روايات

رواية لقد وقعت في حب منتقبه الفصل الرابع عشر 14 بقلم بسملة أحمد

رواية لقد وقعت في حب منتقبه الفصل الرابع عشر 14 بقلم بسملة أحمد

رواية لقد وقعت في حب منتقبه الجزء الرابع عشر

رواية لقد وقعت في حب منتقبه البارت الرابع عشر

رواية لقد وقعت في حب منتقبه
رواية لقد وقعت في حب منتقبه

رواية لقد وقعت في حب منتقبه الحلقة الرابعة عشر

سليم خلص صلاه هو وحمزه ورجع جسد من غير روح وكيف وروحه بداخل هذه الغرفه وبعد شويه طلعت الدكتوره وكلهم جريوا عليها
سليم ورجله خلاص مش شايلاه: ملاك عمله ايه
الدكتوره: احنا عملنا اللي علينا والباقي علي ربنا هنستنا 24ساعه علشان تتعدي مرحلة الخطر ادعولها ممكن تدخل في غيبوبه روان كانت وصلت المستشفىبعد ما دورت عليهم ورنت علي مامت ملاك تسألها هما فين
وطلعت ملاك علي السرير واتنقلت في العنايه المركزه وسليم بيبص عليها من الازاز ودموعه نازله
وراح عند الدكتوره
سليم: انا عايز ادخلها
الدكتوره: مش هينفع
سليم ووشه احمر وعيونه حمره وبصوت مخيف: عايز ادخل لمراتي
الدكتوره بخوف: تمام
ودخل سليم اوضة ملاك وقرب منها وقعد جمب
سليم بدموع : ملاكي ملاكي انا بحبك اووي تعرفي لما سبتيني من 13سنه كان عندي امل انك ترجعيلي وكنت واثق ان عندك سبب وقوي كمان تقريبا كنت متأكد انك هترجعيلي تاتي بس الوقتي انا كنت متدمر من شويه يا ملاكي اصخي واحيي الامل تاني لاني بجد تعبان اووي في بعدك انا موحشتكيش اصحي يلا وحشتني قهوة عيونك اصحي وتعالي واوعدك هاخدك ونبعد بعيد عن كل اللي هنا هنروح مكان ميبقاش فيه غيرنا انا وانتي بس يلا اصحي ومسك ايديها وحطها عند قلبه وكمل ده بيوجعني اووي يا ملاكي مش قادر يلا اصي وفوقي علشان سولي يبقي اووي ومعدش يعيط انتي اللي بتقويني يلا مش انتي قولتي اني سندك وابوكي وامك واخوكي وعيلتك كلها سند وعيلتك بيتوجع يا ملاكي انتي سندي وامي واختي ومراتي وابويا وحب طفولتي وبنتي اصحي يلا بجد انا تعبان مش قادر انا تعبان جدا ووقف وقرب منها ورفعها من علي سريرها ونام وهيا عليه وباس دماغها وحضنها بقوه كأنه كده بيمنعها متمشيش ونام وهو حاسس بالامان ان هي جمبه وفي حضنه نام بأمان
_______________________________________________
برا الاوضه كان حمزه بيبص علي اخته وعيونه بتدمع
حمزه دخل لما عرف انا سليم نام
حمزه بدموع: ملاك اصحي يا حبيبتي اصحي وتعالي في حضني ولو حتي هنضرب من سليم بس احضنيني انا تعبان وقلبي واجعني اووي يا ملاك مش انتي تعبانه بس انا حاسس بيكي انا تعبان لانك هتبعدي عني اوعي تبعدي عني يا ملاك انا هنكسر مش انتي كنتي بتقولي ان مينفعش ابص لروان ولازم اغض بصري وعد اني هسمع كلامك ومش هبصلها وهروح اخطبها وافرحك بيا بس قومي يلا اصحي انا نفسي احضنك اووي نفسي اسمع مناقرتك ليا مش انا كنت بقول ان لما تتجوزي اني البيت هيفضي وهرتاح بالعكس انا تعبت والبيت بقا فاضي بس بقا وحش كل حته في البيت بتفكرني بيكي انتي وحشتيني جدا جدا يا ملاكي يعني حمزه موحشكيش يا ملاك
طب حتي لو مش وحشتك سليم حبيبك موحشكيش سليم هينكسر لو مصحتيش يا ملاك مش هيبقي سليم زي اللي معانا هيرجع سليم الروبت روح سليم مرتبطه بيكي يا ملاك قومي عشان حبك حاربي الموت والغيبوبه واصحي عشان حب الطفوله اصحي علشان ابوكي يا ملاك وحيات بابا عندك لتصحي وحياتي عندك متسيبيناش وحيات سليم عندك متستسلميش وحيات حب عمرك ومراهقتك وطفولتك اصحي يا ملاكي يلا اصحي مين هيشاركني مكانا المفضل اصحي وفجأه لقي حد حط ايده علي كتفه بص لقا مامته حضنها جامد وشاور علي ملاك وكمل ماما قوليلها تصحي يا ماما مش بتسمع كلامي يمكن تسمع كلام حضرتك كلميها يا ماما انا تعبان وعايزها جامبي ياريتني كنت انا بدالها وهي لا انا تعبان اووي ومحتاجها طب لو مش عشان خاطري علشان خاطر سليم حبيبها وحيات بابا عندك خليها تصحي لاني تعبان من غيرها يا ماما انا عاوزها جمبي يا ماما اصحي يلا يا قلب أخوكي اصحي وعيط وسابها وطلع جري وشاف روان وهيا واقفه علي الباب غض بصره علطول
_____________________________________________
بعد ما حمزه طلع مامت ملاك قعدت علي الكرسي
ساره مامت ملاك بدموع: ملاك اصحي يلا يا بنتي انتي وحشتيني اووي كنت بقولك لما تتجوزي هستريح انا تعبت خالص تعبت علشان بعيده عني يا ملاك اصحي يلا وناقري في حمزه وفيا اصحي يلا واتنطتي زي ما انتي عايزه اصحي والعبي زي الاطفال اصحي واجري والعبي ومش هقولك انتي طفله اصحي ومش هضربك بأبو ورده اصحي وهخليكي تستمتي روبانزل والاميره النائمه والكرتون وسيندريلا ومش هقولك انتي صغيره وهسيبك تنامي وتقومي براحتك قومي يلا سمعيني صوتك وحشني اووي وحشني وشك المنور وحشتني عيونك وحشتيني وانت بتقوليلي يا ست الكل وحشتني كلمة ماما يا ملاك ونفسي احضنك يا ملاك نفسي اووي يا ملاك تعرفي اني لما باباكي مات كان نفسي اموت وابعد بعيد عن كل اللي هنا بس فضلت علشانكوا متبعديش عني يا ملاك انا تعبانه ومش حمل خسارتك يا بنتي انا تعبانه اووي بضحك معاكوا بس ببقي من جوايا بتقطع تعرفي اني لسا لحد الان بفتقد باباكي وبيوحشني جدا بس علشانكوا بضحك ومببينش مع اني ببقا عارفه انكوا حاسين بيا بس مبحبش ابين ضعفي واكسركوا لا انا عايزاكي اقوي انا اعرف ملاك القويه اللي عمرها متستسلم اللي مهما حصل ثقتها في ربها مبتتهزش بتبقي واثقه ان كل حاجه بتحصل بيبقي وراها سبب عندها امل ومبتفقدوش بالعكس الامل بتاعها بيتجدد انا اعرف بنتي المندينه القويه اللي في اي مشكله مش بتتهز وفي اوضتها علي سجادتها بتعيط بين ايدين ربنا اصحي يا ملاك انا قلبي بيتقطع من جوا اصحي يا حبيبتي
_______________________________________________
روان ودخلت لملاك
روان بدموع:ملاك اصحي يلا انا تعبانه من غيرك اصحي يلا يا فوزي ووعد هلبس نقلب زيك انا كنت بفكر فيه بس انتي اللي بتشجعيني عليه اصحي يلا علشان نعمل مسابقات دينيه اصحي يلا علشان تشجعيني وتعرفيني معلومات عن ديني اصحي يلا علشان تناقري فيا اصحي علشان نروح نعمل ندوات ونوعي البنات ونصحيهم من غفلتهم يلا اصحي انا عايزه اعترفلك اني بعتبرك اختي يا ملاك وعارفه انك بتعتبريني اختك فوقي يلا يا ملاك فوقي يا اختي وصحبتي وخرجت وهي بتدعي ان صحبتها تفوق
_______________________________________________
الاسيوطي قاعد ومستني اتصال من المجهول تليفونه رن
الاسيوطي: تم
المجهول: تم وشافها بتموت قدام عينيه
الاسيوطي: فلوسك هتوصلك لحد عندك خليك مكانك
وقفل معاه
_______________________________________________
نروح لمكان جميل جدا عند البحر هادي ومش فيه حد
حمزه بصوت عالي:لييه لييه بتاخدوهم مني ليه ااااه اااه فينك يا ملاك ملاااااااااك اااااه انا تعبااااااان ووقع علي الارض وبدأ يعيط انا جيت للمكان المفضل بتاعنا انا عايزك معايا اسمعيني بقا اااه انا تعبان اووي وبص للسماء وقال يارب رجعهالي يارب
_______________________________________________
فاق سليم من نومه لقي ملاك لسه مصحيتش اشتالها وقام من علي السرير قعد جمبها
سليم: فوقي يلا يا مجنونتي يلا اصحي يا قلبي اصحي يا ملاكي اصحي يا ملكتي اصحي اصحي انا تعبان ومسك ايديها وقعد يعيط
فتحت عينيها بتعب واخدت وقت عما اخدت علي نور وجيت تحرك ايديها مش عارفة حست بدموع علي ايديها بصت لقته بيعيط فكرت سليم بيعيط ازاي ده مبيحبش يبين ضعفه لحد مجنونها بيعيط حب طفولتها بيبكي ليه وبصت علي المحاليل طب انا ايه جابني هنا وافتكرت لما اخدها للملاهي واعترفلها بحبه وبعدين رجعوا للشركه وافتكرت لما كانت هتعترفله بحبها بس حست بحاجه دخلت في جسمها وبعدين حست بدموع علي وشها من غير ما تحس ووجع بينخر فيها وبالدم اللي بينزل منها
واخر شيئ اعترافها امحبوبخا بكل شيء واخر ما تتذكره هذه الغيمة السوداء
فاقت من ذكراياتها علي صوته وهو بيكلمها
سليم: يلا يا ملاكي اصحي يا مجنونتي اصحي ياقلبى يلا انا تعبت عايزك تحضنيني انا ملحقتش استمتع باعترافك واخدك في حضني فجأة هتروحي مني كده قومي يا مجنونتي القويه اصحي
ملاك بتعب: صحيت يا مجنوني
سليم: تعرفي اني بدأت اتخيل صوتك وانتي بتقولي صحيت يا مجنوني اصحي يلا
ملاك بتعب: لا ما انا صحيت فعلا ومش بتتخيل يا مجنوني
سليم بصلها بسرعه لقاها صحيت جري حضنها بسرعه واول ما حضنها ملاك اتوجعت
ملاك:اه حاسب يا مجنون
سليم اول ما سمع تأوها:ايه في ايه مالك في حاجه بتوجعك انا اسف وبسرعه طلع جري علي بره وقال للدكتوره ورجعلها تاني جري
ملاك:انت روحت فين يا مجنون
سليم:روحت اجيبلك الدكتوره يا مجنونتي وطلع تاني
ملاك قبل ما يطلع:رايح فين تاني
سليم:رايح اقول لمامتك وحمزه وروان وطلع جري قالهم انها صحيت وكلهم طلعوا يجروا عليها
ساره وجريت عليها حضنتها : وحشتيني وحشتيني اووي كنت هموت من القلق حرام عليكي وقعتي قلبي يا بنتي
روان وجريت عليها:ايه حرام عليكي انتي وقعتي قلوبنا خوفتينا عليكي وحضنتها
بعد اما بعدوا عنها تستغربت انها مش شايفه حمزه بصت علي الباب لقيته واقف وبيبصلها بصتله ورفهت ايديها بمعني تعالَ وكأنها عطيته اشاره انه يتحرك جري عليها حضنها بسرعه
حمزه: انا اسف اسف اني مكنتش معاكي اسف اني محمتكيش اسف اني مكنتش بدالك هنا انا اسف اووي انا بحبك اووي اوعي تبعدي عني انتي اللي سندي مش انا يا ملاك انتي مش عارفه حسيت بقيه وانتي بعيده عني كان روحي اتسحبت مني
سليم كان جاي يضرب حمزه وكأن ملاك قرأت افكاره بصيتله بمعني اقف ارجوك ووقف فعلا
ملاك حست بسائل دافئ عرفت ان حمزه بيعيط
ملاك:اطلعوا برا لو سمحتوا عايزه اتكلم مع حمزه شويه طلعوا كلهم بهدوء
ملاك:حمزه
حمزه:……..
ملاك:حمزه انا طلعتهم كلخم طلع اللي جواك يا حمزه عيط اعمل اللي انت عايزة يلا
حمزه وحضنها جامد وقال:كنت خايف تبعدي عني زي بابا انا وقت موت بابا حاملت علي نفسي وكنت صغير ومش فاهم بس انتي كنتي جمبي بتهوني عليا لكن لو كنتي عملتي زيه كنت هتدمر يا ملاك كنت هتدمر انا اسف اني مكنتش معاكي كنت حاسس ان في حاجه فيكي بس كذبت شعوري ياريت كنت مشيت ورا احساسي ياريت
ملاك بهدوء: اللي حصل كان مكتوبلي يا حمزه وكان هيحصل حتي لو كنت في بيتي يا حمزه وبعدين كملت بس مكنتش اعرف انك بتخاف عليا
حمزه: انا بحبك اووي
ملاك : وانا بموت فيك
حمزه: شكرا
ملاك: مفيش شكرا دي بينا يا حمزه انت اخويا وسندي عمرك ما تضعف لانك انت اللي بتقوينا يا حمزه انت اللي بتمدنا بالقوه يا حبيبي
ودخلوا الكل وقضوا اليوم وسط اهتمامهم بملاك ونظرات الحب من سليم ليها

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية لقد وقعت في حب منتقبه)‏

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى