روايات

رواية قسوة ليث وكبريائه الفصل السادس 6 بقلم شروق أحمد حبيب

رواية قسوة ليث وكبريائه الفصل السادس 6 بقلم شروق أحمد حبيب

رواية قسوة ليث وكبريائه الجزء السادس

رواية قسوة ليث وكبريائه البارت السادس

رواية قسوة ليث وكبريائه الحلقة السادسة

في مساء اليوم يذهب ليث للبيت
ليث :قومي فزي اعمليلي اكل وكلي عشان مكلتيش من امبارح.
ريناد بضعف :ليث جرح بطني فتح.
ليث بخوف يجلس بجانبها :وريني كده.
ريناد :لا بس عايزه اغير علي الجرح.
ليث بخوف دون أن يظهر لها :لا اي انتي كمان وريني.
ليث :تستني هروح اجيب العلاج والممرضه بسرعه وجاي.
ريناد :بسرعه لوسمحت عشان معنتش قادره.
ليث :تمام استحملي جاي بسرعه.
#يتبع
بعد مرور نص ساعه
الممرضه :قله اكل ومبتخدش ادويه الجرح التهب اكتر كانت هيحصلها صديد في بطنها.
ليث :هتخليكي هنا جمبها لحد ما ترجع زي الاول.
الممرضة :ليث بيه عندي شغل تاني.
ليث :هدفعلك أضعاف مرتبك.
الممرضه :امرك يا ليث بيه..
#يتبع
في يوم جديد…
تأتي ساره الي فله ليث.
ليث :ساره بتعملي اي هنا.
ساره :كنت عايزه اتكلم معاك شويه.
ليث:اممم عايزه تتكلمي معايا الساعه 10 الصبح.
ساره :رايح الشغل.
ليث :ااه.
ساره :خلاص روح ولما ترجع انا هستناك.
ليث :تمام ريناد فوق اطلعيلها هتلاقيها صحيت.
ساره :اوكي.
#########
ساره :يا كتكوته ادخل.
ريناد باستغراب :تعالي.
ساره :وحشاني اوي عامله اي.
ريناد :الحمد لله انتي عامله اي ياقمر.
ساره :تمام الحمد لله افرحي بقي عشان انا جايه اثبت برائه شرفك.
ريناد بتشتت :مش فاهمه قصدك.
ساره :بصي طارق عرفاه اكيد.
ريناد :اه عرفاه مالو.
ساره :هو الي ضيع شرفك قدام اهلك وليث.
ريناد :ازاي انتي بتقولي اي وضحي كلامك بالتفصيل.
ساره :بصي ليث كان بيحب رنين قبلك وطارق كان بيحبها بس طارق كان هيعدي حدودو معاها انتي فاهمه قصدي هيا قالت هقول لليث. ف طارق حاول يقولها لا ومرضيتش قتلها.
ريناد بصدمه :كملي.
ساره :ليث اتجنن وقسم انو يقتل الي قتلها ف طارق جاب اثباتات كدابه انو ابوكي في بينو وبين ابو نرمين عداوه ف ابوكي قتل نرمين ليث اتجوزك عشان ينتقم ويسيبك مامه ليث قالتلو انك ملكيش ذنب واقنعتو بس ليث اتعاطف وبدء بحبك ف طارق ازاي عايز يدخل ليث السجن عشان ياخد الورث ف عمل انك معندكيش شرف عشان يقتلك ويخش السجن برضو مجاش جملك ف حرضو علي ابوكي عشان يقتلو وطارق يعرف الشرطه بجريمه ليث ويدخل ليث السجن ويكون الكسبان. فهمتي.
ريناد :ده مجنون احنا لازم نتصرف ليث لو عرف هيقتل طارق ولو مش عرف هيقتل بابا ومن الناحيتين فيهم السجن ياربي اعمل اي.
ساره :ده بدل مع تقولي برائتي الاول.
ريناد :فين الي يثبت برائتي.
ساره :دكتور ***********ده الي طارق دفعلو عشان يعملك تحليل فيك والصراحه انا حتطلك دوا وحش يوم الصبيحيه بتاعتك.
ريناد :المهم دلوقتي كفايه انك حكتيلي بصي هنبعت رساله برقم فيك لهشام يروح للدكتور ده يتصرف معاه والباقي عليا انا.
ساره :تمام ماشي استني هبعتلو اهو.
#يتبع.
في الأمس يأتي هشام ورنين.
رنين :هشام واحنا مروحين عايزه اكول بيتزا.
هشام :اجبلك طلبتها وتعمليها.
رنين :لا عايزاها جاهزه.
هشام :لا.
رنين مثل الأطفال :ما انت بتاكل من برا يا هشام.
هشام :انا مش انتي هتعمليها في البيت امشي قدامي بقي وخشي.
رنين :يا رخم.
هشام :خلصي عشان نقول لريناد اننا جبنا الي يثبت انها بريئه.
رنين :ايوا يلا يلا عشان نفرحها
#يتبع
رنين :ريناد وحشاني اوي عامله اي.
ريناد :تمام الحمد لله وحشاني اكتر
هشام :ريناد ليث فين.
ريناد :في الشغل من الصبح.
هشام :طب اقعدي نتكلم بصي في رقم بعتلي مسج شكلو رقم فيك قالي ام دكتور *****لو رحتلو وضغط عليه بطريقتي هيجبلي إثبات انك تمام وقالي حاجه بيني وبينك هبقي اقولهالك.
ريناد باظهار فرحه :بجد يا هشام وريني الورقه بسرعه.
ساره بمياعه :شكرا اوي يا لولو علي إثبات انها تمام.
رنين بعصبيه :لولو مين ده اسمو هشام..

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية قسوة ليث وكبريائه)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى