها: ششششس بس ياروحي
حياه: انا ايزه ماما اهي اهي اهي
نادين: طيب انتي بطلي عياط علشان اوديكي عند ماما
حياة ببراءة: مسي
نادين سمعت كده ابتسمت: طيب انتي اسمك اي
حياة: اياة
نادين: اسمك اياة
بقلم بسمله حسن
بمساعدة منه سيد
حياه شورت بي راسه بي لا: اياة
نادين مش فاهمه كلامها:
طيب بصي يا حياتي انا مش فاهمه حاجه
حياه: منتي اولتي اثمييي (منتي قولتي اسمي)
نادين فهمت انو اسمها حياة
انتي اسمك حياة
اسمك جميل اوي
حياه ببراءة: وانتي اثمك اي
نادين بضحك علي طريقة كلامها: اسمي نادين
حياه: اثمك تتدين (نادين)
نادين بضحك لي اول مره من ساعة مو”ت بدر:
ايوه اسمي نادين اي ريك
حياة: اوه (حلو)
حياة بدات تعيط تاني: بس انا ايزه(عايزه) ماما
نادين سكتتها بسرعه: بس يا حياه انا قلتلك هوديكي لي ماما صح بقلم بسمله حسن
بمساعدة منه سيد
حياة شاورت بي راسها بي اه
نادين: ياله يا شطوره بطلي عياط علشان تكوني شطره
حياة ببراءة: مسي
نادين ابتسمت: الله شوفي شكلك حلو ازاي ينفع العيون الحلوه دي تعيط
حياة: انتي كمان اوه
هنمسي امتا
نادين: مش عارفه والله يا حياه انا زي زيك هنا
حياة ببراءة: هاتي ثبيتر مان بتاعك
نادين ابتسمت بحزن: سبايدر مان بتاعي مات مفيش حد هينقذنا
حياة: يعني ثبيتر مان عند بابا احمد فوق في الثما
نادين خدتها في حضنها: ايوه يا روحي بس باباكي في السماء
حياة: ايوه بس بابا محمد هنا
…………………
في المول كان كيان لسه هيقرب علشان يشيل ساره و يفوقها كان محمد عندها
بقلم بسمله حسن
بمساعدة منه سيد
محمد بغضب: اياك تلمس مراتي فاهم
محمد شال ساره و بدأ يفوق فيها
ساره اول لمه فتحت عنيها لقت محمد
ساره بخوف: بنتي فين يا محمد
محمد: انا عرفت مكانها فين هروح اجيبها و هاجي
ساره: هاجي معاك
محمد لسه هيتكلم كان كيان اتكلم
كيان: مش وقته يا عم روميو انت و جوليت قولي فين المكان عايز اعرف اختي حصل لها اي
محمد بعصبيه: كلمه كمان و مش هقولك هعمل فيك اي
كيان: لا علي اي انا عايز اعيش
و فعلا خد قوات خاصه وراحو عند نادين و حياة
………….
حياة لسه بتتكلم لقت الباب اتفتح ودخل المعلم و الرجاله
المعلم: اي ده انتم صحيتو طيب كويس علشان الناس مستعجلين
نادين وقفت و خبت حياة ورا ضهرها
محدش هياخد حياة في اي حته حياة هتروح لي امها
الرجاله و المعلم ضحكو عليها
المعلم: ومين بقا الي هيوديها لي امها
نادين بشجاعه مزيفه: انا
المعلم بطل ضحك وقرب من نادين:
طيب يا اموره هاتي البت بدل معمل معاكي حاجه و”حشه قدام البت
بقلم بسمله حسن
بمساعدة منه سيد
نادين بخوف بس مش مبينه: وريني هتاخدها ازاي
المعلم لسه هيقرب من نادين كان في حد واقف قصاده ضربه بي البوكس وقعه في الارض
نادين بصدمه: بدر 😳😳🥹

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية معجزه الحب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!