روايات

رواية مراتي مجنناني الفصل السابع عشر 17 بقلم شهد أحمد

رواية مراتي مجنناني الفصل السابع عشر 17 بقلم شهد أحمد

رواية مراتي مجنناني البارت السابع عشر

رواية مراتي مجنناني الجزء السابع عشر

رواية مراتي مجنناني
رواية مراتي مجنناني

رواية مراتي مجنناني الحلقة السابعة عشر

عمر . طلع خبط علي حازم وبريا وكان معاه قطه
وبريا بتخاف من القطط
حازم. قام من النوم وفتخ ولقي عمر ومعاه قطه
حازم. ادخل ي عمر
عمر. حاضر اومال فين بريا قالت هتلعب معي
حازم. بريا نايمه تعال نصحيها
دخل حازم وعمر علشان يصحوا بريا
حازم. بريو نبض زوما اصحي
بس بريا كانت نايمه
عمر. ساب القطه وراح يصحي بريا بريا اصحي انتي قولتي هتلعبي معايا
والقطه كانت جنب بريا
بريا. اول ما صحيت اااااااعععا
حازم. اهدي مالك بتصرخي لي
بريا. ابعد القطه دي مين اللي جابها هنا

 

حازم. ده عمر
بريا. شافت القطه جايه عليها قعدت تجري والقطه تجري وراها
بريا. راحت تستخبا في حازم وقالت حازم ابعد القطه دي عني
حازم. حاضر
بريا. لقت القطه جايه عليها راحت نطت علي حازم
كل ده وعمر عمال يضحك عليها ههههههههه
بريا. حوش ابن اختك ده مش عارف بيضحك على اي
استنا بس عليا لما القطه تمشي هوريك هعمل فيك اي
حازم. سبيني طيب علشان احوشها مسكه فيا كده لي
بريا. انا بخاف منهم اوي ي حازم اتصرف
حازم. طيب سبيني علشان اتصرف
بريا. سابت حازم
حازم. كان هيمسك القطه بس جريت منه ناحيه بريا
بريا. صوتت ااااعا وراحت طلعت من الاوضه دخلت اوضه تانيه وقفلت الباب عليها
وحازم . مسك القطه ونزلها تحت هيا وعمر

 

مامت حازم. اي الصويت ده مراتك بتصوت ليه
حازم. اصل عمر طلع وكان معاه القطه وهيا بتخاف
مامت حازم. بتخاف من قطه هههههههه
حازم. مراتي هتجنني هطلع اشوفها قفلت الباب عليها
مامت حازم. طيب ي ابني روح اطلع شوفها وانزلوا علشان نفطر
حازم. حاضر و سبهم وطلع
ونادي لبريا بريا افتحي خلاص مشيت القطه
بريا. لا انت بتضحك عليا علشان تخوفني
حازم. مشيتها خلاص نزلتها عند ماما هيا وعمر
بريا. بتكلم جد ولا بتهزر
حازم. بتكلم جد والله
بريا. راحت فتحت الباب واول ما لقت حازم حضنته
حازم. اهدي ي نبضي ده كله علشان قطه
بريا. زوما انا بخاف منهم اوي
حازم. متخفيش طول ما انا معاكي
بريا. حاضر
معلومه ي شباب حازم مكنش يعرف أن بريا بتخاف من القطط .
بريا. لو شوفت ابن اختك ده هضربوا ازاي يجيب قطط
حازم. قلب زوما اهدي ده ولد صغير

 

بريا. دلوقتي بقا ولد صغير ولا علشان ابن اختك
حازم. احم يلا ننزل علشان نفطر ماما مستنيانا تحت
بريا. انا مش هنزل طول ما القطه دي تحت
حازم. خلاص بقا ي بريا قولت مشيت القطه
تعالي انزلي معايا ولو لقتيها انا هطلعك ومش هخليها تقربلك
بريا. وعد ي حازم
حازم. وعد ي نبض حازم
وبريا غيرت هدومها
وحازم اخدها ونزلوا
بريا. ي حماتي ي ماما
مامت حازم. اهلا ب اللي بتخاف من القطه هههههه
بريا. حتي انتي ي حماتي ي ماما بتضحكي عليا
وبعدين بريا شافت ملك
بريا. عجبك ابنك ي ست ملك جاي يصحيني ومعاه قطه
ملك. وفيها اي
بريا. فيها كتير انا قلب وقف من ابنك
مامت حازم. اصلها بتخاف من القطط
ملك. هههههه
حازم. بس محدش يضحك على مراتي

 

بريا. قلبي ي ولا ي زوما خود بوسه وراحت باسته
حازم. نبض زوما
ملك. اي احنا هنا انتوا ما بتصدقوا
مامت حازم. يلا ي ولاد علشان نفطر
وكلهم راحوا علشان يفطروا
وبعد ما فطروا
عمر. بريا مش هتلعبي معايا
بريا. لا انا مخصماك خلي امك تعلب معاك
عمر . انا اثف مش هجيب قطط تاني
بريا. طيب خلاص صعبت عليا هلعب معاك وراحت تلعب مع عمر
حازم. ماما عايز اتكلم معاكي شويه انتي وملك
مامت حازم وملك في اي
حازم. انا عايز اعمل حفله
مامت حازم وملك. بمناسبه اي
حازم. هعزم شركائي بالشغل وهقدم بريا واقول أنها مراتي
مامت حازم. طيب ي ابني اعمل اللي يريحك
حازم. تسلمي ي امي انا عايز كمان الحفله دي تكون مفاجاه لبريا وبعد الحفله هنسافر كام يوم مع بعض
مامت حازم. وملك اوكي هساعدك بس ترجع من السفر بخبر حلو
حازم. خبر اي

 

ملك. اني ابقي عمتو ي حازم
حازم. إن شاء الله بس ساعديني
ملك. حاضر
هتعمل الحفله دي امته
حازم. هظبط الدنيا واقولك
مامت حازم. وملك اوكي

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية مراتي مجنناني)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى