روايات

رواية مش غلطتي الفصل الأول 1 بقلم سلسبيل أحمد

رواية مش غلطتي الفصل الأول 1 بقلم سلسبيل أحمد

رواية مش غلطتي الجزء الأول

رواية مش غلطتي البارت الأول

رواية مش غلطتي الحلقة الأولى

– اية الطاسه دي هنلعب ببجي ولا اية
= لا هنلعب روبانزل وهديك بيها على دماغك
– مسكالي طاسه يا متشرده يا صغيرة؟
= اها يحرامي يبو بدله
قرب اكتر: حرامي!
رفعتها لما قرب عليها فا مسك ايدها بسرعه وثبتها: ههه ضعيفة اوي دانتي لُقطه
قاطعهم صوت من وراهم: واضح انكوا اتعرفتوا على بعض يا ادهم
” راقبتها وهي بتتصدم ”
– فعلا يا بابا انا مشفتش فجالمها و هدوئها هاديه اوي
لا حقيقي انسة كارما قمة فالعقل و الرزانه انا مبسوط اني بقي عندي اخت زيها
بصلهم بستغراب: الطاسه بتعمل اية؟!
اتلجلجت: اصل يا اونكل
” اقوله افتكرت ابنك حرامي ولا اسكت ؟ “

 

رد هو بسماجه: لا ده احنا كنا هنلعب ببجي
مامتها بلطف: طيب احنا هنسبكوا بقي وهنروح نجهز عشان العشاء محدش فيكوا يتأخر دي اول مره نتعشي مع بعض كا عائلة
مشيوا فا بصتله بسخريه: بقي انت ادهم ابنه!!!!!!
= مش باين عالبدله ولا اية؟!
– لاء شكلك حرامي
= وانتي شكلك متشردة صغيرة بطولك ده ، و اااا هافضلي ماسكه الطاسه؟!
” سابتها و مشيت وانا فضلت اضحك ”
******************************
” حلو اوي بقي عندي اخ في يوم و ليلة عشان ماما راحت تتجوز واحد غني بعد ما وقعوا فحب بعض! و كمان جينا نعيش فالفيلا بتاعته مع ابنه السمج ده ، يارب و اول مقابله بعد ما وصلنا الفيلا افتكره حرامي مش مبشر بالخير ابدا..”
فتحت الدولاب لقيتها كلها هدوم جديده و ركن مخصوص للفساتين: كل دي فساتين!!!
مسكت تيكت فستان معين: ايييييييييه 33 الف دولار عشان فستان ضهره عريان ولا ده مفيش ضهر من اساسه!!! قلبي حد يلحقني بميه بسكر

 

” انا مستحيل استحمل التبذير ده مستحيل! و كمان ده مش ستايلي!! ”
” طلعت شنطتي و جبت منها تي شيرت ابيض قصير لحد البطن و جاكيت نفس الطول لونه اسود و بنطلون واسع ابيض لبستهم و فردت شعري و لبست شوية حاجات ف ايدي و سلسلة و خواتم ”
**********************
ادهم: احمم هي كارما اتأخرت ليه
هدي: اكيد مش عارفه تنقي فستان من جمالهم انا و وليد اختارنا حاجات حلوة اوي..
” كارما نزلت و اول ما ادهم شافها ابتسم بخبث لما هدي برقت بسبب لبسها ”
وليد وهو بيحاول يلطف: اختيار هايل شيك جدا الطقم ده
” كارما اكتفت بأبتسامه لأنها مش طيقاه! ومش قابله فكره ان لها جوز ام حتي لو قاعده ف قصر! ”
هدي و وليد اتحركوا و ادهم لسه مركز مع كارما ولبسها
كارما بصتله: هتخدلي صورة؟!
” مستنتش رده و مشيت و هو ضحك ”
خرجت لقت وليد و هدي فعربية
هدي وهي فالعربية: يلا يا روحي اركبي مع أدهم
كارما برقت: اية بس..

 

وليد: عاوزنكم تقربوا من بعض انتوا اخوات
مشيوا بالعربية و كارما فضلت واقفه مكانها لفت لقت ادهم واقف مبتسم ابتسامه صفرا: مش يلا يا اُختي ؟!
– انا مستحيل اركب معاك انا هطلب اوبر
= انتي حتي متعرفيش المطعم الى هنروح فيه وبعدين مين قالك اني هسمحلك تركبي لوحدك مع حد؟!
– لا ده احنا شكلنا بدأنا عبط ولا اوعي تفتكر انك اخويا بجد
= ميهمنيش انتي اختي قدام الناس
– لا مش اختك
ادهم قرب منها و هي اتوترت جدا: شكلك معجبه
اتفاجئت وبصتله فعينه الملونة وهي متنحه: ءءء
ادهم ابتسم و رجع خطوة وفتح باب العربية: اركبي
” كارما ركبت و هي ساكته وقلبها عمال يدق بغباء ”
******************************

 

وليد: الأكل عجبك يا كارما
كارما ببرود: مش وحش
هدي: المكان هنا حلو اوي يا وليد بجد
وليد: طبعا بعد التجديد بقي حاجه تانيه خصوصا فالصيف وسط الزرع ده ، والبحر حاجه تانيه أدهم بيلعب رياضه ركوب الامواج و دخل مسابقات
هدي بأعجاب: كويس اوي!
أدهم بأبتسامه : انا مضطر استأذن بقي عشان الشركة
هدي: اها شركة ******** شكلك مجتهد اوي ومسؤل
كارما بسخريه: هي مش شركة صاحب عمو وليد برضو متتأخر براحتك لو اترفدت شركة ابوك موجوده عادي
هدي برقتلها بحده و ادهم ابتسم: دمها خفيف اوي هتحرك بقي
كارما: انا كمان همشي
وليد: ادهم يوصلك
كارما: مفيش داعي
هدي: احنا مش هنتقبل الطريقة دي؟ انتوا اخوات
وليد: دي حقيقة لازم تبقي علاقتكم افضل من كدا
أدهم: من دواعي سروري اني اوصلها اختي حببتي
كارما بصوت واطي: سمج و مستفز
****************************

 

” وصلها عند الفيلا بالظبط وبصلها من شباك العربية”
– يلا على فوق مشفكيش بره
= بس يا متخلف متصدقش نفسك
– انتي الى الصدمه مأثرة على نفوخك انا اخوكي وانتي هتسمعي كلامي غصب عنك
” مشي بسرعه و مدهاش فرصه ترد كارما فضلت متابعه مشي ازاي و استغربت لما مشي عكس اتجاه الشركه لانها شافت مكانهاا وهي رايحه مع مامتها يا تري راح فين؟ ”
“كانت هتطلع لاحظت بنت جامده واقفه بتكلم الامن”
– اممم يعني ادهم مشي؟
= ايوه حضرتك
قربت انا بسرعه فا بصتلي بستغراب: انتي مين
= انتى الى مين؟
– انا ملك صاحبة ادهم وانتى اول مرة اشوفك
= كارما اخته
– اهاااا قالنا ان باباه اتجوز! طب متيجي معانا؟!
= معاكوا فين مش فاهمه؟
– الحفلة أدهم هناك
اندهشت: متأكده؟!

 

= ايوه تعالي
” روحت معاها ركبت عربيتها و كان معاها واحد ”
– ده آسر خطيبي و صاحب ادهم برضو آسر دي اخته كارما ..
“طلعت بالعربية و وصلت مكان غريب صوت الضجه واصله لحد بره تقريبا ديسكو لا ده اكيد دخلت معاها و فا قربت مني وعلت صوتها عشان اسمع:
– بصي عيشي براحتك بقي واللبسي الشريطه دي
بصيت عالشريطه الحمرا وبصتبها بستغراب: اية دي
= انتي كده تبع مجموعتنا والى لابسين شريطه خضرا و القائد بتاعهم مش بنحبهم خليكي بعيد عنهم
وشاروت وهي بتسرخ: وطبعا القائد بتاعنا احنا هنااااااك
بصيت مكان ما شاورت لاقيته ادهم! ماسك سجارة بأيد و الايد التانيه ماسك بيها ازازة خمر**ا و قالع من فوق و بيرقص وسط بنات كتير !!!!!!
” بقي هو ده المسؤل والمجتهد و الرياضي!!!!! ”
طلعت موبايلي وقعدت اصورة بغل انا هوريك يحيوان
بصت جمبها….

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية مش غلطتي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى