روايات

رواية قسوة العشق الفصل الثاني 2 بقلم سولييه نصار

رواية قسوة العشق الفصل الثاني 2 بقلم سولييه نصار

رواية قسوة العشق الجزء الثاني

رواية قسوة العشق البارت الثاني

رواية قسوة العشق
رواية قسوة العشق

رواية قسوة العشق الحلقة الثانية

-ده عقا*ب اللي يخالف أوامري يا دنيا !!..
صرخ فيا وانا ماسكة خصلات شعري بإيدي وببكي بعن*ف قلبي كان واج*عني اووي …وفي وقتها كر*هته اكتر من اي حاجة في حياتي …كر*هته اووي وكنت بتمني مو*ته بتمني اشوفه يتع*ذب زيي …سابني وطلع من الشقة وقفل عليا الباب بالمفتاح كالعادة …قومت وانا حاسة جسمي كله مك*سر كنت بعيط من الالم …الا*لم في قلبي كان أسوأ من الا*لم في جسمي …كنت حاسة أنه انت*هك كرامتي ورماها علي الأرض …حسيت اني مجرد ممسحة ليه أو حاجة يفضي فيها غض*به وقدام المرايا شوفت حقيقية اني عمري ما كنت مرات عمر إنا كنت كيس الملاكمة بتاعه عشان يفضي فيه اي ضغط بيتعرضله أو يفرغ في امرا*ضه ….مسكت التليفون وبدأت اعيط جامد وانا بتصل بأهلي رد ابويا بصوته القوي واول ما رد انه*ارت من العياط وكلامي مكانش مفهوم …
-دنيا مالك!

 

 

قالها ابويا فهديت نفسي وقولت :
-بابا الحقني يا بابا عمر هيق*تلني …قص شعري خالص وضر*بني جامد وحب*سني …ابوس ايديك بلغ البو*ليس وتعالي أنا …
-ايه اللي انتي بتقوليه ده ؟!!عايزة تحبسي جوزك وتفض*حينا …والله لو عملتي كده يا دنيا لأتبري منك لحد ما امو*ت …وايه يعني ضر*بك انا كنت بضر*ب امك عادي …اكيد انتي غلطتي …
حطيت ايدي علي بوقي ومكنتش مصدقة هو بيقول ايه :
-يا بابا بقولك هيق*تلني!!!
-عمر بيحبك وهو بيعمل كده من حبه ليكي …عايز يشد علي ودنك شوية عشان تتظبطي …لما يجي جوزك اعتذريله وخليكي تحت رجله هو سندك …
قفلت التليفون وانا ببكي ….كنت متوقعة ايه يعني؟! … إذا كان مرة روحتله مض*روبة ورجعني …روحت علي السرير ونومت وانا بعيط ….

 

 

مرت الايام وانا مبتكلمش مع عمر خالص بعمل الحاجة من سكات ولما يجي يلمسني كنت بتمني اني امو*ت ..كنت دايما بلبس الحجاب في البيت عشان مشوفش شعري اللي قصه وانقه*ر عليه …في صلاتي دايما كنت بدعي لاما يم*وت هو أو ام*وت انا …مر شهرين واحنا علي الحال ده وانا بحاول اتلافي اي حاجة تضايق عمر مني …ولما كان بيكلم ستات علي تليفون كنت بقفل ودني ومبهتمش….في يوم …
خلصت صلاة ولقيته قدامي واقف مبتسم ابتسامته السخيفة قلبي اترج فقرب مني وهو بيمسك أيدي وقال :
– حرما يا حبيبتي …
هزيت راسي بر*عب ابتسم هو وقال:
-بحب نظرة الر*عب في عينيك يا دنيا بتكون اجمل نظرة بشوفها منك …بحب احس انك عاملالي حساب ..عارفة ..
حط أيده علي رقبتي وقال وهو بيخن*قني براحة:
-انا بحب اضر*بك …بصراحة بتلكك عشان اضر*بك …بحس بمتعة رهيبة وانا بسمع عضمك الضعيف بيصرخ من الا*لم …
عيوني دمعت بقه*ر كنت اتمني اكون قوية زيه عشان اشو*ه وشه …
طلع حاجة من جيبه وقال:
-خدي ده اختبار حمل اعمليه دلوقتي…
بلعت ريقي فقال:
-انا شبه متأكد انك حامل …
حسيت ان الدنيا لفت بيا ودموعي نزلت …اني اكون حامل من المج*نون ده حاجة مكنتش عايزاها ابدا …
-يالا اعمليه …

 

 

صرخ في وشي وروحت بسرعة اعمله ….

بعد دقايق كنت ببص للنتيجة وانا بعيط …أنا حامل ودي كانت المصيبة الأكبر …شد عمر الاختبار وضحك وقال:
-كنت متوقع …
رمي الاختبار علي جنب ومسك وشي وهو بيقول بخبث :
-ده ابننا اللي هيربط بيننا للابد يا دنيا …بالطريقة دي انتي مش هتقدري تهربي مني !!!

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية قسوة العشق)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى