روايات

رواية بسمة الفهد الفصل الخامس 5 بقلم زينب نبيل

رواية بسمة الفهد الفصل الخامس 5 بقلم زينب نبيل

رواية بسمة الفهد الجزء الخامس

رواية بسمة الفهد البارت الخامس

رواية بسمة الفهد الحلقة الخامسة

“بسمه بتلف ف الوضه وبتغني وفرحانه بشكلها بصت علي البلكونه وقالت : الله بقا ما انا حلوه اهو ومزه كمان اهو يالهوي عليا انا
: يخربيتك يابسمه ايه دا
بسمه لفت واتصدمت وكملت بشهقه : يالهوي فهد
فهد قفل الباب وبصلها بدهشه : ايه يابنتي الحلاوه دي

 

 

بسمه اتكسفت ولفت الستاره عليها وردت بتسرع: علي فكره المفروض تخبط الاول قبل ماتدخل
فهد بيقرب : اخبط وانا داخل اوضتي ازاي يعني
بسمه : معرفش “جريت علي الحمام بسرعه وقفلت علي نفسها”
فهد بضحك : مجنونه مو*ت
____________________________
: انا سمعت ابن نجوي وهو بيكلم سكرتيره واحد مهندس وجاب سيره بسمه ياباشا
باسم : مين دا كمان؟
: معرفش ياباشا
باسم : عايزك تجيبلي قراره واخباره دلوقتي حالا وبسرعه
: ياباشا دا شكله واحد مش سهل
باسم قام وقف بعصبيه: سهل ولا مش سهل كلمه واحده قلتها وتتنفذ
: حاضر ياباشا
___________________________

 

 

“في الشركه ”
“نارين حبت تدخل لعمر عشان تسأله فهد راح فين”
نارين : ممكن ادخل يا استاذ عمر
عمر : ادخلي
نارين : بقولك هو فهد بيه راح فين
عمر ساب الورق وقام وبصلها: اممممم ” قرب منها وقعد يلف حواليها وهي متوتره وباين عليها” دي خطه جديده يانونو ولا ايه
نارين : لا لا انا بطمن عليه بس
عمر ابتسم بسخريه : ياتري بتتطمني بأنهي خطه
نارين بجمود مصطنع: انا قولت لحضرتك اني مقصدش ااذيه
عمر : وتأذي نفسك؟
نارين بحصتله بحزن : بس انا مقصدش اني اعمل كل دا ….بيديني فلوس عشان انفذ خططه وانا بحتاج الفلوس دي صدقني مش ذنبي
عمر : بيديكي كام؟
نارين : 10 الاف جنيه
عمر : بس؟؟!
نارين : للأسف….بجمعهم عشان عملية بابا
عمر : وعمليه باباكي دي تكلف كام؟

 

 

نارين : 700 الف الدكتور منزلنا ف سعرها اوي
عمر : ليه كل دا…طب وال 700 الف دول هتحوشيهم ازاي وانتي كل مره بتاخدي منه 10 الاف بس
نارين بصتله بحزن : معرفش بحاول وبجمع من شغلي وخلاص
عمر : تاخدي مليون جنيه وماتنفذيش كلام انور وماتكلميهوش؟؟
نارين بفرحه : بجد؟؟؟
عمر : ايوه
نارين : موافقه
عمر بصلها بخبث : علي بركة الله
**********************************
“في البيت ”
فهد بيكلم بسمه وهي ف الحمام : بسمه جهزي نفسك عشان هننزل ” ماردتش عليه ” انا عارف انك اتكسفتي مني بس اجهزي علي ما انزل المكتب اعمل شويه حاجات وجاي تكوني خلصتي
” فهد نزل تحت واتجه للمكتب ”
داده كريمه: فهد بيه مش عايز اعملك اي حاجه؟؟
فهد بإبتسامه : لا ياداده كريمه تسلمي
داده كريمه: ماشي يا ابني
” فهد دخل المكتب وقعد قاطعه الفون ”
فهد شاف رقم غريب قال يرد: احم الو
: ايوه يا جميل

 

 

فهد بإستغراب : مين ؟؟
: مش لازم دلوقتي…المهم اني هعرفك ازاي تاخد حاجه مش بتاعتك ولما تتاخد منك هتعمل ايه
فهد : انت عايز توصل لأيه؟؟؟
: هتعرف ماتستعجلش ياحلوو سلااام
فهد : الووو…” قفل ف وشه وفهد قلق وقال يطلع لبسمه عشان اتأخرت”
*****************************
في الشركه
نارين : استاذ عمر انا بشكرك اووي
عمر : علي ايه بس
نارين : ممكن اروح اشوف بابا؟
عمر: امممم ….ماشي الفلوس هتوصلك ع الفيزا بكرا
” نارين استأذنت واتجهت علي بيتها ….تحت اتصال انور وهي بتقفل”
نارين بصت علي الفون: يوووووه بقا ” فتحت عليه ” انت عايز ايه؟؟؟
انور بإستغراب : ايه اللي عايز ايه …عملتي ايه ؟؟
نارين : ماعملتش حاجه وياريت ماتكلمنيش تاني ” قفلت ف وشه وهو كله غضب”
انور بغضب: يابنت ال*** انا هوريكي

 

 

” نارين ركبت واتجهت علي بيتها كانت قربت توصل …وهي نازله غابت عن الوعي بسبب المخدر”
فتحت عنيها ببطئ لقت نفسها مربوطه وف مصنع مهجور وهي بتتحرك جامد: اناااا فيييين
: ههههههههه
نارين بإستغراب وبتبص وراها : انت ميين
” ظهر انور قدامها وهو مربع ايده وبيضحك”
نارين بصوت عالي : فكني احسنلك والااا
انور قرب منها : والا ايه؟
نارين : ابعد عني ياحيوا”ن
انور بغضب : انا حيو*ان؟؟؟
نارين : وستييين حيو*ان كمااان
انور : ااه….تمام انا هوريكي الحيو*ان دا هيعنل فيكي ايه
****************************
” في البيت ”
” فهد طلع الاوضه وبيخبط علي بسمه ومابتفتحش”
فهد وهو بيخبط: بسمه!!انتي كويسه ردي عليا؟؟!!….ياااابسمه ” مافيش رد ف قرر انه يكسر الباب وبالفعل ك*سره
فهد بصدمه : بسمههه

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية اضغط على : (رواية بسمة الفهد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!