روايات

رواية قسوة الرعد الجزء الثاني الفصل العشرون 20 بقلم زوزا

رواية قسوة الرعد الجزء الثاني الفصل العشرون 20 بقلم زوزا

رواية قسوة الرعد الجزء الثاني الجزء العشرون

رواية قسوة الرعد الجزء الثاني البارت العشرون

رواية قسوة الرعد الجزء الثاني
رواية قسوة الرعد الجزء الثاني

رواية قسوة الرعد الجزء الثاني الحلقة العشرون

ملك(بخضة):مالك!!!!!!
ام مالك(بخضة):ابني!!!!
عبدالخالق:حصل ميته الكلام ده؟!
غفير:من شوية وهو دلوجت في المستشفي…
عبدالخالق:طيب استناني جاي معاك.
عبدالخالق:خليكوا هنا محدش يخرج..
ملك(بعياط):خدني معاك يا عمي ارجوك..
ملك(بعياط):ابوس يدك…
ام مالك(بدموع):ابني مالك…
عبدالخالق:طب غيري هدومك بسرعة يا ملك..
ملك جريت بسرعة لبست العباية والطرحة ونزلت جري لعبد الخالق..
عبدالخالق:خليكي هنا يا ام مالك هطمنك عليه..
عبدالخالق وملك خرجوا وركبوا العربية وراحوا المستشفي..
نورا(بنوم):ايه اللي مصحيكي يا ماما؟!
نورا(بقلق):ماما انتي بتعيطي؟!
ام مالك(بعياط):اخوكي اضر”ب بالنا”ر..
نورا(بصدمة):ايه؟!!!!
💜في المستشفي..💜
عبدالخالق:ابني مالك يا دكتورة..
الدكتورة:شيخ عبدالخالق متقلقش الرصا”صة مكنتش عميقة الحمدلله هو كويس..
ملك(بعياط):يعني هو بخير دلوجت؟!
الدكتورة:ايوه وهيفوق كمان شوية..محتاج بس تغذية وراحة..
عبدالخالق:شكرا ليكي..
عبدالخالق وملك دخلوا لاوضة مالك لقوه لسة بيبدأ يفوق…
ملك(بعياط):مالك..
مالك(بتعب):انا فين؟!
ملك(بعياط):انت اهني في المستشفي وجمبي..
عبدالخالق:حمدلله بالسلامة يا ابني..
مالك:الله يسلمك يا حاج..
عبدالخالق:ايه اللي حصل؟!

 

 

 

 

 

 

 

مالك:معرفش كنت مروح لقيت شخص طلع قدامي علي ما اعتقد من عائلة الشاذلي وضر”ب نا”ر وجري وهرب…
عبدالخالق:متأكد يا مالك؟!
مالك:ايوه من عائلة الشاذلي..
عبدالخالق:تمام يا مالك..خليكي جمبه يا ملك..
ملك:حاضر يا عمي..
عبدالخالق سابهم ومشي راح لقصر عائلة السيوفي..
مالك:بطلي عياط بقي..
ملك(بدموع):كنت خايفة عليك اوي..
مالك:متخافيش يا روحي انا كويس..
ملك:بس لو..
مالك:بس ليه نقدر الشر يعني؟!الحمدلله انا كويس اهو..
ملك:طيب..
مالك(بوجع):آه..
ملك(بقلق):ايه اجيب الدكتورة؟!
مالك:لا قربي وبس..
ملك(بخجل):كنت عتكدب كومان
مالك:لا مش بكدب انتي دؤاء جروحي مش الادوية والعلاج..
ملك:تسلم..
💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜

 

 

 

 

 

✨في القصر…✨
عادل:خير يا شيخنا جلجتني؟!
عبدالخالق:مالك ابني اتصاب بالرصا”ص يا عادل بيه..
عادل(بصدمة):وه!!!كيف عاد
عمر:طب هو زين دلوجت؟!
عبدالخالق:المرة دي ربنا ستر..
جلال:مين هيكون ليه ايد في الموضوع ده؟!
عبدالخالق:عائلة الشاذلي بعد ما رفضت اني اشاركها في المصنع اللي هفتحه هنا وشاركتكم انتم..
عمر:عايز تجول ان السبب هو المصنع؟!
عبدالخالق:ايوه وهما عملوا اكدي مع ولدي ممكن مع اي حد من عائلتكم لازم نحط حد للموضوع..
جلال:فعلا عندك حق..
عادل:خلاص بكرة بعد صلاة الضهر هنعمل قعدة..
عمر:اهم حاجة مالك زين؟!
عبدالخالق:الحمدلله..
عادل:انا هتصرف يا شيخنا متجلجش
عبدالخالق:تمام عن اذنكم…اسف ازعجتكم..
عمر:متقولش اكدي
عبدالخالق رجع المستشفي تاني ل مالك..
مالك:روحت فين يا حاج؟!.
عبدالخالق:لما تفوق نبقي نتكلم..
عبدالخالق:الدكتورة قالت ايه؟!
ملك:جالت يجعد النهاردة في المستشفي
عبدالخالق:تمام..هروح اطمن امك واختك…
مالك:ماشي يا حاج..
عبدالخالق رجع البيت وطمن ام مالك ونورا..
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨

 

 

 

 

مالك:ما تيجي تنامي..
ملك:لا..
مالك:ليه بس هاخدك في حضني زي ما مراد عمل مع حياة..
ملك:انت المسلسلات واكلة دماغك..
مالك:مش المسلسلات وحياتك دي عيونك..
ملك:عيوني!!!انا عيوني حلوة؟!
مالك:حلوة بس دي قمر كمان..
ملك:شكرا..
مالك:طب يلا اطفي النور وتعالي نامي..
ملك:لا خليني هنا هنام في الارض..
مالك:لا نامي جمبي وبطلي استعباط..
ملك:ممكن تتوجع يا مالك..
مالك:يا ستي متخافيس انا كويس..
ملك:طب علشان خاطري نام انت ومتشلش همي..
مالك:ولو مشيلتش همك هشيل هم مين؟!
ملك:دايما بتكسفني يا مالك..
مالك(بضحك):وده شي حلو ولا وحش؟!
ملك:تصبح علي خير..
مالك:طب قربي اقولك حاجة وروحي نامي علي الكنبة..
ملك قربت من مالك ومالك باسها علي خدها
ملك ابتسمت ليه وراحت نامت علي الكنبة بعد ما طفت النور..
ملك:تصبح علي خير..
مالك:وانتي من اهله..
🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶

 

 

 

 

😌في الصباح الباكر….عند نبض و رعد..😌
رعد كان نايم في حضن نبض ونبض محاوطة رأسه بايديها ورعد دافن جسمه فيها..
رعد بدأ يفوق من نومه واول ما صحي ولقي نبض ابتسم ابتسامة بسيطة…
رعد بدأ يتحرك ف نبض اضايقت وفتحت عينيها…
رعد:صباح الخير..
نبض بصتله باستغراب وبصت للمكان اللي هي فيه وافتكرت اللي حصل..
نبض(بسخرية):انت لسة موجود؟!
رعد(بعدم فهم):قصدك ايه؟!
نبض:افتكرتك هتمشي زي المرة اللي فاتت بس خالفت توقعاتي للاسف…
نبض قعدت علي السرير ورجعت شعرها لورا..
رعد:انا..
نبض:انا عايزة امشي..
رعد:هنمشي كمان شوية نفطر بس..
نبض:تمام..
نبض قامت ودخلت الحمام ورعد اتنهد وقام وقف قدام الازاز الكبير اللي قدامه..
نبض خرجت وبدأت تلبس الجاكت بتاعها ولبست صندلها وظبطت نفسها..
رعد:شكرا..
نبض:علي ايه؟!
رعد:انك حسستيني بالحنان للحظة..
نبض:احم ده واجبي عادي..
🎶_Flash back.. ‏✨
رعد ونبض لما ناموا بعدها بفترة..
نبض حست بصوت عياط قامت لقت رعد بيعيط ومغمض عينيه..
نبض:رعد رعد..
رعد كان بيعيط جامد ونبض حطت ايديها علي رأسه لقته سخن..
نبض(بقلق):رعد رد عليا..
نبض فوقت رعد غصب عنه ورعد كان بيحلم..
رعد اول ما صحي ولقي نبض حضنها بسرعة,نبض كانت مندهشة..
نبض رفعت ايديها وبدأت تملس علي شعره…
نبض:هششش اهدي حصل خير… اهدي..
نبض:اهدي خالص..
رعد فضل فترة علي ما هدي وغمض عيونه ونام…

 

 

 

 

 

✨_Back… ‏✨
رعد قرب من نبض ومسك ايديها وباس باطن ايديها..
نبض(باحراج):احم مش يلا بينا..
نبض سحبت ايديها من ايد رعد وسابته وراحت قعدت علي الكنبة..
رعد بدأ يلبس القميص بتاعه والجاكت وعدل هدومه ونزل هو ونبض..
رعد:تحبي تفطري هنا ولا في اي مطعم؟!
نبض:خلينا هنا..
رعد ونبض قعدوا في المطعم اللي في الفندق ورعد طلب فطار…
رعد:الاكل هنا حلو…
نبض:ايوه..
رعد:احم تحبي اطلبلك عصير؟!
نبض:اااااا لحظة يا رعد..
نبض قامت بسرعة وبدأت تمشي ورا شخص..
نبض: ليث!!
شخص: ليث مين يا استاذة؟!
نبض:ها..
رعد:في حاجة؟!
نبض:لا مفيش..
التلات اشخاص اللي قدام نبض مشيوا ونبض كانت بتبص عليهم..
رعد:في ايه يا نبض؟!
نبض:هو ليث يا رعد هو دول دول شكلهم هيعملوا فيه حاجة..
رعد:تعالي هنا… ليث مين؟!و هيعملوا فيه ايه؟!
نبض:رعد فاكر الشخص اللي خطفني واللي رجعني واللي انقذني قبل كدة..
رعد:ايوه..
نبض:طب بس نلحقهم ليعملوا فيه حاجة ونكمل كلام في العربية..
رعد:تعالي لما اشوف اخرتها ايه معاكي؟!
رعد جاب العربية وهو ونبض ركبوا بسرعة ومشيوا ورا العربية التانية…
رعد:فهميني يا نبض..
نبض:الشخص ده يا نبض شخصية حلوة اوي اوي وبجد جدع ومحترم يعني بجد هو..
نبض(بوجع):آه في ايه وقفت العربية ليه؟!.
رعد:حلو وجدع ومحترم ها وايه تاني كملي؟!
نبض:يا رعد كمل يا رعد شكلهم هيعملوا فيه حاجة يلا..
نبض:والنبي علشان خاطري..
رعد شغل العربية وكمل سواقة ومشي ورا العربية التانية..
نبض:بس في حد كان عايز يخطفني غيره هو انقذني وخالف اوامر الريس بتاعه علشان كدة ممكن يكونوا هيعملوا فيه حاجة لانه منفذش اوامره..

 

 

 

 

✨بعد فترة✨
رعد وقف علي مسافة قريبة من العربية التانية,العربية التانية وقفت قدام مصنع..
نبض:هنعمل ايه دلوقتي؟!نبلغ البوليس..
رعد:لا..
رعد فتح باب العربية ونزل ونبض نزلت هي كمان وراحت ناحيته..
رعد:ارجعي العربية انتي..
نبض:لا هاجي معاك..
رعد:ا..
نبض:متحاولش..
رعد بص ل نبض بغيظ ومشي ونبض مشيت وراه لغاية ما وصلوا للمصنع ورعد لف وراه لقي شباك مكسور بص علي المصنع منه…
نبض:ايه ايه؟!
رعد:اهدي بشوف..
نبض(بشهقة):بيضر”بوه..
رعد:اهدي بعدهم هما كام..
نبض:مش مهم المهم نوقفه..
نبض جريت بسرعة علي باب المصنع بس رعد مسكها وزقها..
رعد(بغضب):انتي اتجننتي؟!
رعد:ا..
رعد لقي شخص خرج بره المصنع وشافهم هما الاتنين..
شخص:انتوا مين و بتعملوا ايه؟!
رعد:احنا تايهين و..
نبض(بغضب):لا مش تايهين انتوا بتضر”بوه ليه هو عمل ليكوا ايه…
انت لو مجبتهوش دلوقتي وسبتوه والله لاكون قات”لاكم..
رعد(بهمس):يا غبية..
شخص(بسخرية):وانتوا بقي اللي هتنقذوه مننا..
نبض:ايوه احنا انت متعرفش ده مين اساسا..
نبض:ده ظابط مخابرات عارف يعني ايه ظابط…
ده يضر”بك انت و اللي جوا ويخلص عليكوا كمان..
رعد بص ل نبض بصدمة وكانت ملامحه مضحكة جدا.. 😂
(عااااااااش ي نبض😂😂😂😂😐😐 😂😂😂😂)
رعد:الله يخر”ب بيتك يا شيخة..يخر”ب بيت الجواز علي الي عايزين يتجوزوا..يخر”ب بيت اللي خلاني اتجوزك..😐😂
نبض(بتوتر):ها؟!
شخص طلع مسد”سه وحطه في وش نبض اللي استخبت ورا ضهر رعد..
رعد:ايه يا هانم شايفك دلوقتي خايفة يعني؟!
نبض:هو انا مش مراتك اتصرف..
رعد:دلوقتي مراتي؟!
رعد(ببرود):نزل سلا”حك ده واحنا مش عايزين حاجة غير الشخص اللي جوا ده..
شخص:مش منزل السلا”ح..
رعد(بتريقة):مش منزل السلا”ح..
رعد مسك كف الشخص ده وتناه لتحت الشخص التاني ضغط علي الز”ناذ وحصل ضر”ب نا”ر.. رعد ضر”ب الشخص ده في بطنه برجله..

 

 

 

 

 

نبض(بقلق):انت كويس؟!
رعد:ايوه..
باب المصنع اتفتح وخرجوا شابين..
شاب1:انت عملت فيه ايه؟!
رعد:اللي هيحصل فيكوا لو مدتنيش الراجل اللي جوا ده..
الاتنين بصوا لبعض وجريوا علي رعد واحد يضر”به من جمب والتاني من جمب..
رعد ضر”ب واحد فالتاني ضر”به في جمبه
,نبض تدخلت ومسكت واحد كسر”ت دراعه وضر”بته في رجله فوقع في الارض..
رعد ضر”ب التاني في رأسه و رماه علي الارض…
رعد ونبض دخلوا المصنع بسرعة.
شخص1:انتوا بتعملوا ايه هنا؟
رعد:اوف هو السؤال ده بقي مكرر؟!
شخص2:ده انت جاي تستظرف بقي..
نبض(ببرود):جاين ناخد الشخص ده..هتسيبوه بالذوق ولا بالعافية..
الشخص الاول قرب من نبض وشدها من شعرها..
رعد(بغضب):يا حيو”ان..
قبل ما رعد يتصرف كانت نبض ضر”بت الشخص ده في بطنه وبالصندل الكعب في جمبه ورأسه..
الشخص التاني وقع في الارض بخوف..
رعد قرب منه وضر”به كذا بو”كس في وشه.. .
✨🎶✨🎶✨🎶✨🎶✨🎶✨🎶✨🎶

 

 

 

 

 

نبض: ليث ليث
نبض جريت علي ليث اللي كان واقع في الارض علي ركبه وغر”قان د”م..
نبض:اهداا..
ليث وقع في الارض علي رجل نبض..
نبض:هنقذك متخافش اهداا
نبض:اقلع قميصك يا رعد…
رعد:افندم!!!!!
نبض:بسرعة..
رعد قلع قميصه باستغراب واداه ل نبض..
نبض قطعت القميص وبدأت تربطه علي الجروح العميقة اللي عند ليث
ليث(بصريخ):آآاااااه… 🥺💔
نبض:معلش علشان نوقف النز”يف..
نبض:يلا يا رعد شيله بسرعة..
رعد ونبض سندوا ليث وخرجوا من المصنع وركبوه العربية..
رعد:اركبي..
نبض:روح علي اقرب مستشفي لازم نقل دم فورا واشعة للمخ شكله تعرض لا”ذي كبير..
✨بعد فترة ✨
وصلوا للمستشفي ونقلوا فتحي اللي كان فقد وعيه..
دكتور:جهزوا اوضة العمليات بسرعة..
نبض:لازم اشعة الاول..
دكتور:مين حضرتك؟!
نبض:انا دكتورة نبض والمريض اتعرض لاصابة في الدماغ
لازم اشعة علشان تحدد اذا كان في نز”يف داخلي ولا لا..
نبض:وكمان لازم تأمنوا دم…
دكتور حس ان نبض ليها خبرة وامرهم يعملوا اشعة..
رعد(بضيق):مالك قلقانة ليه من بقية عائلتك؟!
نبض:شخص حماني ووقف جمبي لما كنت انت مش موجود..
نبض قلعت الجاكت بتاعه ورمته في وش رعد..
نبض:استر نفسك بدل ما البنات ماشية تبص عليك
رعد:عاجبني ملكيش فيه..
نبض بصت ل رعد بغضب وقامت بعدت عنه

 

 

 

 

 

✨وبعد فترة✨
رعد لقاها راجعة ب تيشيرت فرفع حاجبه ليها..
نبض:استأذنت حد من الدكاترة اللي هنا وجبتلك تيشيرت..
رعد:وايه ضمني انه نضيف؟!
نبض قربت من رعد ولبسته التيشيرت غصب عنه وقعدت علي الكرسي..
رعد(بابتسامة جانبية):انتي قد اللي عملتيه ده؟!
نبض(بغضب):بس بقي..
-رعد وقف مربع ايده وساند علي الحيطة وبيبص عليها كل شوية,
نبض قعدت علي الكرسي حاطة رجل علي رجل ومرجعة رأسها لورا…
الدكتور:فعلا كانت نظرة حضرتك صح حاليا هنجري عملية..
نبض:تمام…
✨🎶✨🎶✨🎶✨🎶✨🎶✨🎶✨🎶✨🎶
✨في مكان تاني… في تركيا..✨
ادم كان قاعد علي السفرة بيأكل وثريا نزلت وهي ساندة ميران..
ثريا:اقعدي يا حبيبتي…
ميران(بخفوت):شكرا يا دادة..
ثريا:و لا يهمك يا حبيبتي…
ثريا:كلي يا حبيبتي… عايز حاجة يا ادم؟!
ادم:لا شكرا..
ثريا:تمام انا في المطبخ لو في حاجة..
ادم:ايه الاخبار دلوقتي؟!
ميران:شكرا معلش تعبتك معايا…
ادم:الصراحة تعبتيني..
ميران:مش فاهمة يعني عايز ايه؟!
ادم:اكيد يعني مقابل..
ميران:يا حق”ير..
ادم:مش لما تسمعي الاول كلامي..
ميران:ويا تري ايه هو؟!
ادم:تتجوزيني..
ميران(بصدمة):ايه؟!!!!!!
ادم:تتجوزيني؟!
ميران(بصدمة):انت اكيد اتجننت..
ادم:لفترة معينة وبعد كدة هنتطلق..
ميران:والله؟!و ده ليه بقي؟!وايه لازمة الجواز اصلا؟!
ادم:ليكي حق برضو تعرفي.. بصي انا هتجوزك لفترة وبعدها هسيبك ونتطلق..
ادم:و هيبقي جواز علي ورق..

 

 

 

 

 

ميران:وده كله ليه بقي؟!!
ادم:لان جدتي نفسها تفرح بيا قبل ما تمو”ت..ولقيتك قدامي وبس..
ميران:انسي انا مش بضا”عة تستخدمها وقت ما انت عايز وتر”ميها وقت ما انت عايز..
ادم:بكرة بليل حلو؟!
ميران:لايه؟!
ادم:لكتب كتابنا..
ميران(بصدمة):انت مجنون؟!!!انا مش بحبك..
ادم:وايه جاب سيرة الحب؟!
ادم:وكمان انتي هترجعي الصعيد هنقعد بالظبط شهر وبعده نتطلق…
ميران:انت في مخك حاجة انا مش هتجوزك مش بحبك..
ميران:انا مرتبطة اصلا..
ادم قام ومسك ميران من شعرها وقربها منه..
ادم(بعصبية):خدي بالك اني عصبي ومجنون وممكن اتهور عليكي…
ادم(بغضب):كتب الكتاب بكرة لاما وربي اخليكي تتمني المو”ت ومش هتطوليه…
ميران(بدموع ووجع):سيبني يا ادم..
ادم زق ميران علي كرسي السفرة..
✨الباب خبط.. ✨
ثريا راحت فتحت دخلوا محمد وفتون..
محمد(بالتركية):هاي…
فتون(بالتركية):انتي كويسة يا ميران؟!
محمد(بالتركية):عملوا ليكي حاجة؟!
ميران هزت رأسها بمعني لا, ادم كان باصص ليها..
ادم(بالتركية):كتب كتابي انا وميران بكرة..
محمد(بصدمة,بالتركية):أيه!!!!!!!
فتون(بالتركية,بصدمة):انت اتجننت؟!اوايه القرار السريع ده؟!
ادم(بالتركية):انا مستعجل..
ثريا(بالتركية):انتي موافقة يا ميران؟!
ميران رفعت وشها واتقابلت عيونها هي وادم هزت رأسها بمعني اه..
فتون(بالتركية):انا مبسوطة ليكي اوي…اينعم مش وقته ولا مكانه وانتي متخر”شمة كدة..
محمد(بالتركية):طب ما تستني لما تتعافي..
ادم(بالتركية):شوية خدوش وهتتعافي منها قريب..
ادم(بالتركية):وكمان انا مستعجل واول ما تتعافي هننزل مصر عشان اعرفها علي عائلتي..
فتون(بالتركية):انا بحب اوي الحكايات دي والقصص السريعة…
فتون(بالتركية,بغمزة):حبيتوا بعض امتي؟!
ادم(بالتركية):الموضوع جه سريع..
محمد(بالتركية):ربنا يتمم علي خير..
ثريا(بالتركية):مبروك يا حبيبتي..
ميران كانت ساكتة وماسكة دموعها بالعافية..
ميران(بالتركية):عن اذنكوا هروح الحمام..
ميران قامت بسرعة وطلعت علي اوضتها وقعدت تعيط..
محمد(بالتركية):نمشي احنا وهنيجي بكرة..
ادم(بالتركية):تمام نورتوا…
فتون(بالتركية):انا مبسوطة انك اتعلمت تركي..
ادم:تمام..

 

 

 

 

 

فتون ومحمد مشيوا,
ادم طلع لاوضة ميران دخل وقفل الباب..
ميران(بعياط):ايه اللي جابك هنا؟!.
ادم قرب من ميران ونزل ل مستواها..
ادم:مش عايز اتعصب عليكي بلاش الدموع دي..
ميران(بعياط):ادم مش عايزة اتجوزك يا ادم..بلاش ما صدقنا نبقي صحاب شوية..
ادم(ببرود):كتب الكتاب بكرة خلاص مفيش مفر..
ادم قام وقف ومسك برواز ورماه في الارض كسره..
ادم(بغضب):مين الزفت ده اللي انتي بتحبيه؟!
ادم(بغضب):قولتلك هنتجوز لشهر وبعدها هطلقك خلاص خلص الموضوع..
ادم ساب ميران وراح لاوضته يلعب رياضة
ميران حبست نفسها في اوضتها وقعدت تعيط لغاية ما نامت.
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
❤️في مكان تاني…عند مهند وفاطمة.. ❤️
فاطمة بدأت تفوق وتستعيد وعيها..مهند وقف جمبها ومسك ايديها…
مهند(بابتسامة):حمدلله بالسلامة يا حبيبتي..
فاطمة(بدموع):زياد يا مهند..
مهند:متخافيش هو بخير والدكتور طمني عليه..
فاطمة(بدموع):عايزة اشوفه..
مهند:طيب اهدي انتي بس..
فاطمة(بدموع):زمانه عايزني..
مهند:زياد نايم دلوقتي يا فاطمة اهدي…
فاطمة(بعياط):وحشني اوي…انا خايفة عليه اوي…
مهند خد فاطمة في حضنه وباس رأسها..
مهند:وانا كمان يا حبيبتي بس لازم نبقي صابرين..
فاطمة(بعياط):يا رب احميه يا رب واحفظه من كل شر..
مهند:امين امين..

 

 

 

 

 

✨تليفون مهند رن.. ✨
مهند:لحظة يا حبيبتي هرد..
الخط اتفتح..
مهند:الو يا عز…
عز:مهند نحور ما”تت…
مهند(بصدمة):ده ازاي؟!ورعد؟!
عز:رعد مختفي؟!
مهند:قصدك انهم قت”لوها وخطفوه؟!
عز:ممكن بس معتقدش..
مهند:اومال؟!…
عز:رعد تليفونه كان شغال من فترة بسيطة جدا واكتشفنا ان نحور مي”تة بقالها ليلة يعتبر..
عز:وكمان رعد ونبض هما اللي ودوها..
مهند:اممم طب استني…
عز:في مشكلة اكبر بقي..
مهند:ايه؟!.
عز:والد نحور قالب المبني وعايز رعد والدنيا مقلوبه وكل اللواءات الكبار موجودين..
عز:بيحققوا علي مستوي عالي.. والدنيا متنيلة…
مهند:انت قدها يا عز…اسف غصب عني مش معاك حصلت شوية ظروف كدة..
عز:ايه يا صاحبي حصل ايه؟!
مهند:مفيش حاجة لما اشوفك..
مهند:يلا اسيبك تحل المشكلة دي… وطمني كل شوية…
مهند:لو رعد ظهر اتصل بيا بلغني..
عز:تمام…يلا ربنا معاك..
مهند:ومعاك..
فاطمة:في ايه؟!
مهند:مشكلة بسيطة كدة..
مهند:خليكي هنا يا حبيبتي ارتاحي واطمني زياد بخير وهخليكي تشوفيه بس هروح اجيب اكل واجي..
مهند باس رأس فاطمة وخرج بص علي زياد و راح يجيب غدا ليهم..
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

 

 

 

 

 

✨في مكان تاني… عند نبض.. ✨
الدكتور:الحمدلله انقذنا المريض بس ده ميأكدش انه بخير..
نبض:حصل ايه؟!
الدكتور: اخد ضر”بات كتيرة في اماكن مختلفة سببت كدمات قوية ليه..
الدكتور:بالاضافة اخد انه طُ”عن في جمبه..وقفصه الصدري اتعرض لضر”بات كتير متتالية.. 💔
الدكتور:وكمان رأسه كان فيها نز”يف داخلي..💔
نبض:المريض دخل غيبوبة؟!!
الدكتور:لا..
الدكتور:خد مخدر قوي..بالشفاء..
نبض:شكرا يا دكتور..
الدكتور سابهم ومشي ونبض قعدت تاني علي الكرسي..
رعد:خلاص ممكن نمشي دفعت المصاريف وانقذته ممكن نمشي بقي..
نبض:عايز تمشي انت امشي..
رعد:والله؟!قومي يا نبض ربنا يهديكي..
نبض:استني يا رعد يفوق بس..ده مهما كان انقذني مرة..
نبض:وكمان شكله طيب وجدع…

 

 

 

 

 

نبض:خلينا شوية علشان نعرف نبلغ البوليس ونجيب حقه…انت سمعت الدكتور قال ايه..
رعد(بضيق):طيب..
ممرضة:اتفضلي دي حاجات المريض..
نبض:تمام شكرا..
نبض حطت هدومه وحاجته علي الكرسي جمبها ورجعت رأسها لورا وبصت علي الهدوم لقت حاجة بتلمع..
نبض مسكت السلسلة اللي بتلمع وبصت ليها وبعدها بصت علي باب اوضة ليث
رعد:بقولك..
نبض قامت بسرعة وجريت علي اوضة ليث و رعد قام بسرعة وراها….
رعد:بتعملي ايه؟!
نبض نزلت شوية هدوم ليث عن رقبته لقت وحمة
نبض بعدت عنه بصدمة..
رعد:مالك يا نبض؟!
نبض(بصدمة,دموع):مراد!!!
نبض(بصدمة,دموع):مراد اخويا….

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية قسوة الرعد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى