روايات

رواية للقدر رأي الفصل السابع 7 بقلم آية غنيم

رواية للقدر رأي الفصل السابع 7 بقلم آية غنيم

رواية للقدر رأي الجزء السابع

رواية للقدر رأي البارت السابع

رواية حالة اغتصاب
رواية حالة اغتصاب

رواية للقدر رأي الحلقة السابعة

ياسمين خايفه اوي على صخر
غزال اخدتها في حضنها و قعدت على قمه الجبل وبصت في السما وافتكرت زيدان ودموعها نزلت منها من تاني
……….
__$_$_ آية غنيم
” وكُلما تذكرت ُ أياماً الذي كُنا نقُضِيها للصباح معاً تزرف دموعي غصباً ”
………….
وبالفعل مشيوا ناحيه العنوان … كان مكان بسيط في حته بسيطه جدا قريه صغيره كلها أهالي في قلب بعض تطلق عليها ” الكونيسه ”
البيت كان صغير جدا مشيوا تبع العنوان وبالفعل لقوا العنوان قدم البيت
صخر اي المكان ده بسيط اوي هم اكيد عايشين هنا
مدثر اها هو ده العنوان دخلوا البيت كان الباب مقفول نص قافله فتح مدثر ودخل وكان صخر ورا مدثر
كانت قاعده على السرير بتذاكر و ضهرها للباب حست بجد داخل الأوضه بتلف لقت الاتنين قدمها مدثر وصخر قامت من على السرير صوتت جامد جدا جدا قام صخر شدها
صخر بس بسسس مش هنعمل حاجه عاوزين منك حاجه واحده بس ماشي
البنت هزت راسها بمعنى ماشي
صخر بلاش صويت هعين ايدي بلاش صويت

 

 

 

 

البنت هزت راسها بمعنى ماشي …. عان صخر ايدو والبنت كانت خايفه جدا لفت براحه وهي خايفه ودموعها نزلها منها وهي هتموت من الخوف
مدثر اهدي انا مدثر اللي خليل شغال معايا افتكرتين
البنت هزت راسها اي..يو..ايوه
مدثر تمام فين خليل راح فين
البنت مدثر مش عايش معايا انا عايشه لوحدي هنا بابا وماما ماتوا من زمان وانا عايشه لوحدي و..و اختي اتجوزت ومشيت ومعرفش والله حاجه عنها خالص وخليل ميعرفش حاجه عني اساسا غير اسمي بس
مدثر تمام خلاص تعالي معانا
البنت فين لا طبعا انا عايشه هنا مع الناس ومحدش يقدر يعمل حاجه بر ياللا
دخل راجل وابنه انتوا ميت وبتعملوا اي هنا في حاجه يا مرام
مرام لا يا عمي مفيش كانوا بيسال على خليل
الراجل بص يا ابني انت وهو خليل عامل زي الجن يظهر وقت أن يحب و يختفي وقت ام يحب محدش يعرف حاجه عن خليل خالص
صخر ماشي وخرج وهو حزين كان خلاص تكه وحق أخته هيجي بس للقدر رأي …
خرج مدثر وصخر من البيت …. مدثر اسف مكنتش اعرف كل ده
صخر حقها و هيرجع …!!!!؟ ومشي
………..
_______ آية غنيم
كانوا نايمين بدون ملا”بس على السر”ير
زيدان كانت لي”له حلوه
ميلادي اي حاجه معاك حلوه

 

 

 

وقرب من شفا”يف ميلادي وبا”سها
ميلادي خلاص هتعمل اي في غزال اللي في مصر
زيدان ملناش دعوه بيهم خلاص هم في حته واحنا في حته تانيه خالص
ميلادي لا طبعا اللي حصل انت ليك ايدا في زي ما اتفقت مع خليل أن يعمل كده علشان انت تتجوز غزال لزم تصلح كل ده ماشي
زيدان ملكيش دعوه باي حاجه
ميلادي لا طبعا انت هنا صاحبي وكذبت وقولت مراتك لكن اقسم بالله لو مقولتش انك ليك ايدا وان خليل متفق معاك أنا بنفسي هرجع مصر واقول كل حاجه لمدثر وصخر
زيدان ضربه بقلم جامد اوي قولت اسكتي سامعه
وخرج من الاوضة نزل ركب الموتسكل بتاعه ومشي
قامت ميلادي لبست وحجزت تذكرتين ونزلت بسرعه تروح المطار قبل ما يرجع ….
………………
___________ آية غنيم

 

 

 

رجعت البيت هي و ياسمين و دخلوا من الباب الخلفي من المطبخ و طلعوا بسرعه جدا على فوق دخلوا اوضة ياسمين
يا سمين اوف محدش شاف حاجه
امل كل ده ساعه لحد الصبح يا ست غزال انتي و ياسمين
ياسمين احيه اقسم بالله كنا مع صخر ولما يجي اسالي صخر وعايزين ننام زفت عمتها بر الاوضه كلها وقفلت
مرات عمه ماشي ماشي
ياسمين هربنا منها مش هتسكت كنتم فين واي ده كل. مع صخر فين فين …فين..فين.. لو امتحان مش كل ده
…..
مدثر بق خليل هو اللي ليها دخل في كل ده هو اللي اغ”,تصب غزال هو اللي عمل كل حاجه وهرب وزيدان هو اللي لبس كل حاجه لزم اصلح كل حاجه
………
______اية غنيم
رجع طلع اوضه نام على السرير بعد تعب كبير دام تلات ايام غمض عيونه وشاف القمر ياقوت
بابا انا نايمه وانا مبسوطه هنا بس عمتوا غزال تعبانه جدا
صخر بس بابل تعبانه اوي
ياقوت بابا تيتا قالت حاجه حلوه اوي اقولك عليها
صخر قولي
ياقوت ” إنَ اللّه مع الصَابِريِن ”
قام صخر من النوم بسرعه بعد الجمله دي وهو مخضوض جدا
قام نزل لقا بنت قاعده تحت مع عمه وغزال وامه ومرات عمه …
امه صخر تعالي بسرعه كويس انك جيت
ياسمين ابنك فوق من بدري انتي اللي متعرفيش حاجه عنهم حاجه
امه حسبي الله ونعم الوكيل فيكي
ياسمين بعد الشر

 

 

 

صخر انتي مين وعاوزه اي
انا ميلادي عاوزك انت شخصيا
صخر انت!!!
ميلادي انا مش مرات زيدان انا صاحبة زيدان وچيس مش بنت زيدان چيس بنتي انا وزيدان لي دخل في كل حاجه
صخر ازاي
ميلادي هقولك …….

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على: (رواية للقدر رأي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى