روايات

رواية كنزي الغريب الفصل الأول 1 بقلم جنات بدر

رواية كنزي الغريب الفصل الأول 1 بقلم جنات بدر

رواية كنزي الغريب الجزء الأول

رواية كنزي الغريب البارت الأول

رواية كنزي الغريب الحلقة الأولى

كانت وقفه امام المرايا وكادت تطير من الفرحه ف هي لا تصدق انو اليوم زفافها وخلاص أوشكت على بداية رحلة جديده في حياتها وبعدين نظرة لي الساعه الوقت اتأخر ومازال العريس لا يأتي حولت الاتصال مرارا وتقرارا ولكن لا يوجد رد
شعرت بي القلق
وقالت فينك يا أمير أنت روحت فين معقول
في حد يتأخر في يوم زفافه
وبعدين زفرة بضيق وسكتت
&&&&&&&&&&&&&&&لاحول ولا قوة الا بالله العلي العظيم
في مكان آخر
كان سك^ران لي درجه كبيره وكان بيطوح وكان ه^يوقع
لكن أمسكت بيه أحد الفتيات
وقالت أسند يا ميرو أنت انهارده عريس
أمير بصدمه اه صحيح انهارده يوم كتب الكتاب والزفاف هههههههه انا كيف نسيت أنا لازم أمشي كان هي^وقع تاني
رجعت سندته بنت وتدعي سوزي
سوزي لحظه ياامير انا هوصلك
أمير طيب يلاه ابوي هينف^خني عشان بنت اخوه الدلوعه
سوزي ليه مش بتحبها ياميرو
أمير احب مين دي ممله ومش شبهي خالص
سوزي امال هتزوجها ليه بقلم جنات بدر
أمير اؤمر الحاج بقي
سوزي وأمير كانو على الطريق
&&&&&&&&&لا إله إلا أنت سبحانك إني كنت من الظالمين
كان هو سايق بسرعه شديده وبغ^ضب شديد
زين حمزه اهدي كده هنعمل حا^دث يا مجن^ون اهدي
حمزه وافتكر الماضي وج^ن جن^ونه وص^رخ بغ^ضب
ليه ليه مصرين الكل يذكرني بالماضي ليه ليه مصرين تد^م^روني ليه (في سر حصل مع حمزه ودمر حياته وده هنعرفو في الأحداث اللي جايه )
وبعدين عم الصمت
وكان شي مؤا^لم وكان حاد^ث فظي^ع
وبعدين زين بص لقي حمزه غايب عن الوعي
حول يفوقه حمزه حمزه فوق ليه بتعمل كده
في نفسك حرام عليك يابني ادم
حمزه بدأ يفوق وبعدين بص قدامه اصدم
ومسك ايد زين بخ^وف زين ش ش شوف
بص زين لقي عربيه مخب^وطه وطلع منها دخ^ان
حمزه كان مرع^وب حرفيا وكانه الماضي رجع
زين حوال يهدي حمز اهدي وانا هنزل اشوف
ايه حصل متخافش مفيش حاجه تمام اهدي
نزل زين اصدم لقي شاب وبنت واحتمال كبير يكون
فقده الحياه بقلم جنات بدر
وبعدين حمزه صار يبكي متل الطفل
زين اتصل بي الإس^عاف
وراح لي كنان وحضن حمزه اهدي قولت مفيش حاجه
حصلت
حمزه في نوبة صدمه ههما ما^ت^وا صح م^اتوا انا عارف
زين مفيش كلام من ده أنا طلبت الإسعاف وهما تمام بس
انت اهدي
الإسعاف وصلت ونقالتهم على المستشفى
زين و حمزه راحوا المستشفى
دخلوا الدكاتره يجروا على غرفة العمليات
طلعت الممرضه لو سمحت خد اشياء المص^ابين
زين اخدهم وبعدين كلم شخص في الفون
&&&&&&&&&&سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
في الزفاف
المعازيم بدأت تزهق وتمشي
نزلت العروسة وبصت لي الناس اللي اللي خرجت
وبدأت تب^كي ازي ده يحصل ازي أجمل يوم في
حياة كل بنت ازي فرحتها تتحطم بشكل ده
وبدأت صوت شهقتها يطلع
حط ايده على كتفها
بصت وبعدين حضنتها وبدأت تعيط جامد
إبراهيم اهدي ياحببتي مش كده
ليه يعمل كده ياعمو هو راح فين
إتصلت بيه كتير ومش بيرد هو حصلت معاه حاجه
إبراهيم حبيبتي انتي عارفه أمير مستهتر شويه اهدي
ياكنزي وهو جاي
كنزي مسحت دموعها بس مش يوم فرحنا ياعمي هو ازاي يعمل كده الساعه 12 منتصف الليل ياعمي
إبراهيم هو جاي وانا هعلمه كيف يتأخر تاني
المأذون بعد متعب من القعده طيب انا همشي
إبراهيم استنى ياشيخنا بس شواية
كنزي بح^زن وك^سره قالت امشي الكل ماشى
وبكت ولسه هتمشي
وقفها الصوت لا ياشيخنا هتووو””

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية كنزي الغريب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!