روايات

رواية لماذا انا الفصل الثاني عشر 12 بقلم حنين محمود

رواية لماذا انا الفصل الثاني عشر 12 بقلم حنين محمود

رواية لماذا انا الجزء الثاني عشر

رواية لماذا انا البارت الثاني عشر

رواية لماذا انا
رواية لماذا انا

رواية لماذا انا الحلقة الثانية عشر

ميرو : هطلب منك طلب بس مش ترفضي
مريم: عيوني ليكي يا ميرو
ميرو: مريوم انتي عارفه اني بعتبرك بنتي و اكتر
مريم: طبعا والله انا كمان بعتبرك امي
ميرو:انا انا عيزاكي ل ابني
مريم من الصدمه و الكسوف مش عارفه تتكلم
ميرو: وافقي يا مريم انتي انسب واحده ل ابني انا عايزه اطمن علي ابني قبل ما اموت
مريم: بعد الشر عليكي يا ميرو
ميرو: مريم انا مريضة سرطان و خلاص مفيش امل انا في المرحلة الاخيره
مريم بصدمه : ……….
••••••••••••••••••••••••في مكان اخر•••••••••••••••••••••••
~~~~~~~~~~~~في مكتب ادم~~~~~~~~~~~
اسلام : هنعمل اي في موضوع جاسر الزفت ده
ادم و هو ينفخ الدخان بغضب: مش عارف انا قلبت عليه الدنيا
محمد: كده كده هيظهر المهم لازم نكون جاهزين
اسلام: والله يا مرحب خليه يجي بس
ادم: انا مش عايز استني يجي هنا انا عايز ادور عليه علشان اخد طار ابويا و كمان حق امي و حق مريم
محمد غمز ل اسلام و بيقول : مريوم دي بنت زي العسل
نظر له ادم نظره كلها غضب ولسه هيتكلم
محمد بضحك : بهزر بهزر والله
اسلام كان بيضحك عليهم و يقول : و قال مش بيحبها و هو هيموت من غيرته
سبهم ادم و خرج من المكتب
——————————————-سبحان الله🥀
جاسر: يا احمد باشا غلط نروح ل ادم دلوقتي لازم نكون جاهزين ادم معاه فلوس و رجاله قد كده
احمد: انا مش بيهمني حاجه
جاسر : يا باشا اهدي انا عارف ادم كويس مفيش حاجه تقدر تكسره غير حد قريب منه
احمد: بمعني
جاسر: مريم نخطف مراته هي هربت مني و شكلها رجعت القصر
احمد: بقي حتت الخدامه دي هتكون مراته
جاسر: اميره هانم هي اللي عايزه تجوز ابنها ل خدامه
احمد: طيب افرض هو عايز يخلص منها اصلا
جاسر: تؤ بيحبها
احمد: كويس هبعت حد من رجالتي يخطفها
جاسر: الموضوع مش بسهوله دي ادم اكيد جاب حراس و اكيد مش هيعمل فرح كبير انا عندي فكره احسن
احمد: اي هي الفكره دي
جاسر……….
———-لا اله الا الله 🌱—–في مكان تاني 😉
ادم سبهم و خرج من المكتب و راح عند اميره هانم و كان بيقول في نفسه
ادم: معقول حبتها لا لا انا هتجوزها علشان امي بس نصيبه لو حبيت تاني هي بصراحه عيونها تسحر ربنا يستر وصل ادم ل غرفه امه (اميره هانم) و طرق الباب طق طق سمع صوت امه بتقول اتفضل دخل لاقي ميرو و مريوم قاعدين معا بعض و بيضحكو
ميرو: تعالي يا دوما
مريم شافت ادم نزلت عيونها في الارض و وشها احمر خجلا و قامت وقفت و قالت بالاذن انا يا ماما
ميرو بضحك: اقعدي يا مريوم
مريم بكسوف: لا معلشي يا ماما عايزه اروح اعمل كام حاجه كده
ميرو: تمام يا قلبي
ادم: كان يبوص علي عيونها و علي شكلها الطفولي و قال
ادم: احم مريم
مريم: نعم
ادم: من بكري هتيجي مدرسه تعلمك اللي ناقصك علشان هقدم ليكي في مدرسة انترناشونال و هيكون معاكي عربيه ب سواق
مريم: بجد
ادم بابتسامه علي فرحتها و شكلها : اه طبعا بجد
ميرو: لا مش دلوقتي
ادم: نعم ليه
مريم نظرت ل ميرو بكسوف و قالت انا في غرفتي سلام و خرجت تجري
ادم: في اي يا ماما ليه كده
ميرو: مالك يا دوما
ادم: ايه اللي انتي قولتيه ده ليه مش عايزها تتعلم دلوقتي
ميرو: علشان فرحكم
ادم: فرحنا
ميرو: اممم فرحكم بعد شهر باذن الله
ادم في سره ليه بدري كده بس يا ماما حرام عليكي ماكان الخميس الجاي احسن
ميرو: بتقول حاجة يا دوما
ادم: بقول ليه الاستعجال ده
ميرو: ده مش استعجال بالعكس ده شهر علشان تجيب اي حاجه ناقصها علشان تروح تخطبعا من امها
ادم: حاضر يا ماما يلا ارتاحي انتي دلوقتي و انا هروح اجهز شوية حاجات كدا

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية لماذا انا)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى