روايات

رواية لا ندم في العشق الفصل السادس 6 بقلم أسيل باسم

رواية لا ندم في العشق الفصل السادس 6 بقلم أسيل باسم

رواية لا ندم في العشق البارت السادس

رواية لا ندم في العشق الجزء السادس

رواية لا ندم في العشق الحلقة السادسة

دخلت مكتب الضاابط بغضب وجدته يجلس ببرود ليس كمن تم القبض عليه منذ دقااائق
جلست امااامه بغضب ” عااايزة ااافهم اااي الحصل ده
فلاااااااش بااااااااااااك
كان عماد ينظر لناافذ غرفته للمسبح الذب غرق اابنه وهو يفكر مالذي جعل جاااد يدخل المسبح وهو لا يعرف كيفية السباحة
دخل له جااد وهو يحمل معه لعبة في يده
جاد بطفولة ” نلعب ي بااابي
ابتسم له عماااد ” هلعبك بس بالاول تقولي
اانت ليه نزلت المسبح قولتلك متعديش جنبه كنت قولي ي حبيبي ووكنا هننزل سواء
جاد بعبوس ” بس انااا منزلتش
الشرير ة هي اال زعقتني جو المسبح
عماد بااستغرااب ” قصدك على مين ي حبيبي
جاد ” طنط ماااهي هي ال زعقتني
اناا. مكنتش هنزل لوحدي لاني بخااف المسبح كبير وغريق
بس هي ال زعقتني وقالت هتنزل ورايا بس هي ساابتني واناا نااديتلك انت و مااماا كتير بس محدش سمعني
بكى الصغير وتاالم قلب ااابيه كثير احضتنه اابيه بشدة وهو يقب…له بحب هذااا الصغير منهااا حبيبته عشقه الوحيد
عماد وهو يمسح دموعه بشدة ” انا اسف ي روحي اني مكنتش جنبك اناا و ماامي بس

 

 

 

اناا و ماامي بنحبك اوي ولازم تعرف ااني من بعد اليوم هكون معك عطول ي قلبي
جاد ” بس ازااي وانت هتروح الشركة وهتسبني
ااخرج عماااد سااعة صغيرة وجميلة وانيقة من جيبه واعطاه ايااه
بص ي حبيب باباا السااعة دي من خلالها هعرف اانت فين وهسمعك كمان وممكن تتصل على اااي حد عن طريقها
البسه فرح جاااد بهاا صغير. ” حبيبتها اوي ي باباا
عماد ” اوعى تخلعهاا من بين اديك فااهم ي جاااد
اوماء الصغير برااسه وعااد واندس في حضن ابيه
عمااد. بغضب ” غلطي ي ماااهي ومحدش هيوقفلك غيري
دخل منزلهم والغضب يسيطر على كل اجزااء جسده
وجدهاا تجلس تنظر له باابتساامة واسعة
ماااهي ” افتكرتك هتجي بدري عن كده بس يلاااا احسن من انه متجيش
ومااكاادت تكمل كلامهاا حتى صفعهااا بقوة اوقعتهاا ارضاا
تحسست وجنتيهاا وشفتيهاا وجدت به قليل من الدماااء
عماد وهو ينزل لمستواهااا ” اناا ال يخليني عاااجز خااالد ي مااهي وااالا كنت قت….لتك
تجي عند ااابني وااستوب ابني و مرااتي خط احمر ي مااهي ولعلمك بقى مفيش شغل عندي بعد اليوم وبااب بيتي معدتيش تعتبي تاااني… فاهمة ي. ماهي
متصحيش النمر ي ماهي لأنك اانتي ال هتتااذي
ابتعد عنهااا وكاد يغاادر لكنهاا احتضنه من الخلف وهي تقول
اااعمل كل ال يريحك ي عمااد بس متبعدنيش عنك من بعدك مفيش حيااة ي عمااد

 

 

 

 

ابعدها عنه وهو يعتصر يدهااا بقوة…..
الحركات دي مش عليااا اناا ياماا عدت علياا ال ذيك بس محزتش فيا شعراا عارفة ليه لاني وهبتي قلبي لواحدة احسن منكم كلكم
ماهي بغضب ” متفرحش بيهاا كتير ي عمااد لأنك هتتحسر عليهاا في الآخر
عمااد ” الأعلى ماافي خيلك اركبي ي مااهي
اانتي ااخرك مستشفى المجانين…..
وغادر وهي بتبصله بغضب كيف يفعل بهاا هكذاا رفضهاا وهي قدمت نفسهاا اليه بكل سهولة ورخص
لمعت بعقلها فكرة فابتسمت بخبث وهي تقطع في ثياابهااا
ماااهي ” هتبقى ليااا بالذوق بالعاافية ليااا وبس
وعندما دخل خالد الي المنزل وجدهاا بتلك الحاالة المزرية ركض اليهاا هي فالاخر ااخته وقطعة منه
مااهي ببكاء وهي تتحتضنه بقوة. خالد بغضب ” مين ال عمل فيكي كده ي ماااهي ده اناا اشرب من دمه
ماهي ببكاء ” صااحبك ال بتحبه ااكتر مني ومن نفسك دمرني وقلب حياااتي جحيم قالي انه هينتقم مني بال عملته في مراااته واهو عمل ال قاال عليه وانتقم مني بوحشية …
خالد بغضب ” واناا محدش بيدوس على شرفي ويعدي ي مااهي ال عمله عمااد مش هساامحه عليه ابداا وهخليكي يبكي بدل الدم دموع
بس اياااكي ي مااهي فاهمة اايااكي تكون دي كدبة مني والا ورحمة الغالين مش هعرفك فااهمة
هزت رااسهاا بنعم وهذه المرة خاائفة وبشدة من ان ينكشف خدعهاا وتخسر اخيهااا الوحيد….

 

 

 

بااااااااااااك
امسكهاا من خصرهاا عندما اندفعت ناحية البااب تنوي ان تذهب لتلك الملاهي وتشرب من د..مهااا وي حبذاا لو تقط..عهاا بين يديهاا
نور بغضب ” سبني ي عمااد والله لوريهااا بنت ال””””
عماد وهو يسيطر عليهاا ” اعقلي ي مجنونة
نور وهي تدعس رجله ” ولساا الجنان على الطريق ي حبيبي اناا ال يمس شعرة اابني بقت…له بادياا
تاوه باالم لكنه سيطر عليهاا مرة أخرى

 

 

 

عماد بغضب ” وفكرك مكنتش هعمل كده والا اي ال جاابني هناا القسم فكري ي نورهاان اناا اقدر بدقيقة اامحي مااهي وعشرة ذيهااا بس مش هعمل كده عشاان عايز ااعرف اخرهاا ااي
لا ااناا ولا انتي قتاا…لين قت….لة ي نورهان ويوم م افكر ااعااقب مااهي يبقى بالعقل ي حبيبتي
هداءت قليلاااا وهي تنظر له بجدية. ” ونااوي تعمل ااي معهاا
ابتسم قليل ثم قال بجدية. ” هتجوزهااااا..
نظرت له بعدم فهم لثواني ثم ضحكت وقالت ” هتعمل ااي
عماد بجدية. ” هتجوزهااااا…
_____
كان خالد رجع من القسم وكاان هيروح البيت عشاان يقول لمااهي انه عماااد وااافق يتحوزهاا بس وهو سائق
لفت نظره بنت قاااعدة على الحديقة ملامحة حلوة و رقيقة
بتبص للفراااغ فقط تاااه في عنيهاااا ومنتبهش انه في عربية قداامه دخل فيهااا وعمل حادثة
اتجمع كل الناااس حوله فقد وعيه والعنين دي مش عايزة تروح من خياااله ……فيروزي….

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية لا ندم في العشق)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى