روايات

رواية كان اخي الفصل السابع 7 بقلم نور محمد

رواية كان اخي الفصل السابع 7 بقلم نور محمد

رواية كان اخي الجزء السابع

رواية كان اخي البارت السابع

رواية كان اخي الحلقة السابعة

احمد بدا يحكي كل حاجه قالها زين
وعد: احمد بطل مقالبك السخيفه دي مش وقتك
احمد قعد جمب وعد ومسك ايدها: وعد بصي يكمن اللي حصل ميتصدقش بس ده اللي حصل انا حتي مش عارف حصل اي خلي زين يمشي كدا
ناديه: يانهاري اسود والناس دي هنعمل فيها اي
نور: يعني انتي ي ماما كل اللي هامك الناس ومش مفكره ف حاله وعد
السكوت كان سيد الموقف ل لحظات قليله وعد: بسسسس بقي كفايه وانهارت و وقعت ع الارض
نور: وعد وعد ماما الحقي وعد
كلهم جريوا عليها وخدوها ع المستشفي
واحمد نزل اعتذر للضيوف ومشيوا
عند زين ركب طياره ل فرنسا وخلاص الطياره مشيت من المطار وهو كل تفكيره ازاي قدرت تخونه كده
الشخص1:تمام يافريد باشا كل حاجه خلصت وابنك سافر والفرح اتفشكل

 

 

فريد بشر: تمام انت كدا خلص شغلك وبكره فلوسك هتوصلك وقفل
احمد بغل هههههه زين فريد السيد ههههههه وريني هتتجوزها ازاي زي م بوظت حياه امها هبوظ حياتها
(فريد 50سنه ابو زين ونور و احمد مطلق فريده م قبل م تموت مامت وعد عشان كان هو السبب ف قتلها وهنعرف بعدين سبب كرهه الكبير ليهم)
عند وعد
توتو: وعد ياناديه خلي بالك منها ياناديه
ناديه خلاص ي ماما ان شاء الله هتبقي كويسه
طلع الدكتور من عند وعد كلهم خافوا يقوموا يسألوه عشان عارفين انها ضعيفه جدا
احمد برعشه ف الكلام: هااا ي… يدكتور وعد مالها
الدكتور بيأس: مخبيش عليكم بس هي جسمها رافض انو يصحي تاني نتيجة صدمه اتعرضت لها وعقلها الباطل مسيطر عليها ورافضه التفاعل معانا وده خطر عليها
توتو: لا وعد لا……. و… عد واغمي عليها
ناديه: ماما لا ي ماما
الدكاتره اتلموا حوليها ونقلوها خدوها علي اوضه تانيه واحمد ونور راحوا معاها وناديه فضلت مع وعد
ايمان خالتهم جت بعد م رجعت ولادها البيت عشان صغيرين
ايمان: وعد عملت اي يا ناديه
ناديه حضنتها: وعد رافضه انها تقوم وماما اغمي عليها
ايمان: ماما هي فين
ناديه قالتلها ع المكان وراحت
الدكتور عند توتو: انعشوا جسمها بسرعه هنفقد المريضه

 

 

الممرضه: حاولنا معاها كتير يادكتور وبرضوا مفيش فايده
صوت الجهاز صفر واعلن وفاه توتو خلاص
الدكتور طلع
ايمان: ماما كويسه يادكتور
الدكتور: المريضه تعيشوا انتو سنها كبير ومستحملتش
ايمان: لا ماما لااااا
نور: توتو وفضلت تبكي واحمد حضنها وحضن ايمان ودخلوا يودعوا توتو
نادية قلقت وراحت تشوفهم عاملين ايه
ناديه بتسأل الممرضه: لو سمحتي البت و الولد اللي كانو هنا فين
الممرضه: قصدك اللي كانوا مع الست اللي وقعت
ناديه: اهااا هي
الممرضه: المريضه اتوفت وهما معاها جوه
ناديه: ماما اي وجريت عليهم تشوفهم لقيتهم بيغطوا توتو
دخلوا وفضلوا يبكوا في اللحظه دي وعد صحيت وهي بتعيط بصت حواليها ملقيتش حد جمبها
دخلت الممرضه: عامله ايه يا آنسه
وعد: احسن الحمد الله اوماال فين اللي كانوا معايا؟
الممرضه: كلهم عند المريضه اللي اتوفت
وعد بخوف: قصدك مين
الممرضه: اللي اتوفت اسمها فتحيه عبد الحميد
وعد: بصريخ توتو توتو لاااا لا وقامت من ع السرير بس المحاليل منعتها من من الوقوف
الممرضه: ي انسه مينفعش كدا
وعد: اوعي كدا وشالت المحاليل وايدها بقيت تنزف بس مهتمتش وراحت ل توتو
نور لما شافت وعد: جريت عليها ومكستها بس وعد سابتها وكملت عند توتو

 

 

وعد: توتو قومي بقي انا مليش غيرك بعد ماما وبابا قومي ومش هصحيكي بدري…….. طيب اقولك مش هشربك الدوا المُر تاني بس قومي ياتوتو بقي وفضتلت تبكي
بعد م اطمنوا علي حاله وعد خدوها وخدوا جثه توتو ورجعوا عشان جنازنه توتو
تسريع للاحداث
الجنازه خلصت وكلهم قاعدين
ناديه: وعد ياحبيبتي بعيداً عن الخلاف اللي حصل بينك وبين زين بس… قطعتها وعد
بلاش تجيبي اسمه هنا تاني انا بكرهوا هو السبب بكرهوا
ايمان: حبيبتي ناديه قصدها انك هتروحي تقعدي معاها عشان مش هينفع تقعدي لوحدك
وعد: لالا انا هقعد هنا مش هروح مكان مش عاوزه ابقي عاله علي حد
ناديه: وهو في بنت عاله علي امها ياوعد بلاش تاخديني بذنب ابني انتي هتفضلي بنتي ومينفعش اسيبك وربنا يعلم غلاوتك ف قلبي
وعد: انا عارفه يانونو صدقيني بس متزعليش مني
بعد الحاح طويل وعد راحت مع ناديه البيت وهتسكن معاهم
تعالي ياحبيبتي اوضك هتكون هنا
وعد: طيب عن اذنكم وخدت حاجتها وراحت اوضتها
بعد شويه الباب بيخبط
وعد: ادخل
نور: حابه اتكلم معاكي
قولي يانور
نور: ارجوكي اسمعيني للاخر انا عارفه اللي حصل بس اوعديني مهما حصل بلاش تتأثر علاقتي بيكي انتي اختي وصحبتي واغلي وحده علي قلبي
وعد مسحت دموعها: هتفضلي صحبتي واختي يانور وهتفضلي صديقي الصدوق يسطا كمان
نور: بجد

 

 

وعد: ايوا ياهبله
نور: طيب يلا هسيبك تنامي عشان شكلك تعبان
تمام تصبحي علي خير
وعد: وانتي من اهلو
مشيب وسابت وعد ف دوامه وصراع باللي حصل وعد: يارب ف يوم وليله حياتي تتقلب كدا ليه يارب انا راضيه بس ده تقيل اوي علي قلبي يارب ريحيني يارب
وفضلت تعيط
عند زين كان نزل من الطياره وفتح فونه وطبعا كان بيحط خط الدوله اللي هو فيها بس لفت نظره رساله من نفس الرقم اللي بعتله الصور فتحه لقي صوره قسيمه جواز وعليها اسم وصوره وعد. و واحد تاني (طبعا قسيمه جواز مزوره)
زين رمي الفون: الوا*طيه دي اللي اتجوزت غير ورمي الفون
فاات تلات شهور علي ابطلنا وعد حابسه نفسها تقريبا وناديه وايمان زعلانين عليها وعلي وفات اااامها
نور كانت بتروح الدروس و وعد رافضه انها تروح وخلاص فاضل شهرين علي امتحان الثانويه
احمد بيحاول يوصل ل زين بس مش عارف
ناديه قلبها وجعها علي ابنها اللي متعرفش عنو حاجه

 

 

فريد جوز ناديه كان ف اخر الانبساط انو عرف يعمل اللي خططتله
فاطمه عمت زين طبعا ليها دور كبير ف اللي بيحصل هنعرفه بعدين

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية كان اخي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى