روايات

رواية معالجتي الفصل الحادي عشر 11 بقلم منة عاطف

رواية معالجتي الفصل الحادي عشر 11 بقلم منة عاطف

رواية معالجتي الجزء الحادي عشر

رواية معالجتي البارت الحادي عشر

رواية معالجتي الحلقة الحادية عشر

مراد..هيا اميرتي اتأخرت كده
وقام يشوف ايه اللي بيحصل
اميره…م تحترمو نفسكو
محمد…وان مش احترمنا
اميره..هوريكو انا
محمد…تصدقي خوفت
جه مراد
مراد بعصبيه…ابعد عنها
شادي…وان مبعدناش هتعمل ايه
مراد…هعمل كده
وبدأ يضربهم
مسك محمد وبدأ يضربو
نيمو علي الارض وهو فوقيه
جه شادي وضربو علي راسو بحجر
وقع مراد علي الارض
والدم نازل من دماغو
قام محمد
محمد…الله يخ_ربيتك عملت ايه اجري يلا
اميره بصدمه…..مراد
وجريت عليه
الناس اتلمت حواليها بعد لما زعقت
واحد طلب الإسعاف
اميره…مفيش دكتور هنا
اسامه…انا
وجه
وقطع حته قماش وربط بيها جرحه
اسامه…مش لازم إسعاف بس شيلوه معايا لغايه عربيتي
شالوه الناس فعلا وراح عند العربيه وطلع شنطته وبدأ يعالجه
واميره بتعيط
اسامه…انا ربطت الجرح متخافيش هيبقي كويس
اميره..إن شاء الله
اسامه…احنا هنروح بس المستشفي نعمل اشعه علي الدماغ علشان نشوف اذا اتاثرت ولا لا
اميره..تمام
وحطوه في العربيه
وراحو المستشفي
اسامه….تروللي ي جماعه
الممرض جاب تروللي وشالوه ودوه علي غرفه الاشعه
الممرض ..حاضر
وراح غرفه الاشعه واتعملت
اسامه…مدام….
اميره ….اميره مدام اميره
اسامه…احنا نقلناه علي غرفه عاديه دلوقتي وهو هيفوق شويه كده
اميره…هو انا ينفع ادخل
اسامه…ينفع بس بلاش ازعاج
اميره…حاضر
اسامه..تمام
دخلت اميره الاوضه لقت مراد نايم وراسه ملفوفه
قعدت جمبو بحزن
اميره ببكاء …انا آسفه والله انا السبب
مراد بتعب..لا ي اميرتي مش انتي
اميره بفرحه..انت فوقت
مراد..اه
اميره..هنادي الدكتور
مراد..لا خليكي هنا
اميره…بس ..تمام
بعد دقيقه مراد نام تاني
_______//////____
عند الحج في البيت
الحج..هما اتأخرو ليه كده
الحج..داده هما جم
الداده..لسه يباشا مجوش
الحج…حتي موبايلها مقفول
الداده…مش تقلق يمكن راحو سينما ولا حاجه او راحو في اي حته ان شاء هيكونوا بالسلامه
الحج…يارب
________/_
عند اميره في اوضه الدكتور
اميره..هو حصله حاجه ي دكتور
اسامه..لا الحمد لله هيا الاشعه مش فيها حاجه
اميره…الحمد لله بس هو فاق دقيقه ونام تاني
اسامه..ده طبيعي هو هيفوق كمان شويه مش تقلقي
اميره…شكرا جدا احنا تعبناك معانا
اسامه…لا تعب ولا حاجه ده شغلي
اميره..تمام
دخلت الاوضه
عند مراد
اميره..مراد
مراد بتعب..نعم
اميره..انت صحيت امتي
مراد..لسه صاحي
وبيعدل نفسو
اميره…لا لا خليك نايم
مراد..انا كويس انتي كويسه ي اميرتي
اميره…انا كويسه قلقتني عليك جامد
مراد بطفوليه..انا آسف
اميره بابتسامه..كويس انك بخير ارتاح دلوقتي
مراد…انا مش عايز اقعد هنا انا عايز اروح
اميره…مش ينفع
مراد..مليش دعوه انا مش بحب المستشفي بخاف منها
اميره..هروح اشوف الدكتور واجي
مراد…ماشي
خرجت اميره
_________////
عند مالك في الاوضه
مالك… الو
محمود…الو يباشا
مالك…..عايزك في خدمه
محمود..اؤمر
مالك..عايزك تعرف كل حاجه عن البنت دي هبعتلك اسم دار الايتام اللي كانت فيه واعرف كل حاجه عنها
محمود…حاضر
مالك..تمام
وفصل معاه الخط
نزل تحت
سعاد..يلا علشان تاكل
مالك…مليش نفس كلو انتو
ملك..وفرت بس ياريت لو تعرف عاملين ايه
مالك..مش عايز
ملك ..وفرت
وجهزت السفره وقعدوا ياكلو
مالك وهو قاعد في الصاله
بدأ يشم ريحه الاكل
وبطنه بدأت تعمل أصوات
مالك…الله ايه الريحه دي
ملك…اممممم الطعم لذيذ اوي
محمد..فعلا مين اللي عامل الاكل ده
سعاد…انا
محمد باستغراب…انتي
سعاد..اه قولت ادي الشغاله النهارده اجازه واعمل انا الاكل
محمد …بس تسلم ايدك
مالك ومعدش قادر يستحمل
قام راح علي السفره
مالك. الله
وقعد ياكل
ملك…انت ايه اللي قعدت انت قولت مش هاكل
مالك..ملكيش دعوه بس الصراحه تسلم ايدك ي ست الكل
سعاد..بالف هنا
______////////_
دخلت اميره الاوضه
اميره..الدكتور وافق علي الخروج بس قال لازم الراحه التامه
مراد..بفرحه…هيييي
اميره..يلا
ونزلوا من المستشفي وقفو تاكسي وادتو عنوان
ووصلوا البيت
الداده…الحقي باشا وصلو
الحج..ايه
فتحت اميره الباب ودخلت ومعاها مراد ماسك في ايدها
الحج بصدمه..ايه ده
اميره..حادثه بسيطه
الحج..انتو كويسين
اميره..الحمد لله
اميره..لو سمحتي ي داده تعالي ساعديني
الداده ..حاضر وبدأت تساعدها وسندت مراد وطلعوه فوق والحج وراهم نيموه علي السرير
وقفلت الباب وخرجو
الحج…ايه اللي حصل
اميره حكتلو كل حاجه
الحج..طب انتي كويسه
اميره..الحمد لله
الحج…ادخلي ليه علشان لو طلب اي حاجه
اميره..لو سمحت ممكن
الحج..ايه
اميره..هو لو أتعرض لصدمه ممكن ترجع ذاكرته
الحج.ازاي
اميره..اصل لما شافني والولاد حواليا قام جري وبدأ يضرب فيهم ودي مش عقليه طفل انو يضربهم
الحج..هبقي اشوف الموضوع ده
اميره..تمام
ودخلت الاوضه
مسكت ايد مراد وقعدت جمبو علي السرير
بعد شويه
لقت مراد بيتكلم وهو نايم
مراد..انا مش هتجوز ملك انت مش علشان مصلحه الشغل تدمرلي حياتي
وبدأ جسمه بالعرق
اميره حطت ايدها علي راسو لقت حرارته مرتفعه
اميره..ي نهار ده حرارته عاليه اوي
اميره..طب ارن علي دكتور بس ازاي دي الساعه تلاته الفجر
نزلت جابت مايه دافيه وفوطه
وبدأت تعملو كمادات
والحرارة لسه منزلتش
مراد..ولسه بيهلوس
مراد…انا مش بحبك ي ملك افهمي بقي
ملك..بس انا بحبك
مراد..يستي انا مش بحبك افهمي بقي انتي غبيه
اميره..ايه ده هو بيحلم باللي حصل بعد فتره
لقت حراره جسمه بدأت بالانخفاض
نامت وهيا ماسكه ايدو ا
الصبح
صحيت اميره الصبح ملقتش مراد جمبها
اميره…هو راح فين
غيرت هدومها ونزلت
لقت مراد قاعد مع جدو
الحج. بفرحه..اميره مراد رجعت ليه الذاكره
اميره بصدمه…ايه وجريت عليه تحضنه
مراد…جدو مين دي
اميره بصدمه…ايه

يتبع….

 لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية معالجتي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى