روايات

رواية قسوة الحياة الجزء الثاني الفصل السابع 7 بقلم ريتاج محمد

رواية قسوة الحياة الجزء الثاني الفصل السابع 7 بقلم ريتاج محمد

رواية قسوة الحياة الجزء الثاني الجزء السابع

رواية قسوة الحياة الجزء الثاني البارت السابع

رواية قسوة الحياة الجزء الثاني الحلقة السابعة

اخر حاجة كان فاكرها صوت كلاسات كتيرة وأصوات
بتقولة :حااااااسب ……..فجاءة حس بغيمة سودة بتسحبة جواها واخر حاجة شافها وجوة ناس ميعرفهاش ورجالة بتضرب كف على كف وبتقول :لا حول ولا قوة الا بالله”””
…………….
عند مهاب وسيليا وصلوا بالعربية عند المستشفى الي فيها تيم وطلعوا عند سيلا الي كانت واخدة جنب مع نفسها وبتعيط
مهاب راحلها بقلق ووطي عندها مكان ما هي كانت قاعدة :مالك ياسيلا
سيلا بعياط:هو ممكن يكون مات بسببي ..؟؟؟؟
مهاب وهو بيضمها لحضنة بحنان:بعد الشر ..انشاء الله لأ …متخافيش من حاجة انا معاكي
سيلا بعياط وهي بتحضنة اكتر :انا خايفة أوي يمهاب
مهاب وهو بيتبت ف حضنها:قولتلك متخافيش انا معاكي…اهدي …وبصلها وهو بيخرجها من حضنة براحة:اهدي مالك بتترعشي كدة لية
سيلا ببسمة عشان متبينش حاجة لمهاب:انا مبترعش على فكرة
مهاب:طب خلاص …. وحضنها تاني وبعد كدة قومها
وهو محاوطها وقال لها:تعالى اما نشوفهم
سيلا بخوف:لا ..مش عايزة اروح
مهاب باصرار :يلا ..انا مش باخد رأيك
وشدها وراح ناحية عيلة. تيم(الي تلت تربعهم عملتوا يعني )
…………….
عند العيلة وهما قاعدين فارس بنرفزة:اعرف بس مسن الي عمل كدة وانا مش هخلية يطلعلوا نهار تاني
اياد:دنا مش هرحم الي عمل كدة
تميم :خلاص بقى انت وهو احنا ف اي ولا اي
مش لما الواد يفوق الاول نبقى نشوف الموضوع دة…يفوق بس وانا الي مش هخلي الي عمل كدة يطلعلوا نهار
مهاب باحراج:السلام عليكم
عدي والكل باستغراب باستغراب:وعليكم السلام ورحمة الله وبركاتة
مهاب :احمم انا كنت عايز اقول حاجة …
عدي:اتفضل يبني قول
مهاب وهو بيشد سيلا ناحيتة عشان يوقفها جنبة وهي بتحاول تبعد بس هو متبت فيها :احمم اختي هي السبب ف الي حصل للأستاذ الي جوة
ف العمليات
فارس :افندم يعني اختك هي الي عملت فية كدة
مهاب بتصحيح:لا طبعا
اياد:امال
مهاب :بصوا هو ……وحكالهم الي حصل
تميم:يعني الي حصل دة بسبب اخت حضرتك
مهاب :مش بالظبط يعني
ايمن :حصل خير اهم حاجة تيم يقوم بالسلامة
فارس بعصبية:خير اي دنا هودي اختك ف داهية
مهاب بحدة:اتكلم عدل …!!!!
فارس بزعيق:عدل اي انت مش شايف ابن خالي ال مرمي جوة بسبب اختك دا
مهاب بحدة وهو بيشخط فية :اي ياعم ..ما هو الي راح عشان ينقذها ..خلاص مكنش يتزفت بقى
فارس بنفس الشخيط:ااااة عشان ينقذها ويساعدها يولع هو ويموت صح
مهاب بنرفزة:انا مالي ياعم مكنش يدخل واي راجل تاني كان ساعدها
مكنش يعمل فيها راجل من الاول بقى
فارس وهو رايحله بعصبية بس اياد كان ماسكة بالعافية من ورا:يعمل راجل اي يابن ال*****
دا ارجل منك ومن عشرة زيك
مهاب بعصبية وصوت جهوري: ابن ***** اي يا زباله
يابن &****
فارس وهو بيحاول يفلت من دراع اياد:انت بتشتمني انا دنا هطلع عين ااي خلفوك
مهاب :ولا تقدر تعمل حاجة
فارس :هوريكككككك هقدر ولا لا …بس مترجعش تعيط
مهاب:يلااا لم نفسك هاجي اضربك
فارس:تضرب مين يلا دنا انسفك فيها
مهاب وهو فارد دراعتة :تعالى يلا مستنيك ……ايييي
يلا مش قولت هتنسفني
سيلا وهي بتشد في مهاب:مهاب يلااااا عشان خاطري
مهاب وهو بيزقها براحة :اوعي يا سيلا عشان الواد دا عايز يتربي
فارس بعد ما اتفك من ايد اياد:يتربي مين يلا
وقرب علية عشان يضربة سراج قال بعصبية:فااارس أقف عندك !!!!؟؟؟؟!
فارس :اي يابابا
سراج:هو احنا صغيرين عشان تعملوا كدة
فارس :مهو هو الي بيقل ادبة ابن ال *** دة
مهاب :ابن كلب مين يلا
اهو انت الي ابن ستين كلب
فارس راحلة ولسة هيضربة جامد فجاءة كلهم سمعوا صوت حاجة بتتهبد عالارض بصوا لقوا ….🙂
……………………………………
عند يزن في المستشفى بعد ما الناس نقلوة راح على اوضة عمليات بسرعة لان حالتة كانت صعبة جدا وبرغم انهم مكنوش يعرفوا هويتوا بسبب انة مكنش معاة اي حاجة تدلهم هو مين او كدة حتي فون اتكسر
مع العربية بس كان لازم يدخلوة عمليات عشان حالتة كانت حرجة وكان ممكن يموت لو سابوة ولحسن حظة ان المستشفى الي الناس دخلوة فيها كانت مستفي
فقيرة بس ببلاش معمولة لله
طبعا الاجهزة مكنتش قد كدة بس كانت توفي بالغرض
وطبعا حالتة كانت صعبة جدا وكان لازم يروح مستشفى احسن فيها أجهزة أحدث
حرفيا هو كان عندة كسور كتيرة أوي في جسمة ^كان عندي كسرين في رجلة الشمال ودراعة كان في تلت كسور ودراعة التاني كان مليان ازاز مطرع العربةي غير انة اخد خبطة على راسة قوية جدا اثر الحادثة ودي لسة ميعرفوش اثرها هيبقى اي لما يفوق
وجسمة كلة كان مليان جروح وازاز وحصلوا خلع في دراعة
وخد ٩ غرز ف بطنة محترمين من الاخر الواد اتشلفط
و……

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية قسوة الحياة الجزء الثاني)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى