روايات

رواية قلب من حجر الجزء الثاني الفصل الثامن 8 بقلم سارة بكر

رواية قلب من حجر الجزء الثاني الفصل الثامن 8 بقلم سارة بكر

رواية قلب من حجر الجزء الثاني الجزء الثامن

رواية قلب من حجر الجزء الثاني البارت الثامن

رواية قلب من حجر الجزء الثاني الحلقة الثامنة

في مكان بعيد فتحت نجمه عنيها وجدته واقف قدامها و بيبتسم: انا فين
رد ياسر بهدوء: انتي معايا
قامت نجمه و مسكت دماغها: ااااه معاك فين و انا دماغي بتوجعني كل لي انا مش فاكره حاجه غير انك جيت اخدتني من القصر
جلس ياسر جمبها و حط الفطار علي السرير: طيب انا هحكيلك بس تفطري، قرب منها كوبايه اللبن و هي رمتها علي الارض بغضب: انا مش عاوزه حاجه انا عوزه افهم انا جيت هنا ازاي شكلنا مش في مصر
قام ياسر و بدأ يتكلم: احنا فعلا مش في مصر احنا في امريكا
قامت نجمه و كانت هتقع و هو لحقها، بعدت عنه و قعدت علي السرير مسكت دماغها: ازاي ازاي انا جيت هنا انا مش فاكره حاجه مش فاكره و اصلا انا متجوزاك ازاي
قلق ياسر عليها: طيب اهدي عشان خاطري وانا هفهمك بصي لما كنتي بتذاكريلي شوفتك وانتي بتكتبي اسمك و بعد الحصل بينا دا انا خوفت يوسف يمنعني اني اشوفك فا قررت انك تكوني معايا و يوسف ميقدرش يخدك مني فا زورت توقيعك و زورت ورقة جواز شرعي و روحت القسم و فهمتهم اني جوزك و اني اخوكي منعني اني اخدك و لما جيت القصر انا و الظباط اخدت و اديتك منوم جامد خلاكي تنامي يومين وانا ظبط الدنيا هنا و بس
دمعت نجمه و قالت: وانت لي تعمل كل دا كفايا بقي لحد كده
جلس ياسر جمبها و قال: عشان بحبك يا نجمه انا منكرش اني الاول كنت بنتقم من فارس فيكي بس والله حبيتك و علفكره اول مره بس الكانت اغتصاب لكن بعد كده كنتي مراتي
ابتسمت و قالت: انت بتضحك علي نفسك دا انت لسه قايل بالسانك انك مزور ورقة الجواز
ياسر: طيب احنا ممكن نعتبرها حقيقه وافقي انك تعيشي معايا و انا والله بحبك اوي
نجمه بستهزاق: وانا المفروض اوافق عشان هبله و بالمره الرواية تمشي زي اي رواية بتقرأها صح بس احنا هنا يا ياسر احنا في دنيا في حقيقه مش رواية والانت عملته اسمه اغت**صاب و الانت عوزني اكمل في و نعمله اسمه زن*ه وانا مش كده و بعدين ازاي عوزني ابقي عادي كده و اوافق انت بجد مش متوقع ردي هيبقي اي اعيش ازاي معاك بعيد عن اهلي و اخواتي ميعرفوش مكاني و غير كل دا اعيش ازاي معاك بعد الانت عملته
ياسر: انا بحبك يا نجمه حقيقي بحبك اوي و مش متخيل حياتي من غيرك و انتي مع اخواتك مش في امان فكري يا نجمه شوفتي الحصل ل وليد و فارس و مراد و سراج بسبب يوسف و الحصل كتير ل مليكه قبل كده انتي متعرفيهوش مليكه اضربت بالنار وهي في حضن يوسف صدقيني انا الوحيد الهعرف احميكي انا دخلت و اخدك من وسط قصره و هو معملش حاجه
نجمه: هو مكنش موجود لو كان موجود كان مش هيخليك تاخدني أبداً
ياسر ضحك: انتي مصدقه نفسك افهمي يا نجمه يوسف مش هيقدر يحميكي يوسف عايش عمره كله و مفكر اني امه خانت ابوه و جابتك في الحرام
فتحت نجمه عنيها بصدمه و كمل هو بغل: مسالتيش نفسك لي يوسف بيكرهك انتي و وليد و انتي بالذات صدقيني يوسف بيكرهك اوي يا نجمه و مش هيدور عليكي و الدليل انك بقالك يومين و هو مدورش عليكي
هزت راسها بنفي: اكيد لا اكيد لا لا مكنش عمل كل دا عشاني
رد ياسر بزعيق: هو اي ال لا بقولك مفكرك بنت حرام دا واحد مريض شك في امه و بيكره اخته الوحيده و علي فكره عمل معاكي كده لما عرف اني انا العملت كده لان يوسف بيكرهني لاني كنت منافسه في الشغل وانتي كده كده مش هتخرجي من هنا انتي هنا في امان و عشان اكون صادق معاكي و تعرفي اني بحبك بجد هنتجوز رسمي
نجمه: ازاي لازم يكون ليا وكيل
ابتسم ياسر: عشان تتاكدي اني صادق معاكي وكيلك هو اخوكي الكبير يا نجمه
فتحت نجمه عيونها بصدمه اكبر
______________________________________
عند العقرب
جه المأذون و طلع غيث يجيب ميسون
دخل لقها قاعده و لبسه فستان ابيض ستان رقيق اوي و بتكلم نفسها: دي اخرتها يا ميسون تتجوزي بالطريقه دي من غير فرح من غير معازيم من غير حتي اختك ولا ولي امرك
سمع غيث كلام ميسون و اعتصر قلبه علي حالها و حمحم و قال: احم انتي جاهزه
مسحت ميسون دموعها بسرعه و قالت: ااه يلا ننزل
اخدها غيث من يديها و نزل بيها
كان يوسف جالس بجانب المأذون و ريان و فارس في الجهه الاخري
جلست ميسون بجانب غيث و قال غيث ل يوسف: طيب يوسف انت جوز اخت ميسون انت ابقي الوكيل بتعها و فارس و ريان يشهده علي الجواز
نظرة ميسون علي فارس وجدته ينظر لها و الدموع في عيونه
المأذون: بارك الله لكم و بارك عليكم و جمع بينكم في خير
نزلوا دمعهم الاتنين في نفس الوقت ميسون علي حالها و فارس وهو ينظر لها
بعد الانتهاء قام ريان: طيب لازم ننزل شويه صور كده علي الفيس عشان الدنيا كلها تعرف انك اتجوزت يا كبير و البنات البتجري وراك دي تتهد و تقعد
ضحكت ميسون بستهزاق و قالت بصوت واطي: علي اي دا شكل حد يبصله اصلا
سمعها غيث و قرب عند ودنها و قال: انتي بصيتي للشكل دا يا ميسون ولا نسيتي
نظره له بارف و انتبهت لصوت ريان الكان بيقول: يلا اضحكوا بقي يلا
فعلاً اخد لهم ريان صور كتير و نزلها علي مواقع التواصل الاجتماعي
______________________________________
نزل فارس و يوسف ركبه العربيه
لاحظ يوسف شرود فارس: مالك يا فارس
فارس انفعل و قال بدموع: انا عاوز افهم انت جبتني معاك لي
بص يوسف في عيونه: عشان اشوف نظرتك دي انا جبتك مش قصدي اني اكسرك والله انا جبتك عشان تنساها و تفكر في المعاك غيث خلاص اتجوزها رسمي وانت متجوز حور انا جبتك عشان تشوف كده ب عينك و تركز في حياتك مع حور
نزلت دموع فارس و قال بعياط: مش قادر اركز في حياتي و ميسون مش فيها انا من اول ما شوفتها حبتها يا يوسف ومش عارف اعيش من غيرها انا مفيش جوايا شعرايه بتتحرك في اتجاه حور خالص
يوسف رد بتفكير: امسح دموعك يا فارس وانت مفيش مشاعر جواك ل حور عشان مش مدي نفسك فرصه انك تفكر فيها و تخلي مشاعرك تتحرف في اتجاها
مسح فارس دموعه و قال: اعمل اي
يوسف بهدوء: اعتبرها صديقتك يا فارس مش مراتك و اتكلم معاها و افتح قلبك ليها هتلقي نفسك واحده واحده حبيتها
فارس سكت و بص قدامه و يوسف مشي
______________________________________
عند ريان
وصل ريان عن بيتها رن عليها: ندي بعد اذنك ممكن تنزلي قدام البيت
قامت ندي من علي السرير بسرعه و بصت لنفسها في المرايه و لبست شال علي البيجامه الهي لابساها و نزلت و قلبها طار قبلها ، خرجت لقته قاعد علي العربيه
ندي: اي يا ريان اي الجابك دلوقتي
ريان: معرفتش انام غير لما اسالك سؤال
_ سؤال اي المخليك مش عارف تنام دا
” لما انا كنت واقف هنا مستنيكي تدخلي في واحد جه و حضنك دا مين
_ ااااااااا دا دا داطارق ابن عمي
” ابن عمك بس ولا خطيبك كمان
بصت ندي في الأرض و فهم ريان و كان يمشي بس هي مسكت يديه: استني يا ريان متمشيش
شد ريان يديه منها: ازاي مش عوزاني امشي انتي مخطوبة انا شوفته و هو بيحضنك يا ندي
نزلت دموع ندي: انا بحبك يا ريان
ندااااااااااا
لفت ندي و فتحت عنيها بصدمه
______________________________________
رجع يوسف و فارس القصر
طلع فارس الاوضه بسرعه
وليد: اي يبني ماله فارس
يوسف: هو تعبان و زعلان شويه
وليد: طيب انا هطلع اشوفه
يوسف: لا خليك انت حور اطلعي انتي تشوفي
ابتسم وليد: انت قاصد انها هي التطلع صح
يوسف: فارس محتاح حور هي التكون معاه الفتره دي
وليد: ماشي يا عم اي بكره كتب الكتاب زي مهو ولا اي
يوسف وهو بيضربه في كتفه: متقلقش يا اخويا زي ما هو
_______________
طلع وحور لقته واقف في البلكونه، قربت منه و حطت يديها علي كتفه: فارس
لف فارس و هو بيعيط و ارتمي في حضنها

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية قلب من حجر الجزء الثاني)

للعودة لقراءة الجزء الأول اضغط على : (رواية قلب من حجر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى