روايات

رواية قلب الفهد الفصل الثامن 8 بقلم ندى رأفت

رواية قلب الفهد الفصل الثامن 8 بقلم ندى رأفت

رواية قلب الفهد الجزء الثامن

رواية قلب الفهد البارت الثامن

قلب الفهد
قلب الفهد

رواية قلب الفهد الحلقة الثامنة

جيان بصدم*ه : لا ..جدو …لا ……….انت عملت ايه يا فهد عملت ..إيه حرا*م عليك ..وابتدت تعيط وقالت : جدووووو …والله ما هسي*بك يا فهد …وهب*لغ عنك ..حرا*م عليك دا كان بيح*بك جدا ..
فهد واقف بصدمه وباصص على جده وبعدها بص على جيان .. وقال : وانا مش هقدر ..اخليكي ..تعملي كدا . يا جيان ..اكبر عد*و ..ليا لسه مخلص*تش منه …علشان ..كدا….علشان ….كدا …..لازم ….تمو*تي
وابتدى فهد يقرب من جيان وجيان تبعد ..لغايه ما خبطت في الحيطه ..وابتدى فهد يحط ايده حولين رقبتها ..علشان يخنقن*ها …
جيان وهي بتعيط : ليه ..يا …فهد ..ليه …دا انا كنت واثقه ..فيك ..وبح*بك ليه صدمتني الصدمه دي ليه ….
وابتدت دموعها تنزل على إيد فهد …فنزل فهد إيده..ونزل رأسه للأرض..وقال : انا سبتك مع اني كنت بحب*ك جدا علشان مأذكيش … انا انسان مينفعش حد يقعد معاه يا جيان..انا عمري ما هتغير ..
جيان بزعيق : مفيش حاجه اسمها كدا ..كل إنسان قابل للتغير ..متستسلمش للشيطان الي جواك ..ومتسمحلوش انه يسيطر عليك …..
فهد : دا سيطر عليا خلاص يا جيان ..
كانت لسه جيان هتكلم ..فجأه رن جرس باب الفله …
فهد بغضب وعنيه فيها الانتقام …قال : اخيراااا …دا انا كنت منتظر اللحظه دي من زمان اوي ..وبعدها خرج ….راحت خرجت جيان وراه وحولت تنزل على السلم لوحدها …(علشان إيدها المكسو*ره )
نزل فهد ..وفتح الباب الفله …

 

 

وقال : يااااااا ..مقولكش كنت منتظر اليوم دا بقالي قد إيه.. دخل والد فهد الفله ..
قفل فهد الباب ..
والد فهد بسخريه : شوفت أهو بقيت زي أهو..وجدك معرفش ..يغير فيك …الا اه صح هو فين …..وبعدها بص على إيده الي مليانه د*م وقال : لا متقوليش …عملتها اخيراا يا فهد وخلصت من الراجل الغب*ي دا….. ابتدى فهد يعيط..بعد ما افتكر الي عمله مع جده …
والد فهد : متعيطش ..انت كدا بقيت قوي ..مفيش حاجه ..هتخليك ضعيف تاني ..جدك دايما كان ليه رأي عليك ..لكن انت دلوقتي خلصت منه …وهو دا دايما الي عايز اعودهولك لازم دايما ..تخلص من اي حاجه ممكن تخليك ضعيف ..
فهد بزعيق : اسكت انا عمري ما هبقى زيك …وبعدها رفع مسدسه وقال : جه الوقت الي انتقم منك فيه ..واخد حق امي …الي قتلتها وهي ملهاش ذنب ..في حاجه ..كل الي عملته انها كانت بتنصحك تبطل الي انت كنت بتعمله …بس الناس الي زيك ..مينفعش معاهم النصيحه اصلا ….علشان كدا …
والد فهد : لازم اموت صح ..طب يلا وبعدها فتح إيده وقال : طب يلا اقتلني …..
الكاتبه :Miyano shiho(ندى رأفت )
وجه فهد المسدس على قلب ابوه وكان هيضغط عليه ..
جيان : لا يا فهد ارجوك متعملش كدا ..انا سمعت كل حاجه ومعترفه معاك ..إن ابوك .دا غلط ..بس هو اتسجن و تعاقب خلاص ..متبقاش زيو ..يا فهد ..انا واثقه ..انك تقدر تتغير ..
فهد : وهو كدا من وجه نظرك اتعاقب..السجن مش كفايه على الي كان بيعمله فيا وفي أمي..
جيان : لو انت شايفوا مش كفايه ..فدا ميدلكش الحق انك تعمل معاه كدا ..لسه في رب كريم ..بياخد حق أي مظلوم….ارجوك يا فهد اسمع كلامي ..وبطل الي انت بتعمله ..وتوب ..لربنا ..وهو هيسمحك ..وانا كمان حسمحك ..ونعيش مع بعض حياه حلوه ونلف بلاد العالم زي ما كنا مخططين …ارجوك يا فهد ..وابتدت جيان تعيط …
ابتدى فهد يتأثر بكلام جيان ..وكان هينزل المسدس ..
والد فهد : يعنى انت لسه مخلصتش على نقط ضعفك ..كلها….وانا كدا عرفت ان دي اكبر نقطه ضعف عندك …علشان كدا راح طلع ابو فهد مسدس ورفعه على جيان بسرعه وقال :هخلص انا منها زي ما عملت في امك ..راح اط*لق بسرعه …
صوت*ت جيان وقفلت عنيها …لكنها محستش بأي حاجه ..كل الي كانت حاسه بيه إن في إيد محوطها …راحت فتحت جيان عنيها بسرعه ..فقلت ان فهد هو الي محو*طها واخد الر*صاصه مكانها …بصت جيان على منطقه قلبه ..لقيتها بتنز*ف …جامد…جيان ..بدموع : ليه …عملت..كدا …ليه…
فهد وهو مش قادر ياخد نفسه قال بألم : انتي اكبر..نقطه …ضعف …ااه ..في …حياتي …
جيان بتعيط جامد وبحزم مصتنع : اسكت علشان ..جرحك بينزف …
ضحك فهد ..ومسح لجيان دموعها وقال : بس ….انتي احلى ….نقطه… ضعف ….حصلتلي… في ..حياتي ..وبعدها غمض عنيه ووقع ومبقاش يتحرك ….
جيان بصدمه وبتعيط جامد بشهتفه : فهد ..فهد …فوق يا فهد ..متسبنيش ..ارجوك …فهد ..مش انت ..وجدو ..وبابا..وماما ..كمان ..مش كلكم ..تسيبوني …كدا …..ارجوك ..يا ..فهد ..قوم ..
والد فهد بسخريه : شفت ..اهي نقطه ضعفك ضيعتك …بس معلش يا حلوه انتي لازم تموتي انتي كمان علشان متبقيش شاهد عليا …دا انا مصدقت خرجت من السجن …
فجأه زق ايمن باب الفله ..وفتحو ..ووجه المسدس على والد فهد وقال : بس للاسف هتدخله تاني …يا رجاله خدوه ….وخدوا ..والد فهد ..ومشيو ..

 

 

 

راح ايمن لجيان بسرعه وقال : جيان انتي كويسه ..
جيان مفتحه عنيها ومبتردش …
ايمن : جيان ..وقعد يهزها …بس مفيش فايده ..
ايمن بخوف : جيان ..جيااان …ردي عليا يا حبيبتي مالك ..جيااااان……..
وبعد ثلاث شهور …
دخل ايمن …مكان …
وقابل شخص وقال : ها هي أخبرها إيه دلوقتي ..
الراجل : لسه ..في حاله صدمه نفسيه..بس ان شاء هتخرج منها …
راح بص ايمن على الاوضه الي فيها جيان من زجاج الاوضه لقها قاعده ..مفتحه عنيها وقاعده باصه لقدام ..
راح قال : يارب تخرج منها يا دكتور …اسيب حضرتك انا بقى ….وبعدها نزل ايمن ..وبص على المستشفى وقال : عمري ما أتصور ان المستشفى الي انتي كنتي بتشتغلي فيها هتكوني انتي مريضه فيها في يوم من الايام .. ( مستشفى الأمراض النفسيه والعقليه ) ………………….تمت………………..

لقراءة الرواية كاملة اضغط علي : (رواية قلب الفهد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى