روايات

رواية عشق الفهد الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم مريم نصار

رواية عشق الفهد الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم مريم نصار

رواية عشق الفهد البارت الرابع والعشرون

رواية عشق الفهد الجزء الرابع والعشرون

رواية عشق الفهد
رواية عشق الفهد

رواية عشق الفهد الحلقة الرابعة والعشرون

(عشق الفهد)
بسم الله نبدأ
ف الجامعه .
رينو قاعده ف المدرج مع زمايلها . منتظرين الدكتور معتز . لكن أتأخر ولسه مجاش .
غاده : قاعده جمب رينو . هو نابغة عصره وزمانه أتأخر ليه بيلعب بمشاعر امي ليه !؟
رينو : هههههههه .تلاقيه اتاخر لانه اكيد عنده عذر . واهدي كدا . وهو يعنى الدكتور معتز عارف أنه بيحبك . حرام عليكي متظلمهوش .
غاده : عوجت بوقها . اسكتى يا لارين اسكتى انا سعات كدا وهو بيشرح ببقى عايزه اقوله ميزو حبيبى بصلى انا هنا انا بحبك اوى اوى ياميزو . اااه ياغلبك ياغاده .
رينو : ههههههههه لأ لأ دي اكيد مش صدفه انتى ورودي متفقين عليا تتجننونى مش كدا هههههه . مش معقول نفس القالب ههههههه
غاده : اضحكي اضحكي يختى . هو حد طايل يصاحب واحده هبله زيي .
واحد جه من بره . وقال لكل الموجودين ف المدرج . إن الدكتور معتز اعتذر ومش جاي انهردا .
والكل بدء يتحرك ويخرج من المدرج ..
غاده : نفخت بديق . شوفتى مش بقولك بيحب يلعب بمشاعر امي . اااخ يانارى .
رينو : بزعل علشانها .. معلش ياغاده . وحاولى متعلقيش نفسك اكتر من كده علشان متتعبيش ف الاخر .
غاده : ربنا يستر عليا من الل جاي .. بقولك ايه يا لارين . متقعدي معايه شويه متروحيش دلوقتي . وكمان ف كام سؤال كدا عايزه اراجع عليهم معاكي .
رينو : بتفكير . اممم تمام كدا كدا رودي مجتش انهردا علشان معندهاش محاضرات. وهتصل ع اخويا يجي يوصلنى . وف الوقت ده انا هشرحلك الل انتى مش فاهماه اوكي.
غاده : حبيبتي يالارين والله . خلاص اشطا . تحبى بقى نقعد ف الكافتيريا .ولا هنا .
رينو : لأ خلينا هنا افضل ف الهدوء علشان تركزي . ثوانى بس اتصل اشوف ابيه زين فاضي ولا اتصل ع رعد .
غاده : انتى كل لما تقولى اسم رعد ده بخاف اسمه يخوف .
رينو : بتتصل شش اسكتى شويه . وزين رد عليها . الو ياحبيبتى اذيك.
رينو : الله يسلمك يا ابيه زين . انت فاضى دلوقتي.!؟
زين : امم انا ف اجتماع مع بابا قدامى حوالى ساعه . انتى خلصتى !؟
رينو : كان عندى محاضره تانيه لكن الدكتور اعتذر ومجاش .ورودي مش موجوده !!.
زين : خلاص ياحبيبتى ساعه بالكتير وأكون عندك . لأن رعد ف مشوار مهم .
رينو : اوكي انا هستناك . وقفلو . وقالت ل غاده قاعده معاكى ساعه بحالها . وقعدت .
غاده : ربنا يخليكي ليا يارب . و قعدت وفتحت الملزمه . بصي يارينو هما 12سؤال مش فاهماهم .
رينو : بدهشه : ايييه 12 سؤال ليه كل ده !؟ واخدت الملزمه . وبدءت تشرحلها سؤال سؤال . وبعد شويه .وصلت السؤال التامن .
غاده : ثوانى يالارين .
رينو : ايه ف حاجه مش فاهماها ف الل قولته .
غاده : لا ياقلبى انتى شرحك مبسط جدا وفهته . لكن انا لما بركز بجوع اوى .بصي انا ف ثوانى هروح اجيب ساندوتش برجر ف بسرعه وارجعلك .
رينو : معايه شوكليت . خدي .
غاده : هاتى مايضرش برضو اهي تصبيره ع ما اجيب الساندوتش .
رينو : بدهشه .اومال انا اديتلك الشوكيلت ليبيه!!؟ ايييه العيال دي .روحي وارجعي بسرعه وانا هراجع شويه ..متتاخريش علشان ابيه زين اتصل وقالى أنه ع وصول .
غاده : جريت من قدامها هواا واكون عندك.
وخرجت من المدرج .
بعدها بدقيقتين ..
رينو : قاعده ف المدرج لوحدها . وفجأة الباب اتقفل عليها .وفكرت انها غاده . ورفعت راسها وشافت واحد غريب عنها واول مره تشوفه .
وبلعت ريقها بتوتر . وقامت من مكانها . ومسكت الكتب . ورايحه عند الباب علشان تخرج . لكن وقف ورا الباب وحاطط ايديه فى جيبه وباصص ليها .
رينو : بتوتر .احم لو سمحت ممكن تتحرك شويه علشان أخرج .!؟
استوووووب .
ده طبعا وليد الشامي . ولما خرج من عند معتز متنرفز ومدايق طلع ع( نادي ليلي ) وكان متغاظ جدا وفكر كتير وعايز ينتقم من فهد ومراد . وكمان معتز الل طردته . وجت بنت واتكلمت معاه وشربو وقضو الليله مع بعض . وبعدها بيوم . وليد قرر أنه لازم يعمل اى حاجه . وراقب رينو كويس ف الجامعه ومن بعيد . لكن للأسف مبتخرجش لوحدها ابدا . ولما شاف أنه صعب ياذيها بره الجامعه . قرر أنه ياذيها ف قلب الجامعه . وكل يوم والتانى يراقبها . وامبارح عرف ان صحبتها الل هي رودي مش هتيجي بكره . فكر وراح البيت انهردا لمعتز واعتذرله وحطله منوم ف العصير علشان ميروحش المحاضره . وبعد ما معتز نام . وليد نزل بسرعه ع الجامعه . وسأل ع المدرج . وقال لواحد هناك انه الدكتور معتز بيعتذر ومش جاي انهردا . وفكر أن لما رينو تخرج . يروحلها الكافتيريا ويقولها أنه صاحب فهد . ويتكلم معاها ويشوف اى طريقه انه يطلع بيها بره الجامعه . بس هو واقف بره المدرج ومخرجتش . واول ما غاده خرجت . ومحبش يضيع الفرصه دي وهي لوحدها . ودخل وقفل الباب وراه .وحاطط ايديه فى جيبه . وشاف رينو . وهي جايه علشان تخرج . ولما سمع صوتها عن قرب اعجب برقت صوتها وكمان اعجب بالتوتر الل ف صوتها . ورد عليها . تؤ تخرجي ليه !؟ لسه بدرى ياحلوه !!
———————-بقلمى Mariem Nasar
ف ايطاليا .
فهد : واقف قدام باب القصر الداخلى . وشاف حركه غريبه . كل الحرس بيطلعو عربياتهم . والريس بتاعهم وكلهم مسلحين ومش فاهم حاجه . ولاحظ أن بيشوي بيبصله بغيظ ..
واتكلم : بهمس . صقر .. صقر !!
مراد : بيتكلم مع عميل 1 . وبيقولو إن تشانغ خرج من الفيلا .ومش سامع فهد ..
واكرم : ساب اللاب توب . وراح يغير هدومه.
فهد : بعدم فهم . هو ف ايه !؟ الكل بيتحرك بسرعه . انا لازم افهم .. ودخل . وخبط ع مكتب جيسيكا ودخل .
جيسيكا : تقدم سفيان . وبتفتح الخزنه وبتطلع . سلاح .
فهد : شافها كده . وبدء يشك . احم . جيسيكا. يوجد أمر مهم يحدث خارج القصر !
جيسيكا : من غير ماتبصله . وبتحط سلاح أبيض ف جيب البنطلون جمب الركبه . وماهو هذا الأمر الذى يحدث !؟
فهد : جميع الحرس يركضون . ع سياراتهم والدراجات الناريه . وايضا بيشوى . يجهز سيارتك الخاصه . هل حدث شئ ما !؟
جيسيكا : نعم سفيان . اليوم يتم تنفيذ الصفقه . وبصلته باابتسمامه . اليوم سنذهب لناخذ التاج الملكي سفيان .
فهد : بدهشه . اليوم !!!!؟ ولكن كيف . إن موعد التنفيذ غدا جيسيكا !!!
جيسيكا : هههههه عزيزى . انا دائما احب ان اغير ف مخطاطاتى . ولذلك لا تستطيع الشرطه الايطاليه أن تمسك بي .
فهد : بغيظ . وبيتمنى مراد يسمع . ومتى حدث كل هذا !؟ انا لم افهم شئ .انتى تحدثتى معي أمس وقولتي لي ان بعد غد سننفذ . واليوم اري انك غيرتى الخطه تماما . هل هذا شك بي !؟ ام عدم ثقه !؟
جيسيكا : قربت منه . سفيان انا لا اثق بأحد ع الاطلاق . ولكن انا ساشرح لك . انا بالفعل تحدثت معك بالأمس . وكنا ع موعد بعد غد . ولكن بعد تفكير . قررت أن اغير موعد التنفيذ . فكر معي جيدا سفيان . ماذا نفعل اذا كانت الشرطه الايطاليه تترقبنا . او يوجد جاسوس بيننا . وقبل أن تتحدث انا لم اقصدك انت حسنا . انت مساعدى الخاص ..
فهد : بصلها وهز راسه . نعم فهمت. انى مساعدك الخاص . بدليل أن بيشوى وجميع الحرس علمو بهذا الأمر . إلا حارسك الشخصي ومساعدك الخاص . إذن فلتذهبى معهم . وانا سانتظرك هنا في القصر . وهز راسه سأذهب الان . واتحرك . وجواه غل كبير جدا لان مراد مش سامع حاجه ..وقال دى مصيبه .
جيسيكا : انتظر سفيان !
فهد : وقف ولف ليها ! واتكلم بديق حقيقي نعم سيدتى ..
جيسيكا : فهمت زعل سفيان .انها مبتثقش فيه وأنه زعل منها .. واتكلمت . سفيان انا لم اقصد كل هذا . انا خرجت من القصر صباحا لامارس رياضه الركض . وأجريت اتصالا هاتفيا مع تشانغ . واتفقت معه أن التسليم سيتم اليوم عند الرابعه مساءا . وانت كنت ف هذا الوقت معي ولكن كنت بعيدا . وحدث بعدها أن كيڤين سقط من ع الكرسي وبيشوى اتصل بي وذهبنا للقصر بسرعه . ومن ثم ذهبت للاستحمام . وخلدت للنوم . واستيقظت منذ قليل . وبدلت ملابسي . وخرجت من غرفتى وكان بيشوي يقف أمام غرفتى . وقولت له أخبر الجميع اننا سنذهب بعد قليل للشاطئ . ويبدو أن بيشوي لم يبلغلك صحيح ..؟
فهد : هز راسه لأ لم يقول لي شيئا .
جيسيكا : قربت اكتر وحطت ايديها ع كتفه . امم يبدو أن بيشوي يغار منك سفيان . لانك تفوقت عليه . وستصبح زعيماً قريبا . لا تغضب حسنا سفيان .وجايه تبوسه لكن فهد حرك وشه والبوسه جت ف خدو . وحاول يسيطر ع غضبه . وابتسم بتكليف . وقالها . انا لست غاضب جيسيكا . انا فقط تملكتنى الحيره .من جهه تريدينى أن أكون زعيم وتخبرينى لكل شئ .. ومن جهة أخرى اكتشف انك غيرتى موعد التنفيذ ولم تقولى لي . هذا فقط كل ما ف الآمر . وإن كنتى ترغبين الذهاب بدوني صدقينى انا لا اكترث لهذا الأمر ابدا .
جيسيكا : رفعت حاجبها بإعجاب ودهشه ف نفس الوقت .. سفيان انت مساعدى الخاص .ولا تتم هذه الصفقه بدونك . وبصت ف الساعه هيا الآن عليك أن تستقل دراجتك الناريه .
فهد : من جواه عايز يعرف هي شايله الميكروفيلم فين!!!!!؟ . وبصلها . حسنا ولكن لما الدراجه الناريه . فلنذهب بالسياره انا وانتى .
جيسيكا : عزيزى انا ساستقل خلفك على الدراجه الناريه .
فهد : ابتسم بتكليف . حسنا جيسيكا . انا سأذهب لغرفتى أبدل ملابسي .
جيسيكا : حسنا . وانا سأذهب لغرفتى لاحضر الميكروفيلم ..وانت لا تنسي انت تأخذ اسلحتك . وترتدي الصيديرى الواقى واعلم جيدا سفيان أن هذا الرجل خطير جدا . فلتاخذ حذرك اتفقنا ..
فهد : ابتسم . لاتقلقلى ابدا . انا ساهتم بك قبل سفيان . واريد منك أن تبقى بجابنى ف هذه المهمه اتفقنا .
جيسيكا : ابتسمت اتفقنا هيا لنذهب الآن . وخرجو من المكتب . وطلعو ف الاسانسير مع بعض .
جيسيكا : راحت ع اوضتها ..تجيب الميكروفيلم .. من خزنه سريه ف الحيطه .
فهد : دخل بسرعه . وطلع هدومه . ودخل الحمام . وطلع الساعه من ورا السيفون ف الحمام . واتصل ع مراد مره واتنين مراد مردش .. فهد نفخ بديق حقيقي ومسح وشه بايديه . طيب اعمل ايه . اعمل ايييييييييه !؟
———————-بقلمى Mariem Nasar
ف الجامعه
وليد : . تؤ تخرجي ليه !؟ لسه بدرى ياحلوه !!
رينو : قلبها دق جامد وخافت . وافتكرت هشام . لو .. لو سمحت انت قفلت باب المدرج وده ماينفعش . بعد اذنك علشان عايزه أخرج .
وليد : شاف لون عينيها عن قرب . يخربيت عينيكى . وع كدا بقى انتى حلوه زى عينيكى دي !؟ ماتشيلى القماشه الل ع وشك دي خلينى اعرف انا بتكلم مع موزه ولا … .
رينو : صكت ع أسنانها بغيظ . ل آخر مره بقولك لو سمحت افتح الباب وا إلاااا.
وليد : قطع كلامها . وا إلاااا ايه ها !؟
رينو : هصرخ والم عليك كل الل ف الجامعه . وبعدين انت مين ؟. وازاى تدخل وتقفل الباب بالطريقه دي ؟. ووسع بقى علشان أخرج .
وليد : طلع ايديه من جيبه . وقرب منها . ومسكها من دراعها وبحركه سريعه منه لفها وزقها وبقت واقفه ورا الباب وماسك أيدها بقوه.
رينو : صرخت بصوت عالى . واتغاظت. انت حيوان . انت ازاى تمسك ايدى كدا . سيب ايدي ياحيوان انت .وجت تصرخ تانى حط ايده ع بوقها
وليد : ششش حيوان . عارفه بقى الحيوان ده هيعمل فيكى ايه ياموزه . انا هقولك . انا جاي مخصوص انهردا علشان افضحك وسط الجامعه . وف ناس ف وسط الجامعه واقفه بالكاميرات علشان تصورك باشاره منى. عارفه هنصورك وانتى ازاى !؟ انا هلقعك القماشه الل ع وشك دي . وكمان الحجاب . وبص عليها بجرأه . والفستان الحلو ده . انا هخليكى شبه عريانه . وصورك دي هبعتها ل اعز اتنين ع قلبى ( هو يقصد فهد ومراد ) وضحك هههههه
رينو : اتصدمت برعب . وهو ماسك أيدها وحاطط ايده التانيه ع بوقها . وعيونها مفتوحه ع الاخر والدموع متجمعه فيها . وافتكرت هشام وهو بيقطعلها الفستان . وقلبها بيدق بخوف بسرعه كبيره جدا .
وليد : قالها يلا ياحلوه مافيش وقت . وقبل ما صحبتك تيجي . ومش عايز اسمع صوتك . يا اما هيحصل منى حجات اكتر من كده . انا بضعف اوى و مقدرش اقاوم العيون الجميله دي . وشدها ع صدره . ولف ضهرها لصدره . وكتف أيدها وأيده التانيه ع بوقها . انا اول حاجه هعملها هقطعلك الفستان . ومش عايز اسمع نفس .
رينو : برعب . عيطت . ومش عارفه تتكلم . وبتعيط وبتصرخ جواها باسم فهد . فهد .وخافت ع ابنها . وعيطت بوجع كبير وخوف اكبر . ورفعت أيدها اليمين وبتحاول تشيل ايدو من ع بوقها ومش عارفه . ونزلت أيدها وبتدعي بدموع ..
وليد بايدو التانيه فك ليها النقاب ورفع الحجاب من ع ضهرها وهيفتح سوسته الفستان . وفجاءه .
ااااااااااااه .اااااااه .
———————-بقلمى Mariem Nasar
ف ايطاليا ..
فهد : اتوضى . وبي يلبس ف الحمام . وبيتصل ع مراد . ومن جواه هيفرقع من الغيظ . هو لوحدو ومراد مش سامع . الميكروفيلم هيتسلم انهردا
رد يامراد رررررد . الوو فهد !!
فهد : بغيظ مكبت انت كنت فيييين كل ده يامراد كننننت فيييين .
مراد : ايه يبنى اهدا عليا شويه عميل 1 كلمنى دلوقتى . وبيقولى ان تشانغ خرج من الفيلا مع كل الحرس .. انت حصل حاجه عندك !؟
فهد : مراد اجمع القوه حالا . التسليم انهردا الساعه 4 .
مراد : بص ف الساعه وكانت 2 ونص . ايييه . بنت الكااالب . المهم اهدا كدا واحكيلى ايه الل حصل وميعاد التسليم اتغير ليه . بس وطي صوتك وانت بتحكي ..
فهد : ثوانى خليك معايا . وساب الساعه . وخرج علشان يتأكد أن مفيش حد بره ف الأوضه ..وكان لابس البنطلون فقط . وراح ع الدولاب وجاب تيشرت . ورجع ع الحمام تانى وقفل الباب . وبسرعه مسك الساعه اسمع يامراد وحكاله كل الل حصل .
مراد : سمع فهد . اممم ذكيه بردو بنت الجزمه طيب الحمد لله ان الخط قطع وانا بكلم عميل 1 اسمع يافهد . انت تلبس دلوقتى ومتنساش الصديرى الواقي .. وتاخد اسلحتك . وتحط السماعه ف ودنك . وتلبس الساعه . وانا هكون متابع تحركاتك علشان نعرف أنهى شاطئ . واسمع يافهد اوعي تهجم غير لما اديلك اشاره . احنا هنكون لابسين لبس عادى جدا . كأننا ف جوله سياحيه . والقوه هتكون كلها موجوده . وإن شاء الله ربنا معاك ومعانا .. وانا هتابعك صوت ع طول
فهد : تمام .
مراد : خلى بالك من نفسك يا فهد
فهد : ربك يستر . وانت كمان خلى بالك من نفسك .. وقفلو
مراد : قفل . واتحرك بسرعه ..وخبط ع اكرم . اطلع بسرعه .
اكرم : طلع مخضوض . ايه يبنى ف ايه !؟
مراد : مفيش وقت الميكروفيلم هيتسلم انهردا . يلا ابعت رساله خاصه بسرعه واتصل بالقوه . علشان تتبعنا ونعرف فين الشاطئ من فهد . بسرعه يا أكرم التسليم الساعه 4 .
اكرم : حاضر حاضر . وجري ع اللاب توب.
مراد : اتصل ع عميل 1 . وفهمه الل حصل والكل استعد ..
مراد : راح ع الحمام بسرعه واتوضي .وخرج جري ع الأوضه. ولبس الصديرى الواقي
ولبس بنطلون اسود وتيشرت اسود . واخد أسلحته . وهيصلى ركعتين لله هو واكرم قبل ما ينزلو …
فهد : لبس الصديرى الواقي والتيشرت .
وحط السماعه بتاعة مراد . وسماعة جيسيكا . ولبس الساعه . وخرج .
جيسيكا : اتصلت عليه بتستعجله . ورد عليها. وقالها هليبس الجزمه . ويجيب الاسلحه ونازل . وقفلو . وفهد راح مكان بعيد عن الكاميرا . وصلى ركعتين لله . وهو ساجد بيدعي وفجاءه جت قدامه صورة رينو وقلق ولا ارديا وهو ساجد دعي ربنا انه يحفظله مراته من كل شر ويحفظها اينما كانت . وخلص الصلاه .ولبس الاسلحه .. ونطق الشهاده . وخرج ..
———————-بقلمى Mariem Nasar
ف الجامعه .
وليد بايدو التانيه فك ليها النقاب ورفع الحجاب من ع ضهرها وهيفتح سوسته الفستان . وفجاءه .
ااااااااااااه .اااااااه .
رينو : نزلت أيدها . وبتدعي بدموع . وغمضت عينيها . وكأنها شافت فهد وهو بيدربها . وافتكرت السلاح . وإن فهد ديما يقولها خليه معاكى . وهي لابسه بنطلون جينز تحت الفستان . وفيه السلاح . ورفعت الفستان وهو بيفك النقاب . رينو بترفع ف الفستان ببطء ورعشه . وطلعت السلاح من جيب البنطلون . وافتكرت أنها لازم تحمي ابنها . وجاتلها القوه . وافتكرت كلام فهد . ورفعت رجلها وداست ع رجل وليد . ونزلت بضهرها . ورشقت السلاح في ركبته من الجمب ولفت السكينه. وده شل حركته لدقايق .
رينو : اتحركت بسرعه ومسكت نقابها قبل مايقع ع الأرض . ولبسته بسرعه . ولفت ل وليد الل نازل بركبته ع الأرض . وقربت لوليد بغيظ وبتعيط وبتصرخ . ومسكت السلاح وعورته ف وشه زى فهد ما علمها . وإن العلامه دى هتفضل في وشه ع طول . وجريت فتحت الباب . ولسه هتخرج . وليد لحقها وقفل الباب وبيتالم..
رينو : بغضب . وماسكه السلاح ف أيدها الشمال . ضربته بالقلم بكل قوتها ع الجرح الل وشه .
وليد : صرخ . ااااه وبصلها بغيظ .من الالم ورايح علشان يقتلها . لانه متغاظ جدا . وفجاءه . زين دخل جري .
——-
ونقول ايه الل حصل بره المدرج .ف الوقت ده
غاده جابت الساندوتش وراجعه ع المدرج . وقالت ايه ده . هي لارين خرجت ليه . وليه قفلو المدرج . اممم يمكن راحت ع الكافتيريا. طيب ماتصلتش عليا ليه !! يووه هتتصل ازاى وفونى ف شنطتى معاها. امم انا هروح ع الكافتيريا. وبتتحرك . سمعت صوت خبطه ع الباب من جوه . ولفت وراحت باستغراب وحطت ودنها ع الباب . وفتحت عينيها على الاخر بصدمه من الل سمعته . سمعت واحد بيتكلم ويقول .( انا هقولك . انا جاي مخصوص انهردا علشان افضحك وسط الجامعه . وف ناس ف وسط الجامعه واقفه بالكاميرات علشان تصورك باشاره منى. عارفه هنصورك وانتى ازاى !؟ انا هلقعك القماشه الل ع وشك دي . وكمان الحجاب ) غاده شهقت والساندوتش وقع منها . وقالت لارين .. لارين حامل . ينهار اسود مين الل جوه ده . اعمل ايييه . أمن الجامعه . ايوه الأمن .وطلعت تجرى بسرعه رهيبه والناس لاحظت ده واستغربو . وهي بتجرى وقربت من الأمن شافت عربية زين وهو بيشاور للأمن .. وجريت عليه . وخبطت ع الازاز وهو سايق .
زين : وقف ونزل الازاز للآخر . خير يا انسه . بتخبطى كدا ليه على الازاز . وبتجرى كدا ليه!؟
غاده : بتتكلم كلام متقطع لانها مش قادره تاخد نفسها من الجرى . وقالت . ال.. الحق اختك ف المدرج لوحدها مع …..
زين : اول ما سمع منها الحق اختك . ف المدرج . مستناش يسمع . ونزل يجرى بسرعه جدا .
الأمن : مالك يا انسه !؟ وف ايه حصل معاكى حاجه !؟
غاده : بلعت ريقها . واح . واحده صحبتى ف المدرج لوحدها وواحد قفل عليها الباب وبيتهجم عليها ..
الأمن : بص لصاحبه تعالى معايا بسرعه .وبص لغاده . تعالى واتحركو .
زين : بيجري بسرعه رهيبه . وزق الباب . وشاف وليد وهو رايح عند رينو . ورينو ماسكه سكينه ف أيدها وعليها دم .. وجري عليه . ومسكه من القميص..وشاف وشه مليان ده من الجرح . ومن غير ما يسأل انت مين ! بوكسات ف عينيه ووشه . وكام ركبه ف بطن وليد . وزين بيضرب بشر كبير جدا .
وليد : مش عارف يدافع عن نفسه . لانه مش قادر يقف ع رجله المتعوره . وكمان عينيه اتقفلت من الضرب .
الأمن : وصل . لكن وقف ومحدش اتكلم ولا عمل حاجه . لانهم عارفين زين كويس جدا . ومتصاحب عليهم .
غاده : جريت ع رينو واتصدمت من إن رينو ماسكه سلاح وكمان معوره واحد طول بعرض زى ده .
رينو : واقفه بتترعش . وماسكه السلاح في أيدها ومصدومه . وافتكرت حادثة هشام بكل تفاصيلها . وعيونها مفتوحه ع الاخر ودموعها نازله من غير عياط من الصدمه .
غاده : بتحاول تكلمها . وخافت عليها لأنها مبتردش عليها ..
زين : بغيظ كبير . مسك وش وليد . وكام روسيه ورا بعض . ووليد فقد الوعي ووقع ع الأرض مغمى عليه..
زين : بينهج . ونزل ع ركبه قدام وليد . وفتشه وطلع المحفظه . وطلع منها البطاقة . وهز راسه . وليد فوزى الشامي . مخابرات عامه . اممم . ده انت معرفه بقى !!! وطلع الفون . واتصل .وحط بطاقة وليد ف جيبه ..واتكلم بغضب . ايوه يارعد . تعالى ع الجامعه فورا . ف ثوانى تكون عندى . وزعق سيب كل الل ف ايدك وتعالى. وقفل
.وبص ع رينو . وجري عليها بسرعه. رينو . رينو انتى كويسه .
رينو : مبتردش . وبتترعش..
زين : بقلق . لارين !! لارين ردي عليا انتى كويسه .
واحد من الأمن : باش مهندس زين . احنا هناخدو نسلمو للقسم !!
زين : من غير مايبصله . لا انا هسلمه للقسم بنفسي . وصك ع اسنانه . عمى لواء ف الداخليه . وهيتصرف معاه .
الأمن : تمام حضرتك .!!
زين : لارين . لارين ردي عليا .. عملك حاجه . قالك حاجه !؟ رينو ردي عليا . ومسكها من كتافها . وزعق رينو ردي علياااا.
رينو : بدموع . رفعت عينيها ل زين . ولسه هتتكلم.السكينه وقعت من أيدها .واغمي عليها . وزين لحقها بخوف . لاررررين . لارررين .
غاده : بتعيط . لارين . لارين .
زين : شال أخته برعب . واتحرك .
غاده : شالت الشنط والكتب ورايحه ورا زين ..
زين : شايل رينو . وبص للأمن . الكلب ده تتحفظو عليه لحد ما رعد يوصل وياخدو ويطلع بيه ع القسم ..
الأمن : متقلقش ياباش مهندس انا هفضل معاه ..
زين : شايل رينو . وخرج بيها وهو شايلها وسط الجامعه .
غاده : جريت وراه . لو سمحت انا ممكن اجي معاك اطمن عليها .
زين : مردش عليها لكن هز راسه بالموافقه.
غاده جريت . وركبت العربيه ف الكرسي الخلفي .وبتعيط .هاتها جمبى هنا انا هنيمها ع رجلى .
زين : ركب رينو بشويش علشان الحمل . وبص عليها بخوف كبير ..وركب العربيه بسرعه . وطار بيها ع المستشفى ..
وبعدها : اتصل ع رعد . ايوه يا رعد انت فين . طيب هتلاقي واحد عندك ف المدرج مرمي ع الأرض .لقيته!؟ طيب تمام شيل بقى ابن الكلب ده . وخدو ع المكان بتاعنا . لما اجيلك هفهمك كل حاجه . واسمع بابا مايعرفش اى حاجه فاهم . وقفل . وسايق بسرعه علشان يطمن ع رينو وابنها ..
———————-بقلمى Mariem Nasar
ف ايطاليا …
فهد خرج من القصر . وشاف بيشوى بيشيل كيڤين ويركبه عربية جيسيكا الخاصه . وبيشوى الل هيسوقها …
فهد : وصل عند جيسيكا . ووقف قدام منها ..
جيسيكا : واو سفيان انت رائع وجميل جدا . احببت هذا الرداء الاسود عليك .
فهد : هز راسه هذا لطف منك .
جيسيكا : لما تبدو قلقا سفيان ..
فهد : من جواه مش عارف ليه قلقان . لكن رد عليها . نعم أنا قلق قليلا لانها المره الاولى .
جيسيكا : بتفهم . اممم اجل انا كنت قلقه أكثر من هذا ف المره الاولى . ولكن بعدها احببت هذا المجال بشده . وسألته .هل ارتديت الصديرى الواقي سفيان ..
فهد : هز راسه أجل . احم هيا فلنذهب إذن ..وركب الريس . وجيسيكا ركبت وراه وحضنت فهد من الخلف . وده حرفيا خلا فهد يقرف من كل حاجه . وكان مخنوق جدا . وحاسس بشعور غريب وصورة لارين قدامه . واتنهد بحيره . وسأل جيسيكا إلى أي شاطئ ستذهبين ..
جيسيكا : شاطئ فارتي Frati – إقليم ماركي ..
فهد : علشان مراد يسمع علا صوته . اووو شاطئ فارتى انه حقا رائع. ولكنه يحتوى ع صخور جيسيكا . وطبعا فهد من ساعة ماعرف من جيسيكا ان المهمه هتتم ع شاطئ . دخل ع النت وعرف شواطئ ايطاليا بالعنواين ..
جيسيكا : نعم اعلم . ولكنه مزدحم قليلا والتسليم يكون فيه سهلا .
فهد : انا حقا معجب بتفكيرك جيسيكا ..
مراد : قال لفهد تم شاطئ فارتي .
فهد : بعد ما سمع مراد . حمد ربنا وشغل الريس . واتحرك بسرعه ع الشاطئ . والحرس اتحركو معاه . وفهد نفسه يعرف الميكروفيلم جيسيكا شايلاه فين !!!؟ ومخنوق جدا من جيسيكا وهي حضناه بالشكل ده وقال . غصب عني سامحيني يا رينو ..
———————-بقلمى Mariem Nasar
زين : سايق بسرعه . وبص ع غاده من المرايه . وسألها مافاقتش . حاولى تفووقيهااا
غاده : بدموع . انا فكيت النقاب ليها . وبفوقها ومش عايزه تفوق ..
زين : خبط ع الدريكسيون . وهو سايق . ياترى انت مين يا وليد . وعايز ايه من اختى . ااااه يابن الكلاب . لبسيها النقاب علشان وصلنا.
ووصل المستشفى . ونزل بسرعه وجرى وفتح الباب . وشال رينو بحظر . ودخل بيها المستشفى ..
غاده : سابت حاجة رينو ف العربيه والكتب . واخدت شنطتها بس ونزلت وقفلت الباب ودخلت ورا زين بسرعه .
زين : راح ع اوضه ونيم رينو ع السرير . وشاف ع صوابع ايدها دم .
غاده : وغطت رينو وفكت ليها النقاب وكان وشها اصفر.
زين : اتصل ع نور . وردت عليه . وقالها أن رينو ف اوضة الاستقبال ومغمى عليها وقفل.وبص ع رينو وشاف وشها اصفر وكان قلقان جدا .. وطلع منديل ومسح الدم بسرعه علشان نور ومحمد محدش يشوفه . وبص ل غاده . لو حد سالك هي اغمى عليها ليه .أو ايه الل حصل. ياريت متحكيش حاجه تمام ..
غاده : هزت راسها . حاضر انا مش هقول لحد حاجه.
نور : اول ماسمعت زين . خرجت من غرفة الكشف بسرعه . وبتجرى ف الطرقه . ومحمد شافها ف الكاميرات . وخرج جري عليها بقلق..
نور : دخلت بسرعه وبتنهج . وراحت عند رينو بدموع . مالها !!؟ مالها يازين ايه الل حصلها!؟
زين : اهدى يانور . هي أغمي عليها . وانتى عارفه انها حامل ..
محمد : خبط . وغاده فتحت .
زين : شاف محمد . وخرج . وطمن محمد وان نور كانت بتجري علشان قالها ان رينو مغمي عليها ..
نور : شافت النبض وكان ضعيف . وقاست الضغط وكان واطي جدا .. وطلعت بسرعه . محمد . بسرعه ابعت للدكتوره نسرين بسرعه . رينو ضغطها واطي جدا .
محمد : شاف قلقها . طيب اهدى . انتى معاكي رقمها .
نور : ايوه . امسك اتصل عليها . وانا هركبلها محلول ع ما هي تيجي .
محمد : اتصل ع دكتوره نسرين . وقالتله انا نازله بسرعه ..
نور : بدموع : ورعشه ركبت الكانيولا بصعوبه لاختها . وكانت خايفه عليها .وزين دخل وواقف وقلقان ..
دكتوره نسرين : دخلت . وقاست الضغط تانى ولسه واطي . ونسرين زودت المحلول بحقن تظبط الضغط .
رعد : اتصل ع زين . وقاله تمام يازين باشا . انا ف المخزن دلوقتى وكتفته وكله تمام .
زين : علشان مش عارف يتكلم . امم تمام يارعد . قول لل عندك يخلو عينيهم ع البضاعه . ومحدش يعمل حاجه غير لما اقولك . وانت روح ع الشركه ل آدم باشا . وقوله زين ف مشوار مهم .. تمام
رعد : فهم . تمام ياباشا وقفلو .
زين : راح للدكتوره . ها يادكتور طمنينى رينو كويسه ..
نسرين : إن شاء الله هتبقى كويسه . هي بس عندها شوية ضعف . لكن انا شايفه انها ف نوبة خوف هي اتعرضت لحاجه !؟
زين : بتوتر . احم . وشاف نور بصتله بسرعه . وقال . لا ابدا . ده هي كانت ف الجامعه . واتصلت عليا وكانت كويسه وروحت اجيبها من الجامعه . ولقيتها أغمي عليها مره واحده . هي مهمله شويه ف موضوع الاكل ده . احم وغير كدا جوزها مسافر ..
نور : بصت ل رينو بدموع . ومسدت على شعرها . وباست جبينها . حبيبتى يارينو فوقى علشان خاطرى .
نسرين : بعدم اقتناع . وهزت راسها . تمام . المحلول يخلص وكل حاجه هتبقى كويسه . انا مش عايزه اديلها مهدء علشان الحمل . بس متقلقوش شويه وهتفوق ..
نور . وزين . إن شاء الله .
———————-بقلمى Mariem Nasar
ف ايطاليا ..
مراد : صلى هو واكرم ركعتين لله قبل المهمه . وبعدها .سمع فهد وعرف التسليم هيتم ع شاطئ فارتي . واتصل ع عميل 1 باللاسلكي وبلغه بالعنوان .. وبعدها مراد عطا اشاره للقوه كلها تتحرك ع العنوان . ونزل هو واكرم . وكل واحد ركب ريس وهيتواصلو عبر اللاسلكي . واتحركو . ومراد عرف ان فهد وصل الشاطئ.
فهد : وصل ونزل هو وجيسيكا . والحرس كلها حوالين جيسيكا وكيڤين .وداخلين كلهم الشاطئ فهد شاف جيسيكا.كل شويه كأنها بتطمن ع الساعه الل ف أيدها . وشك أن الميكروفيلم يكون موجود في الساعه . وراحو كلهم وقفو جمب يخت كبير . وكان جمب اليخت ده اكتر من لانش . وف يخت في البحر بعيد شويه ف الميا والميوزك واصل لل واقفين ع الشط
جيسيكا : واقفه بتبص ف الساعه . وكانت 4 بالزبط . وادايقت . اين هذا الغبي !؟ انا لا احب الانتظار ..
فهد : اهدئي قليلا . سيصل قريبا .
جيسيكا : هزت راسها . نعم معك حق . وبصت ل بيشوى وقالتله . اصعد ب كيڤين ع اليخت وقف بجانبه . وراقب المكان جيدا ..
بيشوي : بغيظ . لانه غيران من سفيان . حسنا سيدتى . وطلع ع اليخت ومعاه كيڤين و2 حرس معاه . وعينيه ع فهد.
جيسيكا : واقفه وبدءت تتدايق ..
فهد : واقف وبيراقب المكان . لمح اكرم . واطمن وقال اكيد مراد قريب من هنا ..
جيسيكا : سفيان انتظرنى هنا قليلا . سأذهب ل كيڤين واعود ف الحال ..
فهد : هز راسه . تفضلى وكونى حذره .
جيسيكا : ابتسمت . لا تقلق . واتحركت وطلعت ع اليخت . تتكلم مع كيڤين .
مراد : واقف بعيد وجمبه بنت تبع شغلهم . كأنها خطيبته .ومعاه منظار وكأنه بيتفقد المكان كا أي اجنبى. وشاف فهد واقف لوحدو . واتكلم . احنا كلنا موجودين حواليك . بس قولى ياحوت ف جديد.!؟
فهد : هي ماقالتش ليا الميكروفيلم فين !؟ بس انا شاكك أنه ممكن يكون ف الساعه .
مراد : رفع المنظار لفوق شويه . وقاله انا شايفها واقفه مع كيڤين . ثوانى كدا .وشاف
جيسيكا بتتكلم مع كيڤين . وشاورت ع الساعه وقلعت الساعه . وطلعت منها جهاز صغير . وكيڤين شافه وابتسم وهز راسه ليها . وجيسيكا لبست الساعه من تانى . ونازله من اليخت . وقال لفهد فعلا الميكروفيلم موجود في الساعه وخلى بالك هي نازله وجايه عليك .
فهد : تمام ..
جيسيكا : نزلت وراحت عند فهد . هذا الوغد لم يأتى بعد ..
فهد : بصلها . حسنا يمكنك الاتصال به . وتعرفى ما سبب انه لم يأتى بعد ..
جيسيكا : حسنا . وطلعت الفون . لكن فهد مسك ايدها بالفون . لا تتصلى فاها قد جاء . اليس ذلك هو القادم ف هذا اليخت ومعه مجموعة من الحرس !؟ انظرى هناك ..
جيسيكا : بصت ع البحر اممم نعم هو . وشافت واحد ماسك ف ايدو شنطه زى علبة الميكب الكبيره وابتسمت . حسنا سفيان انه هو ومعه التاج .
فهد : ابتسم بتكليف . وقالها تهانينا لك جيسي.
جيسيكا : ههههه وتهانينا لك ايضا يابطلى .
.وضحكو .
مراد : من بعيد بص ع يخت تشانغ . وبيدرس المسافه . وشاف الشنطه . واتصل ع عميل 1 باللاسلكي وبلغه بالل بيحصل . وأنه تشانغ وصل ..
عميل : تمام ياصقر . احنا هنجيب باقى القوه ونتنظرهم ع الشاطىء من الإتجاه التانى علشان لو الخطه ( أ ) فشلت لاقدر الله . نبدء بخطه ( ب )
مراد : الله المستعان . يافندم .. وبص ع يخت جيسيكا .ولاحظ أن بيشوى عينيه ع فهد وبيبص عليه بكرهه دفين ..
جيسيكا : لفت ضهرها وبعتت حراستها تدي اشاره لتشانغ ..
مراد : ف اللحظه دي قال لفهد . خلى بالك الجارد الل لابس بدله رصاصي وقميص اسود عينيه عليك بطريقه ملحوظه ..
فهد : بيتكلم وهو صاكك على اسنانه علشان محدش يلاحظ أنه بيتكلم . اممم أصله مدايق أن جيسيكا دخلتنى المنظمه وهو لأ ..
مراد : طيب خلى بالك منه . وخلى عينك عليه.
فهد : امم ماشي .
اليخت قرب من الشط ..
جيسيكا .ندهت ع سفيان .. وراحلها
فهد : نعم جيسيكا ..
جيسيكا : امسك بهذا السلاح انه فتاك . وإن حدث اى غدر . اقتل تشانغ ف الحال . فهمت .
فهد : مسك الرشاش . وبصلها . ايحدث قتل جيسيكا ف هذه المنظمه .
جيسيكا : لا وقت لدينا . سنناقش الأمر فيما بعد . والآن عليك بحمايتى انا وانت وكيڤين .
فهد : هز راسه لاتقلقى . سأبذل كل ما بوسعى لاحميكى انتى وكيڤين ..
جيسيكا . حسنا انا والحرس سنصعد ع يخت تشانغ . وانت اصعد خلفى . وراقب جيدا .
فهد : هز راسه . حسنا وكونى حذره ..
جيسيكا : هزت راسها ..وشاورت للحرس . وطلعت ع اليخت وحرس قدامها ووراها .
فهد : بيلف يمين وشمال . وطالع ع سلم اليخت . ها ياصقر . هنهجم امتى !؟
مراد : عينيه ع جيسيكا وتشانغ . هما دلوقتي بيسلمو ع بعض . اول مايكشفو ورقهم . انا والقوه هنهجم .وهديلك الاشاره.
فهد طلع ع اليخت امم تمام انا هستنى منك الاشاره .. وبيلف وكان بيشوى طالع خلثه وراه . وفهد حاول ميتوترش ..
بيشوى : مع من.كنت تتكلم !؟ وما هذه اللغه التى تتكلمها ..
تشانغ وجيسيكا انتبهو .. ولفو ل بيشوى وفهد.
مراد : بصدمه قام وقف .. لما سمع بيشوى
فهد : بتمثيل أي لغة إنجليزية ام ايطاليه !؟
بيشوى : لأ انت كنت تتكلم بصوت منخفض وبلغه أخري انا سمعتك.
جيسيكا : من بعيد شويه واتغاظت من بيشوى علشان الصفقه . ما الذي يحدث !؟ ماذا بك بيشوي !؟
بيشوى : سيدتى انا سمعت سفيان يتحدث بلغة أخرى وانتظر بعدها . وتحدث مره ثانية بنفس هذه اللغه. سيدتى انا أظن أن سفيان كان يحدث شخص ما !؟ صدقنى اقسم لك ..!؟
الحرس تبع جيسيكا كلهم . رفعو السلاح ع فهد .
مراد : برعب حقيقى . فهد ركز . ولو حسيت بخطر نط ف الميا ..
فهد : بص لجيسيكا . أتعلمين انا اصدقك الآن بأن بيشوي يغار منى حقا !!
جيسيكا : صكت على أسنانها بغيظ مكبت من بيشوى . وشاورت للحرس ينزلو سلاحهم وقالت لبيشوي . ايها الأبله الحقير ستنزع كل شئ تعبت لأجله . قف مكانك ولا اريد أن أسمع منك كلمة اخري.وعندما نعود للقصر سالقنك درسا قاسيا بيشوى الغبي..
بيشوي : نزل راسه انا اعتذر سيدتى .ورجع خطوه ووقف جمب فهد وقلبه مليان غيظ .وقال بهمس لفهد انا متأكد أننى سمعتك سفيان وانت تتكلم بلغة اخرى ..
فهد : مردش عليه واتنهد باريحيه .
مراد : أخد نفس عميق . اووف الحمدلله ..
جيسيكا : لفت ضهرها وبتتكلم مع تشانغ وبتعتذر عن سوء التفاهم . وسمعت صوت الميوزك بيقرب . وقالت لتشانغ . من الواضح أنه يوجد حفل زفاف ع هذا اليخت . وارى أن هذه فرصة مناسبه لتبادل الاشياء .
تشانغ : هز راسه . معك حق . فالجميع سينتبه للموسيقى.
جيسيكا : اين خاصتى !؟
تشانغ : شاور ع الشنطه . هناك عزيزتى !واين خاصتى!
جيسيكا : ابتسمت .وهزت راسها .انها معي ولسه هتقلع الساعه . الميوزك سكت ..وسمعت بنت بتنده ع سفيان ..
فهد : بلع ريقه بتوتر. اول ماشافها .وسمع صوت هيلينا ..
هيلينا : ع اليخت بتاعها وعامله حفلة زفاف . وشافت سفيان بالصدفه . بتشبه عليه ودققت النظر . واتاكدت أنه فعلا ده سفيان .وشاورت ووقفت الموسيقى. وصرخت بصوت عالى جدا علشان يسمعها هااااااي سفيااااان . سفيااااان انا هيلينا انظر إلى . انا امامك سفيااااان . الم تتذكرنى .وقالت بالعربى انا هيلينا انا على اليخت قدامك سفيان.
فهد : صك ع اسنانه ..وقبض ع ايديه ..
جيسيكا : متابعه البنت وسمعاها كويس وافتكرت انها بنت عارفه سفيان الايطالى .لكن نص كلام هيلينا مش فاهماه !!!!
مراد : برعب حقيقى . وطلع السلاح . لكن عميل رقم 2 نبه ع مراد مايتحركش ..
هيلينا : بتشاور لفهد . وندهت ع صحبتها مايا . وقالت بصوت عالى بالايطالى. مايا انظرى هناك .هذا هو سفيان الشاب المصري الذي انقذنى وانا أخبرتك عنه الذي يتحدث اللغه العربيه مثلى انا وابي..
جيسيكا : بصدمه كبيره وصدقت أن بيشوى كان بيقول الحقيقه.وسفيان بيتكلم مع حد . يعنى سفيان جاسوس .. وطلعت سلاحها بسرعه ..ولفت بسرعه لفهد وضربت نار .
فهد : متابع جيسيكا .. وبحركه سريعه . اخد بيشوى قدامه ولف ضهر بيشوى لصدر فهد . وبيشوى اخد كل طلقات الرصاص ..
فهد : مسك الرشاش بايدو اليمين . وماسك بيشوى الل مات قدامه ياخد كل الطلقات ..وبيضرب بالرشاش ع حرس جيسيكا ..
الكل ف الشاطئ بدء يجري ويهرب .
مراد : سمع ضرب النار . واتحرك . لكن عميل 2 مسكه من التيشيرت لا ياصقر . الحوت اتكشف . والخطه أ باظت هنستنى الخطه ب.
مراد : بصدمه . طيب وفهد !؟
عميل 2 : بزعل . فهد اتكشف خلاص . ونهايته معروفه .
مراد : بغيظ . مسك ايد العميل وشدها من تيشرته . وبص للعميل بكرهه . وسابه وجري .
العميل : لا يامراااد ارجع ارررجع يامراد .
مراد : بيجري بسرعه كبيره ..وشاف كيڤين بيطلع سلاح من جمبه ع الكرسي .. وبسرعه طلع من الشنطه . قنبله يدويه . وشال الفتيل ورماها ع يخت جيسيكا الل موجود فيه كيڤين وإليخت اتفجر بكل الل فيه .
تشانغ : شاف الوضع . وواحد من الجارد شد تشانغ وجيسيكا . ونزلو ف اليخت تحت . وسابو باقى الحرس يتعاملو مع فهد . وفجاءه اليخت الل جمب منهم اتفجر .
هيلينا . اول ماشافت ضرب النار صرخت بصوت عالى هي ومايا . وبصت للجارد بتاعها . وقالتلهم يقتلو الل بيضربو نار ع سفيان . وده ساعد فهد شويه انه يتحكم فيهم .
العروسه أغمي عليها ف يخت هيلينا . واضطرو يتحركو ويمشو . وهيلينا حست بالندم . وإن سفيان شكله كان ف شغل سري وهي كشفته .
فهد : بيضرب بالرشاش . وف الل مستخبى . وفيه الل بيضرب بالرشاش وبيشوى اتغربل بمعنى الكلمه .
الرشاش إلل مع فهد خلص . ورماه . وبيبص حواليه وبيطلع من جيبه مسدس.
مراد من وراه . امسك ياحووووت . وحدف رشاش .
فهد : بص ع الصوت وشاف مراد طالع بسرعه وحدف رشاش واخده منه .
مراد : جري ع فهد ووقف ف ضهرو .وبينهج انت كويس يافهد ..
فهد : بينهج كويس . جيسيكا وتشانغ ف اليخت تحت ..
مراد : غطينى وانا هنزلهم .
فجاءه .اكرم ف السماعه .وقال ل مراد وفهد ف 10 حراس مسلحين داخلين جري ع الشاطئ .
فهد : رما بيشوي . ووقف ف ضهر مراد .
مراد : فهد ركز انت ع الحرس الل ع اليخت ده وانا هركز ع الحرس الل جاي .
فهد : بيضرب ع اى حد يظهر في اليخت ..
مراد : شاف هجوم كبير جاي من بعيد . وطلع بسرعه قنبله يدويه وحسب المسافه وعد واحد اتنين تلاته ..وشال الفتيل وحدفها قدامهم بخطوه . وانفجرت فيهم . ومراد كمل ع الل لسه مامتوش .
جارد : تشانغ كان واحد عملاق . وماسك رشاش . هاي انتم . دعو تشانغ يذهب من هنا وإلا قتلتكم ..
مراد : اذهب انت وتشانغ نحن لا نريده .ومراد قال كدا علشان يكسب وقت ويفكر اازاى يحصل ع الميكروفيلم.
تشانغ خرج ومعاه الشنطه الل فيها التاج وزعق لجيسيكا ورفض يسلمها التاج .والجارد حاميه .
جيسيكا : طلعت وراه وماسكه سلاحين. وبتنهج بغل . وكمان اليخت اتفجر وأبوها اتقتل ..والمهمه فشلت وسفيان جاسوس . وخسرت لاول مره في حياتها.
كدا الكل واقف وماسك سلاحه ف وش التانى .
اكرم : جري بسرعه وواقف قدام اليخت . وبيراقب الشط علشان لو حد جه .
عميل 2 : بيكلم مراد . ومراد مبيردش عليه .
اكرم : مراد ابلغ القوه ..!؟
مراد : بسرعه يا أكرم . بلغ القوه تحاوط اليخت .
اكرم : بلغ القوه .. والقوه اتحركت .
الجارد : قال لتشانغ هننزل ف لانش ونمشي من هنا .
جيسيكا : مصوبه السلاحين ع فهد .
فهد : باصص عليها ومصوب الرشاش عليها ..
القوه : جت . وجيسيكا شافتها . وشافت فهد بص ع تشانغ. وبحركه سريعه . جيسيكا جريت وهتنط من اليخت ع اللانش . لكن وهي بتنط ضربت اكتر من طلقه ناريه عشوائيه ع فهد . وطلقتين صابت فهد ..
———————-بقلمى Mariem Nasar
رينو : فاااااااهد .
نور : كانت قاعده هي وزين . منتظرين المحلول يخلص و رينو تفوق . لكن اتخضو لما رينو قامت مره واحده بتصرخ . وتنده ع فهد .بصوت عالى وجريو عليها ..
زين : رينو حبيبتى اهدى انتى كويسه احنا معاكي .
رينو : لاااا . فااااهد . فهد انا عايزه فاااهد مش مش بخير . فااااهد مش يخييييير . وفضلت تصرخ .
نور : بعياط . خرجت بسرعه . وراحت ل نسرين ..
نسرين : جريت . ودخلت وشافت رينو بتصرخ بصوتها كله وبتنادي ع فهد . وعماله تقول فهد مش بخير .. ونسرين عاطتها إبرة مهدئ . ورينو فضلت تقول فهد لحد ما نامت .
وزين : توقع أن رينو خايفه من الل حصل معاها وافتكرت حادثة هشام ..
ف نفس توقيت إصابة فهد بالظبط . فارس كان سايق العربيه وفرمل مره واحده . ورودي اتخضت . وسألته مالك . قالها مش عارف حاسس ان نفسي وقف مره واحده واتخنقت.
وفريحه : كانت ف المطبخ بتعمل كوباية لبن ل مريم نونو . وفجاءه قلبها اتقبض والكوبايه وقعت منها وحطت ايديها ع قلبها بقلق .
ف ايطاليا ..
مراد : عينيه ع تشانغ . ولف بسرعه . وشاف فهد بيقع ع الأرض ف اليخت . وصرخ فاااااااهد لاااااااء .
وبص شاف تشانغ هيهرب . مراد بغيظ غربل تشانغ والجارد .حتى بعد ما وقعو على الارض لسه بيضرب عليهم نار .
مراد : جري ع فهد . برعب ودموع .وشاف الرصاصه ف راس فهد اترعب اكتر .. فهد . ولا يافهد رد عليا . فهد رد عليا ..فاااااااااهد .
اكرم : طلع بسرعه لما سمع صوت مراد وشاف فهد مرمي ع الأرض غرقان في دمه وجري عليه فهد . فهد . وحط ودنه ع قلبه . وبص ل مراد . فهد عايش . انا هطلب الفريق الطبى .
مراد : سمع صوت اللانش . وقام بسرعه . خلى بالك من فهد يا اكرم . ونط من ع اليخت ف البحر . وركب لانش . وساق بغضب ورا جيسيكا .
جيسيكا : انتبهت ان ف واحد وراها . وحاولت تسوق اللانش بسرعه كبيره .
مراد : ساق بسرعه اكبر . وحصلها ..
جيسيكا : بتسوق . وبتضرب بالسلاح ع اللانش الل جمبها ..وركزت ع موتور اللانش .
مراد : قبل ما تضرب ع الموتور قرب اللانش منها بسرعه . وقبل ما اللانش ينفجر . مراد نط بسرعه ف اللانش الل فيه جيسيكا .
جيسيكا : بتسوق . وقالت ل مراد . لو تقدمت خطوه واحده . ساقتلك .
مراد : عيونه زي الدم . ومهتمش لكلامها . وقرب منها .
جيسيكا : ضربت نار .
مراد : قرب منها . ومسك ايدها . ووقع السلاح . وضرب جيسيكا بالقلم .
جيسيكا : جت تضرب مراد بالبوكس . مراد تفاداها . وبدءت تضرب في مراد . ومراد بيضربها بكل غل . وبوكسات ف ضلوعها ووشها . وناسي تماما انها ست .
جيسيكا : بتضرب لكن مش قادره ع قوة مراد .ووشها بينزف
مراد : مسك دراعها جامد ولفه وراه ضهرها . وكتفها . وطلع الحقنه وحقنها ف رقبتها ..واغمي عليها .وقلعها الساعه . ورما جيسيكا ع الأرض . وبص قدامه . وكان اللانش قرب من صخره كبيره وهتتصدم فيه . مراد : اتحرك بسرعه . ولف اللانش بحركه سريعه .ويدوبك عدي من جمب الصخره . ومراد لف بسرعه وراجع علشان يلحق فهد . وساق بسرعه البرق . لدرجه ان اللانش كان بيترفع لفوق عن منسوب الميا . ووصل اخيرا . ونط من اللانش . وطلع بسرعه ع اليخت .
وناس نزلت وراحت شالت جيسيكا من اللانش وطلعتها ع الطياره ..
مراد : سمع الدكتور بيقول الحمدلله الرصاصه ماخترقتش الجمجمه كتير وربنا يستر. لكن اتصاب ف كتفه جمب الرقبه . وهنسيطر عليها .
مراد : قلبه بيدق بسرعه كبيره جدا .وماشي ببطء ونزل ع الأرض جمب فهد . وشاف الدم نازل من راسه ع خدو . مراد اول مره يصرخ كدا . ورفع راس فهد ف حضنه وصرخ فاااااااهد . لا يافهد لاااااا .
عميل 2 . واقف ومحرج من مراد .
الدكتور : اهدا يافندم . الرائد فهد . قوى جدا . وعندو قدرة تحمل . وإن شاء الله هيكون بخير . لكن دلوقتي لازم ننقله ع الطياره . ونرجع مصر حالا.علشان الرصاصه الل ف راسه متاثرش عليه .لأننا ف خطر هنا .. واخدو فهد من حضن مراد . وطلعو ع الطياره .
اكرم : راح بسرعه جمب مراد . مراد انا عايزك تهدأ الحمدلله أن فهد بخير و المهمه تمت . انت قتلت تشانج وقبضت ع جيسيكا . وفهد هيكون كويس. التاج معايه يامراد . بس الميكروفيلم مش مع جيسيكا .
مراد : قام بتعب . وطلع الساعه من جيبه . وعطاها ل اكرم من غير مابتكلم .
اكرم : بياخد الساعه . لكن اتصدم لما شاف دم بينقط ع ارض اليخت .. ايه الدم ده يامراد .!!؟
مراد : عينيه بتغيب ووقع ع الأرض .———

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق الفهد)

لقراءة الجزء الأول من الرواية اضغط على : (رواية جريمة عشق)

لقراءة الجزء الثاني من الرواية اضغط على : (رواية عشقتها منذ نعومة أظافرها)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى