روايات

رواية قسوة الحياة الجزء الثاني الفصل التاسع عشر 19 بقلم ريتاج محمد

رواية قسوة الحياة الجزء الثاني الفصل التاسع عشر 19 بقلم ريتاج محمد

رواية قسوة الحياة الجزء الثاني الجزء التاسع عشر

رواية قسوة الحياة الجزء الثاني البارت التاسع عشر

رواية قسوة الحياة الجزء الثاني الحلقة التاسعة عشر

يزن وقف العربية وبصلها
بدر:يزن انتَ لية قولت اني مراتك.؟؟؟
يزن بسخرية.:معلش كنت اسيبهم يكملوا كلامهم عليكي ويحفلوا عليكي ويطلعوا عليكي سمعة وس*خة
بدر وهي بتمسح دموعها:بس بردك مكنش ينفع تقول كدة كنت قولت حتي اني خطيبتك
يزن وهو بيمسح على وشة بكف ايدة:خلاص اهو الي حصل حصل بقى
بدر بشرود:ممم
يزن ساق العربية ووصلوا عند مول كبير
يزن نزل وقالها :انزلي يلا
بدر نزلت بس جسمها اشعر من التلج بسبب ان جسمها كلو مبلول من الماية الي اتدلقت عليها
يزن حس بكدة فقلع السويت شيرت الي كان لابسة (جماعة مش سويت شيرت مقفول ..سويت شيرت مفتوح الي فية سوسته)
وبقى لابس تيشيرت اسود بنص مبين عضلاته
واداهولها وهي لبستة
ودخلوا المول وفي بنات كتير باصين علية
باعجاب
دخل ببدر قسم الحريم
وقال للمزظفة الي كانت بتبصلوا باعجاب:بصي ادخلي شوفيلها اي سوت او ترينج خروج او اي حاجة عايزاها بس تكون على مقاسها
الموظفة ببسمة:من عنيا يافندم
أخدت بدر من ايدها الي كان شكلها كالتالي
كانت لابسة البجامة على السويت شيرت بتاع يزن الي كان كبير جدا عليها كان مخليها كيوت
وكانت لابسة شراب بطيخة على شبشب بفرو
وشعرها عماله كحكة لفوق وتلت تربعة طالع من الكحكة اصلا
اخدتها وعرضت عليها حجات وهي. عجبها ترينج خروج سمني مرسوم علية باللون البني الغامق بس ملقتش منة مقاسها فاضترط تجيب المقاس الي اكبر منها وكان واسع عليها حبة وجابت
كوتشي ابيض
وخرجت ليزن الي كان قاعد على كرسي مستنيها واول لما خرجت من البروفا قام وقف بابتسامة
وخدها وراحوا عند الكاشير وقال لبدر:روحي انتي استنيني عند العربية
بدر سمعت الكلام وخرجت
والكاشير كانت بنت
يزن بجدية:بكام الطقم الي هي لبساة دا
الموظفة بدلع وهي بتندغ في اللبانة :دا يفندم ب ….امم لحظة بس كدة لوسمحت
يزن:تمام خدي راحتك
الموظفة عملت مكالمة مدتها ٧ ثواني وقالت ليزن:١٢٥٠ ج يفندم
يزن:تمام وطلع الكريدت كارت واداهولها
الموظفة جربت الكريدت كارت بس لقتها مافيهاش فلوس
الموظفة بدلع وهي بترقع في اللبانة :الكريدت كارد مش شغالة يفندم ..
يزن:افندم
الموظفة :مش شغالة ظاهرلي انها مش شغالة
يزن:معلش ممكن تعيدي تاني كدة
الموظفة بنفاذ صبر وهي بترقع ف اللبانة؛تمام يفندم …..اهو يفندم بص كدة مفيش حاجة اهو ..
يزن :تمام ..معلش قولتي المبلغ كام
الموظفة :١٢٥٩ جنية يفندم
يزن طلع المحفظة وطلع منها الفلوس واداها للموظفة
ومشي راح عالعربية وقال فسرة:بتوقفلي الكريدت كارت يبابا ومفكر انك هتزنقني
ركب العربية وجنبة كانت بدر
بدر :لو سمحت يايزن انت دفعت كام ..؟؟
يزن:ونتي مالك انني انا دفعت كام
بدر :معلش يايزن قول بس
يزن:مش قايل
بدر باصرار:معلش بس انا مُصرة جداا على كدة ها دفعت كام
يزن:١٢٥٠
بدر وهي بتجيب من شنطتها الي ف العربية فلوس مكان ما جابتها من البيت :بُص انا معاية دلوقت ٦٠٠ جنية خدهم ويبقالك ٦٥٠ هبقى اديهوملك
يزن :طب بصي يماما انا مش عايز اتخانق ونا ماشي عالطريق فياريت كدة تهدي ومسمعش صوت لأمك عشان انا خُلقي ديق..!!
وخلي فلوسك في جيبك عشان مرميهوملكيش ف الشارع تمام
بدر اتبطت مكانها غشان اُحرجت
وهو كمل طريقة
__________________________
عند عدي وهو بيفكر بينة وبين نفسة :وربي وما اعبد يايزن لظبطك هخليك ماشي عالالف كدة
عشان تبقى تتجاهلنا كويس اويي واختك تتصل بيك متجيش وتسيب اخوك التعبان شهر انا فاض بيا معرفتش اربيك ونت صُغير من عنيا اربيك ونت كبير
سيدرا وهي بتلوح بيدها قدام وشة :عدي ..عديي …انت فين يابني بقا
عدي:هاا بتقولي حاجة
سيدرا بسخرية:دنت ضايع خالص
جوري يضحك:مالك ياعدي يبابا بتفكر ف اي ..؟!!
مهند بهمس وهو بينكزها بحدة في جنبها:اسمة استاذ عدي مش عيل هو
جوري بوجع:اههه ياغبي ايديك طرشة …وبعدين استاذ عدي اي ..دنا اعرفو من قبل ما اعرفك ..يعم اقعد
عدي:مفيش ياجوري
سيدرا بهمس:لما نطلع اوضتنا هبقى اعرف بنفسي أصل انا مش مستريحه ليك خالص
حساك بتخطط لتدمير بلد
عدي بنص عين:انتي تعرفي عني كدة؟؟؟؟
سيدرا:فشرر
عدي بقرف:بقيتي لوكل وبيئة اويي
______________________
تسريع الأحداث بقية اليوم عدا على كلوا بخير الحمد لله
تاني يوم الصبح
___________________
عند مكان اول مرة نروحة
ليان وهي قاعدة تتفرج على اللابتوب بتاعها عالسرير بطفولة على كرتون اريال بتقوم تنزل من عالسرير وتقف عالارض وتبدأ تعمل حركات إرسولة وهي
بتغني وراها : منكرش اني كنت زمان شريرة كان ليهم حق يتهموني بالسحر بس هتشوفي اني صلحت حياتي وتوبت وشوفت الحق والطيبة وندمت صح
صحححح
…ومن حسن حظي اني موهوبه بالسحر
ودي موهبة مفيش منها مفر
واخيرا من ضحك سحري أصبح يخلق السعادة للبائس وللمضطر
مااسكين البحور رايحين جايين
الست دي عايزة تخس والولد بالخوف بيحس وانا اساعدهم ايوا اكيد دول ماسكين البحور ضايعين لايصين
والناس بتصرخ بالسحر الحقينا ومسعدهومشي مش معقول
……ومع مرور الوقت ان مدفعوش التمن اضطريت اقلب البيت
…احيانا يشوفوني خسيسة لكن عادتا انا قديسة
مع ماااااااااسكيييييييين البحووووووووووووووووور
حد بيسقف جامد_لا لا لا رائع لا رائع ايي دا هايل يفنانة
هبقى اروح اقدملك في كراتين ديزني
ليان وهي بتوقف الفيد وبقرف اطفال:ونت مالك انت
حازم:يماما اكبري دا مش منظر واحدة في تانية جامعة
ليان وهي مطلعة لسانها:عاجبني ملكش دعوة خليك انت بس في السكس باكس الي بتعملهم دول وفي الاخر ملهومش لزمة
حازم بخبث:والله مالهومش لزمة طب تعالى بقى اوريكي ليهم لزمة ولا ملهومش وراح راحلها بسرعة وشالها بايدية الاتنين فوق خالص
ليان وهي بتصرخ:لا ونبي ونبي لااااااااااا
نزلني يحازم عاااااااااا
يماااماا شيلي ابنك عنييييي
حازم وهو باصصلها فوق:ها لسة عند كلمتك ان ملهومش لزمة
ليان :لا والله …والله ابدا د د دا دول والله من غيرهم العالم يخرب صدقني عااااااا نزلناااااااااااااأااي
قالتها لما لفها جامد وهو ماسكها
لُبنى من برة بصوت عالي :يحيوان اناااااا قولتلك هاتها تفطر مش تناكشها وتخليها تتعصب
حازم وهو بينزلها وبيكتم بوقها براحة بحيث متعرفش تتكلم:مفيش حاجة يماما دحنا بنهزر صح ياليلو
وبهمس وحدة :وربنا لو مقولتي اة لهشيلك تاني
وشال ايدها راحت قالت بسرعة:ل ممممممممممممم
مكملتش باقي الكلمة راح كتم بوقها وقال بصوت بناتي:صح يمامتي
لُبنى:طب تعالوا يا آخرة صبري
عشان تأكلوا ومن غير صوت عشان ابوكم نايم تعبان
حازم احترم كلمة أمة وسابها واتكلم بهدوء:خلاص يلا عشان ناكل وفعلا خرجوا عشان ياكلوا وفوسط ما هما بياكلوا لقوا بنت داخلة عليهم لابسة فستان واصل لحد نص فخدها كت وفي شرايط بلولي من عند الاكتاف والرقبة اص اسود راحت لحازم وهي بتبوس خدة وبتقول :…..

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية قسوة الحياة الجزء الثاني)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى