روايات

رواية محبوبة الفارس الفصل الرابع 4 بقلم أميمة عوض

رواية محبوبة الفارس الفصل الرابع 4 بقلم أميمة عوض

رواية محبوبة الفارس الجزء الرابع

رواية محبوبة الفارس البارت الرابع

رواية محبوبة الفارس الحلقة الرابعة

شعور الامان هو احب شعور إلى الإنسان يجعلك تشعر كأنك فراشه تطير وتحلق بأجنحتها 🦋🦋
…………………………………….
فارس بخبث /هتسافرى مع سليم للصفقه ،انتٍ اكتر حد اشتغل على الصفقه دى
ودى مكافأة منى ليكٍ
منال بسعاده ؛تمام يا فارس باشا
شكرا جدا
تخرج منال بسعاده من المكتب
فتنظر إلى منى وهى تقول لها : خليكى هنا ثوانى وجايه
لتؤمى منى إليها بطاعه وتنطلق منال وهى سعيده وتقوم بالاتصال على شخص ما
المجهول :الوووو
منال بسعاده : ايوه يا باشا اعتبر كل حاجه تمت
أنا خلاص مسافره للصفقة
المجهول بشر: اخيرا يا فارس ،نهايتك هتكون على أيدى
…………………………………….
بعد مرور أسبوع
منال وسليم انطلقوا إلى باريس ,منى تعمل سكرتيره فارس
وتحاول جاهده إشغال حياتها ما بين الدراسه والعمل حتى لا تفكر كثيرا ولكن مازالت تشعر. إن وفاه أهلها لم يكن عاديا
ونرمين مازالت تريد أن ترى فارس عريسا بأسرع وقت حتى أنها كل يوم تعزم أصحابها وبناتهم حتى تأخذ رأى فارس
لكنه يتجاهل الموضوع
وفى نهاية الأمر قال لها أنه يحب فتاه وسوف يعرفها عليها حتى تكف عن ما تفعل
____يوم جديد فى شركه الملك
يذهب إلى شركته فيجد منى هناك
لاحظ فارس انضباطها فى العمل ورقتها فى التعامل
لكن يحاول ان لا يشغل عقله فمنذ متى وهو يلاحظ تصرفات امرأه ويوهم نفسه انه لاحظها بسبب الحزن الظاهر عليها
فهى مهما يحدث لا تستطيع اخفاء حزنها ودموعها التى تتسقط دائما دون سابق إنذار
منى برقه :صباح الخير يا فارس باشا
فارس بشرود فهى تشغل عقله منذ قدومها :الله يخربيت الرقه اللى انتٍ فيها وهدؤك
ايه يا فارس بتقول ايه ،مش معنى انك ملاحظ حزنها انك تركز معاها كده ،انتٍ اهم حاجه عندك شغلك وبس
كانت تنظر إليه بتعجب من شروده حتى قال لها بجدية :
هاتيلى القهوه على مكتبى
منى باحترام :حاضر يا فندم
بمجرد ذهابه تتحدث إلى نفسها وهى تقول :يخربيت برودك يا اخى ،هى كلمة صباح النور تقيلة عليك
كل شويه هاتيلى قهوه
ثم أكملت بتوبيخ نفسها /انتٍ مالك، انتٍ هنا للشغل بس
وتذهب لتعد له قهوته
بعد انتهائها من اعداد القهوه تذهب إليه فتطرق الباب حتى يسمح لها بالدخول
__ادخل
منى باحترام /القهوه يا فارس باشا
فارس وهو ينظر إلى الاوراق التى أمامه :حطيها عندك واطلعى
منى بصوت منخفض تظن أنه لن يصل إليه :مكعب تلج دا ولا ايه
شخص بارد ما بين القهوه والشغل
يوقفها صوت فارس الحاد: بتقولى ايه , سمعينى كده
فتخاف منى منه وإن يقطع عملها فتهرول من أمامه بسرعه وهى تقول :مفيش حاجه يا فندم
انا رايحه اكمل شغلى
ينظر إلى أثرها بابتسامة وهو يقول فى نفسه : شكلنا هنتسلى ،ليه حاسس انى اعرفك
قبل كدا
شكلها مش غريب عليا يا ترى شوفتها فين قبل كده ويا ترى ايه سبب الحزن اللى فى عيونها دا
ثم يكمل بتوبيخ لنفسه :
اعقل يا فارس دى مجرد موظفه عندك وصغيره فى السن
تخرج من حديثه مع نفسه وهو يعزم على فعل شئ ثم يقوم بالاتصال على شخص ما
_ عايزك تجبلى كل المعلومات عن الاسم دا
منى الدمنهوري
ويقنع نفسه أنه يفعل هذا
ليتأكد انها لا تعمل مع أحد من منافسينه
يمر بعض الوقت والجميع يعمل بجد ثم يخرج من مكتبه وتذهب إليها وهو يقول بأمر : ورايا
منى وهى تقف :على فين يا فندم
يقترب منها فارس وهو يقول بصرامة :لما اقولك حاجه تعمليها بدون اسئله انا هنا المدير ،ورانا شغل يلا ورايا
منى بعناد رغم خوفها من صرامته /وانا مش هطلع غير لما تقول رايحين فين
انا شغلى هنا فى الشركة بس
يتجاهل فارس اعتراضها وهو يقول بصوت حاد : احنا مش بنلعب هنا
مش عاجبك الشغل سبيه لغيرك
يلا ورايا
فتنطلق منى وراءه بسرعه
#روايات_أميمة_شوقى_عوض
…………………………………….
كان حامد يتحدث إلى نفسه بطمع وهو يقول :ابن شاهين لازم كل ثروته تبقى ليا
هو أخد الصفقه وحرق المخزن وانا هاخد كل ما يملك
مش أنا اللى يتعمل فيا كده
تقطع حديثه صوت الهاتف
مجهول ٢/ايوه يا ……..بنت الدمنهوري بتحاول تعرف ايه حصل لأهلها ،وعرفت انها اشتغلت من اسبوع
حامد/اعرفلى هى شغاله فين وكل التفاصيل بتاعتها تكون عندى فى خلال ساعه
حامد بشر وجنون :مفيش حد يقف قصادى انا هكون الملك
…………………………………….
تعزم صفاء على التحدث مع منى وسوف تضرب حديث زوجها عرض الحائط فهى تشعر بالشفقة عليها : لا انا هقول لها واللى يحصل يحصل البت صعبانه عليا
ذنبها ايه تعيش فى وهم مش كفايه اللى هى شافته ومش عارفه تفرح زى باقى البنات ،عايشه فى وحده وحزن
فاروق بشر :بتقولى ايه سمعينى كدا ،رايحه فين
تقف عند الباب بخوف /…….

يتبع……

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية محبوبة الفارس)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى