روايات

رواية كيان الزين الفصل الثالث 3 بقلم ايمي محمد

رواية كيان الزين الفصل الثالث 3 بقلم ايمي محمد

رواية كيان الزين البارت الثالث

رواية كيان الزين الجزء الثالث

كيان الزين
كيان الزين

رواية كيان الزين الحلقة الثالثة

التف لها الرجل
كيان بصدمه: انت
حمزه بصدمه: انتي
(فلاش باك)
من سنه قاد حمزه سيارته للذهب الي الشركه وقادها بأقصي سرعه ولكنه فجأءه ظهرت سياره امامه وتفاده السياره ولكن للأسف العربيه اتقلبت ولحسن الحظ رأته كيان وذهبت اليه بسرعه
كيان: انتي كويس يا جماعه اتصلوا بالأسعاف
وبالفعل وصلت الاسعاف واخذته الي المستشفي ركبت معه سياره الاسعاف لكي تطمئن عليه وعندما وصلوا الي المستشفي اخذته الممرضين الي غرفه العمليات وذهبت معه وظلت تنتظر اي خبر وبعد عده ساعات
خرج الدكتور جرت كيان اليه
كيان: دكتور طمني اخباره ايه
الدكتور: انتي قربته
كيان: لاء معرفهوش بس انا شوفت الحادثه بتاعته وحبيت اساعده
الدكتور: علي العموم نو كان عنده نزيف داخلي بس احنا قدره نوقفه وعنده خدوش بسيطه
كيان: هو انا ممكن ادخل اشوفه
الدكتور: هو دلوقتي تحت تأثير البنج كلها كام ساعه ويفوق
كيان: شكرا يا دكتور
الدكتور بأبتسامه: ده واجبي عن اذنك
كيان بحيره: انا مش عارفه امشي ولا استناه لحد ما يفوق لاء يا كيان كملي الخير لأخره انو هستناه لحد ما اطمن عليه وبعد كده امشي
وبعد عده ساعات افاق حمزه وكانت بجانبه كيان
حمزه بتعب: انا فين
كيان: حمدلله علي السلامه انتي في المستشفي
حمزه: في المستشفى ليه
كيان: انتي العربيه اتقلبت بيك وانا لنا شوفتك اتصلت بالاسعاف وجبتك هنا بس متخفش انتي كويس
حمزه: هو ممكن تلفونك اتصل بأهلي يجولي انتي تعبتي معايا كتير واكيد عايزه تروحي
كيان: اكيد اتفضل
اتصل حمزه بزين
زين: ايوه يابني فينك
حمزه: انا في المستشفي
زين بصدمه: في المستشفي ليه
حمزه: متخافش حادثه بسيطه
زين بخوف: قولي انتي في انهي مستشفى
حمزه: انا في مستشفى********
زبن: انا جاي حالا سلام
بعد ما قفل حمزه مع زين اعطه التلفون لكيان
حمزه: انا بشكرك جدا علي اللي عملتيه معايا
كيان: متشكرنيش ده واجبي واي حد مكاني هيعمل كده
حمزه: تقدري تروحي دلوقتي ابن عمي جاي
كيان: لاء مش هسيبك هفضل معاك لحد ما يجي
حمزه: تمام انتي اسمك ايه
كيان: اسمي كيان وانتي
حمزه: اسمك حلو (طبعا يبني مش انا اللي اخترتهولها 😂😂) وانا اسمي حمزه
كيان: عاشت الاسامي يا حمزه
وظلوا يدردشوا مع بعض
وصل زين الي المستشفي ولكن عند كيان اتصلت بها امها
امها: كيان انتي فين كل ده
كيان: متخافيش يا ماما انا في المستشفي
امها بخوف: في المستشفي ليه
كيان: في واحد عمل حادثه وانا لما شوفته جبته علي هنا
امها: خلاص تعالي بسرعه
كيان: تمام ساعه كده وجايه
امها: لاء تعالي دلوقتي
كيان بخفوت: حاضر يا ماما سلام
كيان: انا اسفه بس ماما قلقت عليا ولازم اروح
حمزه: لاء متتأسفيش هي عندها دلوقتي وشكرا مره تانيه علي اللي عملتيه معايا
كيان: وانا قولتلك متشكرنيش ده واجبي وحمدلله علي السلامه مره تانيه
حمزه: الله يسلمك
خرجت كيان من الغرفه وبعد ان خرجت دخل زين الغرفه بسرعه
زين جري عليه وحضنه
زين بخوف: انتي كويس فيك حاجه
حمزه: متخافش انا كويس
زين: ايه اللي حصلك
حمزه: عملت حادثه بالعربيه بس متخافش انا كويس لو كنت جيت قبليها بدقائق كان زمانك شوفت البنت اللي انقذتني
زين: وانا مالي بيها (طبعا مش محتاحين ننسي ان زين بيكره النساء)
باك
كيان: انتي حمزه اللي عملت حادثه صح
حمزه: وانتي كيان اللي انقذتيني صح
كيان: عامل ايه دلوقتي
حمزه: الحمدلله شوفتي الصدفه اللي قدرت تخليني نشوف بعض تاني
كيان: ايوه ايه ده بجد ده من سنه
سواق التاكسي: ونبي كملوا كلامكم بعدين انا عايزع تصليح التاكسي
حمزه: خلاص يا عم هديك حق التصليح كام
سواق التاكسي: هات 2000جنيه
اعطاه حمزه حق تصليح التاكسي
سواق التاكسي: هتيجي يا انسه اوصلك
حمزه: لاء سيبها انا هوصلها
كيان: لاء مش لازم انا هخلي سواق التاكسي يوصلني
حمزه: متقوليش كده حتي اردلك حاجه بسيطه من اللي عملتيه معايا
كيان: معلش نسيت اعرفك دي حبيبه صحبتي
سلم حمزه علي حبيبه: وانا حمزه
حبيبه: عاشت الاسامي يا حمزه
ركبوا حبيبه وكيان مع حمزه ووصلهم الي الكليه
كيان: شكرا جدا علي التوصيله دي
حمزه: متقوليش كده ده الكارت بتاعي لو احتجتي حاجه
اخذت الكارت نزلت من السياره هي وحبيبه
حبيبه: مين اامز ده وازاي عارفيك
كيان: هحيلك بس بعد المحاضره عشان احنا متأخرين
بعد انهوا المحاضره ذهبوا الي الكافيتريا
حبيبه: ها بقي احكيلي
قصت كيان لها كل ما حدث
حبيبه: ده احنا عندنا بطله بقي بتنقذ الناس
كيان بضحك: بطله ايه اسكتي
نسيبهم يضحكوا ويدردشوا مع بعض ونروح للبطل
كالعاده استيقظ ودخل اخذ شاور ولبس بدله كحلي عليه (كان مزز يعني كل البدل بتليق عليه) ونزل الي اسفل واطمئن علي صحه امه وقاد السياره متجها الي الشركه
بعد ان كيان وحبيبه انهوا المحاضرات ذهبت كل واحده الي بيتها وعندما ذهبت كيان الي بيتها وجدت امها حزينه
كيان: مااك با ماما
امها بحزن: مليش يابنتي اقوم احطلك الغداء
كيان: لاء يا ماما مش هسيبك غير لما تقوليلي مالك
امها بحزن: انتي عارفه ان احنا بنصرف من معاش ابوكي والمعاش مش مكفي
كيان: ولا يهمك يا ست الكل انا هنزل اشتغل بعد الكليه وهساعد في البيت
امها: ايه اللي بتقوليه ده يعني ايه تنزلي تشتغلي
كيان: وفيها الشغل عمره ما كان عيب
امها: انا مقولتش كده انا قصدي ان انتي بيبقي عندك كليه ومذاكره
كيان: متخافيش هعرف اوفق ما بينهم
امها: بس يا بنتي
كيان: خلاص يماما نهينا الحوار انا بكره هدور علي الشغل تصبحي على خير انا داخله انام
امها: وانتي من اهله يابنتي
ذهبت كيان الي غرفتها وظلت تفكر في موضوع الشغل حتي خطرت في بالها فكره
كيان: انا ممكن اتصل بأستاذ حمزه يدورلي علي شغل في اي شركه
وبالفعل اتصلت كيان بحمزه من الكارت الذي اعطاها اياه
كيان: السلام عليكم
حمزه: وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
كيان: ازيك يا استاذ حمزه
حمزه: مين
كيان: انا كيان اللي شوفتني الصبح
حمزه: ايوة افتكرتك عامله ايه
كيان: انا الحمدلله انا عارفه ان ان اتفجأت بالاتصال بس انا كنت عايزه حضرتك في موضوع
حمزه: لا ابدا اتفضلي موضوع ايه
كيان: كنت عايزه حضرتك تدورلي علي شغل
حمزه: شغل ليه
كيان: انا عارفه ان الطلب غريب بس انا حابه اساعد غي البيت مع ماما
حمزه: تمام ممكن تيجي بكره الشركه واعمل معاكي انترفيو
كيان بسعاده: شكرا جدا بكره هتلاليني عند حضرتك ممكن حضرتك تبعتلي اللوكيشن
حمزه: اكيد
كيان: شكرا جدا لحضرتك
حمزه: لا شكر علي واجب
وقفلت كيان مع حمزه وذهبت كي تفرح امها
كيان: ماما انا رايحه بكره اعمل انترفيو في شركه
امها: بالسرعه دي
كيان: انا اتصلت بحد اعرفه وطلبت منه يدورلي علي شغل وهو قالي تعالي بكره ااشركه اعمل انترفيو ادعيلي يا ماما
امها: دعيالك يا روح قلبي علطول
كيان: طيب انا دخله انام عشان اصحي بدري اروح الشركه تصبحي علي خير
امها: وانتي من اهله
دخلت كيان الي غرفتها وذهبت الي فراشها وخلدت الي النوم
نرجع للبطل
بعد ان انهي زين شغله خرج من الشركه وقاد سيارته وذهب الي بيته بعد ان اطمئن علي امه صعد الي غرفته واخذ شاور وبعد ان خرج لبس بنطلون بيتي وفرد جسمه علي السرير وخلد في نوم عميق
في بدايه يوم جديد استيقظت كيان بسعاده ودخلت اخذت شاور وطلعت لبست بنطلون اسود وهاي كول اسود وعليه جاكيت كوخ ولبست طرحه بيضاء وكوتشي ابيض وخرجت الي امها
كيان: صباح الخير يا ماما
امها: صباح النور ياروحي تعالي افطري
كيان: لاء يا ماما يا دوب الحق اروح الانترفيو ادعيلي
امها: ربنا معاكي يا روح قلبي ويوفقك
خرجت كيان من بيتها وركبت تاكسي لتنطلق الي الشركه
(عند زين)
استيقظ زين واخذ شاور ولبس بدله اسود فهو يعشق اللون الاسود وذهب الي امه ليطمئن عليه وبعد قاد سيارته واتجه الي الشركه وعندما وصل نزل من ااسايره واتيت اليه مكالمه من امه
زين: ايوة يا ست الكل
امه: زين انت بليل عازمه حمزه وسلزي علي الغداء
زين: ليه يا ماما انتي عارفه اني مبحبش طنط سلوي وانتي عارفه ان همها الفلوس والميراث
امه: معلش يا زين دي مهما كان ام حمزه
وبينما كان يتحدث مع والدته خبط في فتاه التفت له الفتاة
زين بصدمه: انتي…………………

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية كيان الزين)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى