روايات

رواية لؤلؤ الصعيد الفصل الثاني والأربعون 42 بقلم آية علي الشربيني

رواية لؤلؤ الصعيد الفصل الثاني والأربعون 42 بقلم آية علي الشربيني

رواية لؤلؤ الصعيد الجزء الثاني والأربعون

رواية لؤلؤ الصعيد البارت الثاني والأربعون

رواية لؤلؤ الصعيد
رواية لؤلؤ الصعيد

رواية لؤلؤ الصعيد الحلقة الثانية والأربعون

🔸️ردت منال وقالت :
اجمدى اجده محدش هيعرف حاجه ولما اتجوز اني جوز ورد هجويكي وهنكون يد واحده لحد ما نخلي ورد تموت
وشدتها منال ودخلو وبتنادى منال علي أم زغلول وبعد دخولهم اتقفل الباب وصرخت نفيسة ونظرت وراها هي ومنال وقالوا :
لؤلؤ
🔹️تحولت أعين لؤلؤ الي الغضب وقالت بغضب :
حوصلت تاجي وتعملي سحر لعمتي وكمان عاوزة تخطفي جوزها يامره ياشينه منك ليها حوصلت تعملو اجده مع ستكم وتاج رأسكم هصب غضبي عليكم كيف ما بعمل مع المطاريد لأنكم منهم وشبهم كمان
🔸️حتي قالت بصوت قوي يرعب :
ياروبرت
اتجه اليها روبرت وقالت :
نفذ
انصاع اليها روبرت واخذ منال ونفيسة اما لؤلؤ قفلت تلك المنزل وذهبت
وصلت لؤلؤ الي دار وهبه المنشاوي وطرقت الباب فتح لها زوج نفيسة حتي قال :
ياهلا بكبيرة الصعيد اتفضلي
اتجمع الجميع وذهبت ورد واحتضنتها حتي نظرت لؤلؤ الي وهبه المنشاوي وولده زوج نفيسة وقال :
جولي ياجدى مرت ولدك فين

 

 

رد وهبه وقال :
عند بيت اهلها
ردت لؤلؤ ب أبتسامه وهي تقترب من زوج نفيسة وقالت بصوت كرعد :
روبرت
دخل روبرت وقدامه نفيسة ومنال متبهدلين من ضربة لؤلؤ لهم بقلم
نظرو الجميع في صدمة حتي قال زوج نفيسة بخوف :
حوصل ايه ياكبيرة ومالها مرتي وخيتها
ردت لؤلؤ وهي تدور حول نفيسة ومنال وقالت بفحيح أفعي تحبه تجولة انتو ولا اني
سكتت كل منهم أما لؤلؤ امسكت منال من حجابها وهي تقبض شعرها الذي يغطي الحجاب وقالت وهي تمسك نفيسة كما تمسك أختها وقالت :
مرتك والشينه خيتها كانوا عند الدجال
انصدم الجميع وقال وهبه بصوت قوي :
حوصلت تروحي عند كافر يافاجرة
ردت لؤلؤ وقالت بقوة :
لا وكمان عيعمولو اي ياجدى عتعرف مرتك كانت اهناك ليه عتعمل عمل لعمتي ورد وكمان بيخططو ان منال تتجوز جوز عمتي
انصدم الكل وجري زوج نفيسة وسدد لها عدة ضربات حتي قالت نفيسة وهي تستغيث :
محوصولش حاجه
ردت لؤلؤ بصوت قوي وقالت :
هاتي الشنطه دى وامسكتها لؤلؤ بعنف وفتحتها وقلبت الشنطه وقع منها ملابس ورد وبعض خصلات من شعرها
انصدم الكل حتي صاحت ورد وقالت :
خلجاتي وكمان شعري
وجريت ورد وظلت تضرب منال بغضب وقالت :
بخيتي السم في ودان خيتك ياعانس لجل تحومي كيف الحية عند جوزى وتاخدى خربتي علي خيتك لجل ما تنولي مرادك بس لا مش هسيبك واصل
ردت نفيسة وهي تبكي وتقول :
سمحوني اني الشيطان غواني والله كنت خايفه منال تطمنتني
ردت منال وقالت :
انتي الا جولتي وخططي وعاوزة تلبسيها فيه
اخرستها لؤلؤ بصفعه وقالت :
انتي الا خططتي سمعت كل حاجه واسمع ياجدى الدار الا يبجا في حرمه بتمشي ورا السحر والشعوذة تهمك في حاجه
رد وهبه وقال وهو يفهم لؤلؤ :
لا ياكبيرة ليطي كل الصلاحية
ونظرت الي زوج نفيسة رجع لورا وقال :
ليكي الصلاحية ياكبيرة

 

 

ردت لؤلؤ وقالت بقوة :
هتوهم
دخلو رجال لؤلؤ واخذو نفيسة ومنال وذاهبة
جلس الكل مصدوم حتي اقترب زوج ورد واحتضنها
اما في مكان أخر وبتحديد في منزل مهجور تجلس أم زغلول وعباس وعلي وجههم ربطه تخفي اعينهم
ظلت أم عباس تبكي وتقول :
اني معملتش حاجة
رد عباس وقال :
فكوني
اما نجات جلست تبكي بصمت دخلت لؤلؤ اليهم وقالت :
خدو نجات من اهنية اما المكان دة ملك عباس وأم زغلول
اخذو نجات لمكان ما
اما لؤلؤ قالت بفحيح أفعي :
عنعرفو انتو مشرفين فين في مكانكم الا تستاهلو
ظلو يصرخو ويطلبوا السماح ردت وقالت :
وجتي خلص معاكم بالأذن
في مكان أخر وبتحديد في غرفة مظلمه تجلس نفيسة ومنال ونجات
حتي قالت نفيسة :
عتبيعي خيتك يامنال وانتي الا طلبتي نعملها سحر
ردت منال وقالت :
اعملك ايه كل حاجه باظت بسبب غبائك حكيتي كتير وهي سمعت
ردت نجات وهي بتضحك بخبث وقالت :
وجعتو تحت يد الكبيرة يبجا الله يرحمكم
ردت نفيسة وقالت :
صوتك عارفه انتي مين
ردت نجات وقالت :
اني نجات مرت مندور يانفيسة مصبيتكم كبيرة
ردت نفيسة وقالت :
انقذيني ياعمه الكبيرة هتجتلني
ضحطت نجات بصوت مخيف وقالت :
لو تعرفي تنقذني اني هيبجا عملتي خير اني كيفك اهنية مقيدة ومشيفكمش
منال قالت :
حتي انتي اهنية

 

 

ردت وقالت :
ايوة السحر والشعوذة خلو دة مصيري
ردت منال بضحك وقالت :
يعني كيفنا
ردت نجات ببكاء وقالت :
بس اذيت بتي انتم اذيتو بتأكيد ورد علشان اجده مصيركم هيبجا كيف مصيري
خافت نفيسة وظلت تبكي
في منزل الجبالي تجلس حنان في غرفتها وهي في حالة صعبه اما حامد يجلس ينظر الي حالها بشماته
ذهبحامد الي مهجه وقال :
حاسة بتعب ولا حاجه
ردت بخوف وقالت :
لا
رد وقال بفحيح أفعي :
يبجا تحطي لسانك جوة خاشمك واساكي تتحدى مع رأفت ولد عمي
ردت بخوف وقالت :
حاضر حاضر
ذهب حامد من المنزل وجلس في جنينه المنزل ورأي حنان تقف في الشباك ونظر لها نظرة حادة وابتسم
نظرت له برعب وتحولت نظرتها ل ابتسامه استغرب حامد حتي اتت حنان اليه وقالت وهي تتحدث بعيون مفتوحه ومخيفه فقد اصابها الجنون ودخلت في حالة نفسية اخرجت حنان سكينه وقالت :
الموت ليك احسن انت خطر عليه
نظر لها بغضب وحاول تفادى السكينه وامسكها من شعرها وهي صرخت كل من في المنزل طلع علي صوتها
نظر الجبالي لهم وقال :
جنيتو اياك
رد حامد وهو يدفع حنان وقال :
المجنونه دى كانت عاوزة تجتلني
انصدم الكل ورأه السكينه في ايديها امسكها زوجها وحماها لانها ظلت تعافر لتقتل حامد
رد الجبالي وقال :
احكي ياولدى اي حوصل ليه عاوزة تجتلك
ظلت تنظر حنان وتصرخ لكي تغلوش عليه حتي قال حامد :
حنان عملت لمرتي سحر ياجدى
رد عمه وحما حنان وقال :
واي اثباتك علي دة

 

 

رد حامد وهو يخرج هاتفه وقال :
معايا دليل وشافوا الفيدو لما حنان كانت جالسة مع عباس وتعمل سحر لمهجه
الكل انصدم ورأفت قال :
انتي مره فاجرة وواعره وضربها بالقلم
نظرت بغل الي حامد وحولت الفرار له ولكن امسكها الجبالي
وظل يضربها بالقلم حتي سقطط فاقدة الوعي
نظر رأفت الي حامد وقال :
ومتحددتش ليه من الول
رد حامد وقال :
جولت هترجع عن الا بتعمله ولما تعرف اني عرفت هتوب بس
رد الجبالي وقال :
بس ايه انطج
رد وقال :
حنان خاطية ياجدى
امسك رأفت في خناق حامد وقال :
انت اتجننت وظلوا يتخنقه
حتي قال حامد :
معايا الدليل الدجال اغتصبها ياجدى
الكل انصدم وامسك حامد رأفت ليري الدليل واخذو رأفت خارج المنزل ليهدئة
اما حامد جالة اتصال من احدهم حتي قال :
اني جاي حالا
سافر حامد للقاهرة ودخل شقه وقالت :
اخيرا شرفت
رد وقال :
جولي الا عندك

 

 

ردت وقالت :
نسيتني ولا ايه ياحامد جوازك دة مظنش انه ينسيك الا بنا
رد وقال :
مش جفلنا الصفحه دى ولا ايه ياهايدى
ردت وقالت :
قفلنها بس الطمع بقا هنعمل في ايه
رد وقالها :
قولي اجده جيباني علي ملا وشي وعتكدبي وتجولي انك حامل وانتي كيف العجربة عاوزة تنهبي وبس علي العموم كان في وخلص بالأذن
ردت هايدى وقالت :
وانت فاكر انك هتمشي من هنا من غير ما اعمل معاك الواجب
اخدته هايدى ودخلت الغرفة ونزعت ملابسها لكي تضعفه ضعف حامد وذهب اليها وفعلوا ما حرمه الله
اما رأفت مازال مع ابوة في بيت تاني وهو يهدى حتي قال والده :
اسمع يارأفت طلجها وبلاش تودى نفسك في داهية
رد رأفت وقال :
يابوي ليه عملت اجده بس زين ان مجبناش عيال وهي خلصت ولازم اشرب من دمها بت المركوب دى
رد ابوة وحاول يهدى
اما مهجه جلسه علي سريرها وهي تحاول الاتصال بحامد دون فايدة
وصلت لؤلؤ الي منزلها ونظر لها جدها وقال :
عفارم عليكي يابت المنشاوي
ردت ياقوت وقالت :
بت ولدى وبنت بنتي طول عمرك رافعه راس المنشاوي ياكبيرة
ردت لؤلؤ وقالت :
معملتش غير الصوح وكمان عمتي ورد أمي ولا نسيتو عاد
ابتسم الكل حتي قالت بالأذن هطلع ارتاح فوج
رد جدها وقال :
خطوبتك علي أسد يوم الجمعه بعد اسبوع
سكتت ومردتش وذهبت الي غرفتها
لمت أشيائها واخذت أمل وذهبت في الصباح الباكر
في الفيلا في القاهرة تجلس أمل مبسوطة بالمكان ونظرت لها لؤلؤ وقالت :
هتخفي وهتبجي زين بس لازم تجوي ياأمل انتي بت المنشاوي
ابتسمت أمل وحضنت لؤلؤ حتي بكت بكاء شديد وقالت امل :
امي هي السبب ياخيتي

 

 

ردت لؤلؤ وقالت :
عارفه ياحبيبتي متجاجيش انتي هتبجي زينه
وبدء الشيخ عبدالرحمن في علاجها بالقرأن
اما الجميع فاقه وعرفه ان لؤلؤ قد ذهبت وبرفقتها أمل
حتي قال مندور :
الكبيرة بتعمل الصوح يابوي واني واثق انها هترجعلي بتي حاجه تانية
اما نعمه حضنت خديجه وقالت :
متخفيش عاد اني امك ياحبيبتي وامك قمر كمان
حضنتها خديجه حتي نزل فهد وقال :
مين عيبكي مرتي بجا
الكل ضحك عليه وخجلت خديجه
اما عند حامد فاق وهو معه هايدى وفعل المعصية مرة اخرة
رن هاتفه ورد وقال :
نعم
ردت مهجه وقالت :
جلجت عليك بكلمك من عشية
رد بحدة وقال :
ملكيش صالح ولما هعوزك هرن بالأذن
ضحكت هايدى ضحكه خليعه وسمعت مهجه وهو بيقفل السكة ظلت تبكي بحسرة وتبكي حتي نامت مكانها
طلعت حماتها بعد فترة وظلت تدق الباب ولكن دون جدوى فتحت حماه مهجه ونظرت لها وصرخت صرخه جعلت ارجاء المنزل تهتز وقالت :
مهجهههههههه

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية  كاملة اضغط على : (رواية لؤلؤ الصعيد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!