روايات

رواية لم يجمعنا الحب الفصل الرابع 4 بقلم رحمة محمد

رواية لم يجمعنا الحب الفصل الرابع 4 بقلم رحمة محمد

رواية لم يجمعنا الحب الجزء الرابع

رواية لم يجمعنا الحب البارت الرابع

رواية لم يجمعنا الحب الحلقة الرابعة

اتكلمت بخبث
اخ، طف ريهام واوعدك بعد مااخد اللي عوزاه ريهام هتكون ليك
عجبني خلصانه بكرا هخ، طفها بس اديني عنوان بيتها
العنوان*********
قفلت معاه والابتسامه من الودن للودن
………………….
صح يازين عرفت مكاني ازاي
انتي نزلتي وانا مكنتش مطمن عليكي ف عرفت مكانك من جهاز الاتباع
مش سهل يازيني
اومال ياريمو
حاجه كده هقولك عليها
اي هي
ابتسمت
خليها بكره مفجآه
لا قولي ياله
ابتسمت
انا حامل
كان مصدوم وبيضحك
بتهزري بجد
دمعت
الحمدلله يازين ربنا هيرزقنا بثمره حبنا
الحمدلله انتي هتجبيلي اجمل هديه
من النهارده مفيش ترويق هجبلك واحده تروق
لا يازيني انا بحب اعمل حجات البيت لوحدي
اتكلمت بصوت واطي
وانت هتساعدني صح
ضحك
من عنيا ياقلب زين
……………………….. في الصباح
هروح عند بابا يازين
لا ياحبيبي خليكي ولما هرجع من الشغل هوديكي انا
ابتسمت
حاضر
انا هنزل سلام عاوزه حاجه
لا ياحبيبي سلام
………………………..
اتكلم بغضب
ايوه انا تحت البيت اهو
اهو الزفت زين نزل
عمار متقولش عليه نص كلمه زين يخصني
اقفلي
ركب زين عربيته ومشي
طلع عمار البيت من البلكونه ودخل
حست بحركه في البيت جابت طاسه وكانت رفعاها
خرجت وشافته وكانت مصدومه
ازيك ياريمو اي ياحب بترفعي علي خطيبك الطاسه كده ياريمو
عمار انت ازاي دخلت هنا
ضحك
انا ادخل اي مكان براحتي
لوسمحت امشي
ضحك بصوت عالي
يتي انتي خايفه ولا اي انا مش هآذيكي
اتكلمت بثقه
ولا تقدر اصلا
ملامح وشه اتغيرت
لا اقدر
حط منديل وفيه ماده منومه
كانت بتفرك وبتحاول تبعده عنها بس اتملك منها وخ، طفها
…………………… بعد مرور ٦ساعات
رشت مايه علي وشها
ااااه قلبي افتكرتك موتي اي يابنتي كل ده نوم
اتكلمت
ميار انتي بتعملي اي واي المكان ده وانا متربطه ليه
اتكلم بخبث
انا هفضل مستضفاكي هنا لحد ما زين يرضي يطلقك وانا اتجوزه
انتي هبله وبعدين عمار هو اللي جبني هنا هو الحيوان ده فين
انا اللي قولت للحيوان ده يخ، طفك هرجع جوزي تاني
ميار انتي كان عندك كانسر وبعد اربع شهور جواز سيبتيه
وسافرتي تتعالجي وهو مكنش عارف انتي ليه سيبتيه و
اتكلمت بغل
استني هكمل انا
وانتي عارفه اني بحب زين مش بحبه بس لا بعشقه روحتي بعد شهرين اعترفتيله بحبك ليه وهو عشان ينساني اتجوزك انتي خطافه رجاله
انتي اللي عوزه تخطفي جوزي انا كنت بحب زين قبلك ولما عرفت انك بتحبيه حاولت انساه عشان سعادتك بس لما سافرتي منغير ماتعرفي حد اي حاجه انا مقدرتش اخبي حبي ليه اكتر من كده وحضرتك بعد سنتين راجعه وعوزاه لا ياميار مش هناولك اللي في بالك وبعدين زين بقي بيعشقني انا ونساكي
ضرب،تها بالقلم
بس بقي اسكتي جوزي هيرجعلي لو مش بالذوق بالعافيه
دخل عمار
اتكلمت بقرف
ملقتيش غير خطيبي اللي ربنا يعينه علي دماغه وتفكيره انا معرفش ازاي كنت مخطوبه ليك
لا ياحلوه اسكتي خالص بعد ما ميار يرجع لها زين انتي هتبقي بتاعتي وبس
ضحكوا الاتنين بشر
بعد ساعتين
رجع زين البيت
اول مافتح
ريهام انا جيت
ريهام، ريهام انتي فين
كان بيدور عليها في البيت كله
رن علي ابو ريهام
الو ياعمي ريهام عندك
لاياابني اومال هي فين
ممكن تكون عند ماما سلام ياعمي
قفل وفضل يرن علي كل اللي يعرفهم
رن علي ميار
ضحكت
جوزي بيرن
كتم عمار بوق ريهام
ازيك يازين
ريهام معاكي
ريمو ااه لا مش معايا من امبارح مكلمتهاش
قفل معاه وهو حاسس انها تعرف
عشان كده اتبع رقمها
شال ايده من علي بوقها
ياغبي كنت كاتم نفسي
حقكك عليا ياحبيبي
بصتله بقرف
حبك برص وسبعه خرص ياشيخ
اتكلمت بانفعال
بسسس اسكتي
ابتسمت
خليه يدور عليكي كده شويه وبعد كده نحطه تحت الامر الواقع ونخليه يطلقكك ياعيني
ابتسمت
مش عيب وحرام انك عاوزه تحرمي ابن من ابوه
برقت
ايي انتي حامل
اه حامل مالك مستغربه ليه
ابتسمت
عادي هرجع زين بردو ليا وابنك هاخده اربيه انا متخافيش ده هيبقي ابن الغاليه
بعد ساعه
زين وصل لمكان كان شكله غريب عماره قديمه
بص للعماره باستغراب
ميار هتكون بتعمل اي هنا
طلع وسمع صوت شخص بيغني وسمع صوت ريهام وهي بتتكلم
دخل بسرعه
وشاف راجل قاعد علي كرسي بيغني وريهام وميار بيتكلموا وبيتعاتبوا
بصلهم باستغراب
في اي هنا وانتي مين اللي مربطك كده
اتكلمت بفرحه
زين اخيراا ميار خطف، تني
بدء يتعصب
ابتسم عمار
هو ده بقي ياريمو اللي فضلتيه عليا وفسختي الخطوبه عشانه
مسكه من ياقه تشيرته
انت مين ياحيوان انت وازاي تكلم مراتي كده
بدءو يتخانقوا سوا وميار واقفه في زاويه خايفه
اتمكن زين منه ومسكه من دراعه وطلع الفون ورن بالشرطه
وانتي ياميار تعملي كده وتخطفي اختك
زين اسمعني انا كان عندي كانسر وفي مراحلي المتأخره وكنت خايفه عليك اني اسيبك لوحدك ف قررت اني امشي من غير مااعرف لحد بس انا رجعت وخفيت ممكن نرجع نعيش حياتنا تاني واحسن كمان وصدقني عمري ماهسيبك تاني عارف الدكتور قالي اني قويه عشان قدرت اتحدي المرض واهزمه كان دافعي اني ارجع الاقيك تاني واعيش معاك ياله يازين ارمي يمين الطلاق علي ريهام وارجعلي تاني
كان مصدوم من كلامها بس اتكلم باسف
اول حاجه الف سلامه عليكي بردو كان يوم من الايام بنا عيش وملح بس انا اكتشفت اني محبتكيش انا محبتش غير ريهام عرفت علي ايديها معني الحب
اتكلمت ريهام
طب تعالا فكني بقي
ابتسم
حقكك عليا يانور عيني
بصلهم بعصبيه
بس انتوا الاتنين هتتعاقبوا فاهمين
بصت ريهام لاختها
لا يازين لوسمحت متحبسش ميار مهما كان ديه اختي مش هقدر افرط فيها
كانت ميار وراها مسكت حقنه بترخي الاعصاب
وجريت علي ريهام
انتي مش قادره تفرطي انا هفرط
مسك زين ايديها علي اخر لحظه وحقنها بالحقنه
مسكها وكانت بتبوصله بدموع
والله بحبك يازين
طبعا عمار كان مربوط ومغمي عليه من كتر الض،رب وهي كانت اعصابها اكنها مشلوله وكانت بين ايد زين
الشرطه في الوقت ده جت
وخدتهم هما الاتنين
وخدوا ريهام عشان يحققكوا معاها وخدوا زين بردو
مر تلت ايام علي الموضوع ده
اتكلمت بعياط
انا مش مصدقه انو اختي بتكرهني للدرجه ديه
هشش خلاص ياريمو انسي كل حاجه عشان ابننا
……………………………… بعد خمس سنين
ميار ياله ياحبيبتي البسي الكوتش حاولي ياله
الباب خبط راح فتح زين
كانت ميار
ابتسمت
ازيك يازين
فين ريهام
نادي عليها
ريهام اول ماشفتها خدتها في حضنها وفضلت تعيط
حقك عليا انا اسفه والله اسفه سامحيني الحقد. والكره كانوا عاميني
اتكلمت بعياط
مسمحاكي يانور عيني
مسحت ميار عيونها وقالت
ادخل يااحمد
دخل وكان معاه ولد عنده سنه
حطت ريهام ايديها علي بوقها واتكلمت بصدمه
اي ده ابنك انتي اتجوزتي
بصت لاحمد بحب
الحمدلله لقيت الشخص اللي حبيته بجد واه لما خرجت من السجن هو شافني وكانت قصه حب صعبه شويه بس في الاخر وقعني وجبت اسر
جريت ميار ومعاها الكوتش
ماما مش عارفه البسه
ديه بنتك
شالها زين
اه ديه ميار حبيبه ابوها
ابتسمت بحب
وكمان سمتيها ميار
سمتها علي اسم اغلي شخص في حياتي
اتكلم زين
بالمناسبه السعيده ديه بقي وبما ان الاختين اتصالحو ياله نروح السيما بقي
كل واحد خد ايد مراته وابنه او بنته ومشيوا وكانوا فرحانين
«تمت»

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية لم يجمعنا الحب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى