روايات

رواية معالجتي الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم منة عاطف

رواية معالجتي الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم منة عاطف

رواية معالجتي البارت الرابع والعشرون

رواية معالجتي البارت الرابع والعشرون

رواية معالجتي الفصل الحلقة الرابعة والعشرون

مراد ..شكرا ي داده
واخد القهوه وخرج
طلع علي اوضته لقي اميره لسه نايمه
فتح اللابتوب وبدأ يسلي نفسو
عند ملك….الو يحبيبي
صهيب بابتسامه..حبيبك كان فين هواك من بدري ي حبيبي كان فين
ملك..اله
صهيب..اخلصي انا مش فاضي
سمعت ملك صوت ضحكه خليعه
ملك بقرف…طب اكلمك وقت تاني بقي شكلك مش فاضي خالص
صهيب بابتسامه وهو يبيص للفتاة.. اه والله مش فاضي خالص
ملك..لما تفضي رن عليا عايزاك في حاجه مهمه
صهيب..ماشي
وقفل
البنت بدلع..مين دي ي سوسو
صهيب بضحك…سوسو
وسكتت شهرزاد
ملك رمت الموبايل بعصبيه
ملك..مقفله من كل النواحي
ملك بتفكير..بس
قاطع تفكيرها رنت الموبايل
ملك..الو
كمال..ازيك ي جميل
ملك بضيق..كويسه
كمال.فكرتي في اللي قولتلك عليه
ملك…انت ايه مش بتحس ده انا حتي بنت اختك
كمال. بضحك..لا والله اخلصي ليكي مهله يومين والا
ملك بخوف.والا ايه
كمال بضحك..زي م انتي عارفه
وفصل في وشها من قبل م يسمع ردها
ملك..ي ابن الحلوه انت عايز تعمل فيا كده تمام
كمال….ايه ي ياسر الصفقه بتتاخر ليه كده
ياسر..مش عارف حتي كلمت الرئيس مش بيرد
كمال..هيبقي نهارك اسود النهارده لو في دماغي صح
ياسر..لا متخفش كلو هيبقي تمام
كمال..انت عارف دي بكام
ياسر..عارف ي باشا ساعه واكلمك
كمال..ماشي ي استاذ
وفصل معاه
كمال..الله يخربيتك ي ياسر بوظت مزاجي
كلم كمال السكرتيرة
كمال..اعمليلي قهوه
سوزي بدلع..حاضر
قفل ورجع يقري في الشغل
بعد فتره دخلت عليه السكرتيرة
سوزي بدلع اتفضل القهوه ي فندم
كمال باعجاب..شكرا
كمال.الا
سوزي..ايه
كمال..لا ولا حاجه
وسابته وخرجت وعلي وشها ابتسامه خبيثه
في الليل
مالك وهو نازل من الشركه بعد م خلص شغله لقي مريم لسه واقفه
مالك..انسه مريم
مريم..نعم
مالك..تحبي اوصلك
مريم..لا شكرا
مالك..بس الطريق في الوقت ده مش كويس
مريم بضيق.شكرا جدا لحضرتك وانا بعرف اتصرف
مالك..تمام
وركب عربيته
ومن خوفه عليها فضل قاعد في العربيه مستني عقبال م عربيه تيحي تاخدها
متلك.. تعالي اركبي انتي بقالك فتره واقفه
مريم بياس..تمام وركبت جمبه
مالك…العنوان
مريم ……
مالك..ده انتي بعيده عن هنا
مريم..عادي مش فارقه
مالك..قصدك ايه ب مش فارقه
مريم..لا ولا حاجه
بعد فتره وصلو
مالك..وصلنا
مريم..شكرا
مالك..العفو
مريم..اتفضل
مالك…شكرا
واستني لما طلعت ومشي
وقف مالك عند الكوبري ونزل يتمشي ويشم هوا
مالك لنفسو…انا مالي مش علي بعضي ليه كده اهدي دي مكانتش بنت يعني
مالك …بس هيا قمر اوعي ليكون حب من اول نظره
مالك لنفسو … لا لا مستحيل. فكك وفضل يتمشي
عند كمال.. ايه ي استاذ
ياسر بتوتر..خد البضاعه وهرب قبل م يسلمها ي فندم
كمال بعصبيه وقام من علي المكتب..انت بتقول ايه انت ي حيوان
ياسر..زي م بقول لحضرتك والله
كمال..اعرفلي المكان بسرعه
ياسر..انا فعلا عرفته ي فندم واحنا رايحين احنا والرجاله
كمال..هات العنوان
ياسر……
كمال..انا جاي
ونزل من المكتب ركب عربيته وراح المكان
عند مالك
سعاد..اتأخرت ليه كده ي حبيبي
مالك..معلش ي امي كنا بتمشي شويه
سعاد..اجبلك تاكل
مالك..ياريت اصلي واقع من الجوع
سعاد..ثواني ويكون الاكل علي السفره
مالك…ماما
سعاد..نعم ي قلب امك
مالك…هيا فين ملك
سعاد.. والنبي ي حبيبي قاعده فوق م راضيه تنزل خالص وحابسه نفسها في اوضتها
مالك بتفكير…ماشي ي امي
ومسك الرومود وبدأ يقلب
جات نشره الاخبار
المذيعه…هروب اخدي تاجري المخدرات الي خارج مصر
وقد أعلنت وزاره الخارجيه عن الكميه التي تم تهريبها
١٠ كيلو من المخ٦درات الهيروين
و١٠٠ كيلو من حش٧يش البا٦نجو
وقد تم إثبات انو التاجر المشهور سالم المنصوري
مالك…لا اله الا الله حسبي الله ونعم الوكيل بجد
سعاد….يلا ي حبيبي
مالك..حاضر وقام علشان ياكل
قعد مالك..فين بابا
سعاد كل من فتره ودخل مكتبه
مالك..ماشي
مالك بتلذذ…يلهوي علي الحلاوه مين ست البيت الشاطره اللي طابخه
سعاد بثقه..انا طبعا
مالك…تسلم ايدك ي ست الكل
عند مراد خرج البلكونه
مراد..الو ي فارس
فارس..ايه ي ابو الصحاب
مراد…عايزك تعرفلي كل حاجه عن الداده واميره
فارس..كل حاجه كل حاجه
مراد…اه طبعا الصغيره قبل الكبيره
فارس..تمام
وقفل معاه
عندكمال وصل المكان
كمال بضحكه خبيثه حبيب قلبي
سالم…فكني واحنا نتفاهم
كمال بضحك…نتفاهم اله مش انت اللي هربت ب حاجتي
سالم…بس
كمال قعد وحط رجل علي رجل
كمال…روقوه ي شباب
وبدأ الرجال في ضربه
رنت عليه ملك
كمال..ايه السرعه في الرد دي
ملك….انا موافقه
كمال بابتسامه انتصار …شاطره
وفصل معاها
كمال..كفايه ياشباب
انا كده ت
اتمزجت
وقام ومسك دقن سالم
كمال..فين الحاجه
سالم بألم…في الشنطه دي
كمال..ياسر
ياسر ..حاضر
فتح ياسر لقي مخ٧درات وسلا٧ح
ياسر بابتسامه
ساب كمال سالم
كمال…خليكو هنا ي شباب علشان لو في اي أوامر جديده
سالم..انت رايح فين انت خدت حاجتك سيبني انا بقي
سابه كمال وخرج فهناك من اسعده بموافقته
عدي اسبوع علي الوضع ده وجه ميعاد مقابله كمال وملك
ملك بتوتر…ماما انا هخرج اتفسح شويه
سعاد..اخيرا يبنتي روحي ي حبيبتي
ملك..ممكن اتأخر شويه
سعاد..ماشي
ورجعت تكمل المسلسل
خرجت ملك
كمال..انتي فين ي حلوه
ملك..انا لسه خارجه من البيت
كمال..انا مستني
ملك..تمام
وركبت تاكسي ومشيت راحت علي المكان
عند مراد
اميره..بما ان رسمك حلو كده متيلا تكمل في حلمك وانا اساعدك
مراد…ازاي
اميره..بص انت هترسم والفكره انا شوفت مل الرسومات
مراد…اه
اميره..وكلهم جامدين وعلفكره في مسابقه ممكن نقدم فيها باحدي لوحاتك
مراد بتفكير….اممم
اميره…إمممم ايه خلص
مراد بضحكه..موافق
اميره…شطور
اروح انا بقي اشوف التقديم
وسابته ومشيت
مراد….عرفت ايه
فارس…والدك
مراد…مالو
فارس..احنا شاكين انو……
مراد….ايه

يتبع….

 لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية معالجتي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى