روايات

رواية متعة الحياة الفصل العشرون 20 بقلم عادل عبدالله

رواية متعة الحياة الفصل العشرون 20 بقلم عادل عبدالله

رواية متعة الحياة البارت العشرون

رواية متعة الحياة الجزء العشرون

رواية متعة الحياة
رواية متعة الحياة

رواية متعة الحياة الحلقة العشرون

قولتله بصوت عالي : ما تقول يا عم في ايه ؟ هو انت سايب شغلك وجاي تضيع وقتي علشان تقف قدامي ساكت !!!!
قالي : ابنك هادي ضحك علي بنتي !!!
قلبي انقبض بشكل اول مرة يحصل في حياتي ،
قولتله : ضحك عليها ازاي ؟
: زي اي شاب بيضحك علي بنت وبنتي حامل منه دلوقتي .
: انت بتستعبط يا راجل انت !! هادي ده عيل مكملش ١٩ سنة . روح شوف بنتك غلطت مع مين بعيد عن ابني ، واخرج خد حسابك انت وبنتك و مشوفش وشك هنا تاني .
: انا مش بكدب ولا بنتي بتكدب وابنك نفسه معترف باللي حصل .
: يبقي اكيد انت وبنتك ضحكتوا علي الواد .
: يا بيه حرام عليك كده ، اسأل ابنك الاول وبعدين قول اللي انت عاوزه .
: هات من الاخر وقول عاوز ايه ؟
: عاوز ابنك يصلح غلطته ويتجوز البنت .
: نعم !!! انت اتجننت يا راجل انت !!! ابني انا يتجوز بنتك انت يا راجل يا جعان ؟!!! امشي اطلع بره ومشوفش وشك هنا تاني .
: لا مش هطلع بره الا لما اخد حق بنتي .
طردت الرجل من مكتبي ورجعت الفيلا وسألت هادي عن الكلام اللي الراجل قاله …
: انت تعرف البنت اللي اسمها همس اللي قي الشركة ؟
: ايوه يا بابا .
: ايه رايك فيها ؟
: كويسة .
: وانت عملت معاها ايه ؟
سكت هادي وارتبك شوية وبعدين قال : ولا حاجة يابابا ، هعمل معاها ايه ازاي يعني ؟
رده استفزني وعرفت ان كلام الرجل حقيقي فضربته وقولتله : انت هتستهبل عليا يا ابن ….
جري هادي و كان هيخرج بره الاوضة ، ،لحقته سهام وجت جري : في ايه ؟؟ في ايه يا طارق ؟؟
: ابنك يا هانم ضحك علي بنت في الشركة وودانا في داهية .
: لأ ابني ميعملش كده .
: اسأليه اهو قدامك . بعد ما كنت بقول ابني هيبقي دكتور ، ابنك اتغير ويادوب لحق كلية تجارة بالعافية قولت وماله اهو علشان يساعدني في شغلي انما ابنك انحرف ووصلت به للسفالة والانحراف ده ؟؟؟ !!!!
: خلاص يا بابا انا بحبها وهتجوزها .
: تتجوز مين يا حيوان ؟ انا يبقي نسيبي عبد الستار !!! الظاهر انت مش عارف انت ابن مين ؟؟!!
ردت سهام : لا يا طارق الظاهر انت اللي نسيت انت مين !!! والفلوس عميت عينيك وخلتلك تتجبر وتظلم كل الناس حتي اقرب الناس ليك . طايح في الدنيا ومفيش حد همك وكأن مفيش حد معاه فلوس غيرك !!! اللي عطاك الفلوس دي في لمح البصر قادر ياخدها منك بردو في لمح البصر .
: والنبي بطلي تتفلسفي ، انتي بقيتي تقري قصص كتير ولا بتتفرجي علي افلام ومسلسلات ؟؟ !!الواقع حاجة تانية خالص .
: عارف الواقع بيقول ايه !! الواقع بيقول انك من ٣ سنين بس كنت جعان و مش عارف تصرف علي عيالك ولا عارف تكفي بيتك لكن كنا عايشين وكان ولادنا بينضرب بيهم المثل في الاخلاق والتعليم ، لكن لما جتلك الفلوس صدقت نفسك و نسيت اصلك الجعان .
رديت عليها بكل صرامة وطلقتها !!
مشيت سهام واخدت العيال معاها وفضيت الفيلا عليا انا و يارا .
منعت هادي يروح الشركة وروحت انا من بدري علشان اتابع الشغل بنفسي لكن اللي حصل ان بعد ما طردت الرجل اللي اسمه عبد الستار بره مكتبي ، العمال والموظفين كلهم عرفوا اللي حصل .
وبدأوا يتكلموا علي اللي حصل و بعدها بدأ العمال والموظقين في تقديم استقالتهم من الشركة والمصنع لدرجة ان في خلال ايام المصنع وقف .
لكن روح التحدي عندي كانت اقوي من اي ظروف ، عملت اعلان تاني عن طلب عمال وموظفين ، لكن كل ما عمال او موظفين يدخلوا المصنع او الشركة كانوا بعد يومين تلاتة يسيبوا الشغل ويمشوا !!!!
لدرجة اني بدأت اشك ان في حد عمل سحر بوقف الحال للمصنع والشركة !!!!!!
وبدأت الشركة تتأخر في تنفيذ العقود مع العملاء بسبب وقف الانتاج !!! وبدأت في تأجيل التسليم لبعض العملاء والبعض الاخر طالب الشركة بدفع الشروط الجزائية .
وفي يوم اتفاجأت بطلب حضور للنيابة باسم هادي ابني !!!!!
طبعا كانت صدمة لكن عرفت ان همس قدمت بلاغ بتتهم ابني هادي بأنه استغل تواجدها في مكان عملها في شركة والده وقام باستدراجها وهتك عرضها واغتصابها ومواقعتها جنسيا دون ارادتها !!!!!

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية متعة الحياة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى