روايات

رواية قسوه الرعد الفصل الحادي عشر 11 بقلم كاتبة قصص

رواية قسوه الرعد الفصل الحادي عشر 11 بقلم كاتبة قصص

رواية قسوه الرعد الجزء الحادي عشر

رواية قسوه الرعد البارت الحادي عشر

رواية قسوه الرعد الحلقة الحادية عشر

الدكتور خرج بحزن و اسف و غضب و قال:مين اللي عمل فيها كده اي مفيش رحمه عندكو
رعد اتعصب و قال:هي فين حصل اي
الدكتور بحزن:للاسف متعرضه لحاله اغتص*اب وحشه جدا و كمان عندها ثقب في القلب و كان لازم عمليه في اسرع وقت و فات الاوان
رعد الكلمه نزلت زي الصاعقه عليه و عيونه دمعت لما افتكر لما قالت
(فلاش باك)
حياه كانت بتعيط و قالت:هيجي اليوم و ترتحو مني
(باك)
رعد بص للدكتور و قال:هي عامله اي دلوقتي
الدكتور:دخلت غيبوبه و الله و اعلم هتفوق امته
رعد خرج من المستشفي و ركب عربيته و عينه دمعت و قال:لي يا حياه مقولتيش لي و دموعه زادت لما افتكر
(فلاش باك)

 

 

حياه:ممكن اتكلم معاك في حاجه
رعد استغرب منها و قال: اي في حاجه
حياه ببتسامه بهته شويه:لا بس عايزه اطلب منك ذلب ممكن ولا لا
رعد:اي هو
حياه:عايزه اخرج
رعد:لا مفيش خروج
(باك)
رعد بدموع و ضرب الدركسيون و قال:غبي غبي مكنتش هعرف و انتي بعيده عني مش هبقه مرتاح هتغبي عني و الله و اعلم هترجعلي امته و مشي بالعربيه
(في فيلا المنشاواي)
رعد ركن العربيه بتعته و علي وشه الحزن و دخل
نورا شافته و قالت:امال فين حياه
رعد دموعه نزلت و قال بألم:حياه دخلت في غيبوبه
نورا اتصدمت و قالت:عملت فيها اي يا رعد انطق
رعد بحزن:عصبتي و
نورا فهمت و قالت بذهول:انت بتهزر و صرخت و قالت انطق يا رعد
رعد بالم:هو ده اللي حصل و هي عندها ثقب في القلب و لسه عارف من الدكتور
امجد نزل علي صوت نورا و قال:في اي
نورا قصت عليه ما حدث
امجد بعصبيه:فين المستشفي دي
رعد:مستشفي*****

 

 

امجد طلع يلبس هو و نورا و مشيو علي المستشفي
رعد طلع اوضته هو و حياه و عيونه دمعت و قال:بقت بتكرهني هه شاف هدومها و خدها في حضنه و نام و هو بيعيط
(في الصعيد)
(في اوضه فارس)
ايه صحيت و بصت علي فارس جت تقوم كانت تحت فارس و قال:صباحيه مباركه يا روحي
ايه بكسوف:الله يبارك فيك وسع
فارس بمكر:ولا موسعتش
ايه بغيظ:هصوت
فارس ضحك و باسها من خدها وقال:صوتي
ايه بخجل و هتعيط:وسع بقاا
فارس وسعلها و قال بضحك:قومي يله
ايه بصتله بغضب و قالت:قومي يا فارسي
فاوس بمكر:وانا مبتثبتش يا قلب فارسك
ايه بكسوف:قومي عشان مش هعرف اقوم
فارس بخبث:و مش هتعرفي تقومي لي
ايه بصريخ في وشه:قوم يا فارس
فارس قام و ايه دخلت الحمام
(في القاهره في فيلا المنشاوي)عدي شهر و في يوم
رعد صحي و دخل الحمام و لبس و نزل بحزن

 

 

(في المستشفي)
رعد دخل شاف امه بتعيط و علي وش ابوه علامات الاسف اتخض و قال:في اي حياه فين
امجد بحزن:حياه ماتت يا رعد
رعد دموعه نزلت و بيقول:لا لا هي مامتتش صح انا كنت هصالحه لما تطلع من هنا و هعوضها ماتت و هي كارهني و جرب علي اوضتها شافها متغطيه بالملايه شال الملايه من علي وشها و خدها في حضنه و هو بيعيط زي الطفل اللي فقد امه و بيقول:متسبنيش انا والله كنت هصالحك لما تفويقي متحرمنيش منك اتعودت عليك و حبيتك والله حبيتك متحرمنيش من حضنك يا حياه ردي عليااا والدكتور بعده عن حياه بالعافيه و هو بيقوله:اهدي يا استاذ رعد ادعليها بالرحمه
رعد بدموع ووجع:مش مصدق ضيعتها من ايدي بغبئي اااااه يارب مش هقدر علي فرقها رعد موجه كلامو للدكتور و بيقول برجاء:عايز اشوفها اخر مره يا دكتور
الدكتور بشفقه علي حالته و قال:مطولش ادخل
رعد دخل و دموعه نزلت وشها شاحب و ملامحها مرهقه و قال:انا اسف رعد حضنها و قال:مكنتش اعرف اني هتعذب و انتي بعيده بس باين عليا هتعذب اوي مش هقدر ابعد عنك حضنك هيوحشني انا كنت كل يوم لما انتي تنامي بروح اوضتك و بخدك في حضني و لما بحس انك هتبدأئي تفوقي بقوم من جنبك انا حبيتك اوي و كمل بصريخ قومي متعقبنيش بالعقاب ده يا حياه
الدكتور دخل و قال:يله يا استاذ رعد رعد بص علي حياه و خرج
امجد بحزن:يله يبني عشان نشوف إجرأت الدفن
رعد بوجع:حاضر يله
عاملو إجرأت الدفن و حياه ادفنت
امجد:يله يا رعد
رعد بتعب:لا انا هروح الفيلا بتعتي
نورا بجديه:لا هتججي معانا يله
رعد بتوهان:هروح انا عايز اعض لوحدي شويه و سابهم و مشي

 

 

(في شقه رعد)
رعد قاعد بيشرب و مش واعي لي حاجه
البنت:رعد بيه
رعد بدموع:مش قادر تعبان اوي و هي مش معايا حساس اللي هيا كانت ضهري بشرب عشان انسي و مش قادر انسي ضيعتها من ايدي انا غبي
البنت جابت عصير و حطت فيه حاجه و قالت لرعد:اشرب ده يا رعد بيه
رعد خده منها و شربو بعديها حس دماغه تقيله و راح في النوم
(البنت نزلت و راحت مكان ما)
البنت:رعد تعبان قوي يا جماعه من الفراق
البنت التانيه:خلي يتعب شويه و هيرجع تاني
الست:والهي ما عارفه طوعتوكو ازاي
الرجل:و انا عندي خطه متخرش الميه
البنت بضحك:ده انتو نوين تربوه تربوه و هو هيتربه بجد
دخلت هي بضحك:ده انا حته طيبه و ضحكو كلهم

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية قسوه الرعد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!