روايات

رواية ليليان المالك الجزء الثاني الفصل الحادي عشر 11 بقلم نورا فريد

رواية ليليان المالك الجزء الثاني الفصل الحادي عشر 11 بقلم نورا فريد

رواية ليليان المالك الجزء الثاني الجزء الحادي عشر

رواية ليليان المالك الجزء الثاني البارت الحادي عشر

رواية ليليان المالك الجزء الثاني الحلقة الحادية عشر

و كل واحد منهم فتح كشكول التانى
مالك نظر لى الكلام و ادرج الكارثة اللى عملها و بعدين نظر لى ليليان.. لدرجة دى مش قادرة تنسي
ليليان.. مقدرش انكر انك حبتني و يمكن اكتر ما انا حبيتك انت انسان كويس جدا بس انا حاليا مش شايفك غير ابو ابني لكن حبيبي صعب
حياة.. نشوف مالك كاتب ايه
ليليان.. عمري ما حبيت حد ادك يا ليليان حاولت ابعد عنك لقتني بتعلق بيكي اكتر حبك اكتر من الاول بس مش بحب جبروتك و غرورك و سمعك لى الآخرين ….. بس انا عمري ما اتعليت عليك ولا حتي شوفت نفسي عليك
عمار.. طبيعي اننا بشر و بنغلط و محدش فينا كامل
ليليان.. مش لدرجة الخي..انة انا مقدرة حبك ليا بس مش ها قدر انسا انت ذات نفسك لو كان عندك اخت و جوزها عمل اللى عملتو والله ما كنت ها ترجعها ليه
حياة نظرت لى عمار بياس منهم.. مفيش فايدة احنا رجعنا لى الصفر
عمار.. الايام ممكن تداوى
ليليان.. انا لازم امشي عن اذنكم
و مشيت ليليان و راحت لى المقابر قعدت تقرا القران و بعدين
ليليان بدموع.. انا تعبت يا امى تعبت اوى يارتني سمعت كلامك لم قولتى بلاش تسرع يا ليليان م مش مصدقه ان حب عمري يعمل فيا كده طب ليه اتجوزني اتجوزني ليه يا بابا طلامة انا مغرورة و فيا كل العبر اتجوزني ليه ياريتني خد بى نصيحتك لم قولتني بلاش تلغي حوريتك علشان الحب ياريتني كنت طولت فترة الخطوبة ياريتني كنت سمعت كلامكم لم قولتو ده هبسيبك عند اول مطب مش قادرة انسا ياريتني ما حبيتو يارتني ما شوفته ولا اتجوزتو مالك دمرني يا بابا اللى حربت الكل علشانه دمرني ااه ااه
ليليان قعدت تبكي عند قبر اهلها أما عند مالك فهو بيسوق و هو بيفتكر لحظته مع ليليان بكل التفاصيل و الحقيقة طول فترة جوازهم مشفش منها حاجة وحشة أو حاجة تخليه يوصل ان يخونها بالعكس كانت بتعملو ميرضي الله و حطه في عينيها و بتخاف عليه من اي حاجة و حنيتها
و عند ليليان فهي مسحت دموعها و مشيت راحت لى زين في نفس الوقت كان مالك وصل خدو زين من المدرسة و روحو مع بعض
و في المساء بعد ما زين راح ينام
ليليان.. سمعك اتكلم يا مالك
مالك نظر لى الارض.. طبعا مستحيل اقولك انى اسف على اللى حصل مني و قلت اصلي معاكي بس ادني فرصة علشان خاطر زين على الاقل
ليليان بوجع.. و بعدين يعني بعد ما اديك فرصة ها تخوني مع مين الشغالة مثلا مالك انت كسرتني عمري ما كنت اتخيل ان الضربة ها تكون منك كنت واجهتني يا اخى كنت مسكتني من شعري و واجهتني و فهمتني غلطي مش تكسرني مع اقرب واحدة ليا ليه يا مالك ليه ده ا انا اتغيرت علشانك حبيت الحياة بسببك عطيتك قلبي فكرك ان ده سهل عليا قلبي مش مطوعني انى اكرهك ولا حتى اعملك بقسوة بس مش ها
مالك مسك ايديها برجاء.. لا لا يا ليليان ارجوكي اعملي فيا ايه حاجة الا بعدك عني طب بلاش علشانى علشان زين زين ملوش اي ذنب في اللى بيحصل ده
ليليان زقت ايديه.. كنت عملت انت حسابو …. عارف يا مالك لم عرفت اني جوايا حته منك فرحت اوى كنت طول الوقت اقول يارب ارزقني بطفل و يكون شبهك بس دلوقتي يارب ما يطلعلك ولا يطلع لي خيانتك من اتولد كان نفسي يموت عارف ليه يا مالك علشان ميوجعش اللى بيحبو ظل مانت عملت فيا
مالك نظر ليها بدموع و ندم و بعدين مشي ليليان قفلت الباب و قعدت تبكي على الارض و هى حطة ايديها على قلبها مالك كان واقف وراء الباب سامع صوت وبكاهها و شهقتها أما هو ف بيبكي في صمت
يا ليت الزمان يعود حتي لا افعل ذلك الخطا يا ليت الزمان يعود حتى لا اجرح روحي ما فيني اعود بالزمن و ما فيني اضمت جروح
و في اليوم التالي في منزل ليليان بعد ما راح زين لى المدرسة ليليان اتصلت بي مالك
مالك .. قولتي انكي عايزني
ليليان.. انا موافقة ان اديك فرصة علشان ابني بس فيه شرط علشان ارجع
مالك .. و انا موافق على كل الشروط
ليليان قامت بهدوء جابت الفاظة و كسرتها وووو
سهل تجرح صعب تدوي الجروح معايا ولا ضد في ده

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ليليان المالك الجزء الثاني)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى