روايات

رواية احببت فارس الصعيد الفصل السابع والأربعون 47 بقلم حبيبة محمد

رواية احببت فارس الصعيد الفصل السابع والأربعون 47 بقلم حبيبة محمد

رواية احببت فارس الصعيد الجزء السابع والأربعون

رواية احببت فارس الصعيد البارت السابع والأربعون

رواية احببت فارس الصعيد الحلقة السابعة والأربعون

بعد ما يزن وروح نزلو
روح: صباح الخير
ريتال+رعد: صباح النور عامله اى حالن
روح: الحمدلله احسن
ريتال: الحمدلله
محمد: نزل صباح الخير
رعد: صباح الخير يعمي
يزن: صباح الخير
سليم: نزل وراه
ريتال: مسكت ايد رعد
محمد: كيفك يروح يبنتي
روح: الحمدلله يجدو انت عامل اي
محمد: الحمدلله يبنتي وانتي يريتال
ريتال: االحمدلله يجدو
محمد: دائماً يحبيبتي
رعد: خدت علاجك يعمي
محمد: ايوا يولدي خدتو
رعد: طب يعمي هنروح مشوار ونيجي
محمد: براحتكم يولدي
والاربعه مشيو
روح: هنروح فين
يزن: المفجأه وركبو العربيه ومشيو
بعد شويه وصلو علي المحطه
ريتال: بستغراب اي جايبنه هنا…
فيروز(اخت رعد ويزن): جريت ريتااال رووح
ريتال: جريت عليها فيروز وحشتيني عامله اي
فيروز: حضنتها الحمدلله ولله انتي عامله اى
ريتال: الحمدلله وسابتها وحضنت سحر(مامت روح وزي مامت ريتال)
بقلم حبيبه محمد
تسريع الاحداث سلمو علي بعض وفيروز كانت مع ريتال ورعد وسحر مع روح ويزن ووهما مروحين جابو فطار
بعد شويه وصلو ودخلو وكان محمد وسليم قاعدين
رعد: اتفضلي نورتي
سحر: بنوور… وبصت بصدمه للي قاعد
محمد: قام اهلاا كيفكم وكيف طارق وايهاب
فيروز: االحمدلله يعمي
سحر: ردت وعنيها علي سليم الحمدلله
رعد: طب ما تعملو الفطار كده
سحر: هاا اه طبعاً طبعاً واخدو الحاجه ودخلو المطبخ
فيروز: اي جابو هنا
سحر: ازاي ازاي يريتال
ريتال: اهدو وهفهمكم وبدأت تحكي كل حاجه وهما بيحضرو الفطار
روح: ده بيض صح
سحر: اه
روح:وانا بقول معدتي وجعتني ل.. وقبل متكمل جريت ع الحمام
فيروز+وسحر+ريتال جريو راحولها
سحر: بنتي مالك فيكي اي
روح: اطلعو برا
فيروز: طلعت بره جري
رعد: كان بيتكلم مع محمد ف شغل شاف فيروز وهي بتجري وبتشاور علي الحمام رووح ييزن…
يزن: فهم وقام راح بسرعه والكل لحقو
روح: بتعب يماماا اطلعي ونادي يز…
يزن: انا جيت خلاص معلش يجماعه انا هفضل معاها وانتب يريتال فهمي ماما كل حاجه وانا هكون معاها ودخل لروح
بعد دقايق
بقلم حبيبه محمد
روح: خلصت وكانت تعبانه خالص
يزن: بس خلاص اهدي
روح: انا مش عاوزه حد فيهم يشوفني وانا كده ييزن
يزن: وانا مش هخلي حد يشوفك اصلا تعالي ومسكها وطلعو
ريتال فهمت سحر وفيروز علي اي الي فروح وانها شاكه تكون حامل وسحر قالت لازم نروح المستشفى نطمن برضو
يزن: طيب انا هروح المستشفي واجي
رعد: انا جاي معاك
ريتال: بصت لرعد
رعد: بصوت واطي هاخدك متخفيش
فيروز: وان..
رعد: خليكي انتي هنا معاها مش هنتأخر وعشان انتو جاين تعبانين
فيروز: طيب يرعد
رعد: باس دماغها متزعليش مش هنتأخر ماشي وخدي بالكو من نفسكو ولو حصل حاجه انتي عارفه هتعملي اي
فيروز: حاضر
بعدين بيمشو يروحو المستشفي ودخلو والدكتوره قالت ليزن يدخلها اوضه الكشف وريتال دخلت معاها
الدكتوره خرجت
يزن: كان واقف متوتر وقلقان وخايف وبيفرك ف ايدو ورعد بيقولو كلام يطمنو
يزن: خير مالها كويسه صح
الدكتوره: استاذ يزن اهدا هي كويسه واخدنا عينه د*م نتأكد برضو وهي عندها نقص فيتامين بس
يزن: تمام يعني كويسه
رعد:بمقاطعه خلاص يدكتوره شكرا هي كويسه ييزن متخفش
الدكتوره: نص ساعه والنتيجه تطلع
رعد: تمام شكراً ودخلو
ريتال: بقلق قالت اي عندها اي كويسه صح
رعد: اهدي عندها نقص فيتامين بس
ريتال: زفرت برتياح
بعد نص ساعه وكانو قاعدين علي اعصابهم الدكتوره طلبت يزن ورعد علي مكتبها
بقلم حبيبه محمد
يزن: بقلق خير يدكتوره
الدكتوره: نتيجه التحليل طلعت
رعد: الي فيها
الدكتوره: ولله يا استاذ رعد التحاليل بتقول
يزن: بعصبيه اخلصي مش شيفاني علي اعصابي
الدكتوره:الف مبروك المدام حامل ودي اعراض حمل انا هكتبلها علي فيتامينات وشويه ادويه تاخدهم بنتظام وطبعا متاكلش شطه كتير ومتشلش حاجه تقيله والراحه التامه ومتتعصبش عشان الحمل لسه ف اوله واي غلطه هتسبب ضرر
يزن: ان شاء الله خير واخد الورقه وطلع
رعد: بفرحه الف مبروك ييزن مش مصدق ان خلاص هشوف عيالك وهبقي عم
يزن: حضنو بدموع فرحه الله يبارك فيك عقبالك انت وريتال يارب
رعد: يارب ودخلو
ريتال: هاا خير قولو
يزن: قرب من روح
روح: بتوتؤ ف اي
يزن: انتي حامل وحضنها وكان مدمع من الفرحه
ريتال: كانت شاكه واتأكدت وكانت فرحانه اووي
روح: يعني انا جوايا نونو
يزن: اه
روح: هبقي ماما وانت هتبقي بابا الله وحضنتو جامد
يزن: الحمدلله يارب
روح: قامت وراحت علي ريتال وحضنتها هتبقي خالتو يريتال هتبقي خالتو
ريتال: بدموع انا فرحانه اووي
روح: مسكت ايد ريتال ونطت انا فبطني نونو انا فبطني نونو
يزن: مسكها بسرعه واتكلم بعصبيه بسيطه روح كده غلط
روح: بصتلو ولله نسيت من الفرحه ييزن معلش
يزن:براحه عشان متتعبيش ويلا نمشي بقي
روح: يلا
وحاسبو المستشفي ومشيو
بعد شويه وصلو ودخلو
بقلم حبيبه محمد
الكل كان قاعد لقوهم قاعدين
روح: جريت لسحر وفيروز ماما انا حامل
سحر: وقفت وهي مش مصدقه وحضنتها وعيطت
فيروز: صقفت الله وحضنت يزن الف مبروك ييزن
سحر: الف مبروك يقلبي عقبالك يريتال
روح: الله يبارك فيكي يماما
ريتال: راحت حضنتها يارب
يزن: عقبالك يفيرو
فيروز: حبيب قلبي اخيرا
محمد: الف مبروك يروح يبنتي انتي ويزن ربنا يكملك علي خير
يزن: ربنا يخليك يعمي
فيروز: الف مبروك يروح
روح: الله يبارك فيكم بجد
سحر: حيث كده اعملك اكل يرم عضمك بقي
روح: ابتسمت بحب متحرمش منك يماما
بعدين بيقعدو وسط فرحتهم وسليم بيكلم حد وبيخرج
تسريع الاحداث
بعد. مرور اسبوع وكان محمد سافر الصعيد وسليم سافر وبتكون الحياه استقرت للكل وسحر رجعت بيتها وفيروز كانت بتقعد معاها لانها لوحدها وكده ويزن كان مهتم بروح جداً وبيروح يتابعو مع الدكتوره وهو والكل كانو مهتمين بيها جداً
كان الكل قاعد معادا رعد لانو فشغل ويزن واخد. اجازه
يزن: كان بيقطع تفاح لروح وهي قاعده جمبو بتتفرج خدي
روح: اخدت التفاح وكلتو
ريتال: بزهق هو لسه كتير
الباب اتفتح
يزن: اهو جه يستي
ريتال: قامت جريت حضنتو اي كل ده يرعد
رعد: بادلها الحضن بتعب شغل يحبيبي معلش
ريتال: بصتلو مالك
رعد: مالي
ريتال: تعبان
رعد:لا ده صداع بس
ريتال: اخدت الاكياس من ايدو طيب ودخلو
يزن: جبت الحاجه
رعد: اه بس ملقتش للحجه كراميل جبت شكولاته
روح: خلاص كتر خيرك ولله
يزن: شكرا يرعد تعبك معايا معلش
رعد: ضرب كتفو روح اختي بتقول اي ربنا يكملها علي خير
روح: ياااارب
يزن: عقبال ريتال
رعد: ان شاء الله
ريتال: بتيجي من المطبخ بعد. ما حطت الحاجه الي رعد جايبها
رعد: حطيتهم
ريتال: اه تعالا يلا واخدت ايدو وطلعو
رعد: اي
ريتال: طلعت غيار ليه ادخل خد شاور يلا وارتاح وكانت بتقلعو الجاكت
رعد: بصلها بحب
ريتال: يلا
رعد: با*س خدها ودخل
بعد شويه بيخرج ونزل
ريتال: كانت ف المطبخ
رعد: قعد
ريتال: جيت وكانت حضرت الاكل يلا الاكل جهز
كلهم قامو عشان ياكلو
رعد: تسلم ايدك
ريتال: جبت الطريقه وكلمت ماما وانا بعمل الاكل
روح: تسلم ايدك يقلبي معلش الحمل عليكي بقي
ريتال: حمل اي بس كلي انتي عشان تتغذي
روح: بصتلها بحب
بعد شويه بيخلصو
بقلم حبيبه محمد
ريتال: بتلم الاكل وتعمل قهوه وبتجيب عصير التوت الي رعد. جابو لروح
رعد: اخد القهوه تسلميلي
يزن: اخد القهوه شكرا
روح: تسلميلي يقمري
ريتال: جابت حبايه للصداع واديتها لرعد
رعد: اي ده
ريتال: للصداع
رعد: ااه ربنا يخليكي ليا
ريتال:قعدت جمبو
رعد: نام علي رجليها وقعدو يتفرجو علي الفيلم… نسيبهم
في الصعيد في بيت محمد. القط كبير الصعايده
سليم انا هنزل يجدي ومتخفش ولله
محمد: يمين بالله لو قربتلهم يسليم مش هسكتلك فاهم
سليم: فاهم يجدي
محمد: تخلص الشغل وتيجي
سليم: حاضر
محمد: يومين بظبط والاقيك اهنا
سليم: حاضر يجدي
محمد: في رعايه الله خد بالك من نفسك
سليم: حاضر مع السلامه ومشي نزل علي مصر…
عند رعد ويزن
رعد: يلا يريتال
ريتال: نقعد شويه
رعد: لا يلا ورايا شغل الصبح
ريتال: طيب يلا
يزن: مش يلا
روح: بصتلو طيب
وقامو طلعو ونامو
تاني يوم♡♡♡
بيقوم رعد ويلبس ونزل عمل قهوه وسندويش واكل وراح الشغل
الساعه جيت 10 الصبح يزن قام علي رنه فونه
يزن: بنوم الو
شخص:….
يزن: بزعيق يعني اي مش فاهم
شخص:….
يزن: ماشي جاي جاي
شخص:..
روح: بنوم في اي يزفت بتزعق لي
يزن: انا لازم انزل الشغل
روح: في اي
يزن: شغل يروح شغل وقام يلبس
روح: طيب خضتني جتك نيله ونامت
يزن: انا ماشي
روح: هتتأخر
يزن: مش عارف
روح: طيب هنزل انا وريتال نشتري حجات للبيبي
يزن: مش اما نعرف بنت ولا ولد
روح: ييزن هتفرج بقي مبخرجش وحاسه انو ولد اصلا
يزن: ماشي يروح بس خدو بالكو من نفسكو كويس
روح: حاضر متتأخرش
بعدين يزن بيمشي وروح بتنام جمب ريتال
عند سليم
بقلم حبيبه محمد
سليم: كان بيكلم شخص ف التليفون
شخص: ايوا يبيه حاضر
سليم:….
شخص: حاضر يبيه يتنفذ
سليم:….
شخص: حاضر
سليم: ربع ساعه وهكون عندك
شخص: ماشي يبيه…
بعدين بيقفلو
الساعه 2 الصبح
ريتال: قامت وصحت روح ونزلو
ريتال: دخلت تعمل فطار وطلعت
روح: تسلم ايدك يعمري
ريتال: ب الهنا يقلبي عشان تاخدي العلاج يلا
بعد شويه خلصو اكل وروح خدت العلاج وقعدو يتفرجو وروح ماسكه الفون بتتفرج علي النت
روح: ريتال
ريتال: نعم
روح: يلا نشتري حجات للنونو
ريتال: بس لسه بدري
روح: يستي يلا بقي
ريتال: خلاص يلا وطلعو يلبسو
روح: هرن علي يزن اقوله اننا هنخرج
ريتال: وانا هعرف رعد
روح: الو
يزن: اي انتي كويسه
روح: اه انا هخرج زي مقلتلك
يزن: ماشي يروح وخدو بالكم من نفسكو
روح: حاضر سلام
ريتال: بتعرف رعد برضو وبيخرجو يروحو مول
وصلو ودخلو قسم ملابس الاطفال وكانو بيتفرجو
روح: حلوه اووي دي
ريتال: اه بس دي ولادي
روح: حاسه انو ولد اووي
ريتال: ان شاء الله يكون ولد
روح: يارب
عند. سليم من اول ما هما خرجو
شخص: الو ايوا يسليم بيه
سليم: في جديد
شخص: بنتين خرجو وانا وراهم اهو
سليم: حلو اووي خليك وراهم والي اتفقنا عليه تعملو واوعا حد يكشفك
شخص: امرك يسليم بيه وقفل
بيمر الوقت وروح وريتال بيتفرجو ويشترو الي عجبهم
ريتال: كفايا كده
روح: طيب يلا وحاسبو ومشيو
روح: ريتال هاتيلي ايس كريم ونبي
ريتال: حاضر
روح: بتفضل واقفه بعيد وشايله اكياس وريتال راحت تجيب ايس كريم
روح: كانت بتبص للاكياس بفرحه ومره واحده……تتوقعو اي يحصل ♡

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببت فارس الصعيد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى