رواية احببتها ولكن الفصل الثالث 3 بقلم لوجين ياسر
رواية احببتها ولكن الجزء الثالث
رواية احببتها ولكن البارت الثالث
رواية احببتها ولكن الحلقة الثالثة
مالك بعصبيه: سيفففف انت يا زفت
نور بقلق: في اي يبني لحقت تعمل مشكله
سيف باستغراب: يا حول الله يارب الواد الي حيلتنا اتجنن ولا اي و قال بصوت عالي نعمم في اي
مالك بعصبيه: اي يخويا جاي من امريكا و جايبها معاك كل دي شنط ليهه
نور بضحك: ربنا يهديكوا
سيف نزل و ساعد مالك
روان باستغراب: هو سيف كان في امريكا
سما: ايوا
روان سكتت بحزن
سما باستغراب: مالك يا رورو
روان: لا مليش عادي
نور: يلا قوموا حطوا الاكل
روان و سما حطوا الاكل و بدأو يكلو
(طب اكلوني معاكوا احنا اصحاب مكان حتى)
…….
عند نوح
نوح وهو بيتكلم في الفون: الو يا يبني عرفت مكانها ولا لسه
(نوح بيعرف يتكلم اسكندراني عادي)
….: ايوا يباشا هي ف العنوان……..؟ الرجاله كانوا بيراقبوها و ده اخر مكان هي في
نوح بخبث: تمام حلو اوي كدا قولتلي العنوان اي
………. 🐑
عند خاله روان
حنان بقلق: انا قلبي مش مطمن خايفه على روان
احمد بمرح: حايفه عليها اي ينونه ده انتي تخافي منها
حنان بخوف حقيقي: لا يا احمد مش مطمنه والله
احمد و بدء يقلق:طب اهدي طب وانا هتصل بيها
و اتصل بيها روان ردت
روان: الو اي يا حماده
احمد بهزار عشان ميقلقش روان: انتي فين يبت
روان: عند سما ليه
احمد: لا عادي بطمن بس(كان فاتح الاسبيكر)
روان: اذا كان كدا اشطا
حنان بهمس لاحمد: اسالها سيف جه
احمد استغرب بس سالها: بقول اروان سيف جه
روان باستغراب: ايوا ليه
احمد: لا عادي سلام
روان: سلام
و قفلوا
احمد لحنان: هاا اتطمنتي
حنان وهي بتحاول تهدى: ايوا
………… $$
في مكان اول مره نروحه
…..: ايوا يباشا سيف بيه وصل اسكندريه
شخص بخبث: اخيرا شرف الي هاخد حقي و حق اختي منه
……….. 🌎
عند سما
خلصوا اكل و شالو و نضفوا السفره و جابوا الشاي
سما وزعت عليهم الشاي
روان ل نور: همشي انا بقا يا طنط
نور: لا خليكي قاعده شويه
مالك: ايوا يا روان فعلا مقعدناش مع بعض من ساعه مكنا صغيرين
(ملحوظه: روان و سما و مالك و سيف و احمد و شخصيه كمان هتظهر مع الاحداث اصحاب جدا من وهما اطفال)
سيف: ايوا فعلا
روان: والله بجد وحشتني قعدتنا اوي بس عشان خالتو واحمد
سيف بمرح: اايوا صح الواد احمد مجاش معاكي ليه
روان بضحك: كان في الشغل للاسف
مالك بمضض: للاسف اي لحسن الحظ ده غتت
روان و سيف و سما و نور ضحكوا عليه و افتكروا
فلاش باك
مالك و احمد كانوا بيلعيوا مع بعض و كانوا لسه في ابتدائي
احمد بطفوله: مالك يلا نلعب كوره
مالك: مش عايز
احمد: ليه
مالك: امي بعتاني اشتري حاجات يعم
احمد: هات طيب وانت هشتري لما نخلص هي عايزه اي
مالك: بيض و لبن و رز
احمد: ماشي يلا نلعب جيم بس
ولعبوا و الوقت عدر و خلصوا واحمد راح يجيب الحاجه
احمد راح لمالك
مالك بصدمه: احيه اي الي انت عامله ده يخربيتك
احمد كان رابط البيض و اللبن بحبل و رابط الحبل في وسطه و الرز كان ماسكه
باااك
سما بضحك: مش قادره بجد همووت الموقف ده بيقتلن.. ي كل مره
مالك: اضحكي يختي اضحكي مانا الي اترنيت علقه
روان كانت بتكح من كتر الضحك
سيف وهو بيدها ميه وبيضحك: خلاص يجدعان البت بتفيص مننا
روان وقفت ضحك ولسه بتستأذن عشان تمشي الباب خبط
سما راحت تفتح
سما ووقفت بصدمه و متكلمتش
روان لستغربت راحت تشوف مين رجعت لوره بصدمه و خوف
روان بصدمه وخوف: نن.. نوح!
بسسس كدا البارت خلص اي رايكوا+شكرا على التفاعل اوي بحبكم🩷
تفتكروا نوح هيعمل اي؟
و اي الي مخلي حنان واثقه جامد في سيف؟
وليه روان كانت زعلانه؟
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببتها ولكن)