روايات

رواية مريضة أحبت زعيم عصابة الفصل الثامن عشر 18 بقلم بسملة حسن

رواية مريضة أحبت زعيم عصابة الفصل الثامن عشر 18 بقلم بسملة حسن

رواية مريضة أحبت زعيم عصابة الجزء الثامن عشر

رواية مريضة أحبت زعيم عصابة البارت الثامن عشر

رواية مريضة أحبت زعيم عصابة الحلقة الثامنة عشر

عبد الرحمن: أسف يافندم مخدتش بالي
بدر: عادي ولا يهمك
بدر شاف المحفظه بتاعت عبد الرحمن نزل جابها
شاف صور لي عبد الرحمن و بنتين وست كبيره و معاهم طفل صغير
بدر بعصبيه لمه شاف نادين معاهم:
بدر بغضب: مين دول
عبد الرحمن باستغراب من طريقة بدر:
دول عائلتي يا فندم في حاجه
بدر بدأ يهدا: امم مفيش
بدر حب يعرف نادين تقربله اي
بدر: هو انت متجوز اتنين اصل لما شفت الملف بتاعك لقيتك متجوز واحده بس مش اتنين
عبد الرحمن بحزن: لا انا متجوز من سمر لكن دي نادين اختي
بدر بصدمه بس حاول يتمالك نفسو : تمام ماشي ياريت متتأخرش علي ميعاد الشغل
نادين بصدمه: بتقول اي انا شربت الخمر”ه ازاي
كيان بغيظ: منتي الي طفسه
نادين بانهيار: مش ممكن انا غضبت ربنا
كلو بي سببكم
بقلم بسمله حسن
بمساعدة منه سيد
كيان: حد قالك اشربي خمر”ه
نادين بدموع: انا بحسبه عصير لو كنت اعرف انها خمر”ه مكنتش شربت
دخل بدر
بدر : خلاص يا نادين مفيهاش حاجه محنا بنشرب كل شويه مش بنعمل زيك
نادين: يعني انت فاكر كده مش هتتحاسب
بسم الله الرحمن الرحيم
يقول تعالى: ]يَا أَيُّهَا الَّذِينَ ءَامَنُوا إِنَّمَا الْخَمْرُ وَالْمَيْسِرُ وَالأَنْصَابُ وَالأَزْلاَمُ رِجْسٌ مِنْ عَمَلِ الشَّيْطَانِ فَاجْتَنِبُوهُ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ[ (سورة المائدة: الآية 90).
وانت جي تقولي فيها اي
طلعت و سابتهم
تلفون بدر رن
بدر شاف الفون لقاهم جماعت مستر ماكس
بدر: الو
كارتل: اهلا يا زعيم حبيت اقولك انو الصفقه بتاعت توفيق بقت معانا
بدر: بجد
كارتل: اها بجد بس هتسافر معانا امريكا علشان عايزين منك خدمة
بدر: اي الخدمه اللي عايزينها مني
كارتل: مش في الفون يا زعيم هنتقابل في البار علي الساعه 8
قفل مع بدر
كيان: في اي يا زعيم
بدر: كارتل جاب الصفقه بتاعت توفيق وعايزنا نتقابل علشان عايز مننا خدمة
كيان: انا مش مطمئن لهم يا زعيم حاسس هيبقا في غدر
بدر: اهداء بقا في اي انت محسسني انها اول مره ناخد صفقات من حد
كيان: بس دول مش حد يا زعيم دول غدارين ياخدوا منك اللي هم عايزينه و يغدروا بيك
بدر بغموض: متخافش عارفه مين جه يقدم علي شغل عندنا انهارده
بقلم بسملة حسن
بمساعدة منه سيد
كيان: مين
بدر: عبد الرحمن اخو نادين
كيان بصدمه: مين
احكيلي كل حاجه يا زعيم
بدر: بص يا سيدي وبدا بدر يحكي كل حاجه لي كيان
نادين فوق عماله تعيط ومش مصدقه انها غضبت ربنا قامت تصلي وكل ما تسجد تعيط من الذنب الي عملته
وخلصت صلاه وعماله تطلب من ربنا انو يسامحها علي الذنب ده
لحد ما جايه تقوم من المصليه حست بدوخه جامد
راحت وقعت في الارض
تحت بدر وكيان سمعه صوت حاجة وقعت فوق
بدر جري علي اوضت نادين
فتح الباب اتصدم لمه لقا نادين مغم عليها و في د”م نازل من بوقها ومناخيرها
بدر و كيان جريو عليها
بدر شالها من الارض وحطها علي السرير
بدر بعصبيه: هات اي برفيوم بسرعه
كيان جاب البرفيوم
بدر بدأ يفوق نادين لحد ما فاقت
بدر بخوف: اي الي حصل يا نادين و اي الد”م ده
نادين بضعف: ملكش دعوه بيا
كيان: اسكتي و ياله البسي علشان نروح لي الدكتور
نادين: وانا مش عايزة اروح في حته ممكن تسيبوني لوحدي
بدر بغضب: بس انا سكت لك كتير يلا قومي البسي عشان نروح الدكتور
نادين بعصبيه و عياط: قولت انا مش عايزة اروح في حته اي انت مش بتفهم
بدر بعصبيه راح ضربها بي القلم
نادين بدموع وعصبيه:
امشي اخرج بره
بدر سابها وخرج
بقلم بسمله حسن
بمساعدة منه سيد
كيان خدها في حضنه
بس خلاص اهدي بطلي عياط علشان خاطري
نادين بعياط ومش قادره تاخد نفسه من العياط
كيان بحنيه: شششش بس يا روحي اهدي
نادين: انا مش عايز اتكلم معاه تاني
كيان: بصراحه انتي الي غلطانه في حد يقول لي زعيم انت مش بتفهم
نادين: مش انا قولت يبقا اها
كيان: ياله قومي اغسلي وشك و تعالي نروح لي الدكتور
نادين بهدوء: لا يا كيان مش عايزه اروح في حته وكمان انا زعلانه منك
كيان بهزار خفيف: لا قلبي الصغير لا يتحمل زعلك مني
نادين:انا بتكلم جد
كيان بهدوء: طيب حقك علي راسي يا ست البنات عايزه اعمل اي علشان متزعليش مني
نادين: توعدني انك متشربش تاني
كيان: بصي هحاول مشربش
نادين: لا مفيش حاجه اسمها هحاول لو عايزني اسامحك اعمل الي بقولك عليه يا كيان لو بتعتبرني زي اختك هدير حاول متشربش تاني
كيان بقلت حيله: ماشي يا نادين علشان خاطرك
كل ده و بدر واقف وره الباب
نزله كلهم و نادين بدات تعمل فطار
كيان بعتاب: ينفع الي انت عملته ده يا زعيم
بدر: انا اها بحبها لكن هتيجي علي كرامتي لا
عبد الرحمن روح البيت شاف مراته سمر
سمر: ها يا حبيبي اتقبلت فى الشغل الجديد
عبد الرحمن: اها يا حبيبتي المهم ماما صاحيه
سمر: اه يا حبيبي مع هيثم
عبد الرحمن راح عند امه
عبد الرحمن: عامله اي دلوقتي يا ماما اكيد استاذ هيثم مضايقك
بقلم بسمله حسن
بمساعدة منه سيد
نوال: الحمدلله يا بني وهيثم ده الي حاجه الوحيد اللي مخلياني اتمسك في الدنيا معرفتش حاجه عن اختك نادين
عبد الرحمن بحزن: لا ياماما قلبت عليها الدنيا مش لاقيها
نوال بدموع: بقالها تلات شهور غايبه
عبد الرحمن: ان شاءالله هلاقيها وارجعها تاني
نوال: يارب
جه الوقت الي بدر يروح لي كارتل البار
بدر: ما تجيش معايا وخلي بالك من نادين
كيان: بس يا زعيم
بدر: مابسش خلي بالك منها ولو تعبت اتصل بيا فوراً فاهم
كيان بطاعه: حصل يا زعيم
بدر راح البار و شاف كارتل قاعد و روزيتا
كارتل: مواعيدك مظبوطه يا زعيم
روزيتا: Where is I loved you that we have seen at home, O leader of you?+وهي فين عشيقتك الي شوفناها في البيت يا زعيم ماجبتهاش معاك ليه
بدر بعصبيه حاده: Rosita
If you came to her, you will come again on your tongue +
روزيتا لو جبتي سرتها علي لسانك تاني ما تلوميش غير نفسك
كارتل: خلاص يا روزيتا المهم يا زعيم احنا عايزين المقابل هو ٠٠٠٠٠٠٠٠٠
بدر بغضب: بتقول اي يا روح “امك

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية مريضة أحبت زعيم عصابة)

‫5 تعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى