روايات

رواية معالجتي الفصل الثامن عشر 18 بقلم منة عاطف

رواية معالجتي الفصل الثامن عشر 18 بقلم منة عاطف

رواية معالجتي الجزء الثامن عشر

رواية معالجتي البارت الثامن عشر

رواية معالجتي الحلقة الثامنة عشر

سلوي…الحق ي فندم
مراد….ايه
سلوي…في حد سرب معلومات العمله بتاعتنا
مراد…ازاي
سلوي..معرفش
مراد قام طلع بره لقي الناس كلها بتحاول ترجع المعلومات
مراد رجع وفتح اللاب وبدأ يحاول علي إرجاع المعلومات
واحد من المستثمرين رن عليه
مراد…الو ي فندم
شوكت بعصبيه…ايه اللي حصل ده ي استاذ مراد
مراد. …انا اسف ي فندم واحنا بنحاول نحل المشكله دي
شوكت…قدامك نص ساعه وان متحلش الموضوع اعتبر نفسك مرفود من الشركه
مراد..حاضر
وقفل معاه
شوكت …مبسوط كده
كمال بابتسامه…جدا
شوكت..ده اللي انا عايزه
وضحكو
مراد…سلوي
سلوي.. نعم ي بيه
مراد … رني علي فارس
سلوي…حاضر
وخرجت ترن عليه
سلوي….استاذ فارس
فارس..ايوه مين معايا
سلوي….انا سلوي سكرتيره مراد بيه
فارس..اه
سلوي …احنا محتاجين حضرتك هنا
فارس..ليه
سلوي…استاذ مراد عايزك حاول تيجي بسرعه
فارس ..تمام
وفصل معاها وطلع يجري ركب العربيه وبدأ يسوق
واحد من الموظفين…..مراد بيه المعلومات كلها اتسربت ومش عرفنا نجيبها
مراد بصدمه…ايه
سالم….احنا هنعمل ايه دلوقتي
مراد….اطلع اقعد علي مكتبك دلوقتي واشتغل حاول يمكن
سالم…يمكن ايه ي فندم
مراد….اطلع بره
سالم…خرج
فارس وصل
فارس..في ايه ي مراد
لقي البوليس داخل
الضابط…حضرتك مراد كمال
مراد.اه
الضابط..حضرتك مطلوب في القسم
مراد..ليه
الضابط..حضرتك هتعرف هناك
فارس..في ايه ايه اللي حصل
وحطو الكلبشات في ايد مراد واخدوه
وهما طالعين لقي ياسر بيبصلو ومبتسم
مراد..راجعلك مش هطول هناك
ياسر..هبقي اجبلك عيش وحلاوه وضحك
فارس..انت بتقول ايه ي ابن الحلوه
مراد.. ممكن دقيقه ي بيه
الضابط..تمام
مراد..فارس
فارس…ايه
مراد..حاول علي قد م تقدر انك تصلح اللي حصل جوه انا عارف انك هاكر جامد ف حاول
فارس….حاضر
الضابط ..يلا
واخدوه
_______
عند اميره
الحج وهو بيشوف الاخبار
المذيعه…تم إلقاء القبض علي رجل الأعمال مراد كمال ب تهمه تسريب معلومات العملاء
الحج بصدمه..اميره
جت اميره وسمعت الخبر
اميره. يلهوي
وطلعت تجري
وكمال طلع في فيديو
كمال. انا اسف ي جماعه علي اللي حصل وان شاء الله انا هصلحو ف مش تقلقو
الحج…انت اللي عملتها
كمال..انا اعمل كده ليه
الحج.علشان الشركه
كمال بضحك..انا معملتش حاجه
وسابهم وطلع علي اوضتو
الداده دخلت وراه
الداده..انت عملت ليه كده
كمال..انتي كمان مصدقه اني اعمل كده
الداده..اه أصدق
كمال..انتي مش حبيبتي اللي انا اعرفها
الداده…بس انت اتغيرت ليه تعمل كده
كمال..علشان اعيشك ملكه هنا
الداده.. بابتسامه….يعني هنكون احنا أصحاب البيت
كمال بخبث …اه ي روحي بس اصبري عليا بي واخدها في حضنه
______
ملك..بتغدر بيا ي كمال
مالك….هو اللي عمل كده
ملك…اه
مالك…طب كويس هو كده ساعدني اني أقرب منها
ملك..طب وانا
مالك..هشوفلك الموضوع ده بعدين
وقام بابتسامه وهو بيغني
الصبر جميلللللل
ملك..انت رايح فين
مالك…اشوف حل للموضوع ده
ملك…تمام
____//
اميره ركبت تاكسي
السواق….علي فين ي هانم
اميره…. قسم الشرطه
والسواق ةدأ يسوق
ووصلوا
ادتو اميره الاجره
ونزلت دخلت القسم
امين الشرطه…غير مسموح ي انسه
اميره. بس انا جوزي هنا
امين الشرطه…غير مسموح
اميره ببكاء ..لو سمحت سيبني ادخل
امين الشرطه..هدخلك الحبس
وراح زققها اتخبطت في الحيطه
اميره..ببكاء…. بس ليه كده
عند مراد….في الحبس
اتلم عليه شويه بلطجيه
البلطجي..ايه ي حلو
مراد….ايه
البلطجي…..متقلع الساعه الجميله دي
مراد…وان مقلعتش هيحصل ايه
البلطجي…هيحصل كده
وراح ضاربه بالبوكس
مراد راح راددله البوكس
_____///
عند فارس
وهو بيحاول يرجع المعلومات
فارس..وصلت ل حاجه
سالم…..تقريبا
فارس.كويس
ورجع يكمل اللي كان بيعمله
مالك وصل القسم
لقي اميره عماله تعيط
مالك…في ايه ي اميره ايه اللي حصل
اميره ببكاء..قبضو علي مراد
مالك …متقلقيش
اميره. مقلقش ازاي ومراد جوه ومش راضيين يدخلوني
مالك..مش تزعلي
تعالي معايا وشويه هنرجع ويكون معانا المحامي
اميره ..مش همشي من هنا
مالك. لا تعالي معايا
وقام شددها واخدها وركبها في العربيه
______
جه امين الشرطه علي صوت الضرب وفصلوهم عن بعض
البلطجي..هو اللي بدأ يباشا
مراد..انا معملتش حاجه ي باشا والله
الضابط….هششششش
الضابط..هات مراد وتعاليه
واخدوه علي مكان التحقيق
وبدأ التحقيق معاه
وخلص التحقيق علي ان مراد يخرج
لان مفيش حاجه مثبته عليه
وصل مراد الشركه
تاني
لقي فارس وسالم واقفين بره
فارس..انت طلعت
مراد..اه لان مفيش حاجه اتثبتت عليا انتو واقفين كده ليه
سالم..علشان المستثمرين جوه في اجتماع
دخل مراد
لقي شوكت وكمال وباقي المستثمرين موجودين
شوكت. حمد الله علي السلامه
مراد …في ايه
كمال…اقعد
مراد قعد
شوكت..بما ان حضرتك مطلعتش قد المسؤوليه قررنا
احنا والمستثمرين عزلك من منصبك وتعيين كمال..رئيسا للشركه
مراد بصدمه……..

يتبع….

 لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية معالجتي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى