روايات

رواية للقدر رأي الفصل التاسع 9 بقلم آية غني

رواية للقدر رأي الفصل التاسع 9 بقلم آية غني

رواية للقدر رأي الجزء التاسع

رواية للقدر رأي البارت التاسع

رواية حالة اغتصاب
رواية حالة اغتصاب

رواية للقدر رأي الحلقة التاسعة

الي عزيز مدثر ”
٠٠ اريد أن أراك كل ليله في حلمي الذي أراك فيه ، اريد ان تراني كما أراك ، اطلب ذلك الطلب وانا خجوله أكثر من حالي ، اريد أن تكون سنداً لي بعد ابي ، أنها اخر صخر أعشقه واحبُ فوق حبُ المحبين حباً ، ولكني اعشقك وأريد أن تكون معي ، اريد أن نذهب الي ذلك الركن الهادئ ونعيش في امان وسلام ولا احداً يدخل في حياتنا الخاصه ، نعيش في امان كما نريد من الطفوله اني ارسل لك رسائل كل ليله ويوماً ما سوف ترا كل هذا بعينك وتعلم كم انا احب ان نكون سوياً ”
………………………. أغلقت النوت ونامت ……………….
الليل الساعه تسعه دخل صخر بيت مدثر على أساس في عزاء وناس ولكن كان العكس كان فاضي جدا و مكنش في حد في البيت خالص غير أساس البيت و نور بسيط اوي اللي موجود وظهر حد لصخر في نص البيت
بدور على يا صخر علشان حق اختك ولكن ظهر خليل وقالوا إن خليل هو المجرم و قالوا تاني أن زيدان هو المجرم وانت محتار مين اللي اغت”صب بجد طيب عاوز الحقيقة اسمع كده … كان صخر بيلف حوالين نفسه وعاوز يعرف مين اللي بيتكلم ….
التاني شغل فيديو على شاشة كبير وكان زيدان هو اللي موجود في الشاشه ..
زيدان .. عارف انك زعلان ولكن مش ذنبي اختك انا معملتش فيها اي حاجه انا كنت هتجوز اختك كان غصب بس كان قدم الناس كلها كان هيحصل فرح .. اللي حصل أن خليل بوظ كل حاجه لما دخل هو و الاننين اللي معا وحصل معايا خيانه من اقرب صديق صهيب غدر بيا وانا معرفتش احمي غزال ذنب عارف بس مكنتش هقدر اعمل حاجه لو شوفت كم العذاب اللي حصل هتفهم .. ميلادي اكيد قالتلك على كل حاجه لما تشوف الفيديو حاجه من الاتنين هكون عايش وقاعد معاك وانت بتسمع أو هكون ميت و بتحاسب عند ربنا .. زيدان كمل مع الفيديو ….. دلوقتي انت عرفت أن زيدان ملهوش دخل في حادث اختك زيدان كان عاوز يتجوز غزال سارع هي السبب ساره كانت رافضة علشان شافت ميلادي وچيس معايا مره فهمت اني متجوز فهمت اني معايا بنت زيدان بيحب غزال من زمان بس ساره وقفت كل حاجه زيدان جاهز لكل حاجه بس تكون غزال معا هو اتعذب كتير بسبب البعد ده كل استحمل كتير وجاهز علشان يستحمل اكتر بس تكون غزال معا زيدان ….
و اتفتح النور وظهر زيدان ومدثر وغزال و ميلادي …

 

 

 

صخر ده ازاي !؟؟
زيدان زي ما سمعت انا مليش دخل خليل هو اللي عمل كل ده ..
مدثر حلو كفايه عند ادام محدش لي دخل ونلبس بدله جديد
ميلادي وفستان سواريه انا وچيس
صخر بنفس الوش فين خليل و بتفكروا في اي ؟؟
مدثر خليل بلغت عنها هو مش انا الصراحه شرطي المانيا اتفقت معا وهو كمل وحاليا خليل في السجن …..
ميلادي يبق نعمل فرح ….
صخر انت مش قولت أن زيدان مات ..
مدثر اسمع
Flash Back…..
مدثر.. زيدان !!
” بلاش حزن لسه في أيام هنعيشها وفي حق هيرجع ”
مدثر بس ده حصل ازاي .!!
زيدان بص انا عايش ممت”ش خالص خليل سافر المانيا وكان هيمو”تني فعلا بس الحصل أن في شرطي المانيا كان ماشي في الشارع وشاف خليل وهو عاوز يقت”لني لحقني وعرف اني اخو مدثر المنفلوطي.. وفهمت الشرطي على كل حاجه بعد ام مسك خليل وطبعا خليل هيدخل السج”ن ده غير القضية التانيه …اتفقت مع الشرطي أن يجيب ج”ثه محر”وقه من اي مستشفى مع اتفاق مع ممرض وأن يقولوا أن انا وبكده يوصل لخليل اني مُ”ت واقدر ارجع مصر تاني علشان خليل حاطط ناس عند بيت غزال لو انا رجعت غزال تمو”ت لما عرفوا أن خليل دخل السجن هناك مشيوا وكل ده ميلادي كانت بتواصل ليا وانا هناك وحاليا ميلادي بتتكلم مع صخر هناك ….
مدثر و المستشفي عرفت منين أن انت ؟؟
زيدان لا ده الشرطي هو اللي قالك المستشفى متعرفش اي حاجه يعني كل اتفاق مع الشرطي والممرض
مدثر اها يعني كلها لعبه
زيدان بظبط كده..
عوده الى الواقع…
صخر بتلعبوا كلكم و ياترا غزال كانت معاكم ؟
زيدان لا محدش كان يعرف غيري انا ومدثر وميلادي .و.

 

 

 

غزاااال …
كانت غزال وقعت على الارض وكلهم بيتكلموا
ميلادي الحق جريوا عليها كلهم رفعه زيدان من علي الأرض وطلع بيها ومدثر طلب دكتور ….
وبعد نص ساعه تقريبا
الدكتورة مبروك المدام حامل !!
زيدان حامل !!
كلهم كانوا في حاله من الصدمه ….
مشيت الدكتوره وكلهم كانوا مصدومين بجد .!!
جات ساره و امل وياسمين وعمهم … دخلوا و عرفوا وأمها زعلت اكتر ما كانت زعلانه ……
فاقت غزال و كانوا كلهم قاعدين معاها بس خرجوا بر الاوضه معاد أمها فضلت قاعده معاها …..
غزال ما…م..ا
أمها سمعت صوته صوتت من كتر الفرحه اتكلمي تاني قولي تاني يا بنتي
غزال .. ماما اي اللي حصل.
أمها يابنتي اغم عليكي وانت قاعده معانا بقالك ٧شهور تقريبا ..
غزال ٧شهور يعني مش امبارح
أمها امبارح بقالي٧ شهور قاعده معاكي طول النهار وصخر شويه وزيدان بالليل ..
غزال زيدان !! فين زيدان
أمها لسه ماشي بس هيرجع اهدي
دخلت الدكتورة حمدالله على السلامه حضرتك غيبوبه طويلة شويه
زيدان اخيرا حبيبتي ❤️ صحيت ٧ شهور كاملين وانت نايمه كده ….
غزال ٧ شهور في الغيبوبة دي والحلم ده

 

 

 

زيدان حلم اي
غزال ضحكت حلم ما يعلم بيه اللي ربنا …
زيدان مش مهم المهم انك صحيت ❤️
” وكُلما أَتيِت أتيت ومعاكَ البهجة الذي اأَنتظرِه من
سنين احببتك فوق حب المحبين حبا ً يا عزيزي ..”
أغلقت ذاك النوت ونامت بسلام وبجانبه زيدان الذي تعشقه … أغلقت عيونه ونامت في سبات عميق داخل أحضان زيدان …٠
# تمت بحمد الله

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية للقدر رأي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى