روايات

رواية ماذا لو وقعت في غرامك الفصل الثاني 2 بقلم نور محمد

رواية ماذا لو وقعت في غرامك الفصل الثاني 2 بقلم نور محمد

رواية ماذا لو وقعت في غرامك الجزء الثاني

رواية ماذا لو وقعت في غرامك البارت الثاني

رواية ماذا لو وقعت في غرامك الحلقة الثانية

مراد بصدمه…غفران انت عملت ايه قتلت’ها!!!
غفران بدموع وخوف…مش انا هي انتحر’ت يامراد ارجوك الحقها بسرعه
مراد ببرود…هي فضلت تمو’ت كافره وانا مش حتدخل في قرارها ده
نهض غفران بخوف وامسك يد مراد بترجي…انا بحبها يامراد وعاوزها ارجوك الحقها علشاني وانا حعمل ليك الي عاوزه
مراد بخبث…تمام حلحقها علشانك بس
غفران بمقاطعه وترجي…حجبلك طلبك النهاردا بالليل بس الحقها بسرعه ارجوك
مراد بثبات…تمام روح هات شنطه الاسعاف من اوضتي بسرعه
«جرى غفران يجيبها بسرعه ومراد تقدم منها وقاس نبضها لقاه ضغيف اخد الشنطه من عفران بسرعه وطلع حقن’ه علشان يقف النزي’ف بسرعه وضغط على الجر’ح وطلع مقص قص مكان الجرح وجاب خيط وابره وخيطه بسرعه ومهاره كبيره و شالها وحطها على السرير وعلق ليها محلول»
مراد بتعب…الحمد لله لحقناها في الوقت المناسب كانت خلاص حتمو’ت
حضنه غفران بفرحه كبيره…شكرا اوي يامراد انا مش حنسالك المعروف ده وطلب عشر دقائق ويكون عندك
ابتسم مراد ثم خرح ليتقدم غفران من سما وهي على السرير وجلس بجانبها وامسك يدها بحزن
عفران بحب وحزن…ليه كونتي عاوزه تسبيني ياسما انا استنيت كتير علشان تبقى معايا وحلالي فضلت 14سنه مستني من اول مره شوفتك فيها وكان عمري 21سنه وانتي 4سنين شوفت عنيكي الزقاء اتسحرت بيهم وغرقت في جمالهم من يومها وانا بحبك ومش بس كده بعشقك كمان وحفضل جنبك لاخر نفس فيا وانا بحبك
ثم تقدم من وجهها وقبل جبينها بحب وخرج
عند مراد دخل غرفه اخد شور وطلع بابنطال بس مرت خمس دقائق سمع صوت الباب ابتسم وتوجهه للباب وفتحه فزادت ابتسامته بعد ماشاف غفران ومعاه ولدين شبه بعض والظاهر انهم توأم في سن 16سنه
عفران.. اهو طلبك يامراد زي ماقولت ليلتك سعيده بقى ياصاحبي
مراد.. تمام ياغفران تقدر تتفضل انت ديلوقتي
رحل غفران ومراد دخل الولدين الغرفه وقعدو على السرير وهو توجهه لرسبشن بتاعه واخد كأس مشرو’ب وولع سجاره بص على الولدين بخبث
مراد بخبث.. وانتو اسمكم ايه بقى
رد اول ولد بخوف.. انا اسمي احمد وده اخويا اسمه خليل
مراد ببسمه.. تمام تحبو تشربو حاجه انتو ضيوفي الليله
بلع خليل ريقه وبص لاحمد الي قال بسرعه وخوف.. شكرا يابيه احنا تمام
قرب مراد من خليل الاول وحاول يفك قمي’صه بس احمد زقه بعيد عنه بغضب.. انت بتعمل ايه يابيه سيب اخويا في حاله بقولك
مسح مراد على وشه بغضب.. متخافوش انا مش حعمل حاجه طب تشربو عصير تهدو اعصابكم شويه
هز خليل رأسه بخوف وهو ماسك في اخوه احمد.. لا مش عاوزين حاجه شكرا احنا عاوزين نمشي بس
تجاهل مراد كلامه وراح على الرسبشن تاني وحضر العصير البرتقال وحط فيه ماده بسرعه منغير ماياخدو بالهم منه وقدمه ليهم ببتسامه
مراد بهدووء.. اتفضلو اشربو العصير ده حلو اوي
بص عليه احمد بشك.. لا احنا مش بنحب العصير البرتقال احنا تمام كده
نفخ مراد بضيق منهم وقال بصوت عالي.. انا قولت اشربو العصير يعني حتشربوه فورا ياله
اتخضو منه الاتنين واخده وشربو العصير بسرعه ابتسم مراد وبعد خمس دقايق كانو الاتنين في عالم تاني قرب منهم مراد وطلع جهاز من جيبه واخد بيه من د’م احمد وخليل وبعد شويه نفخ بضيق وهو بيشد شعره للخلف بعد ماشاف النتيجه سلبي في الجهاز بص عليهم تاني وقرب فك القمي’ص بتاع احمد وخليل وغطاهم ودخل الحمام اخد شور تاني وتوضى وطلع صلي بخشوع وهو بيدعي ربنا يلاقي الي بيدور عليه في اسرع وقت
خلص صلاته وطلع في البلاكونه وهو بيبص على السماء وبيشرب سجارته بشراهه وضيق وهو بيفتكر الي حصل زمان معاه ووصله للحاله دي ديلوقتي
في الصبح في غرفه مراد صحى احمد وخليل وهما على الحاله دي اتخضو الاتنين من شكلهم وتخضو اكتر بعد مالقو مراد خارج من الحمام وهو بينشف شعره وبص عليهم وهو بيتوجهه لدولابه واخرج منه فلوس ورماها ليهم
مراد.. خدو الفلوس دي ومش عاوز اشوفكم هنا تاني بره ياله
اتفزعو الاتنين ولبسو بسرعه وخرجو وهما بيترعشو من الخوف
تحت في مطبخ السريا كانتو بيحضرو الفطار وفيه خدامتين بيتكلمو مع بعض
الخدامه الاولى.. عرفتي الي حصل يابت ياسماح مش عروسه العمده حاولت تنت’حر امبارح
سماح (الخدامه الثانيه).. اه بس لحقها الدكتور مراد في اخر لحظه تعرفي يابسمه انا كونت معجبه اوي بادكتور مراد ده بيقولو عليه غني وكمان وسيم اوي بس خساره الحلو مش بيكمل
بسمه.. عندك حق دي البلد كلها بتتكلم عليه انه استغفر الله العظيم مش تمام بس في نفس الوقت طيب اوي وعاوز يساعد الناس كتير في البلد بس الناس خايفه منه
سماح.. وانا سمعت ان البلد كلها عاوزه تطرده لولا العمده واقف معاه معرفش ليه
اجه هنيه فجئه.. انت بتتكلمو على ايه منك ليها
بسمه بخضه.. مش بنتكلم ياستي احنا بنحضر الفطار للعمده بس
سماح بخوف.. ايوه ياستي بنحضر الفطار بس اهو
هنيه بشك.. تمام خلي بالكم في الفطار بس ومش عاوزه كلام كتير فاهمين
سماح وبسمه مع بعض.. حاضر ياستي
خرجت هنيه من المطبخ وهي متوجهه لغرفه السفره علشان تحضرها للعمده بس صادفت احمد وخليل في طريقها وكانو الاتنين بيترعشو من الخوف وهما طالعين سوى فوقفت قدامهم فجئه وقطعت عليهم الطريق الخروج
هنيه بشك.. انتو مين ونازلين من عند مين هنا؟!!
بص عليها احمد بخوف وهو ماسك ايد اخوه.. اااحنا كونا فووق عندده وووهو هو عمل…
وقف الكلام في حنجرته من ارتجاف فمه وفر هو واخوه بسرعه من قدامها وهما بيترعشو من الخوف
بصت عليهم هنيه وفهمت هما باشكل ده ليه فضرب ايديها ببعض بحزن وقالت.. استغفر الله العظيم منه لله مراد على الي بيعمله للاولاد المساكين دول والي يشوفه ميقولش عليه كده ابدا
خلصت كلامها وذهبه لقضاء عملها في سريا العمده
وعند سما في غرفتها فاقت وهي حاسه بألم كبير في جر’ح بطنها بصت حواليها بضعف لقت نفسها ليسا في غرفه العمده تهندت بألم وهي بتحاول تقوم من على السرير بس فجئه حست بأيد حد بتمشي على جرح بطنها فارتعش جسدها بخوف وو

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ماذا لو وقعت في غرامك)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى