روايات

رواية لهيب العشق الفصل الثامن 8 بقلم زوزو

رواية لهيب العشق الفصل الثامن 8 بقلم زوزو

رواية لهيب العشق الجزء الثامن

رواية لهيب العشق البارت الثامن

رواية لهيب العشق الحلقة السابعة

بيوصلو جيهان وباران على القصر جيهان بيطلع الغرفه
وباران بيروح على المكتب
لحتى يشتغل بس بيكون تفكيره كله مع ديلان وان اليوم كان صعب وكمان لسه بتشتغل
قصر ديمير 🐥
صبيحه بتطلع لحتى تنام بيكون حكمت بيقرا كتاب
بيسألها
حكمت : كلمتي ديلان
صبيحه : كلمتها وقالت انها مناوبه اليوم😌
ديلان بتكون في المكتب وبعد مشافت كام حالة ومرت على المرضه بتوعها
وفجأه بتسمع صوت بتطلع تجري بيكون رجل كبيير عامل حادث خطيير بتروح لحتى تشوفه
ديلان : فورا على غرفت العمليات بسرعه يله
بنت الرجل ارجوكي يادكتوره انقذي أبي مليناش غير بعض ونبي يادكتوره
ديلان بتحط نفسها مكانها وبتجري بسرعه لحتى تدخل العمليات مع دكتور احمد
قصر كارابي💪
بيكون باران في المكتب وباصص على الملفات ولكن عقله كله مع ديلان
باران.. ليه بفكر فيكي كدا دايما اطلعي من مخي بقا اطلعي
بيقوم من على المكتب وبيروح نحية الجنينه وبيقول
يكونش بحب ديلان بحـبـ…..
بيغمض عينه وبيحط ايده على قلبه وبيتخيلها وهي بتضحك ومبسوطه تلقائي بينبسط وبتترسم عليه الضحكه 😁
بيفوق نفسه بيقول
باران: انا لازم ارن عليها لحتى اقول ليها الحقيقه واصارحها بمشاعري بيرن عليها مش بترد بيجرب تاني مش بترد
بيقول..
باران : ليه مش بترد او حصل حاجـ….
وقبل ما يكمل الكلمه بيكون في السياره لحتى ينطلق على المستشفى
بتكون ديلان في العمليات لسه والحاله حرجه جدا وصعبه اصابة في الدماغ والعمليه خطييره
ديلان بتفكر في حالة البنت وبتتشجع أكثر لحتى تنجح بأن ترجع ليها ابوها تاني على حياتها 😍
بيوصل باران على المستشفى وبيروح بسرعه يسأل عليها وبيعرف انها في العمليات
بيطلع على السياره وبيقعد يفكر في حاله وازاي خاف عليها لمجرد بس مردتش عليه
بعد مرور ساعتين واخيرا العمليه خلصت وديلان قدرت تنجح العمليه
بتطلع تطمن البنت بأن ابوها هيكون بخير ومش هيسيبها لوحدها ♥️
بتروح على المكتب بتكون الساعه 5 الصبح بتروح تغير هدومها وبتطلع لان بتكون هلكانه من التعب وهتموت وتنام 🐥
بيكون باران لسه مكانه في السياره وعينه على المستشفى كأن قلبه مرتاح على كدا بيحرسها حتى لو مش معاها بس كفايه عليه ان قريب منها
بيشوفها طالعه وبينزل يروح لعندها بسرعه
ديلان بتكون رايحه تركب السياره وتمشي بينده عليها وبيوقفها
ديلان : باران اي في اي جابك هنا في الوقت دا حصلك حاجه بلهفه وخوف
باران : انا انا مممم انا رنيت عليكي وانتي مردتيش
ديلان : لحظه امتي انا كنت في عمليه ولسه طالعه منها طولت شويه كانت عمليه خطيره يعني علشان مرديتش عليك جيت؟
لحظه انت رنيت الساعه 2 بليل!
باران : في الحقيقه انا هنا من بليل جيت وعرفت انك في العمليات وفضلت هنا لحتى اتكلم معاكي في موضوع مهم
ديلان : باران متقلقنيش موضوع اي المهم اللي يجيبك في الوقت دا
باران : ممكن نروح لمكان ونتكلم فيه طيب
وديلان وهي مستغربه الساعه 5 الصبح باران وانا كثيير تعبانه وعايزه انام
باران : ديلان خلص مش هسيبك غير لما اتكلم لان لو فقدت الشجاعة المره دي مش هقدر اتكلم بعدين
خلص مش هاخرك وهتنامي… يله
ديلان : اووف باران عرفاك مش هتسينبي غير لما تحكي انا عارفه يله روح وانا هكون وراك بالسياره لان مش هينفع اسيبها هنا
باران : خلص تمام خليكي ورايه وسوقي كويس ومافيش سرعه
بيروح يركب السياره باران وبيمشي قدامها وهي وراه
وهي ديلان على الطريق بتبعت رساله ليها صبيحه انها كويسه وخلصت ولا لسه؟
بترد عليها ديلان انها كويسه و خلصت عمليه مهمه وشويه وهتكون في البيت خلاص
بتطمن صبيحه وان خلاص طلع الصبح و بتروح تنام في حضن حكمت 🤭
بيوصل باران على الشاطئ بتوصل ديلان و بتنزل وبياخدها على اليخت وهي مستغربه باران عايزها في اي
واي الموضوع المهم اللي عايز يتلكم فيه ويخليه يروح ليها بليل كدا ويفضل سهران
باران : ديلان تشربي حاجه
ديلان : بعيون ذبلانه ممكن قهوه ساده تقيله بس لحتى فوق شوي
باران : تمام
بيغيب باران شويه وهو بيعمل القهوه
باران يله اتشجع وقول الحقيقه لحتى ترتاح ولو هي بتحب مالك يبقا خلص احسن ما تتعذب تاني وتتوجع تاني بياخد نفس عمييييق وبيطلع ليها بتكون قاعده منتظراه
ديلان : اي الموضوع باران يله ونبي والله تعبانه خالص
باران : الموضوع بصي ديلان انا طبعي يمكن يكون شديد شويه او ابان ان شديد بس جوايه طفل
ديلان : عارفه لاحظت دا ان انت من برا شي ومن جوه شي تاني خالص
بس انت جايبني هنا لحتى تقولي كدا
باران : خلص اسكتي لحتى اتكلم بقا
ديلان : 🤐
باران : سبب سفري كان ان انا حبيت وهي خانتني مع انها لو كانت جات ليه وقالت انها مش بتحبني او بطلت تحبني
او صـ صـ صاحبي كان جي وقال لي أن بيحبها احسن من المنظر اللي اللي شفتهم في
بعدها من الصدمه سافرت قفلت على نفسي وعلى حياتي عشت للشغل كبرت الشغل والشركه وبقيت كل حياتي الشغل فقط
ديلان بتسمع وهي متأسره بس في نفس الوقت مش
فاهمه لي بيتكلم معاها في الموضوع دا
بيكمل لما رجعت اجازه بعد 10 سنين شفتك في المطار وكانت المقابله مش الطف حاجه بيبتسم
ديلان بتضحك
ديلان : وانا اعتذرت منك قلبك اسود 😁
باران : نعم اعتذرتي وبعدين اتفاجئ انك بنت عمو حكمت وانت البنت العنيده اللي اتسببت ليه في ندبه في صغري بسبب شقاوتها
ديلان : باران عايزه اناام ونبي مش وقت ذكريات دلوقتي ادخل في المفيد
باران : ديلان خلص لا توتريني انا اتكلمت في الكلام دا كله لحتى أوضح او اقول لك شئ ان انا انا انا….
ديلان : انت اي باران خلص
باران : انا معجب بيكي او بحبك خلص
ديلان 😳😳😳 وبتشرب القهوه لحتى تفوق أكثر
باران : سيطرتي على عقلي مش بيفكر غير فيكي على طول في بالي مش هنسيكي ولا حتي قادر انساكي مش عارف عملتي فيني اي بس حبيتك
وليه قلتلك دلوقتي وفي الوقت دا لان من طبعي صريح وبحب الصراحه وقلت لازم اعرفك
واقول ليكي ولو في حد في حياتك او انتي مش عيزاني يعني اكون عارف ومنصدمش تاني
بعد ماكنت واخد قرار مش هحب ولا هفتح قلبي لحد تاني مش عارف عملتي اي لقلبي علشان يحبك كدا ♥️
ديلان وهي بسمعه ومش عايزه تقاطعه عيزاه يكمل كلام
باران : اي ديلان من هتردي عليه اديكي عرفتي انا عايزك في اي
ديلان : باران ممممممم
باران : خلص لو رافضه انا مش عايز احرجك انا بس حبيت اقولك على حقيقت مشاعري علشان بعدين مندمش
ديلان : باران انا في عمري ولا حياتي حبيت ولا اعرف الحب ومكدبش عليك ولا مره فكرت فييه لان حياتي كلها…. انتي بتعرف اللي مريت فيه
باران : بعرف بعرف
ديلان : كانت حياتي صعبه كثيير وعيشتي في أمريكا مكنتش الطف حاجه يعني كانت صعبة كثيير
مالك وقف معايا هناك
صديق وأخ رائع ودكتوري اللي كان معايا في أصعب ايام حياتي كان معايا في الغربه مسبنيش ولا لحظه لما كنت بنام كان يفضل جنبي وسهران معايا
حاول اكتر مني لحتى يرجعني لحياتي
في شئ يمكن انت متعرفهوش….
في يووم انا حاولت الانتـ. حار ولو مكنش مالك لحقني كنت ميـ. ته دلوقتي كانو اهلي في اسطنبول هنا وقف معايا ورجعني لحياتي حاول مره واتنين وتلاته اكتر مني ونجح في دا علشان كدا مالك عندي في مكان مختلف صديق وأخ رائع مافيش منه وعلشان كدا معاه مفاتح البيت لأن لو حصلي حاجه في اي لحظه يكون معاه المفتاح
باران : يمكن هو يكون بيحبـ……
ديلان : بتفهم سؤاله بس مش بتجواب عليه وهي متعمده
برجع لموضوعك انا حاليا مش بفكر في الموضوع دا وفي نفس الوقت علشان ابقا واضحه وصريحه معاك وانت شاغل بالي 😍
بس موصلتش لحب زيك او يمكن معرفش بس بكون وانا معاك مبسوطه وعلى راحتي بضحك من قلبي معاك
باران : كلامك بسطني جدا وكفاية عليه بس ان في أمل انك تكوني ليه ورح خليكي تحبيني وهتشوفي 🥰
ديلان : وهي خجلانه اي الساعه داخله على 7 يا عاشق وراح مني النوم بقا اعمل اي ولازم ارجع على المستشفي
🤔 😂
باران : ديلان خلص لو عايزه تمشي يله بينا وبعتذر لان ضيعت عليكي نومتك
ديلان : اي خلص راح النوم بس يله لحتى اروح البيت ارتاح شوي واخد شور ريحتي كلها بنج وكمان
ثلاث ساعات راجعه تاني على المستشفى😌
باران : بصوت شتوي خلص يله بينا ديلان لو مش هزعجك راح كلمك واطمن عليكي ممكن
ديلان : وهي خجلانه خلص تمام عادي ممكن
باران : انا مبسوطه كثيير لانك اتفهمتي الموضوع والوضع
ديلان وهي قدام السياره بتاعتها اي ياكارابي مش اول واحد توقع في حبي قبلك كثييير 🤗😌
بس هنشوف لو هتقدر تخليني حبك او لا 🤔 😜
باران : مين يعني اللي قالك قبل كدا ديلان بصوت شوي شوي بس عصبي
ديلان : باران ترا انا بحب الغيره بس اللي تخنق لا لا ياكارابي اول علامة 👎شوف بقا هتعوضها ازاي سلااام😁
بتسيبه وبتمشي وهي مبسوطه ان أعترف ليها بحبه وان بيغير عليها وبتمشي بسرعه 🌹🤗
بيكون باران لسه مكانه وهو متعصب شوي وبعدين بيفتكر ان خلاص أعترف ليها وارتاح وبينبسط
بتوصل ديلان لنص الطريق وبتوقف السياره لحتى تستوعب اللي هي في واللي حصل بالظبط 🤭
اي يعني باران بيحبني دلوقتي 😌
__________________________
بتوصل ديلان على البيت بعد فتره بيكونو ابوها وجودت وصبيحه بيفطرو بتروح تسلم عليهم وبتبوسهم كلهم وهي بتضحك ومبسوطه
ديلان : بابا ممكن اتكلم معاك شوي
حكمت : ممكن يابنتي تعالي على المكتب
جودت : في حاجه ديلان
ديلان : لا يااخي مافي شي بعدين بقولك
بتروح ديلان وحكمت على المكتب
حكمت : اي ياروحي ♥️ اي الموضوع مالك
ديلان : بابا اليوم باران أعترف لي بشي
وانت بتعرف ان انا ما بخبي عنك شي
حتى لما كنت في أمريكا اي شي كان يحصل معايا كنت بكلمك انت وبحكيلك
حكمت : بعرف يابابا حتى وقت الحادثه اياها
(الانتـ. حار)
كلمتيني وقلتي لي ولغاية دلوقتي ماما وجودت وميعرفوش حاجه 💔🥺
اي الموضوع ديلان
ديلان : اليوم باران أعترف لي انه بيحبني وكان شاكك ان بحب مالك
حكمت : نيييه بالسرعه دي وانتي ومالك؟
ديلان : حسيت كدا من كلامه يعني ان شاكك في شئ بيني وبين مالك فهمته وشرحتله بس أنا مش عارفه يابابا انت تعرفه أكثر مني
حكمت : وانتي يابنتي معجبه بي؟
ديلان : ممممم بكون بكدب لو قلت مش معجبه بيه وفي نفس الوقت مش عارفه مش بحبه الحبـ… يعني الحب يعنيـ………
بس اللي اعرفه يابابا بكون مبسوطه وسعيده وانا معاه
حكمت : اه ياصغيرتي انتي تعالي في حضني ديلان انتي بتحبي باران واضح من كلامك 😍♥️
بتبص عليه ديلان وهي بتسمعه😍🦄
حكمت : كمان بتكوني مبسوطه معاه وسعيده
ساعات بنقعد مع ناس كثييير بس صعب ننبسط معاهم
الانبساط والسعاده مع الأشخاص اللي بنكون معاهم وبنحبهم بس
يابنتي حتى مش بنحس بالقوت معاهم الحب جميييل جدااا بس لما يكون مع الشخص الصح والاختيار الصح
ياروحي خدي وقتك براحتك وتأكدي من مشاعرك مره واثنين وثلاثه انا مش هعيش ليكي على طول 😢
ديلان : خلص بابا ونبي وبتحضنه بقوه خلص بابا ونبي خلص ما تقول كدا
حكمت : خلص ياعيوني يله روحي ارتاحي شويه تمام 🥰♥️♥️
ديلان : خلص بابا وخلي بالك هنام ولما اصحى هنلعب دور شطرنج واغلبك فيه تمام 👌
حكمت : تمام ياعمري 😁
بتمشي ديلان بتروح على غرفتها
وحكمت بيفكر شوي وبعدين بيرن على باران
حكمت : الو باران ممكن شوفك
باران : الووو كيفك عمووو اه طبعا ممكن
بعد ساعه تمام
حكمت : تمام سلام

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية لهيب العشق)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى